לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

7/2008

דף ראשי חדש לישרא-בלוג


במזל טוב, הדף הראשי החדש של ישרא-בלוג עלה היום לאוויר, כדף ברירת המחדל. במשך תקופה של כמה חודשים הדף הזה רץ בצד, בגרסת ניסוי, כשמרבית הגולשים נכנסו עדיין דרך הדף הישן. היום מחליפים שני הדפים את הסטאטוסים שלהם: הדף החדש יופיע כאשר נכנסים ל- http://israblog.co.il ואילו הדף הישן (או ה"קלאסי", כמו שאני אוהבת לקרוא לו), עובר הצידה.

כמו שוודאי הספקתם לראות, הדף הראשי החדש הן נראה אחרת מבחינת השפה העיצובית והן מכיל פיצ'רים חדשים שלא היו קיימים אצלנו קודם. המטרה של הדף הזה היא לשמש כלי שיעזור לחשוף תכנים מעניינים בבלוגים, גם מתוך בלוגים שלא נמצאים בטבלת הפעילים ולא כותבים לנושא החם. ישנם בישרא-בלוג כאלו בלוגים מצויינים שלא מספיק אנשים זוכים להכיר אותם, ואני מקווה שהדף החדש יעזור לשפר את המצב.

את הדף הזה הצגנו לראשונה לפני כמה חודשים במטרה לקבל משוב. המשוב שקיבלנו היה מאד מעניין ונחלק לשלושה סוגים עיקריים: היו את אלו שאהבו את הדף, וכמובן ששמחנו מאד על כך. היו את אלו שלא היו מוכנים לשמוע על שום שינוי במראה של ישרא-בלוג. הביקורת שלהם אומנם לא עצרה אותנו מלהמשיך לפתח, אבל הבנו שדף הבית הישן אהוב על ידי הרבה אנשים, ולכן השארנו אותו באוויר. תוכלו להגיע אליו באמצעות לחיצה על "לחזרה לדף הבית הקלאסי", או באמצעות גלישה לכתובת הזו http://israblog.co.il/old.asp. הביקורת מהסוג השלישי התיחסה לפיצ'רים ספציפיים וחלק מההערות האלו קיבלנו בחום. למשל, החזרנו את טבלת הפעילים למיקום המסורתי שלה בתחתית הדף.

הנה פירוט על הרכיבים השונים בדף:

הלשוניות - בדף תמצאו שתי "קופסאות" עם ארבע לשוניות בכל אחת. תוכלו ללחוץ על הלשוניות השונות כדי לנווט בינהן. המחשב יזכור בשבילכם את הלשוניות האחרונות שפתחתם, ויפתח אותן גם בפעם הבאה שתגלשו בדף.

המלצת העורכים - בכל זמן נתון תמצאו שם 4 המלצות על פוסטים או על בלוגים. המלצות האלו נכתבות ידנית על ידי צוות ישרא-בלוג, ובעיקר ע"י ברוטוס שנותן בכשרון רב כותרות וכותרות משנה יצירתיות. כמובן שעזרתכם מאד נחוצה, ולכן נשמח אם תמשיכו לשלוח לנו המלצות דרך מנגנון "המלץ על הקטע". במנגנון הזה יש לנו אופציה "לטעון" יותר מ-4 המלצות, והמערכת שולפת כל פעם 4 המלצות באופן אקראי. האופציה הזו חשובה בעיקר כדי ליצור תחלופה בשבתות, כאשר אנחנו לא עובדים, אבל יתכן שנשתמש בה גם בימי עבודה. בעתיד אנחנו מתכננים לבנות מנגנון של ארכיון, שיאפשר לצפות בהמלצות קודמות שכבר לא באוויר.

פוסטים חמים - רשימת פוסטים זו מופקת באמצעות אלגוריתם אוטומטי, ללא מגע יד אדם, והיא מכילה פוסטים שעשו עניין בתקופה האחרונה, מבחינת צפיות, תגובות, ופרמטרים אחרים.

הנושא החם - זהו אותו "נושא חם" מוכר, רק שעכשיו מופיעה גם תמונת אילוסטרציה, ואפשר לראות את המילים הראשונות של תיאור הנושא.

בלוגים אקראיים - בכל זמן שהוא, מופיעים כאן ארבעה בלוגים אקראיים. מי יודע, אולי תגלו כאן אוצר ? (תודה רבה לסטימפי על הרעיון).

עודכנו לאחרונה - 18 הבלוגים האחרונים בהם פורסם פוסט חדש.

עדכונים בקבועים - הבלוגים שנמצאים ברשימת הקבועים שלי ושפורסם בהם לאחרונה פוסט חדש.

