לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006

הנה אדם, יצחק לאור (פרק 2) – רכילות נלוזה?


~^~ חלק ראשון ~^~

ובכן, אני יודע שאני שאשמע רכלן, ואין ספק שבמובן מסוים אני רכלן.  אבל מה שמציק לי נוגע לאישיות של לָאור, ואני רוצה לנצל את החופש היחסי של הבלוג ולכתוב פה דברים שלא יכולתי לכתוב בשום מקום אחר, פרט ליומן שלי.

[וזה המקום לבקש שלא להעביר את המסופר הלאה, במיוחד לא למכרי מן העולם האמיתי (אם קיים עולם שכזה ואם נותרו לי בו מכרים כלשהם).  מדובר ברגישויות וסיבוכים מכאן ועד הודעה חדשה, ולא כל כך נעים לראות בלוג סגור, ופוסטים מצונזרים כשאריות הפליטה, וכבר ניכווינו בעבר, ומי שנכוונה ברותחין אמור להזהר בפושרין ויפה שעה אחת קודם משתיים על העץ וכו' וגו'....]

יש לי בעיה עם י~לָאור האדם. אני עצמי ראיתי אותו רק פעם אחת, לפני כארבעה חודשים – דבר מתמיה, בהתחשב בזמן שביליתי (?) בערבים ספרותיים ובמוסדות לימוד בהם לימד  י~לָאור.  הפעם הראשונה שלי והיחידה שלי עם י~לָאור היתה במועדון "האומן 17", בערב שנערך לסופר המנוח, חתן פרס נובל, ש"י עגנון. (ערב שראוי לפוסט נפרד, ואולי סדרת פוסטים). מתוך היומן שלי, 18/9/05:

...אחר כך בא יצחק לָאור, וזאת היתה ההזדמנות הראשונה שלי, בעצם, לראות אותו. כמו עם ניר ברעם, זה היה מוזר, אחרי ששמעתי עליו כל כך הרבה סיפורים, ובעצם אני חושב עליו הרבה, בגלל הפוסט שאני מתכנן לכתוב עליו, בגלל שהוא מטריד אותי, השילוב הזה שלכאורה קיים בו, בין איש נורא לאמן מצויין. 

הוא נראה מצויין, בחולצת טריקו הדוקה על גוף חסון, עם כתפיים רחבות במיוחד וללא שום כרס. הוא עמד עמידה רזה, זקופה מאד,  קצת מוזרה (כתפיו משוחות אולי יותר מדי לאחור), ובעיקר מתריסה.  הוא התחיל את דבריו בענן עצבני של נאורוטיות, נרגש מאד, מחפש ריב כמעט, ואמר "אם הייתי יודע איך זה נראה פה, לא הייתי מגיע". אבל אחרי כמה רגעים הוא ירה סדרת ניצוצות של אינטלקט כריזמטי, שהיה – בניגוד לאינטלקט החד של רם לוי שדיבר בהמשך – חם מאד, וסוחף, ולא נתן לי רגע של מנוחה.  הוא דיבר על כך שהתרבות, בעולם שלנו, היא זו שהורגת את האמן. זו שהופכת את החוויה הבלתי אמצעית של עמידה בפירנצה, ליד פסל שיש לבן של גוף ערום עם זין קטן ("אני מתכוון לדויד של מיכאלנג'לו, אם מישהו עוד לא הבין") לחוויה מתווכת, שאומרים לנו בה איך לחשוב.  "רציתי להראות לכם איך זה מתבטא בשפה, אמר, אבל אני חושש שאין לי זמן" – כל הזמן חשש שאין לו זמן, דפדף בחבילת דפיו ואמד את אורכה בחרדה. אבל בקהל אמרו לו שלא יקצר, והוא שאל "מה אתם אומרים?", ואז "יש זמן?", וסיפר לנו איך עגנון התעקש לא לכתוב בשפה של זמנו, בניגוד לבני דורו כמו ברנר וברדיצ'בסקי.

 

עכשיו (וזה, סוף סוף, החלק הרכלני) אני רוצה לשתף אתכם בחלק מאותם "סיפורים" שאני מזכיר ביומן.

 

~~~ צונזר, בסופו של דבר ~~~

לאור עם צה גווארה, אנדרטה לערבים, ובן י~לאור עם צ'ה גווארה, אנדרטה לערבים, ובן

***** עדכון *****

קיבלתי אימייל שמעלה את האפשרות שי~לאור יפגע ממה שכתוב כאן, ושכתוצאה מכך תפגע בין השאר פרנסתם של חברי. אני מודה שהאימייל הזה הלחיץ אותי.  בשלב ראשון הסרתי את האפשרות שמנועי חיפוש יאתרו את הכתוב בבלוג. אני תוהה האם להשאיר את הפוסט כפי שהוא. רציתי להתייעץ איתכם: האם צריך לצנזר את החלק הרכילותי מהפוסט הזה?

הנקודה שאני מנסה להעביר כאן היא אותה קלישאה על האמן המצויין והאדם הנורא, ומה זה עושה לי או מה אני עושה מזה (על כך אכתוב בחלק הבא, שעדיין לא מוכן. ואני יוצא לריטריט אז הפרסום יתעכב קצת). אין בכוונתי להילחם בי~לאור, שיהיה בריא ויעלה ויצליח וימשיך לכתוב ספרים נפלאים. אני גם לא מכיר אותו בכלל, ויכול להיות שהוא איש מקסים בכל מובן ואופן. הוא רק חלק מדיון שלי עם עצמי. אין כאן שום מלחמה, רק ויכוח פנימי שי~לאור מסמל בתוכו משהו.  No battle is ever won      האם זה לא מובן?

**** סוף עדכון ***** 

~~~ הנשך ידוא ~~~

נכתב על ידי , 11/1/2006 15:37  
78 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רפונזל ב-1/2/2006 00:09



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)