לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2006

תרגילי כתיבה - השם שלי


אני חייב לדחוק לאחור את הפוסט האחרון, שמוריד לאפס את הסיכוי (הקלוש ממילא) שהיה לי למצוא בת זוג בגלגול זה.

אז אני אמלא את הבלוג בארבעה תרגילי כתיבה על נושא "השם שלי", שכתבתי בסדנת הכתיבה שהחלה הערב.  אני נורא מקווה שאף אחד מאנשי הסדנה לא קורא את הבלוג הזה. פאדיחה.  קיבלתי שם תגובות שנתנו לי boost רציני לאגו, ועד עכשיו אני קצת בהיי. פתאום אני מרגיש שהתקופה הגרועה אולי תסתיים בקרוב, אולי הסתיימה הלילה. אולי אפילו יש לי סיכוי להנצל.  לפני שלושה חודשים הייתי בהיי של החיים שלי. לפני כמה ימים סגרתי כמה שבועות בשפל המדרגה. פרט לכך שהמעברים האלה מעייפים אותי, הם רומזים לי ברשעות שכל התרגול שלי לא עוזר הרבה, ובסופו של יום אני תלוי לגמרי בגורמים חיצוניים, ועוד בגורמים החיצוניים הבנאליים ביותר – קיומה של בת זוג, ואולי אפילו רק פרטנרית מינית.

עידו וידידה

 

חדל קשקשת זו. נעבור לקשקשת הבאה:

 

1. מכיוון שהגעתי באיחור נורא ואופייני, כולם היו שקועים בכתיבת תרגיל שנלחש לי באופן מקוטע וחלקי ע"י המנחה. בדיעבד לא הבנתי את ההוראות, שהתייחסו לחוש המישוש, וכמובן שלא היה לי זמן לסיים.

 

כשאני עוצם עיניים ומנסה לדמייין אותו, לפי ההוראות שקיבלתי, יש בשם הזה משהו מאורך ומתפתל, נחשי אפילו, כאילו היו בו הרבה יותר משתי ההברות שלו.     מתחיל בקטן, בסגור, כלפי מטה, ואז  נפתח כמעט עד לאינסוף. (עכשיו ברור לי למה אני צריך לשים בסופו זוג סוגריים ריקות () ).

  ישראל הר

ישראל הר

2. שכחתי  להביא  את מכשיר השמיעה שלי, ואני לא שומע מה המורה אומרת. היא עושה לי סימנים, מעוותת את שפתיה ואת פרצופה בכוונה גדולה. אני לא מבין. בסוף, באיחור גדול, אני קולט מה היא רוצה: לעצום עיניים.  ולדמיין ריח של פרי הדר בחורף.  אני חושב על לימון. קליפתו הצהובה, לתקוע בה ציפורן ולקרב לאף. או בעצם, עליו הירוקים כהים, החזקים. כשמקפלים אותם או תוקעים בה אותה ציפורן, ומקרבים לאף, עולה ריח נפלא, ורסיה עדינה על פרי הלימון, עם מעט מתקתקות.  לשאוף פנימה את החמצמצות המרעננת. מנהג שכזה, בדרך לחדר ההורים, כשחולפים במדרכה ליד הבית הישן שלנו. אלו העצים שאבא שלי שתל, ועכשיו מטפל בהם שמעון, הבן המאומץ שלנו.    עכשיו צריך, היא אומרת לי (ואני כולי מעוות הצידה, ראשי נוטה לכיוון היד שלוחצת על אוזני בניסיון לשמוע, ובו בזמן להיות רגוע, קשוב ומדיטטיבי] לנסות להריח את השם שלי.   אבל השם שלי נמצא למטה, מבהיק בתהום השחורה באותיות לבנות ששום ריח לא נדבק אליהם.  אני מנסה לעטוף אותו,כמו שהיא אומרת. לעטוף אותו בצהוב של הלימון. הוא דוחה זאת מעל פניו ונשאר חסר ריח.  אני מריח את הלימון, כמו פעם,  אבל לא את השם.  שיעלה עשן, היא אומרת, אל תוותרו לו.  ואני שם את אותיות הפלסטיק המתות האלה  מעל הגריל. לכל היותר יש כאן ריח של עשן שהיה גם קודם. השם לא רוצה להריח.

