-
   nana10


When The Right Attitude Is Present All The Rest Is There... Just Around The Corner



:





RSS:
:







11/2012

2012 :


09/09/2012. .

, (1-6) . : - .

  231 95 . . " (231) (222 =  102 + 120).

" : – 95. – 36 + 34 = 70. .

. , , 95 , 2-6 . 2-6 . . -15 , . , . !

– ( ) , , . – -6. , .

:

. ! – !  , : __________________( ? ).

– . . . :

1 1 1
2 2 2
4 4 4
9 9 9

* , .

, , .

, 11/11/201212:50




תקלות בעריכה


הקדמה : הפוסט, אותו אני אפרסם בקרוב, נכתב לפני כחודשיים, זמן קצר לאחר שהסתיימה אולימפיאדת הנכים של שנה זו כדי לתת סיכום מסקנות וסטטיסטיקה בעבור אולימפיאדה זו. אלא מה ? שעקב אילוצים מסוימים ותקלות בעריכת הבלוג בחלון העריכה בישראבלוג נאלצתי להשתמש בכלי עריכה חלופי (חיצוני) שמאפשר לי לכתוב בו את הפוסט ולפרסם אותו אחר כך בבלוג שלי בישרא באמצעות הגדרת הקישור אליו. כלי עריכה זה נקרא  Windows Live Writer ומידע נוסף עליו ואפן השימוש בו והגדרת הפרטים הרלבנטיים ניתן לקרוא בדף העזרה של ישראבלוג כפי שמופיע בקישור הבא :http://israblog.co.il/tblogread.asp?blog=202202&blogcode=10567874.

ואולם, אליה וקוץ בה (אולי אפילו הרבה קוצים), כלי עריכה זה אינו חף מתקלות וגם לא מפותח מספיק ברמה שייתן מענה למי שמבקש לערוך פוסט מקצועי המכיל תמונות וכן טבלאות לסידור הנתונים וקריאתם בצורה קלה פשוטה ומובנת יותר. היום מצאתי אישור לבעיות שנתקלתי בהן כאשר ניסיתי לפרסם פוסט עם תמונה וטבלה גם יחד. האישור שמצאתי הוא בדמות דף עזרה נוסף של ישרא כפי שמופיע בקישור שלהלן : http://israblog.co.il/tblogread.asp?blog=202202&blogcode=6603892. בקישור זה מופיע שחור על גבי לבן המשפט הבא : "נכון לעכשיו, אין אפשרות להעלות תמונות לפוסטים באמצעות תוכנות האלו או להגדיר קטגוריות לפוסטים." בינגו. אבל שימו לב : אף אחד לא דיבר על טבלאות. זה נושא שאני צריך לבדוק אותו יותר לעומק כי בהחלט יכול להיות שכן ניתן לשים טבלאות בפוסטים ולא בהן הבעיה.

ובכן, אז באילו בעיות נתקלתי כשניסיתי לפרסם את הפוסט שלי המכיל תמונה וטבלה גם יחד ? ראשית, חוויתי על בשרי שפוסט המכיל תמונה לא ניתן לפרסם. ניסיון לפרסם פוסט כזה גורר הודעת שגיאה מהשרת. שנית, ניסיון לפרסם פוסט עם טבלה בלבד (לפחות כך חשבתי בתחילה) גורם לעיוות הנתונים ותצוגה קלוקלת של הפוסט (סימנים לא מובנים במקום אותיות ומספרים), כפי שמופיע בפוסט הזה. אולם כעת ידוע לי שהסיבה לעיוות הנתונים יכולה להיות ניסיון שלי להוסיף קטגוריות לפוסט. אני אנסה תחילה לפרסם שוב את הפוסט המדובר על ידי עריכתו המלאה מחדש עם הטבלה בתצוגתה המקורית וכמובן ללא הוספת קטגוריות או תגיות. כולי תקווה שזה אכן יפתור את הבעיה. במידה ולא, איאלץ (בצורה מאוד פרימיטיבית) לשפוך את הנתונים על הדף ולא בצורה מסודרת בתוך טבלה.

