לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

6/2008

דרושים כתבים צעירים


ג'נענע, ערוץ הצעירים של נענע10, עומד להתרחב ולהתפרש על מגוון רחב של תחומים כמו תרבות, שירות צבאי, אהבה ויחסים, לימודים, איכות סביבה, אופנה ועוד. הכתבות בערוץ יכתבו על ידי כתבים צעירים, בהנחיית עורך הערוץ.  מכיוון שהעורך מעדיף כתבים שכבר יש להם ניסיון כלשהו בכתיבה, הוא  ביקש את הבמה הזו כדי להעזר בה לאתר בלוגרים מוכשרים שיתאימו למשימה:

"אנחנו בג'נענע מחפשים כתבים צעירים בגילאי 19-15 -  סקרנים, אחראים, יצירתיים, מקוריים, שנונים, מצחיקים (לפחות לפעמים...), יודעים לכתוב ובעיקר כאלה שיש להם מה להגיד. עדיפות לבלוגרים בישרא-בלוג.  

 

 אם אתם חושבים שאתם מתאימים, אתם מוזמנים לשלוח אלינו כתבה באורך 350-250 מילים על אחד מהנושאים הבאים:

 

1. בית ספר (למשל על לחץ בתקופת מבחנים, על מורים, על דברים שאתם רוצים לשנות במערכת החינוך).

2. גיוס וצבא (למשל על חוויות מהצו הראשון, מחשבות על השתמטות, חששות מהטירונות).

3. אהבה ויחסים (למשל על פרידה, על סקס ראשון, על קונדום שנקרע).

4. קיץ וחופש גדול (למשל עשר דרכים להתחיל עם בחורה בים, געגועים לחורף, טראומות מקיטנה)

5. תרבות (על סרט שאהבתם, על תכניות בטלוויזיה שמעצבנות אתכם, סלבס שמרגיזים אתכם).  

אל הכתבה שאתם שולחים צרפו את הפרטים הבאים: שם מלא, גיל, כתובת הבלוג, טלפון ומייל. פרטים אלו ישמרו אצל העורך בלבד לא יזיק אם גם תוסיפו כמה משפטים על עצמכם (מה אתם אוהבים, מה לא, מה אתם עושים). 

 

 כתובת לשאלות ולמשלוח הכתבות : [email protected] " 

נכתב על ידי , 19/6/2008 16:17  
419 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורלב ב-4/8/2008 23:56
 



הודעות לעיתונות לבלוגרים


כל מי שמסתכל לרגע מהצד על עולם התקשורת לא יכול שלא להבחין בשינוים הגדולים שמתרחשים בשנים האחרונות. עד לא מזמן גופי תקשורת גדולים, כמו עיתונות מודפסת וטלוויזיה, היו הסוכנים המובילים להעברת מידע, והקוראים היו תלויים בהם. אך כיום, עם עליית קרנה של האינטרנט, ובמיוחד עם התפתחות הבלוגים, המונופול נשבר. כעת גם בלוגרים, שאין להם לא תעודת עיתונאי או נגישות למכונת דפוס גדולה או לחדר עריכה, אבל יש להם  מחשב וחיבור לאינטרנט, הופכים להיות מפיצי מידע ובעצם משמשים מוציאים לאור של עצמם.

 

בלוגרים, ורואים את זה כאן בישרא-בלוג מידי יום, עושים עיתונות אזרחית ומדווחים על נושאים שמסיבות שונות לא זוכים לסיקור תקשורתי, כותבים טורי דעה שהם לפעמים מקוריים ומעניינים יותר מטורי דעה "מקצועיים" ולעתים גם מצליחים ליצור קבוצות לחץ ולהשפיע על התקשורת הממוסדת.

 

יחד עם זאת, ישנו כרגע הבדל גדול בין עיתונאים לבלוגרים – עיתונאים רשמיים מחוברים לצינור מידע רחב שנקרא "הודעות לעיתונות". אלו הן הודעות שנשלחות מדוברים ומאנשי יחסי ציבור, ובאמצעותן העיתונאים מתעדכנים בכל מה שהולך. אומנם עיתונאים אוהבים להתלונן על ההודעות האלו שמפוצצות להם את תיבת האימייל, אבל הם חייבים להודות שזה אחד מהכלים החזקים ביותר שעומדים לרשותם. יש שיגידו שעשרות אחוזים מהאייטמים שמתפרסמים בתקשורת, גם במקרים שנראה כאילו מדובר בתחקיר, מקורם בהודעות לעיתונות.

 

במטרה לאפשר לבלוגרים להגיע לנקודת פתיחה שווה לעיתונאים, פנינו אתמול לכמה מאות דוברים ואנשי יחסי ציבור והזמנו אותם לשלוח "הודעות לעיתונות" ישירות לבלוגרים שמעוניינים בכך. כאן תוכלו לקרוא את ההודעה שנשלחה אליהם.

כמובן שעצם קבלת הודעה כזו לא הופכת מישהו לעיתונאי ועבודה עיתונאית אמיתית דורשת הרבה יותר מזה (למרות שישנם עיתונאים שלא מיישמים זאת בפועל) , אבל לדעתנו מגיעה לבלוגרים הזדמנות להוכיח את עצמם.

 

לא מעט אנשי יחסי ציבור, גם של גופים מסחריים, אבל גם של משרדים ממשלתיים ושל מוסדות וארגונים חברתיים, כבר הביעו התלהבות ונכונות לתקשר באופן ישיר עם בלוגרים, וחלקם כבר התחיל לשלוח הודעות.

 

איך זה עובד?