חדשים בבלוג - הבלוגים החדשים שהצטרפו לישרא-בלוג. ברוכים הבאים

ימי הולדת - רשימה של כמה בלוגרים שחוגגים היום יום הולדת, וכן הגיל שלהם היום. כרגע, הבלוגרים שמופיעים כאן נשלפים באותה דרך כמו בדף הישן, כך שיתכן שיצופו שמות של בלוגרים שכבר מזמן לא עדכנו את הבלוג שלהם. בעתיד אנחנו מתכננים למיין את הרשימה לפי מידת פעילות, וכן להפנות לדף החדש של הרשימה המלאה של כל הבלוגרים שמגיע להם היום מזל טוב.

תמונות בבלוגים - המנגנון זהה למנגנון המלצות העורכים, רק שכאן אנחנו מפנים לא לתכנים טקסטואלים, אלא לצילומים. את האיזור הזה עורכת קבוצת עורכי התמונות, שרשימת השמות שלהם מופיעה כאן בבלוג חדשות האתר בצד. תוכלו ליצור איתם קשר באמצעות המייל [email protected]. גם כאן אנחנו מתכננים בעתיד להוסיף ארכיון.

וכמובן ישנה גם טבלת הפעילים, מנגנון ציטוטים, תפריט בלוגים וחלון התחברות.

אין לי ספק שהדף החדש קצת משנה את האווירה בישרא-בלוג. אני מקווה שלטובה. (הוא גם בהחלט ישנה לנו בצוות ישרא-בלוג את סדר היום, כי מעכשיו אנחנו צריכים להשקיע לא מעט שעות ביום כדי לעדכן אותו ).

שנתחדש כולנו
נכתב על ידי , 24/7/2008 15:12  
357 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-19/8/2008 17:04
 



שינויים גדולים ב-nana10. סרגל כלים חדש בישרא-בלוג


הלילה, לאחר תקופה ארוכה ודי קשה של עבודה, יוצא אתר nana10 החדש לדרך. מדובר בשינויים עצומים במראה של האתר, בדרך הניווט בו, בחלוקה הנושאית, בהיררכיה בין "תוכן מערכתי" ל"תוכן גולשים" (כלומר, אנחנו), בתאימות שלו לדפדפנים, באפשרויות השיתוף ועוד. בערוץ המחשבים ניתן למצוא מספר כתבות שמרכזות מידע על החידושים והשינויים.

 

ישרא-בלוג, מתוך החלטה, לא עובר שינוי רדיקאלי כל כך כמו שאר האתר, אבל גם הוא הולך להיות מושפע בכמה דרכים מהשינויים האלו. השפעה המידית של השינוי הגדול ב-nana10 על ישרא-בלוג היא בסרגל הכלים החדש, שאותו אפשר כבר לראות בראש כל בלוג.

 

הסיבה הראשונה והמובנת מאליה להחליף את סרגל הכלים היא שפשוט הלוגו שהופיע בו, המלבנים שהפנו לערוצים השונים והצבע הירוק ששלט בו, כבר לא מתאימים למראה החדש של האתר. אבל אם כבר נגענו בסרגל הכלים, החלטנו לבצע בו כמה שיפורים, הן מבחינת המראה שלו והן מבחינת הפיצ'רים שלו.

 

השינוי במראה, חוץ מכמובן הצבע הלבן-ירוק שהתחלף לאפור, והלוגו הישן עם העלה שהתחלף ללוגו החדש, הוא בכך שהוא נמתח לכל רוחב הבלוג, לא משנה מה הרזולוציה של המסך. זאת לעומת הסרגל הקודם שהצטמצם לו במרכז המסך ויצר מעין "אי" לבן בתוך הרקע של הבלוג.

 

אשר לפיצ'רים, יש בסרגל החדש ארבעה איזורים. נרחיב על כל אחד מהם:

 

1. איזור הלוגואים

לחיצה על לוגו ישרא-בלוג מובילה לדף הראשי של ישרא-בלוג ולחיצה על לוגו nana10 מובילה לדף הראשי של nana10. מתחת ללוגו של נענע תמצאו חמישה קווים צבעוניים שמובילים לחמישה איזורים ב-nana10: איזור התוכן בצהוב, איזור הכיף בורוד, איזור אנשים בירוק, האיזור של ערוץ 10 בתכלת והקניות בכתום. מתוכם הקו שהכי רלוונטי לנו הוא הירוק שמוביל לאיזור חדש שנקרא "אנשים", שעליו נדבר בפוסט אחר.

 

2. איזור התחברות

הרעיון הוא שמעכשיו אפשר להתחבר לבלוג שלכם גם בלי לגשת לדף הראשי. כל שצריך לעשות הוא פשוט ללחוץ על כפתור התחברות לבלוג ויפתח חלון שיש להזין בו שם משתמש וסיסמה.

