לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עלון עין-גב

חדשות וסיפורים מעין-גב


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

עין-גב מהסרטים


 
עולים על סרטון
סרטונים על עין-גב
 
קיבוץ עין-גב השוכן בחופו המזרחי של הכנרת ,תמיד היה פוטוגני במיוחד. אנו מזמינים אתכם לצפות בסרטונים וכתבות שצילמו עליו חבריו או הופיעו במדיות השונות . צילומים מאירועים שונים ומגוונים מאז ומעכשיו שנוצרו ע"י אנשים שונים אך בכולם בולט קיבוץ עין-גב.
                                          
אתם מוזמנים ללחוץ על התמונות בכדי להגיע לסרטים
 

 

 
 
משהו על הסרטים האחרונים באתר:
 

אמנם הגיעו אלינו רק חלקים מהסרט של עפרה בן שיטרית עם קבוצת בר המצווה של 1981 אורי בנדק, יובל הפטמן וגל אוחיון.ולמרות שגם מצב העותק אינו מהמשופרים ,זה אינו מונע להנות ממנו : עם קדמת כנרת בימי התם  וברוך זעירא בסצנה בלתי נשכחת.

 
 את המופע הזה אמנם ניתן לראות בימים אלה כמעט בכל הארץ ב4 לפנות בוקר- זריחת איילת השחר.אך הזווית שלנו קוטפת אותו בשבילנו. הסרטון אמנם איננו מעביר את עצמתו עת הכוכב(נגה-ונוס) עולה במהירות עפיפון מהאופק באור בוהק. אך על רקע השיר של יוני ויהודית הוא מחבר למושג שגדלנו בשיר מה עושות האיילות-איילת השחר.
 

 

קבוצת הכדורגל של ילדי כתות ו'-ח' זכתה באחד משלושת המקומות הראשונים בטורניר אזורי .

1992 כידוע גם היתה שנת שיא בזרימות לכנרת כמיליארד קו"ב מים התנקזו אליה . לרגע היה נדמה שהכנרת תעלה על גדותיה ושאפילו פתיחת השכר לא תואיל. על רקע זה קיבלה עין-גב הצעה ממפעל במרכז .המפעל יבוא יעשה פילוט למוצר חדש  . המוצר שרוול פלסטיק גדול הממולא במים אמור היה לחסום מהכנרת וגליה להגיע לבתים עם עלית המפלס. הרציונל של המפעל היה שבמידה והמוצר יצליח הוא יוכל לרוץ לאורך כל חופיה ובמוקדי הצפות נוספים בארץ ובעולם. ואכן הניסוי לווה בטלויזיה ובהרבה סקרנים וסביבונים נוספים. אלא מה כעבור יום של גלי כנרת התפנצ'רו כל השרוולים. אלא שהפעם המפלס חס וירד בסופו של דבר ולא הגיע לרמות של  1969 (208.30-).

 

מותו של הגשש פולי הזכיר לנו גם את הופעות הגששים באולמנו. אולם כנורות ידע עקב גודלו וקשריו של יעקב שטיינברגר את טובי אמני הארץ והעולם. אולם הגששים זכו למנת הופעות מכופלת עקב העובדה שזאת היתה מניה בטוחה גם בקרב המילואימניקים. וכשמח"טי הגולן רצו להתחבב על חייליהם הם היו מזמינים את השלישיה להופעה באולם היחידי שיכל לאכלס חטיבה שלמה . כך ניתנה לנו יותר מהזדמנות אחת לראות ממיטב מערכוניהם חי . מעבר לכך הם גולמו לא פעם בהופעות בתרבות בקיבוץ ובעיקר זכו כמו אצל כל עם ישראל לציטוטים בסלנג היומיומי, כשבמיוחד זכורים בני משפחת הפטמן שידעו רפליקות שלמות בע"פ. זיו אף לקח את זה צעד אחד קדימה וב1987 הלביש ציטוטים מהמערוכונים  הידועים לגלרית הטיפוסים במשק בסרט שהפך לקלאסיקה עינגבית.

 
 

 סרטה של עפרה בן שיטרית הוא המשך לסרט על החלוקה השבועית שנעשה בפורים 1981 ובו מככבים 2 מהרפתנים המיתולוגים בתולדות הרפת דיק ג'פרי וחיימיטו בוקשטיין שכבר אז מתגלה בבעיות תזרים רצינית.

 

 לפני כ90 שנה השתתף חיל הפרשים האוסטרלי כחלק מהכוחות הבריטים . ניצחון שסלל את הדרך לכיבוש ירושלים . השנה הגיעו צאצאיהם ומטפחי מורשתם למסע סוסים לשחזור הכיבוש. אז מה הקשר של עוזי קרן לאירוע. כמובן בעקבות הנכדה רם אילני אלופת רכיבה ידועה במקומותנו . מכיוון שהאוסטרלים הגיעו נטולי סוסים נרתמו לעזרתם  אורוות וצוותי רכיבה מכל הארץ .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 
 

חג המשק

  

ב6.7.2007 חגגנו בעין-גב את חג ה-70 למשק במופע מרשים שכתבה וביימה חנה דיק.  מי שרוצה להזכר בחלק מאותם רגעי גאווה מקומית ,יכול לעשות זאת כעת בעזרת הסרט שצילם נדב נווה שאנחנו מביאים לכם כאן שמכסה את רוב המופע. (לחצו על התמונה בכדי להגיע לסרט ).

  

 לאלה מכם שאין זמן או סבלנות למופע שלם, אז לנוחיותם פרסנו גם חלקים נכבדים מהמופע בקליפים קצרים:
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ולמי שעוד לא יצא לראות את בני עין-גב מתייצבים בחג מברכים ומפרגבים(מפרגנים לעין-גב) זאת הזדמנות חוזרת.

 

במקרה וכפתורי התמונות לא מעבירים אותכם לסרטים , אתם יכולים  לפנות אלינו למייל [email protected]  וננסה לשלוח לכם קישור לסרט שאתם רוצים.

                                               א.צ

היסטוריה:
לפני כמה ימים מצאנו "מטמון" ברשת -את אתר ארכיון הסרטים ע"ש שפילברג המכיל 300 סרטים מההיסטוריה של ארץ ישראל. מכיוון שלעין גב יש מקום מכובד בהיסטוריה זאת גם היא מיוצגת אלא שלצערנו רק בחלקים קטנים המפוזרים בסרטים שונים. ובכל זאת עם קצת סבלנות ניתן לקבל ד"ש מעין-גב של ימי בראשית.
 
בינתיים מצאנו בארכיון סרט צבעוני שצילמו חיילים אמריקאים ב1946 בו באחד הקטעים טדי קולק כחבר עין-גב מככב  .  ועןד דמויות וילדים מהפנתיאון (החל בדקה ה11 של הסרט בשלושה קטעים לא רצופים ). לצפיה סרט לחצו כאן
 
סרט נוסף שהפיקה קרן היסוד בארכיון זה מביא את ההיסטוריה של הדייג בארץ .כששתי הדקות האחרונות מוקדשות למזח והדייג העינגבי כפי שנקלטו ב1952
 
מומלץ לכל חובבי שנות ה30 וה-40
נכתב על ידי , 14/12/2007 20:24  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

גיל: 86

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לalon eingev אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על alon eingev ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)