לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

יורם גל

אדם שלוקח ללב והמדינה יקרה ללבו. אוהב חוק וסדר, וחקיקה נכונה ומאוזנת. איש העולם, שכל רעיונותיו והגיגי נפשו מושתתים על מדע מוכח, שויון ודמוקרטיה במיטבה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

סדר וחוק במדינה


איך לתקן וליישר את האנשים והמדינה הזאת!!!

 

 

שמי גל יורם, ובגיל צעיר גם אני הייתי אחד מני רבים וצעירים במדינה שהתנהגנו בחוסר התחשבות בגסות, כוחניות, שלא נותנים לאף אחד לסיים משפט ונכנסים לדבריו, קול חזק, שישמעו, וצפצוף על החוק הלא פלילי כמובן.

וראו זה פלא, בגיל יחסית צעיר נסעתי לארצות הברית לנסות חיים חדשים וכמו הרבה ישראלים לפני ואחרי הייתי בטוח שבאתי לכבוש את הפסגה ולהראות לאמריקאים מהיכן הדג משתין ולאחר זמן מה מצאתי את עצמי בכורח הנסיבות נהפך לאדם רגוע שליו, משוחח בשלווה עם אנשים ולא מרים קול, ונותן להם לסיים משפט ללא צורך לקטוע אותם, לנהוג לפי החוק ולקיים את כל הכללים שחלים בחברה נורמאלית.

 

ואיך כל זה קרה?,מאוד פשוט.

בהגיעי רכשתי רכב בסכום נכבד מאוד לשימושי, והייתי מחנה אותו היכן שחשקה נפשי(קו אדום,תחנת אוטובוס,וכו'). הבנתם את הרעיון-אני הישראלי הכוחני ואני מאג'ו ויודע הכול, ולי לא יכולים לעשות דבר.

הייתי מקבל מדי פעם בפעם דוחות, קורע אותם וממשיך הלאה.

לאחר שנה חניתי את רכבי בחניה מותרת ליד מקום מגוריי ולמחרת בבוקר אין רכב.

נסער מאוד מכך שרכבי נגנב (מנהטן-ניו-יורק) אני מגיע לתחנת המשטרה במקום מגוריי ופונה ליומנאי לבקשת עזרה והשוטר אומר לי בטון תקיף אך מכובד שאוריד את טון הדיבור ואמתין לו לבדוק את הנושא, לאחר המתנה אני ממתין 10 דקות שנראות כמו שעה ופונה שוב ליומנאי שמבקש ממני להירגע לפני שהוא מכניס אותי פנימה למעצר להירגע .

לאחר המתנה הוא קורא לי ופותח ספר ומבקש את מספר הרכב ומודיע לי חגיגית שהרכב נגרר על ידי העירייה בלילה לחניון בצד השני של העיר.

אני לוקח מונית ונוסע לחניון העירייה ורואה תור כמו בדיסנילנד (רובכם מכירים), וממתין בתור מעל לשעה ורק מחכה להגיע לאשנב ולשאול באיזה רשות נגעו לי ברכב והוא היה בחנייה חוקית וכו'.

מגיע לאשנב עם סורגים שמאחוריו יושבת כושית ענקית שנראית כמו בולדוג ואני מיד מתחיל בצעקות של באיזו רשות לקחתם ו....ותוך שנייה מופיעים לי שני גברתנים שנראים כמו סוסי יאור ומזהירים אות שאם אני לא מוריד את הטון ברגע אני נזרק החוצה. טוב- נרגעתי, יש לי ברירה?, ואז מקבלת את מספר הרכב ושולפת מהמחשב סכום של... 3600 דולר בערך ומסכמת בכך שאני חייב לשלם במזומן וכל יום נוסף עולה לי ב-50 דולר נוספים ואם לא משלם ומשחרר את הרכב תוך שבועיים הרכב ששוויו מעל 25000 דולר יצא למכרז פומבי.

האוויר יוצא לי מהמכנסיים ובשעטה אדירה לוקח מונית לבנק שלי שנמצע שוב בצד השני של העיר ולאחר כשעה של המתנה בבנק יוצא בחזה שוב עם מונית לתור בדיסנילד(הייתי בתור-לא תופס פה)ושוב מעל שעה בתור ממתין ומגיע ומשלם ואז תור נוסף להגיע לרכב שנמשך(הבנתם כבר את הרעיון)ומגיע לרכבי שמשום מה גררו אותו בברוטאליות, גלגל קדמי פונה לימין והשני שמאלה (עיקמו את מוטות ההיגוי).