לאחר שתהיו מחוברים לאתר, תוכלו להמשיך לגלוש בבלוגים כשהנכם במצב מחובר (login). במצב כזה, למשל, אפשר יהיה לראות אתכם ברשימת ה"קוראים האחרונים" בבלוגים (כל עוד כמובן סימנתם שאתם רוצים להופיע ברשימה הזו). ברגע שתרצו לגשת לבלוג שלכם, לחצו פשוט על "לבלוג שלי".

ותגיעו למצב צפיה בבלוג שלכם. וכעת, אם תרצו לערוך את הבלוג, לחצו על "עריכה":

כדי להתנתק מהמערכת, פשוט לחצו על "התנתקות".

 

משום שרצינו לשמור על סרגל הכלים רזה יחסית ופונקציונאלי, הסרנו ממנו כמה קישורים כמו קישור ישיר לפורום, קישור ישיר לעיצוב הבלוג או לעדכון פרטים. אני מקווה שהפגיעה בהרגלי השימוש לא גדולה מידי, ושתוכלו להתרגל מהר לשינוי.

 

3. איזור קבועים

אם עד היום בר ניווט הקבועים היה נפתח בפריים לבן נפרד מעל לבלוג, הפעם החלטנו לשלב אותו כחלק אינטגרלי מסרגל הכלים, גם כי זה נראה לנו יותר יפה וגם כדי שיהיה יותר נוח להשתמש בו.

ברגע שאתם נמצאים בבלוג מסויים תוכלו להוסיף אותו לרשימת הקבועים שלכם באמצעות לחיצה על "הוסף". אם הבלוג כבר נמצא ברשימה הזו, תוכלו ללחוץ על "הסר" כדי לסיים את העניינים שיש לכם איתו. בכל שלב, תוכלו ללחוץ על "גיבוי", כדי לגבות את הרשימה למקרה ומסיבה כלשהי יקרה משהו רע לקוקיז שלכם. באמצעות החצים העגולים מימין ומשמאל, תוכלו לנווט לבלוג הקודם שנמצא ברשימה ולבלוג הבא. לחיצה על המשולש תפתח את הרשימה, ממנה תוכלו לבחור את הבלוג אליו תרצו לקפוץ במהירות.

4. חיפוש

את תיבת החיפוש שהיתה ממוקמת ברשימות ביטלנו, והעברנו את החיפוש לסרגל הכלים. כמו כן, אם קודם תיבת החיפוש נועדה רק לחיפוש בתוך הבלוג הספציפי, עכשיו אפשר לחפש דרכה גם טקסט בבלוגים אחרים וגם שמות של בלוגים ובלוגרים.

המטרה היה לאפשר לגשת בקלות למנגנון החיפוש, מבלי שיהיה צורך לעזוב את הבלוג בו הנכם נמצאים ולגשת לדף הראשי.

 

תאימות

סרגל הכלים מותאם גם לפיירפוקס ולדפדפנים אחרים שאינם אקספלורר, וכן למערכות הפעלה שאינן חלונות, כמו מק. אם אתם נתקלים בבעיות תאימות אצלכם במחשב, תשמיעו קול. אשר לרזולוציות מסך, בגלל שמרבית הגולשים בעולם משתמשים במסכים בעלי רזולוציות גבוהות, ועל פי הנתונים שלנו רק כ-5% שהגולשים בישרא צופים ברזלוציה של 600*800, ומכיוון שבלוגים רבים במילא נפרשים על יותר מ-800 פיקסלים רוחב, תהיה קצת גלילה רוחבית למי שצופה ברזלוציה של 600*800.

 

תבנית HTML

סרגל הכלים עלה בכל הבלוגים המשתמשים בתבנית העיצוב של ישרא-בלוג, כלומר כל הבלוגים שאינם משתמשים בתבנית HTML (כרגע מופיע באנר גם בבלוגים שיש להם "פרו ותיק", אבל הוא ירד משם). בלוגרים שמשתמשים בתבנית HTML ורוצים להוסיף לבלוג שלהם את סרגל הכלים החדש לנוחיות הגולשים שלהם, יכולים להוסיף את התגית <$Nana10Header$> אחרי ה- body.

 

 

ולסיום, ככה בשביל הנכדים, שני צילומי מסך, כשעה לפני החלפת הסרגל.