המנגנון המתווך בין היחצ"נים לבלוגרים הוא פשוט. פתחנו כמה קבוצות ב- Google Groups על פי נושאים, וחילקנו ליחצנים את כתובת האימייל של כל קבוצה אליה הם צריכים לשלוח את ההודעות. כדי שבלוגרים שרוצים בכך יקבלו את ההודעות, עליהם להירשם באופן אקטיבי לקבוצות. להלן רשימת הקבוצות, לפי נושאים:

 

אקטואליה (פוליטיקה, צבא, בטחון..)

 http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-currentaffairs

 

חברה ורווחה (בריאות, חינוך, זכויות אדם ואזרח..)

http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-socialaffairs

 

כלכלה (עסקים, שוק ההון, נדל”ן, צרכנות..)

http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-finance

 

תרבות ובידור (אומנות, ספרות, מוזיקה, רכילות, סלבס, טלוויזיה, קולנוע) http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-culture

 

מדע וטכנולוגיה (חוץ ממחשבים)

http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-science

 

מחשבים (חומרה, תוכנה, אבטחת מידע, אינטרנט, תרבות דיגיטלית) http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-computers

 

לייפסטייל (אופנה, אוכל, עיצוב הבית, תיירות, יחסים..)

http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-lifestyle

 

ספורט

http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-sports

 

סביבה ואקולוגיה

http://groups.google.com/group/pr2israbloggers-environment

 

בבלוג התשובות לשאלות נפוצות תוכלו למצוא מדריך מפורט, צעד אחר צעד, כיצד יש להירשם לקבוצות האלו וכמה טיפים שיעזרו לכם.

 

כללי המשחק

במכתב שקיבלו היח"צנים, הם התבקשו לעמוד בכמה כללים, כמו לכבד את אלמוניותם של בלוגרים שבוחרים לכתוב שלא בשמם האמיתי ולעמוד מאחורי המידע שהם שולחים. אני רוצה לבקש גם מהבלוגרים לעמוד בכמה כללים. אומנם אף אחד לא צריך לחתום על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות, אבל יש כמה עקרונות שחשוב לשמור עליהם:

 

  • הקבוצות האלו נועדו רק למשלוח הודעות חד כיווניות מדוברים ומיח"צנים. ברגע שאתם רוצים להגיב על הודעה, הגיבו ישירות לשולח ולא לכלל החברים בקבוצה ואל תהפכו את הקבוצות האלו לקבוצות דיון. שמרו את הויכוחים והדיונים הסוערים לבלוגים עצמם.
  • היו אחראיים. אם במקרה הסתנן להודעות שקיבלתם מידע רגיש, פשוט אל תפיצו אותו הלאה, אפילו שיש לכם את הכח לעשות זאת. כך למשל, אל תפיצו פרטים מזהים על קטינים בהקשרים שעלולים לפגוע בהם, כמובן שאל תפרסמו דברים הנמצאים תחת צו איסור פרסום ואל תפיצו דברים פשוטים יותר כמו מספרי טלפון של ידוענים.
  • זכרו שברגע שתתחילו "לשחק במגרש של הגדולים", תשומת הלב אליכם תגדל. לצד הדברים המצוינים שיש בכך, תהיו יותר חשופים לביקורת ובמקרים קיצוניים אולי אפילו לתביעות. השתדלו לא לתת לאנשים סיבות לרצות לגרור אתכם לבית המשפט.
  • היו לויאליים לעמיתיכם הבלוגרים – אומנם כל אחד מהבלוגרים עצמאי ועומד בפני עצמו, אך פעולות של בלוגר בודד יכולות להשליך גם על אחרים. כך למשל אם הודעות של גוף מסוים לא זוכות להתייחסות עניינית אלא רק להתייחסות צינית ומזלזלת, הוא יכול להפסיק לרצות לשתף פעולה עם הבלוגוספירה בכלל, ובכך אולי לפגוע בבלוגרים אחרים שכן מעוניינים לקבל את המידע.
  •  אל תיקחו כל הודעה לעיתונות כלשונה. היו ביקורתיים, בדקו עובדות, הצליבו מידע, בצעו תחקיר, סננו "רעש", חתרו לאמת. יחד עם זאת, היו הוגנים וזכרו כי מדובר ביחסי גומלין שבהם כל צד צריך את השני.

לסיום – אל תחשבו שקריאת הודעות לעיתונות זה משהו שאתם מחויבים לעשות, או משהו שישליך בצורה כזו או אחרת על האיכות של הבלוג שלכם. סך הכל התענוג יכול להיות מפוקפק, ואתם עלולים למצוא את עצמכם מוצפים בהודעות משעממות ולא רלוונטיות. אבל זהו כלי, ויכול להיות מעניין לראות מה יקרה ואיך העניינים יתפתחו אם תבחרו לנסות להשתמש בו.

נכתב על ידי , 12/6/2008 17:10  
81 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   9 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של tomorrow i'll be you. ב-3/7/2008 15:46
 



תחרות סיפורים בנושא "אופי"


נזכרתי פתאום ששכחתי לכתוב כאן בבלוג על תחרות הסיפורים העדכנית בבלוג כתיבה נוצרת, והנה אוטוטו היא כבר עומדת להגמר. אז לכל מי שזה רלוונטי עבורו ולא שם לב לכך עדיין - בבלוג כתיבה נוצרת מתקיימת עכשיו תחרות סיפורים בנושא "אופי" ונותרו עוד שישה ימים למועד ההגשה האחרון.

 

ויש כמובן גם פרסים - 15 חולצות ישרא-בלוג שרק מחכות כבר לצאת מהארגז שהן נמצאות בו ולהראות ברחובות ישראל ו/או במפגש ישרא-בלוג הבא  

 

 

נכתב על ידי , 10/6/2008 12:20  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של miss. me ב-12/6/2008 07:37
 



לדף הבא
דפים:  

712,426
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)