ואז אני מזמין גרר וממתין מעל שעה ולוקח את הרכב למוסך ומתעניין דרך נהג הגרר איך לתבוע את העירייה שתשלם את הנזק , נהג הגרר הוותיק בסיפור אומר לי שייקח להם לפעמים מעל שנתיים שלוש לשלם.

בקיצור: מאותו היום אני מחנה את רכבי כחוק ונזהר שלא לקבל דוחות ובמידה שמקבל, משלם מייד.

את הסיפור הזה אני מספר לכל ישראלי שחושב שהאמריקאים נאיביים ופריירים-הם לא!!!

ולעוד הרבה סיפורים מהסוג הזה ואחרים הסוף הוא תמיד זהה, המכונה האמריקאית טוחנת לאט, אבל כשהיא תגיע אליכם, לא יישאר מכם זכר.

עכשיו, נשאר ללמוד מהם (אמריקה) את כל מה שהם תיקנו בלמעלה ממאתיים שנים וליישם את זה בארץ.

תגידו- כן אנחנו יודעים... לא אינכם יודעים שיט, חייתי שם 15 שנים ונהפכתי לאזרח אמריקאי גם בניירת וגם באופי ובגישה לחיים בהרבה מובנים, ועכשיו אפשר להתחיל.

 

  1. הטיפול בפשיעה בצורה נכונה היא מאוד פשוטה,אנחנו זקוקים לבתי-סוהר, והרבה. אבל היכן שלא תפנה וכל הצעות הייעול למינן דורשות תקציבי ענק מצד כל הגורמים וכולם מתרכזים בפתרונות שדורשים כסף. הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא ולא להוציא שקל .

מוציאים מכרז לבניית בתי סוהר במקומות כמו הנגב באזורים פתוחים שבהם אפשר לבנות מפעלים(low tech) סביב בתי הסוהר, ובעלי מפעלים אלו ישלמו לשירות בתי הסוהר מחצית ממחיר פועל ממה שנהוג בשוק(שיקולי תמחיר מאוד כדאיים) ושירות בתי הסוהר ישלמו לכל אסיר מחצית מסכום זה(ניתן לשקלול) בהתאם להוצאות אחזקת האסיר .

השלב הבא הוא לחוקק חוק שיעשה צדק עם כולנו ושכל אסיר יהיה חייב לעבוד (לא כיום) ויקבל תמורה בשווה כסף לקנות מצרכים וכל דבר שיקל עליו את השהות בכלא.

רוב העברינים הכבדים ואו אלה שיש להם חיילים בחוץ מקבלים תמיכה בכסף ממשפחתם שעוסקת בפשע ואין להם בעיות קיום וכל היום הם עסוקים בליצור עוד פשעים ולתת הוראות דרך בית הכלא להרוג –לפגוע ולאיים. את הזמן החופשי הזה צריך לקחת להם, שילמדו לעבוד.

אנחנו שוכחים שהאסיר נמצא בסביבת דיקטטורה(כמו בצבא) והוא מחויב לכל מה שמבקשים ממנו ולא ליפול עלינו, ואותם אלו שיסרבו- שישבו בצינוק עד שיתרצו ויסכימו לצאת לעבוד, האסיר מרגיש לא טוב, שיוציא גימלים כמו בצבא.

 

  1. בתי המשפט:

הגיע הזמן לעשות סדר בבתי המשפט. כל שופט נהפך "לאמא תרזה" והסיבה העיקרית לשליחת עבריינים לישיבה בבית תחת פיקוח היא שאין מקום בבתי הסוהר, אם השופטים ידעו שיש מקום לאן לשלוח את האסיר ושהוא לא עולה למדינה כסף הם יהיו הרבה יותר בקלות מוכנים לזאת.

בנוסף לכך הגיע הזמן להפקיע מיידי השופטים את הזכות לקבוע לכמה זמן לשלוח אדם לכלא, חייבת להיות תקרת מינימום ומקסימום (ברוב מדינות העולם) שהשופט יחליט בניהם לפי נסיבות מקלות או לא לכמה זמן ישלח האסיר לכלא. כולנו יודעים על מקרי אונס פריצות לבתים ולרכב תקיפות אלימות שמסתיימות בעונשים מגוחכים, כאשר הם נתפסים ונשלחים אחר כבוד הביתה עד למשפט.