 

סרגל הכלים הירוק בדף הראשי:

 סרגל הכלים הירוק בדף הראשי

 

סרגל הכלים הירוק בדף בלוג:

 סרגל כלים ירוק בדף בלוג

 

נכתב על ידי , 18/7/2008 02:54  
208 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ. ב-6/9/2008 23:43
 



אתר nana10 החדש


לפני בערך שנה, למי שזוכר, עבר אתר נענע שינוי, לאחר שחצי ממנו נקנה על ידי ערוץ 10. הדומיין של האתר השתנה מ- nana.co.il ל- nana10.co.il, אל הלוגו הירוק של "נענע" הצטרף העיגול האדום של "10", והוכנסו הרבה שינויים ושיפורים במבנה של האתר, בתכנים שלו ובצד הטכנולוגי.

 

במקביל לעבודה על אתר עמותת ישראבלוג הקיים, התחילה בצד עבודה על בניה של אתר חדש, שאומנם יתבסס על האתר הקיים, אבל יראה מאד שונה ממנו ויתפקד בצורה אחרת.

 

עד להיום, לא ממש דיברנו על הפרויקט הזה, והסקיצות של האתר החדש היו משהו נורא סודי, אפילו יותר מהנוסחה של טבלת הפעילים. אבל הבוקר התקיימה בבית ציוני אמריקה בתל אביב מסיבת עיתונאים, שבמהלכה נחשף בפניהם הקונספט של האתר החדש והמראה שלו, כך שמעכשיו כמעט הכל פתוח ואפשר לדבר עליו. 

 

האתר החדש עדיין לא באוויר. אני לא יודעת מתי זה בדיוק יקרה, אבל זה יקרה מתישהו בקרוב. אולם למרות שעוד אי אפשר "למשש" את האתר החדש בידיים (או יותר נכון עם העכבר), עדיין רציתי לעדכן אודותיו כאן בבלוג, וזאת מכמה סיבות:

 

ראשית, רובכם עדיין יחסית צעירים, אבל אני לא רוצה שתחטפו לי פה התקף לב. קחו בחשבון שיכול להיות שבוקר אחד תכנסו לנענע והוא יראה שונה מאד ממה שהכרתם. בסדר?  .

 

שנית, את אלו שמתעניינים ורוצים לדעת יותר על מה הולך להיות, אני מזמינה להתעדכן דרך הבלוג של nana10 שמרכז את כל החדשות הרלוונטיות לקראת ההשקה של האתר החדש . תוכלו למצוא שם את תיק העיתונות שקיבלו העיתונאים, מצגות וסרטונים. אם תדפדפו אחורה בבלוג, תמצאו גם פוסטים שכתב רן, אחד ממנהלי הפרויקטים שלנו, שמדבר על נושאים טכנולוגים כבדים כמו תקנים ותאימות לדפדפנים. בהמשך היום גם אמור לעלות לבלוג וידאו מההרצאה שנתן המנכ"ל שלנו במסיבת העיתונאים.

 

ושלישית, רציתי לומר כמה מילים על החלק של ישרא-בלוג בכל הפרויקט הגדול הזה. בגדול, ישרא-בלוג נשאר אותו ישרא-בלוג כמו שאנחנו מכירים אותו. העבודה על פיתוחים כמו הדף הראשי החדש ופיצ'רים חדשים ממשיכה כרגיל, ושום דבר רע לא יקרה לבלוגים. עדיין, המהלך של המעבר לאתר nana10 החדש קצת ישפיע עלינו, וזאת בעיקר בשני תחומים.

 

הראשון הוא בחשיפה שתינתן לבלוגים מערוצי התוכן השונים ב-nana10. אומנם כבר עכשיו יש פה ושם לינקים לבלוגים בדף הראשי, אבל באתר החדש אפשר יהיה למצוא הפניות לבלוגים רלוונטים בכל פינה בערך. כמובן שרק בלוגים שירצו בכך יקבלו הפניות, ומי שלא רוצה, יכול בקלות לבקש לא להופיע שם.

 

השינוי המהותי השני יהיה בסרגל הכלים שנמצא בראש כל בלוג. סרגל הכלים הירוק יתחלף בסרגל כלים חדש שיותאם ללוק החדש של nana10. על הדרך גם החלטנו לשפר את הסרגל, להתאים אותו לעיצובים של הבלוגים (או בקיצור להעיף את הפס הלבן למעלה) ולהפוך אותו לשימושי יותר, הן לבלוגרים והן למי שמבקר בבלוגים. לדעתי התוצאה יצאה ממש נחמד.

 

ברגע שהאתר החדש יעלה לאוויר, אפשר יהיה לדבר בצורה קונקרטית יותר, וארחיב על החלק של ישרא-בלוג בכל השינויים האלו כאן בבלוג, עם צילומי מסך והסברים מלאים.

נכתב על ידי , 7/7/2008 14:33  
179 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Black Widow ב-24/7/2008 09:55
 





712,426
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)