לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2013    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

8/2013

היום יום הולדת


הזהרנו והתראנו מראש, עכשיו זה באמת קורה וישרא-בלוג המלכה חוגגת היום בת-מצווש. במקום להשתפך כמו תמיד, החלטתי להביא את מילותיה של וולווט אנדרגראונד, שהתחילה את דרכה בישרא-בלוג והפכה לאחת ממבקרות התקשורת הנחשבות והמשפיעות בישראל. בחרתי בוולווט כדי לציין את העובדה שלישרא יש מקום מכובד בתהליכים חברתיים, שמתרחשים כל הזמן בין השורות המאוד אישיות. המשפט "האישי הוא פוליטי" לא יכול להיות יותר נכון כשמדובר בבלוגים.

זה היה יום שישי קר וגשום, ה-30 בדצמבר 2005. כטיבם של ימי שישי של חורף. לא ידעתי שהערב הזה ישנה את חיי לנצח. הייתי עיתונאית מתוסכלת שלא קיבלה את מה שרצתה, לערוך איזה שבועון קטן, שבינתיים שבק חיים לכל חי. עולמי חרב עלי, כך חשבתי בטעות, אבל ככה זה כשאין לך הצצה לעתיד.

אז ישבתי בבית וקראתי עיתונים. והתעצבנתי על מה שקראתי בעיתונים, ופתאום, בהבהק של רגע, בלי לחשוב פעמיים, קמתי מהסלון ועברתי לחדר העבודה (פעם היה לי אחד כזה). כתבתי בגוגל את המילה "בלוג", אני חושבת שזו הפעם הראשונה בחיי שכתבתי את המילה הזו. אפילו לא ידעתי מה המשמעות האמיתית שלה. אז כתבתי "בלוג", והתוצאה הראשונה הייתה ישרא-בלוג. נו, מה הפלא, היינו ב-2005. היום התוצאה הראשונה של המילה בלוג תוביל אתכם לוויקיפדיה, אבל אל דאגה, ישרא טיפה מתחת.

וכן הגעתי לישרא-בלוג, וראיתי שאני יכולה לפתוח בלוג בהרף עין, למרות יכולותיי הטכנולוגיות המוגבלות דאז. היום אני אשפית כמובן, יכולה להקים ארבעים בלוגים בבת אחת בעיניים עצומות על שמונים פלטפורמות שונות.

ובכן מילאתי מה שהיה צריך, והנה עלי לבחור שם. בחרתי ב"ולווט אנדרגראונד" בהבזק של שנייה. יודעים מה זה, נכון? זו להקה. חפשו לבד, נו, אני לא צריכה לעשות תעבודה לאיש. למה בחרתי בשם הזה. כי ידעתי שאני רוצה לכתוב ביקורת תקשורת. כן, כן, בשנייה שהתיישבתי ליד המחשב הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. לא נראה לי הגיוני לכתוב בשמי, כי מה, יש רק דבורית שרגל אחת בישראל. כלומר ביקום כולו. אז איך אפשר? לא היה לי שמץ של מושג על זהויות בדויות ומאומצות, על פסוודונים אינטרנטיים, כלום נו, הייתה תמה וברה פעם. לא כתבתי לפני כן טוקבקים בשומקום, בקיצור, לא ידעתי מהחיים שלי.

ואז היה רגע הקסם. אני כותבת משהו, לוחצת "פרסם" או מה שזה לא היה אז, ואופס, מה שכתבתי מופיע באוויר! והנה הגענו לשבת, 31 בדצמבר 2005, 00:36, הרגע בו בותקו בתולי הבלוגינג שלי. הייתי בהלם, היי, עיתון עושים במשך יום, או שבוע, או חודש, אז מה קורה פה? נשביתי מיד בקסם המיידיות, וביכולת לעשות הכל לבד, לכתוב ולערוך ולהגיה ולעצב, נדהמתי מהתגובות המיידיות, התעלפתי מהאינטראקציה עם אנשים, ובקיצור, חיי השתנו לבלי הכר. הפכתי לחיית רשת. אחרי זמן עזבתי את העיתונות, ולעולם לא חזרתי אליה. המקצוע ספג מהלומות אינספור בשנים האחרונות, ואני רק הודיתי לאנשים החכמים שלא בידיעתם, שגאלו אותי מהמקצוע, ובעיקר אני מודה מודה מודה לעצמי על החיים החדשים שמצאתי לעצמי. ולישרא-בלוג, כמובן.