חייבת להיות מצבת שופטים נרחבת יותר לטפל במשפטים שכיום נמשכים עד מעל לעשר שנים(לא יאומן)אין תקציב-יש לכך תשובה בהמשך, ויש מי שישלם עבור כל זה ויישאר גם עודף-בהמשך.

 

  1. עבריינות נוער ובוגרים:

כל נער צעיר מתוך 3 מחזיק סכין בכיסיו, כל שבוע בערך אנו שומעים על מישהו שנרצח ואו שבקושי נותר בחיים לאחר אלימות מילולית שנהפכה לרצח בדם קר(כן-זה נכון).

עד שיקום דור חדש להורים מסוג אחר שיש לנו במדינה ברגע זה, יעברו לפחות 100 שנים נוספות (עיינו ערך-פלסטינאים), ומה עושים בינתיים?,  התשובה נמצאת בחקיקה , והיא קיימת חייה ובועטת בארצות הברית. שם, מי שמחזיק בסכין שהלהב גדול מ 3ס'מ בכיסו ומוסתר יכנס לכלא ללא פחות מ 3 שנים (קראתם נכון) ללא אפשרות השופט לקצר את הזמן. אחזקת סכין מעל גודל זה נחשבת כאחזקת אקדח ללא רישיון שבגינו החוק בארץ מורה על 3 שנים בבית הכלא.

כמה נערים צעירים מסתובבים עם אקדח בכיסם? לא הרבה, ומדוע, היות שגם הנוער האלים יודע שלא שווה להיכנס לכלא עבור עבירה שלא התחלת לבצע ולשבת 3 שנים.

הראשון שימצאו בכיסיו סכין מכל סוג שהוא מעל הגודל המותר, ויכנס  לכלא ברעש גדול יגרום לכל אלה שלא הבינו עד היום את משמעות העונש לחוש אותו טוב טוב, וכל בחור צעיר שיבוא למועדון כל שהוא בידיעה ששוטרים מסוגלים להפתיעו ולערוך עליו חיפוש פתע לא יעז להופיע עם סכין.

 

  1. הכסף הגדול:

התשובה מסתתרת במילה אחת, "הימורים".

עכשיו כל אחד יגיד נו באמת, ביג דיל, אז זהו, שלא , ולא אני המצאתי את הגלגל.(הוא התחיל בווגאס ואטלנטיק סיטי שהיתה כמו ירוחם)

נתחיל מזה שיש משקיעים רציניים מאוד בחול (לא עבריינים) שמוכנים להשקיע בארץ, אז ראשית הממשלה תוציא מכרז להקמת תשתית להימורים (בתי מלון-בריכות שחיה-תענוגות-וכו') במקום שכוח אל כמו הנגב, כן הנגב, ליד ירוחם דימונה והערבה באיזור הערים החלשות מבחינה כלכלית עם כוח אדם זול ואטרקטיבי. החשוב מכל הוא החזון של בן גוריון לישב את הנגב(טוב , הוא לא בדיוק התכוון למהמרים). לא לאילת שהיא עיר שיש לה מה למכור חוץ מהימורים (זאת עובדה-היא מלאה) וכל האינטרסנטים למיניהם שרוצים את בתי ההימורים באילת לא יוסיפו שום תועלת לקופת המדינה.

רבותי-המהמרים, אלו אנשים חולים שיהמרו וימכרו את נפשם משפחתם ביתם לכל מקום שייקח את כספם, והם מוכנים לנסוע ולטוס וכל מקום בעולם שיוכלו להמר בו, בואו כולנו נהנה מהכסף שיש להם להציע, ומדוע ייהנו ממנו משפחות הפשע שבעבר עסקו בסחר בסמים שהיה מאוד מסוכן(נתפסת-קיבלת הרבה שנים בבית הסוהר)והמירו את הסמים בהימורים(נתפסת-לא תשב יום בבית הסוהר)והרבה צעירים עבריינים מסתובבים היום עם מחשב נייד ועם וקצת קשרים עם מהמרים מייצרים כסף לעצמם ואו לבוס,  והעונש הוא אפסי אם בכלל.