  חביבה פדיה

 חביבה פדיה

 

3. התרגיל: "השם שלי הלך לרבע שעה. נעלם".

 

זה היה מאד מבהיל, מייד בהתחלה.

להיות חשוף ככה, בארץ זרה.  

בלי שיהיה זמן להתכונן.  להכין מים מינרליים, קרם הגנה לעור של ד"ר פישר, מקדם 34 באריזת פלסטיק חומה, כובע, פנס.

בלי בית לחזור אליו.

נכון שהבית שלך לא משהו. כשנפלט לך "הבית שלי", מייד אתה מתקן ל"דירה שלי".

אבל כמה שאתה מתגעגע עכשיו לבית ולדירה,  עכשיו בלי שם, בלי מערכת סטראו צנועה ודיסקים ישנים של זמרים מתחילת שנות השבעים.

בלי כסא ובלי קירות.  חשוף לכל מי לכל אחד שיבוא ויציק ויצחק עליך.

ואתה מנסה לשנן לעצמך את השם שלך, כמו שהיה כתוב באיזה ספר הדרכה או מדע בידיוני שצריך לעשות:

"קוראים לי....     קוראים לי...."

זה עושה את הכל גרוע עוד יותר. איזה פחד.

ובתוך הסיוט אתה לא שוכח, מצד שני, לכעוס על עצמך:

האם זו לא ההזדמנות הגדולה עליה חלמת בלילות בדידות ארוכים, ליד מערכת הסטראו הדפוקה והדיסקים הישנים?

לזרוק הכל מאחוריך, את הרכוש המיותר והציפיות הנכזבות ותחושת הכישלון.

ולסוע להודו.  בלי כלום, כמעט. בגדים – קונים שם.

אז למה עכשיו אתה כולך רק פאניקה?

זאת ההזדמנות הגדולה שלך, אבל אתה פחדן.

פחדן או לא פחדן, תנו לי אותו בחזרה!

  עודד פלדעודד פלד

4. התרגיל: לכתוב על השם שלי לפי בית אחד של "לכל איש יש שם" של זלדה.

   זלדה

חטאיו – נתנו לו את שמו הפרטי, זה שבו כינה את עצמו. שם סודי – הוא טרח כל חייו להסתיר אותו, דווקא מתוך תחושה שאותו שם סודי, מעוות, מפלצתי כמעט – אותו שם סודי מתגלה בכל תנועה קלה שהוא עושה בהיסח הדעת , בכל רגע של שכחה בו הוא מהמהם לעצמו דברי עידוד ביקורת, או שולח יד מבלי משים לאיזה חלק בגופו. ככל שנעשה עסוק ואובססיבי בפרוייקט ההסתרה, כך גברה בתוכו התחושה שכולם יודעים את הסוד, שהוא זועק ממנו בבוגדנות בכל צעד שלו בחצר המשק.

כמיהתו היתה בדיוק ההפך מחטאיו.      חטאיו נבעו אמנם מכמיהתו  - אבל באיזו דרך מעוותת.  

היה יותר ויותר קשה להסביר זאת לאחרים. הוא הלך והסתבך בתוך עצמו.  הפכתי לצרה צרורה, אמר לעצמו. לצורר של עצמי.

ככל שהעמיק בחטאיו, הפכה כמיהתו גדולה ורחוקה יותר.  והוא חזר להתבוסס בחטאיו.

 

תמיר וחומי         תמיר וחומי

 

 

א.ב.דן

 

הגר

 

 

 

נכתב על ידי , 24/8/2006 03:08   בקטגוריות מסדנת הכתיבה  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נטעלי ב-2/1/2008 22:18



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)