לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2006

שתי תמונות מהמדבר


1.

באותו יום יצאנו בשבע למדבר.

בשעה שלוש כבר היינו אחרי יום מלא אירועים. בין השאר פגשנו ליד בית ספר שדה משפחה ענפה של יעלים שהסכינו כנראה לגמרי לנוכחות בני האדם, כמו עם נוכחות התהום של המכתש (ראו בתמונות את השניים הנאבקים על סף התהום), והתגודדו בסמוך מאד אלינו, כמו נותנים photo oportunity.  מייד אחר כך עלינו מעלה מעלה, ועצרנו לשהות ארוכה מעל תהומות המכתש, מחפשים טיפת צל בין הנקיקים. מבודדים זה מזה, השקפנו אל התהום למטה, יחד עם עופות דורסים גדולים.  

משם המשכנו לחורשת אורנים הזויה, שמישהו (כמו הקק"ל, אני מניח) החליט לנטוע בלב הישימון. כל כך לא מתאים, ועם זאת – מעט צל!     שהינו שם שעות ארוכות, בסופן העבירה לנו ל', המורה, מדיטציה. ישבתי בין העצים, מנסה איכשהו להחזיק את הגב ישר ולא לחשוב על הנמלים שמן הסתם מטפסות עלי עכשיו. לפתע שמעתי קול מוזר, מעין נחרה רמה, ואחריה קולות צחוק. לא התאפקתי ופקחתי את עיני. שוב נשמעה הנחרה, וראיתי בחור אחד מולי משתדל להתאפק, אבל מתפקע מצחוק.  חשבתי לעצמי שלא יפה לצחוק על מי שנרדם. אבל אז ראיתי שהבחור, ועוד מישהו, מביטים לכיוון שמאל שלי. סובבתי את הראש וראיתי עדר של כבשים משונות, בעלות שיער חום ארוך בראשן, מצטופפות תועות, רומסות אחת את השניה. עדר ללא רועה, מביטות בנו בתלונה – באיזו רשות לקחנו להם את החורשה?  ואכן, הבעלות שלהן על החורשה היתה רשומה בגללים שהיו מפוזרים בכל מקום בין מחטי האורנים.    אנשים לא הצליחו להפסיק לצחוק. מישהי קמה מהמדיטציה כדי להציל את התיק שלה מהעדר אוכל הכל. ל' אמרה: "יש לנו אורחים". אחרי כמה רגעים של קולות נחירה ושאר קולות מוזרים שהוציאו החיות, ובתגובה קולות צחוק של המודטים, ל' שאלה: "ומה הלב מרגיש עכשיו?" ושוב נשמעה נחירה, ושוב פרצי צחוק. נזכרתי בשאלה שמישהו שאל את מ', המורה השני, יום קודם: "אם מה שאתה אומר נכון, והלב של כל אחד מלא בחמלה לזולת, איך זה שאנשים צוחקים כשמישהו מחליק על קליפת בננה, גם אם הם יודעים שנגרם לו סבל?" האם הצחוק שלנו עכשיו דומה לצחוק ההוא? ל' שאלה "ועכשיו?" ושוב נחירות וצחוק, וריחמתי עליה, למרות שבכלל לא בטוח שהיתה באיזושהי מצוקה. במקביל לטשתי עיניים מתפלאות בכבשים, שעכשיו הקיפו לגמרי אחד מאיתנו, בחור מתולתל, עם מראה של רועה צאן צעיר ויפה, שישב מעט בצד בישיבה של מודט מצטיין, בעיניים עצומות וחיוך קטן, ולא זז גם כשהכבשים הקיפו אותו לגמרי בצעדתן הנבוכה והפיסחת, מצטופפות, עולות זו על זו ועליו. מדי פעם ניסיתי לעצום עיניים בשביל ל', אבל הסצינה משכה אותי כמו את רוב המודטים.  עכשיו הצטרפו לכבשים עיזים, שהוציאו קולות מוזרים עוד יותר, בחוצפה הרגוזה האופינית להן.  ואז נשמעו גם נביחות כלבים. ואחריהן  קולות משונים, בלתי מזוהים, שהתגלו כשייכים להתגלות המשונה ביותר בחיזיון – גוף דק, של אישה או נערה כנראה, עטוף מכף רגל ועד ראש בשחור, כמו נינג'ה, עם ניצנוצי כסף, רכובה על חמור לבן (נשבע לכם), ומכה מדי פעם במקל שבידו, לא בכבשים הסוררות, אלא בחמור. ואחר כך עוד גוף דק, קטן עוד יותר – ילדה ככל הנראה – עטופה גם היא כולה שחורים, רכובה על חמור לבן קטן יותר. התלבטתי: לצלם או לא? "לא נעים" ניצח, כרגיל. אחר כך, בסיום המדיטציה, כשיכולתי לצלם, העיזים והכבשים נתערבבו בחורשה והרועות נעלמו ובצילום לא יצא כלום.