זוכרים את הימים של הערוץ הראשון כאשר בכל שכונה הופיע עבריין שמתח כבלים וסידר לנו ערוצי סרטים פיראטיים ושילמנו לו במזומן עבור השירות הקלוקל הזה בניגוד לחוק (הם מילאו חלל ריק שהממשלה לא ראתה)ואז כשמישהו אצלנו בממשלה התעורר, הוציאו את חוק הכבלים והקימו מכרז ואז הופיעו החברות החוקיות שמשלמות מיסים מהרווחים ולאט לאט דחקו את העבריינים לשוליים. אותו הדבר רבותי יכול להיעשות עם בתי הקזינו- עם ישראל בהמוניו ישלם עבור מה שאנו צריכים באמת ועדיף שכסף זה יחזור אלינו בצורת שירותים שאין היום בנמצא.

תחשבו על זה לרגע.... הממשלה תחייב את מי שיקים קזינו לתת לה סכום מסוים (נגיד 2 מיליארד שקל בשנה ואת השאר לבעלי הקזינו שיעשו את שיקול הרווח שלהם לאחר תשלום הכסף למדינה. (אני מדבר לא על אחוזים מהרווחים) סכום הזה ייהפך לחלק מהתקציב אבל לא ילך לכל השרלטנים במשרדים השונים אלא יחולק אך ורק לעשיית חוק וסדר במדינה 1.משטרה: גיוס אלפי צעירים יוצאי יחידות קרביות עם השכלה בהתאם למשכורת התחלתית גבוהה כ 25,000 שוטרים (יודעים מה זה יעשה לרחוב) , כמות זאת שווה לכל המשטרה העכשווית שיש לנו כעת, (שנראית עם כל השוטרים הזקנים וחסרי ההשכלה עם הכרס הבולטת והחולצה מחוץ למכנס שאין רצון לכבדם) ולגרום לרמת אבטלה הנמוכה מאי פעם. בתוספת לעובדים החדשים בקזינו ובבתי המלון שהקזינו יכיל, תאמינו לי שתישאר תוספת לדאוג לשכבות הנחשלות הדתיות בכדי שיספק אותן ויסיר התנגדויות להקמת הקזינו, ולסל התרופות שמבחינת סכומי העתק שיתקבלו מהכנסות הקזינו זה דמי כיס, והחשוב ביותר הוא שנראה פחות ופחות עבריינים צעירים שמסתובבים במכוניות שעולות חצי מליון שקל ברחובות ומשתוללים ועושים ככל העולה על רוחם...... אני כבר באקסטאזה!

 

5.עברייני תנועה:

סוף סוף הגשימו את חצי תאוותי (לא הכול) והביאו עוד שיטה מאמריקה  והיא להחרים כלי רכב שבעל הרכב נהג בו שיכור ואו ללא רישיון בר תוקף וכו'.

אז דעו לכם שזה לא מספיק, לכל דבר מתרגלים ואו בתמורה משלמים.. וביוקר!

כמו שקרה לי, אבל כאן מדובר בעבריינים שמסכנים את חיינו אנו ללא בושה. הישראלי העבדאי והכוחני שאי אפשר להתעמת אתו בכוח, בואו נכין מקדחה גדולה ונקדח לו את הכיס, את זה הוא יבין מהר מאוד. מי שחצה תמרור באור אדום פעם שנייה בתוך שנה יילקח ממנו רכבו לתקופה של 3 חודשים לפחות ושלילה וקנס של 1000 שקל משהו בסגנון של ממש לא צחקנו אתכם.

מסביב לוושינגטון DC ישנו כביש 4 מסלולים שנקרא דרך חגורה והוא מקיף את וושינגטון רבתי, אחר הצהרים בשעות העומס כאשר אלפי מכוניות נוסעות במהירות של כ 110 קמ'ש  אישה אחת שנהגה ודיברה במכשיר הנייד סטתה מנתיבה לימין ובעל הרכב לימינה סטה גם הוא שהנהגת לא תפגע ברכבו ופגע ברכב אחר(נשים לא עושות תאונות-הן גורמות לאחרים לעשות אותן) וכתוצאה מכך הייתה תאונה של מעל 25 מכוניות (הייתי בסביבה) לאחר שבחדשות באותו הערב התגלתה הסיבה לתאונה, למחרת  כבר דיברו על חקיקת חוק נגד דיבור בנייד ללא דיבורית ולאחר שבוע נכנס החוק לתוקף ולאחר יומיים הציגו למצלמות את העבריין הראשון שנתפס והוא קיבל דוח של 1000 דולר שזה מקביל כאן למשכורת חודשית של 4000 שקל. ואזהרה שעם תוך שנה הוא נתפס שוב רכבו נלקח לחודש ושלילה מיידית לשנה (איבוד רישיון) וישיבה בכלא חודש (נראה אתכם מדברים שוב בנייד). ככה עובדים!!!