אגב, יריב חבוט הגאון, הממציא והיזם של ישרא-בלוג, הוא היום הוובמאסטר של ולווט אנדרגראונד, כך שלמעשה מעולם לא עזבתי את ישרא-בלוג.

 

הפוסט הראשון שלי


הבלוג העצמאי שלי היום

נכתב על ידי , 25/8/2013 11:14   בקטגוריות Happy B-day ישרא-בלוג  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-6/10/2013 18:06
 



בת מצווש לישרא-בלוג


לא להאמין אבל עוד מעט אנחנו חוגגים לישרא-בלוג 12 קייצים.

ב-25.8.2001 בשעה 18:24 בדיוק נפל דבר באינטרנט, ובפעם הראשונה אפשר היה לפתוח יומן רשת שקורא וכותב בעברית. המייסד, יריב חבוט, הקים את ישרא-בלוג כפרוייקט לימודי. מה שהתגלגל ממנו הפך להיסטוריה בדברי ימי האינטרנט הישראלי.

הדבר הכי יפה שהוא תיכנת הוא דף התגובות, דף שהקדים בהרבה את זמנו עם תגובות "משורשרות". מהפוסט הראשון בבלוג זה אפשר לראות כמה יריב לא דמיין שדווקא מנגנון התגובות יהיה הדבר הכי מרכזי באתר, ואיך בעזרתו תהפוך ישרא-בלוג לקהילה.

אני כאן "רק" 11 שנים אבל מההיכרות הקצרה שלי אני יכולה להגיד לכם שישרא-בלוג הוא שילוב של שמורת טוב ונווה מדבר. למרות כל מה שעבר על האינטרנט בשנים אלו, ישרא-בלוג נשאר פחות או יותר אותו הדבר, לטוב ולרע כמובן. בין הדברים שאני מאוד אוהבת כאן זה שיש תחושה מחתרתית, שלא כולם יודעים מה זה ישרא, שאין כמעט צנזורה ושיש המון אנשים מוכשרים ומיוחדים שנמשכים לקבוצת התמיכה המאוד מאוד גדולה הזאת. עם כ-30,000 משתמשים שונים ביום הזה כנראה הסוד הכי גלוי שיש. 

בת מצווש שמח ישרא-בלוג 


מריאט


 

לכבוד הבת-מצווש, סוף החופש וסתם כי בא לי שוב לראות סרט, אנחנו מזמינים אתכם להקרנה פרטית בסינמה סיטי ראשל"צ שתתקיים ביום חמישי 22.8 בשעה 17:00. להוראות הגעה בתחבורה ציבורית או ברכב כנסו לכאן.

 

תפאורת הסרט היא ניו יורק המהממת, בה צאצאית למשפחת רודפי צללים מנסה לעצור כמה שדים מלהרוס את העולם. קוראים לסרט "בני הנפילים - עיר של עצמות", וזהו הסרט הראשון בסדרת בני הנפילים, על פי סדרת ספרי רב מכר. לטריילר

 

 

 


ההרשמה סגורה :) קיבלנו אולם גדול יותר, של 130 מקומות וגם הם התמלאו.

 

תודה רבה על ההיענות המדהימה!

נכתב על ידי , 15/8/2013 18:51   בקטגוריות Happy B-day ישרא-בלוג  
171 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלגיה מהבית ב-29/8/2013 16:40
 





712,426
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)