לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

8/2009

הסבר בנוגע לפוסטים מחוקים


ביומיים האחרונים היתה לצערי מתקפה של האקר על ישרא-בלוג, שפגעה במספר בלוגים. הפגיעה היתה או בצורה של פרסום פוסט תחת שמו של הבלוגר שנפגע, כשכותרת הפוסט היתה "אזהרה: בעוד 24 שעות זכותך לפרטיות עומדת להיפגע", ו/או בצורה של מחיקת הפוסט האחרון בבלוג ושתילה של קוד זדוני במקומו.

 

הפגיעה למיטב ידיעתי היתה אקראית, ולא נראה שהיתה מכוונת לפגוע ספציפית בבלוגים כאלו או אחרים.

 

נקטנו כמה פעולות כדי לבלום את המתקפה הזו. בין היתר, כדי למנוע את התפשטות המתקפה, ביטלנו באופן זמני את הצגת הפוסטים החשודים כנגועים. כלומר, אם הבלוג שלכם היה מבין אלו שנפגעו, יתכן מאד שהסתרנו באופן זמני את הפוסט האחרון שלכם, עד שנסיים את ניקוי הקוד שנשתל.

 

אנחנו עושים מאמצים כדי לשחזר בימים הקרובים את התוכן המקורי של הפוסטים המחוקים, כפי שהיו לפני שנפגעו על ידי ההאקר.

 

בנוסף, יתכן שבעלי הבלוגים שנפגעו, והקוראים שלהם, יתקלו בתופעה שבה ברגע שהם מנסים לגשת אל הבלוג, הם נזרקים להודעת שגיאה שמבקשת מהם להתחבר מחדש לבלוג. כדי לפתור את הבעיה, ההמלצה שלנו היא למחוק את העוגיות (cookies) בדפדפן.

 

באקספלורר 7, למשל, כדי למחוק עוגית, יש לגשת לכלים (tools), לבחור ב"אפשרויות אינטרנט" (Internet options), לגשת ללשונית "כללי" (general), ללחוץ על כפתור המחיקה (Delete) ואז לבחור ב- delete cookies.

 

אעדכן כאן ברגע שתהינה התפתחויות לגבי שחזור התכנים שנמחקו.

 

עדכון (6/9): נכון לעכשיו בערך מחצית מהפוסטים שנמחקו שוחזרו. אנחנו עובדים על שחזור היתר.

נכתב על ידי , 31/8/2009 15:21  
125 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ברוטוס ב-16/9/2009 15:32
 



יום הולדת שמח, ישרא-בלוג


לא ייאמן איך הילד הקטן גדל וצומח - היום, לפני 8 שנים בדיוק, אבא יריב כתב את הפוסט הראשון בישרא-בלוג, ומערכת בלוגים עברית ראשונה נולדה ויצאה אל אוויר הרשת. ספק אם מישהו מקוראי הפוסט ההיסטורי ההוא היה יכול לשער כמה מילים יתפרצו בעקבותיו, וכמה רגשות וכשרונות חבויים וקשרים חברתיים יוצקו אל תוך האתר ויהפכו את המוטו "החיים זה כאן" למוטו מדויק וממשי.

 

זה אולי מוזר לחגוג לאתר אינטרנט יום הולדת. אבל ישרא-בלוג הוא לא סתם "אתר" עם כמה אלפי שורות קוד, דיסקים, שרתים וברגים. זוהי יצירה משותפת מתמשכת ששותפים לה עשרות אלפי אנשים. לפיכך, יום ההולדת הזה הוא חגיגה לכולנו. גם לאלו שהיו כאן מההתחלה, וגם לאלו שהצטרפו בשלבים שונים בהמשך הדרך אל הקהילה המיוחדת הזו, קהילה שגם אם היא מורכבת מפרטים כל כך שונים זה מזה, בגיל, במגדר, במקום מגורים, בתחומי עניין, סגנונות והעדפות, יש לה ערכים משותפים ותחושת "רקמה אנושית וירטואלית אחת חיה", שמחזקת אותנו גם ברגעים שאנחנו פיסית לא כאן.

 

לכן גם איחולי יום ההולדת מופנים לכולם: שיהיו לנו עוד הרבה מאד שנים של יצירה משותפת, של כתיבה איכותית, של גילוי כשרונות, של חברויות ואהבות. אני מקווה שתמשיכו למצוא כאן אוזן קשבת ברגעי הקושי ולשתף אותנו ברגעי האושר שלכם.

 

ומסורת זו מסורת. כמו שישנם הורים שמודדים בגאווה את הגדילה של הילד או הילדה שלהם, ומסמנים את הגובה בעיפרון על משקוף הדלת, גם אנחנו מודדים מידי שנה את הגדילה של ישרא-בלוג במספרים. אז להלן הנתוני ל-2009.

 

עד היום נפתחו בישרא-בלוג 655468 בלוגים, מתוכם 73,305 הצטרפו אלינו השנה.

מתוך כלל הבלוגים הפתוחים, 42125 בלוגים פעילים ממש.