 

  1. עבירות מרגיזות

לא אחת אתם נוסעים בעיר ולא מאמינים איך אנשים מחנים את רכבם "רק לרגע" במקומות שגורמים לכם לחצות קו לבן ואו להפסיד את הרמזור בגלל שהנתיב שני מסלולים נהפך לאחד או בתחנת אוטובוס שכשהוא עוצר וחוסם את הכביש מחוסר ברירה ואז כולם מנסים לדחוף ולהיות ראשונים לצאת ונהפכים לחסרי סבלנות אתם מקללים את אותו או אותה שחסמו את הדרך.

הבעיה היא שזה כולנו...נכון כשמישהו חונה חנייה כפולה ליד הסופר-פארם וחוסם את הדרך אתם משתגעים מכעס ואז אתם ברחוב השני עוצרים לשנייה לקנות עוגה ואו לא משנה מה ועושים את מה שעשה מישהו לפניכם לפני דקה, ואתם כבר לא כל כך רגישים למישהו אחר-אתם הבנתם את זה?

אז עוד סיפור קטן שתבינו איך מטפלים בכולכם וגורמים לישראלי שאוהב להחנות כל כך קרוב להיכן שהוא עוצר (אם היה יכול היה מכניס את הרכב לתוך החנות ואו המסעדה) ולשלם עבור זה (לקדוח לכם את הכיס-זוכרים),

אני נעצר עם רכבי במנהטן בשדרה השנייה(4 מסלולים) לא מפריע לאף אחד (זוכרים-לשנייה) חברי יורד להביא לנו קפה מהמכולת הקרובה ואני עם רכב מונע והגיר ב D ועוד רגע זז ופתאום אני מסובב את הראש ובשנייה זאת אני רואה בשמשה הקדמית קנס 50 $ שהגיעו משום מקום-נשבע לכם לא ראיתי מי כתב מהיכן הגיע ולאן הלך, וככה, קפה עולה 1$ ולי הוא עלה 51$ ברגע.

הסתכלתי החוצה וראיתי שלט שכתוב עליו ככה: אין עצירה-אין חנייה-אין עמידה- לא צוחקים אתך!!!no parking-no stopping-no standing-no kidding. יודעים מה?, חשבתי שאני לא רואה טוב, עד היום לא יכול לשכוח את השלט הזה.

אז ככה, ראש העיר ראה שההפקרות חוגגת שם כמו אצלנו ועשה מעשה. זוכרים את כל השוטרים שייווספו למשטרה לאחר שנקבל קזינו, נוכל להיעזר בהם אבל בין לבין אם העירייה תיקח את שאר המובטלים שיודעים רק לכתוב ולקרוא (לא צריך יותר) וישימו כל אחד כזה באחד הרחובות הראשיים ושילכו ברגל הלוך ושוב באותו הרחוב (הוא שלהם) וכל רכב שיעצור במקום שאסור, בשליפה ירשם לו דוח וללא אזהרה שיזוז (לפני שהנהג הישראלי הכוחני יצא ויכה את הפקח) יניח על השמשה ויעלם. לעירייה תהייה הכנסה וכל פקח כזה ישלם עבור משכורתו בהכנסתו ויישאר לעירייה עודף.

תאמינו לי זה עובד! . תמיד יהיו עבריינים כאלה, בינינו מי לא ממהר לפעמים, רק שנעשה את זה פחות ואז נהיה פחות עצבניים ואולי נחנה טיפה רחוק ולא נזלזל בחוק.

 

זה היה קצה המזלג

 

 

גל יורם

 

 

 

נכתב על ידי , 4/12/2007 11:05  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 71

Skype:  galyoram 




233
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להדוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הדוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)