לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

אנשים טובים באמצע הדרך (ללינץ')


חשבתי על העניין הזה. מחשבות בנאליות, לא מחדשות, אבל מאלצות אותי לאמרן.
נזכרתי בסערה המצחיקה שהיתה פה בביצה בזמנו.
הסערה התחילה כשבלוגרית אחת, שקראה לעצמה street_cat, באה לדוכן הצילומים של הצביץ במדרחוב בנחלת בנימין והצטלמה אצלו.
הוא פרסם את התמונה בבלוגו המקסים.
היא פרצה בזעקות שבר והכריזה על סגירת הבלוג.
הוא התנצל והוריד את התמונה. מייד.
אבל החברים של חתולת הרחוב, או אלו שראו עצמם כחבריה, רצו דם.
הם רצו שיריב, האב המעניש, אלהים חרום אף, יגזור כליה על הצביץ. הם רצו ללכת לשרוף לו את הדוכן. הם רצו לעשות בו לינץ'.

אחד מהם, שהתכנה "שפיות", הכריז שמכיוון שלינץ' לא בא, והטרנספר מתמהמה,  הוא יסגור את הבלוג.


אחר כך חזר בו, והודיע שהוא ממשיך, אבל תחת הכינוי "אמרלד". שזו אבן יקרה. שזה הוא.
[בנתיים הוא סגר. אתם מוזמנים להזיל דמעה על קברו]
(אוי, פוסטי פרידה דרמטיים שאחריהם הבלוגר חוזר כמו כלב שלא מצא את האבן שזרק לו בעליו, בזנב מקופל בין הרגליים. גם street_cat חזרה, ומייד).
הסנרק החביב כל כך כתב על זה בשנינות.
ואז, הו הו, איזו מהומת אלהים צדקנית נהייתה! כמו קודם רק אפילו יותר!
היו שהציעו לשרוף גם את הסנרק.
~~~[=]~~~


הסיפור הזה היה דוגמה מרתקת לקלות בה אנשים הופכים עצמם לעדר אנושי צמא דם.
ובשם מה הם רוצים את הדם?
בשם האנמיה? בשם השעמום?
לא ולא - הם רוצים דם בשם הצדק. בשם ערכי הטוב, והשפיות, וההגינות. בשם האלהים.


כך היה בסיפור "הצביץ שהצביץ חתולות", וכך היה גם במהפכה הצרפתית. מספר חסר תקדים של אנשים הוצא להורג בשם החירות, השיוויון והאחווה. לשם כך הומצא מכשיר חדש, שאין כמוהו ליעילות ולניקיון של עבודת המוות, חד וחלק - הגיליוטינה.
היה מרתק לראות איך ככל שלוּבָּה הזעם ההמוני נגד הצביץ, כן הלכה והתגברה הקינה על אובדנה הקרוב של חתולת הרחוב, עד שהגיעה לדרגה של מקהלת טרגדיה יוונית המורכבת ממקוננות מרוקאיות. חתולת הרחוב פּוּאַרָה אז ורוממה, והגיעה לדרגה מיתית כמעט. "החיים שלנו לא יהיו אותו דבר בלעדייך" התייפחו האבלים, וכבר נסחפו בנוסטלגיה למפרע. אוי איך היה לנו טוב כשהיא היתה כאן, אוי אוי זה לא יחזור לעולם!
ולהפך: ככל שפּוּאַר הודה של חתולת הרחוב, כן הפך הצביץ למקור כל הרע ביקום. ולמרות שכונה שוב ושוב "אידיוט", יוחסו לו כוחות של אשמדאי כמעט. הוא זה ש"אנס" (כך במקור) את בתולת הרחוב הקדושה והוא זה שצריך לתת לו עונש שלא ברא השטן.
כאלה הם מבצעי הלינץ' (כולל אלו שמבצעים אותו אחד על אחד):
הם עצמם מושלמים. אבנים יקרות, אמרלדים. ושפויים. הם השפיות. ואם משהו לא הולך חלק (ועולמנו זה איננו מהחלקים עבור איש), הרי שמישהו אחר אשם. מישהו אחר עשה להם. האחר הוא הלא נורמלי, הסוטה, המפחיד.
אחרותו של האחר (צבעו, צורתו המשונה, נקודת החן שעל אפו, נכותו, שפתו המוזרה) הופכת אצלם לאובייקט מאגי המאיים תדיר ומדיר שינה מעינהם. ה"מום" של האחר הוא בעצם נשק רב עוצמה, המכוון נגדם במסתרי מזימות אפלות, ומסיט אותם ממושלמותם. כך אפו המעוקל של היהודי מסמל את מזימותיו הנחשיות, את ריבית הנשך שבאמצעותה הוא זומם לחסל אותך, האיכר התמים והישר. וגם את נטיותיו המיניות הסוטות, האפלות, המוגזמות.
(ה"מאיים" הוא דווקא המוכר, אמר רבנו פרויד. והוסיף: המודחק תמיד חוזר.)
אם כך, אומרים האבנים היקרות, אין ברירה: לשרוף את האחר, להיפטר מן האפר, ולחיות סוף סוף חיים נקיים.
אבל מה זה, יש כאן אחר אחר, חדש!
נשרוף גם אותו.



~~~[=]~~~



הדיון הזה כמובן מיושן. היום אנחנו חיים בעידן קידוש האחר. הגיבור שלנו הוא השונה, ההומו, הרוצח הסדרתי, זה שלא מסתדר עם מסגרות.


או שלא?

נכתב על ידי , 21/10/2003 01:03  
51 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי () ב-20/9/2005 13:29



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)