בשנה החולפת גם נכתבו באתר 1,281,786 פוסטים חדשים ו- 7,211,504 תגובות.

הזמן הממוצע שגולש/ת מבלה כאן בכל ביקור הוא 10 דקות ו-19 שניות, מרגע הכניסה לאתר ועד ליציאה.

מבין כל הבלוגרים והבלוגריות שסיפרו לנו מה המין שלהם, עדין הנשים שולטות ביד רמה עם 76%.

מבחינת גיל, גולשי ישרא-בלוג בממוצע התבגרו קצת ואחוז בני ה18-21 ואחוז בני ה-40 ומעלה עלה קצת השנה, ביחס לשנה החולפת.

אשר לדפדפנים, אקספלורר 7 הוא עדיין הדפדפן הפופולרי ביותר בקרב גולשי ישרא-בלוג (51%), ואקספלורר 6 הוא עדיין במקום השני, אבל רק עם 20%, כשאחריו פיירפוקס עם 16%, אקספלורר 8 מזנב עם עם 7%, כרום עם 4.6% וספארי עם 0.9%.  

 

רשימת המדינות שגולשים מהן לישרא-בלוג עומדת על 141 מדינות, כשבראשן, חוץ מישראל כמובן, נמצאות ארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, שוודיה, רוסיה, אוסטרליה וצרפת.

 

ולסיכום הנתונים הסטטיסטים, מקורות הכניסה לישרא-בלוג, כלומר האתרים האחרים שמפנים לכאן (חוץ מכל הגולשים שנכנסים לכאן פשוט ישירות) הם כמובן תוצאות החיפוש של גוגל, נענע10, המייל של וואלה, פייסבוק, תפוז וג'ימייל.

 

יום הולדת שמח

נכתב על ידי , 25/8/2009 14:14  
99 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של blurry ב-31/8/2009 15:27
 



nana10 מתחדשת ואיזור של ישרא-בלוג בדף הבית


בסוף שבוע הקרוב ישנה אתר nana10 את העיצוב שלו לעיצוב לבן, מרווח ואוורירי. כבר עכשיו אפשר לראות בכתובת הזו http://home.nana10.co.il/ גרסה חדשה של הדף הראשי, שכרגע רצה כפיילוט במקביל לדף הראשי הפעיל. אתם מוזמנים להתחיל לשחק איתו.

 

ישרא-בלוג לא הולך לשנות את עיצובו (כמו שהוא גם לא שינה את עיצובו לפני כשנה, כש- nana10 הפך לאפור). הדבר שכן רציתי להסב את תשומת הלב אליו, זה האיזור של ישרא-בלוג בדף הראשי.

 

הדף הראשי של nana10 בנוי כך שכל קוביות התוכן בדף (כל מה שנמצא מתחת לפס "הכי נצפים") הן דינאמיות ומשנות את מיקומן בהתאם להרגלי הגלישה שלנו. ככל שהגולש/ת נוטה לגלוש יותר בערוץ מסויים, כך הקוביה של אותו ערוץ תהיה במקום גבוה יותר באתר. למשל, גיקים שקוראים כל הזמן חדשות מחשבים, יראו את הקוביה של מחשבים במקום גבוה באתר; אוהדי ספורט שרופים יקבלו את הספורט למעלה וכן הלאה.

קובית ישרא-בלוג במיקום גבוה בדף הראשי של nana10

 

גם הקוביה של ישרא-בלוג היא דינאמית, כך שכל מי שהערוץ שהוא גולש בו הכי הרבה בנענע הוא ישרא-בלוג (שסביר להניח שאלו יהיו רבים מקוראי הפוסט הזה), יראה את קובית התוכן של ישרא-בלוג בראש האתר. ההשפעה היא לא מידית -  לוקח כמה זמן עד שהנתונים נאספים וסידור הקוביות מותאם, אבל זה יחסית מהר.

 

תוכן הקוביה בברירת המחדל נשאב מהמלצות העורכים ומרשימת ה"מיוחדים" בדף הראשי של ישרא-בלוג. בקרוב (תוך כמה ימים) גם תוכן הקוביה יתאים את עצמו להרגלי הגלישה שלנו ובתוך הקוביה יהיו הבלוגים שאני קורא/ת הכי הרבה. המטרה היא לאפשר גישה מהירה לבלוגים הפייבוריטים שלנו.

 

אל תבלבלו את זה עם "רשימת הקבועים שלי" שאתם מרכיבים באופן ידני. כאן הרשימה מופקת באופן אוטומטי על בסיס סטטיסטיקת גלישה. אל תיבהלו גם אם פתאום תראו את הבלוג של עצמכם בראש nana10. זה תוצאה של ההתאמה האישית, והיא לעינכם בלבד (ולעיני הקוראים המסורים שלכם שגם הם נכנסים בתכיפות אל הבלוג שלכם).

 

את כל ההתאמה האישית הזו ניתן גם לבטל, באמצעות לחיצה על "בטל התאמה אישית" בפינה השמאלית עליונה.

נכתב על ידי , 24/8/2009 15:28  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-25/8/2009 13:10
 





712,424
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)