 

 

 

החצב, פורח איכשהו אחרי יותר מחצי שנה ללא גשמים. יש בו משהו פאלי וגברי, ובה בעת נשי.




2.

ביום האחרון, יום שבת,  יצאנו בשש בבוקר לשפת מכתש רמון. הייתי מופתע ולא מוכן – לילה קודם לא שמעתי את ההוראות, ועכשיו העירו אותנו מוקדם יותר, בחושך, ולא ברור מה קורה.  ישָנו בחווה קרובה מאד לשפת המכתש, אבל ההליכה, בטור איטי [מישהי מצוות המטבח שצפתה בנו אמרה בשיחת הסיום: "נראתם חמודים כל כך, טור של נמלים שקדניות הולך למכתש"], היתה לא פשוטה, בגלל הרוח.  מזג האויר השתנה בכל יום מששת ימי שהותנו במדבר. גם המדבר עצמו, כשהולכים בו הליכה איטית, משתנה בניגוד לציפיות  בכל רגע – מרקם מתחלף של חול, אדמה, אבנים, סלעים, צמחים. באותו בוקר נשבה, פתאום משום מקום, רוח אדירה וקרה, ואנחנו רעדנו מקור, בייחוד כשהגענו לשפת המצוק, ונאמר לנו לשבת על שפת המצוק ולנסות למדוט ולהתערבב עם המכתש. רעדתי מקור, וחרדות מדלקת חשוכת מרפא המשתכנת לה ממש ברגעים אלה ברֵאותָי, גרמו לי לקום ולנסות לחמם את גופי בסדרת קפיצות ותרגילי התעמלות, למרות תחושת האשם. למה אני לא יכול לשבת בשקט כמו כולם?   מרחוק, מכיוון צפון, נראו עננים משונים מאד, לבנים, נמוכים, ערוכים בצורה שהכרתי מצילומי הטורנדו שמגיעים אלי במכתבי שרשרת במייל. האם מתחולל שם במרחק לא גדול טורנדו?  האם גם האחרים שמים לב לזה? הייתי טרוד מדי במלחמה בקור, ובניסיון לא לההדף ע"י הרוח לתוך תהום המכתש,  מכדי לענות על כך בכובד ראש.

הזריחה התמהמה, ואילו ענני הסופה הלכו והתקרבו, ממלאים בערפל הן את המכתש והן את המישור שמעליו. שטח הראיה "שלנו" נותר ריק, עדיין. והנה, ממש עם רגע הזריחה, כשכדור שמש כתום עלה מעל ההרים שבצד השני של המכתש (הזריחה במכתש דומה לשקיעה), הגיעה הרוח הראשונה לקירבתנו, מנסה בביישנות לרדת במצוק למטה. זאת היתה נראית ממש רוח, במובן של רוח רפאים, רוח אלהים על פני תהום, או רוח הקודש. רוח כמו שהיא מופיעה בסרטי מדע בדיוני (אצלי נשלפה מתהום הנשיה סצינת הסיום של "אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה", סצינה אפוקליפטית מגוחכת למדי, שבה הנאצים - איך לעזאזל הגיעו גם לסיפור הזה נאצים?! - מותקפים ע"י רוח אלהים במנהרה). ישות לבנבנה, ביישנית בהתחלה, אבל רבת עוצמה בהמשך. ואכן, תוך רגעים ספורים התמלאה כל התהום מתחתינו ערפל, שבעצם היה אבק, ומבעדו הפציע כדור השמש הכתום, שכוחו הלך והתעצם מרגע לרגע. אבל הקור היה עדיין בשיאו, והקפיצות שלי מעלה ומטה הלכו וגברו, וקיויתי שלא יחשבו שנכנסתי לאיזו אקסטזה דתית. חייכתי למחשבה שהנה אנחנו, חבורה של רוחניקים רועדים מקור הרוח על שפת התהום, צופים בחיזיון כל כך רוחני, סופתי עד סופניות, כאילו מישהו תיכנן לנו את ההצגה הזאת.   וממש באותם רגעים הגיעו מלאכי השרת – אנשי צוות המטבח שעברו בין המודטים וחילקו להם צ'אי חם וכדור שוקולד גדול. לחום של הצ'אי הצטרף חום השמש שהלכה וגדלה והלבינה את תהום המכתש. א-מחייה!   

נכתב על ידי , 9/10/2006 02:55  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חוד התער ב-15/12/2006 09:09



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)