אגב – מצאתי פיתרון די פשוט לבעיית התצוגה הקלוקלת. הפיתרון הוא לדפדפן אינטרנט אקספלורר בו אני משתמש. הנה הוא להלן :

הגירסא האנגלית : יש לגשת לתפריט View לבחור Encoding ומתוך הרשימה הנפתחת לבחור את האפשרות (Unicode (UTF–8.

הגירסא העברית : יש לגשת לתפריט תצוגה לבחור קידוד  ומתוך הרשימה הנפתחת לבחור את האפשרות (Unicode (UTF–8.

אולם, צריך לציין כי כאשר עולה הדפדפן, הוא עולה עם ברירות מחדל והגדרות מסוימות שרוב המשתמשים לא נוגעים בהם (לא כי זה מסוכן לשנות את ההגדרות אלא כי פשוט אין צורך לעשות את זה). עכשיו אני לא מצפה ולא חושב שמי מהמשתמשים באמת יישב ויתחיל לשנות את ההגדרות של הדפדפן שלו כדי לקרוא פוסט של מישהו שהוא לא מכיר על נושא שלא מובן ולא ידוע כי תצוגת הדף מעוותת ורוויה בפונטים לא ברורים. סביר להניח שהוא יעבור הלאה בלי להביט לאחור. על כן לא נותר לי אלא לנסות (כפי שצינתי כבר קודם לכן) לערוך את הפוסט כולו מחדש. במידה ואכן הבעיה תיפתר ישהה הפוסט המתוקן יחד עם זה הבעייתי בבלוג לפחות לתקופה של מספר ימים (אם לא יותר ואולי אפילו לתמיד) כדי לתת טעימה לקוראים את הפוסט הנוכחי על מה מדובר.

אז …  תאחלו לי בהצלחה ?

עריכה : טוב, אז מסתבר שהכלי הזה שנקרא Windows Live Writer הוא יותר פרימיטיבי ומסורבל ממה שחשבתי למרות הפוטנציאל הגלום בתוכו. ניסיתי לשכתב את הפוסט הבעייתי תחילה עוד אתמול בלילה מיד לאחר פרסום הפוסט הנוכחי. ניסיתי לעשות זאת בצורה זהירה ומחושבת (קודם העתקתי את הטקסט. לאחר מכן העתקתי את הטבלה. אז הוספתי את הערת הכוכבית שמתחת לטבלה. ולסיום, הוספתי את השורה האחרונה של הפוסט). זה עבד. אבל אז גיליתי בפוסט שפורסם תופעות שדרשו תיקון (הטקסט שלפני הטבלה היה צמוד מדי לטבלה אז הוספתי שורת רווח ביניהם. שורת הכוכבית שמתחת לטבלה הייתה בפונט גבוה מדי שגרם לטקסט לגלוש גם לשורה שנייה אז הקטנתי את הפונט). הפעולות הפשוטות האלה שוב הרסו את תצוגת העמוד התקינה וגרמו להופעה חוזרת של אותם סימנים לא מובנים המתפרשים לכל אורך הפוסט. ניסיתי לשחזר את המצב התקין של תצוגת הפוסט על ידי ביטול הוספת שורת הרווח. לא עבד. ביטלתי גם את השינוי בגודל הפונט. גם זה לא עבד. בשום פעולה שנקטתי לא הצלחתי לשחזר את התצוגה התקינה של הפוסט.

היום, ביצעתי שוב מחדש שכתוב זהיר של הפוסט הבעייתי בדיוק באופן שבו ביצעתי את השכתוב הזהיר אתמול. זה עבד שוב. אומנם, קיימים גם אותן בעיות שניסיתי לפתור (טקסט שצמוד מדי לטבלה ופונט גבוה מדי בשורת הכוכבית שגורם לה לגלוש לשורה שנייה) אבל זה לא מטריד אותי יותר. העיקר שהוא קריא !

, 11/11/201213:31






:

:47





Animated-Bad-Boy
Animated-Bad-Boy /
2024 (")