לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

הסיפור הראשון שלי (1)


בא לי לפרסם את הסיפור הראשון שכתבתי. סתם כי בא לי. ועכשיו לנימוקים המיותרים ולהצטדקויות חסרות הטעם:

בדרך כלל אני מפרסם כאן רק דברים שכתבתי במיוחד לבלוג.  אני אומר לעצמי שאם כבר לכתוב בלוג, אז: או כדי לעודד את עצמי לכתוב יותר, או כדי למצוא אהבה.  [זה מזכיר לי מה שאפלפלד אמר בערב הספרותי שלו, כשמישהי שאלה אותו מתי הוא כותב בגוף ראשון: "בדרך כלל" (צריך לדמיין את הקול המרגיע שלו, חם עמוק וחייכני. והמבטא משום מה הונגרי. כמו קריין ברדיו של פעם, מזכיר נשכחות) "סופר כותב בגוף שלישי. כי הוא אומר: לא מספיק שאני כותב וחושף את עצמי כמו איזו.. פרוצה.. – גם לכתוב 'אני'?" ואז הוא נזכר להוסיף  "לא כולם ככה.. יש כאלה שנהנים לצעוק ולחשוף, כמה שיותר.. "  ובאמת, לידי מתנדנד בעצבנות אחד שרק רוצה לצעוק אני ואני ואני "אבל.. האמנות אוהבת את השתיקה"].   

הסיפור הזה שונה. אולי בגלל שהוא הראשון שכתבתי, יש בו משהו חשוף שמסביר אותי הרבה יותר ממה שהייתי רוצה. וזה מתאים לבלוג. או שבעצם לא?

במחשבה שניה, גם שאר הסיפורים כאלה...  

את הסיפור כתבתי במיוחד לסדנת הכתיבה הראשונה שלי, שבה הייתי הצעיר במשתתפים, עדיין חייל במדים. המנחה, דן בניה סרי המקסים, שנדמה לי שהאירוניה העדינה שלו היתה לפעמים כמה קילומטרים מעל ראשי המשתתפים, אמר  שבניגוד לסיפור הקודם שהבאתי, הסיפור הזה לא הצליח לרגש ולסחוף. 

ניסיתי עכשיו קצת לשפר. מקווה שתהנו.

 


 

מותו הראשון של דוּדוּ

 

דודה שלי אומרת, אין מה לעשות, אני אוהבת את השיר הזה, אפילו שאיזה מין דבר זה ,זה נורא, האליפלט הזה! למות מרוב טמטום!   עכשיו יש את השיר הזה על אליפלט ברדיו. וקודם היה את "יורם, תגיד לי אתה, מה עושים עם זכרון היותך?" אולי היה פיגוע. אני מביט מהחלון של קו 101,  ואין מה לראות. כזה הוא כביש החוף בלילה.     מוזר, רק לפני שבועיים היתה ההלוויה, ועכשיו השיר הזה, שקצת מזכיר לי אותו תמיד, לא יודע למה, הרי הדבר האחרון שאפשר להגיד על דוּדוּ זה שהיה ביש גדא גדול. 

בהלויה באתי עם חולצה צבעונית מדי. כחולה כהה, אמנם, אבל מאחורה היה לה ציור עליז שאף פעם לא הצלחתי להבין. הרגשתי נורא לא נעים, וכבר חשבתי לחתוך מהר חזרה לחדר ולהביא משהו שחור יותר, אבל זה היה מסבך עוד יותר את העיניינים. הציור הזה בגב דהוי לגמרי כבר, הוא נולד דהוי אפילו, ואף אחד לא ישים לב, ניחמתי את עצמי. זה לא עזר עד הסוף, ומדי פעם הסתובבתי כי הרגשתי שמישהו נועץ לי מבטים בגב. היינו בראש,באופן טבעי, קרובים לקבר ולנואמים. החב'רה היו רציניים, אבל לא התמוטטו ולא בכו. אולי נורית הזילה איזו דמעה, היא הרי ממש גדלה איתו. זאת אומרת, כולנו ממש גדלנו איתו, והתרחצנו איתו וכל זה, אבל היא היתה השכנה שלו, ההורים שלהם חברים. הם היו ממש אחים, לפחות עד שנורית נהייתה חברה של נמרוד. עכשיו היא נשענה על הכתף שלו.  העפתי בחבר'ה  מבט מודאג מדי פעם, לוודא שאני לא קפוא מדי, או להפך, רציני מדי. נראה לי שגם הם לא ידעו בדיוק איך צריך להיות. למג"ד שלו היו פנים רזות וקשוחות והוא הפחיד אותי. מדי פעם חלף איזה טיק עצבני בפנים שלו. גם לדוּדוּ היו טיקים כאלה. אבל אצל דוּדוּ הטיקים היו חמודים, אחת מהסיבות שכולם אהבו אותו, ואצל המג"ד הם היו טיקים נאצים כאלה. מצאתי את עצמי שולח יד לכתף לבדוק שהכומתה שוכבת שם. אחרי רגע של בהלה, נזכרתי שאני לא על מדים, והמג"ד לא יכול לתקוע לי תלונה,. הוא הקריא מהדף משהו משעמם, ונתקע באמצע מדי פעם. לא מהדמעות כמובן נראה לי שהוא בקושי הכיר את דוּדוּ. כנראה שהוא פשוט לא רגיל לקרוא. מוזר, אבל הוא לא הזכיר ממש את הסיפור של איך דוּדוּ נהרג, שדווקא לפי מה שאמרו לי היה די הירואי. אני את לבנון מכיר רק מהעיתון. אני ג'ובניק מסריח. אבל לא הבנתי איך לא סיפרו יותר על דוּדוּ, שהיה בטוח הבחור הכי אהוד בסיירת בני משקים. אחר כך גבע ועוז עזרו לחברים שלו מהסיירת להוריד את הארון. לאט לאט הם שחררו את החבל, מביטים אחד בשני לתאם את קצב ההורדה. זה כנראה לא דבר פשוט להוריד ארון כזה למטה. הם היו מאד רציניים: בני קיבוץ תמיד מרוכזים כשהם עושים פעולה טכנית, וזה הסוד של ההצלחה שלהם. לי אין את זה, בגלל זה אני תמיד מפשל. אבל לדוּדוּ היה את זה בכמויות, בגלל זה הוא תמיד הצטיין בכל הדברים החשובים: עבודה בשדה, טרקטורים, בחורות. אבא שלי תמיד אמר לי בעצבים שאני סתם מקנא בו, כי דוּדוּ הרי בכלל לא לומד, והעולם משתנה, וכבר אין בו מקום לפלאחים נבערים. אני, כל מה שרציתי היה להיות פלאח, ואם אפשר אז אפילו להיות דוּדוּ, כי אין עוד קיבוצניק כמו דוּדוּ. ככה זה היה גם אחרי שמשהו ביננו מת. כי פעם, כמה שזה נשמע מוזר, היינו חברים ממש.

[המשק יבוא]

נכתב על ידי , 13/3/2006 17:59  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-16/3/2006 17:06



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)