לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

זרקת אותי או לא זרקת?


איתַי?  אני אגיד לך את האמת בפרצוף - הוא לא באמת אהב אותי. אם הוא היה באמת אוהב אותי, הוא לא היה זורק אותי בסוף, נכון?   והוא לא היה לוקח ממני את השנים הכי יפות שלי, את הנעורים. 

מה אתה צוחק? אני רצינית! 

אז הוא אומר לי: שנה וחצי הייתי מאוהב בך, ואת היית עם כולם חוץ מאשר איתי. ואני אומרת: תרגיע!    אז נכון, היית משאיר לי פתקים מתחת לדלת בחדר של הבנות.  החדר המסריח הזה , עם ורדית ושירן ושאר הפרחות הקטנות. זה היה כאילו מול החדר שלו, של הבנים.

הכל טוב ויפה ורומנטי, וככה הוא באמת לכד בסוף את הלב שלי, עם הפתקים שלו ועם העקשנות שלו. הוא התעקש המון, זה נכון, אז מה? אז מה?! היה מתקשר אלי מהטלפון הציבורי באכסניה, בכל ערב כשהייתי נשארת בדוסנילנד.  

ונכון, אני מודה, הלכנו בפארק הירקון, מתחת לגשר, ואני אמרתי שזה כמו בסרט של וודי אלן, והחזקנו ידיים, והוא נורא התרגש ופוצי ומוצי... והיה לי נחמד, אפילו שאז עוד לא אהבתי אותו – אז בכלל עוד לא ידעתי מה זאת אהבה. הייתי ילדה, ילדה! בת 18 בקושי. הייתי מבולבלת, חיפשתי הרפתקאות, לא ידעתי מהחיים שלי כלום.   יוסוף מהאכסניה היה אומר תמיד: זאת תחזור בתשובה, היא תגמור במאה שערים, אתם תראו.  ונכון שהוא הביא לי את פו הדב כשנשארתי שבת בבסיס המסריח הזה. פתאום אמרו לי  - אני הייתי כולי מג'וייפת, עייפה, סמרטוט – יש איזה מישהו עם אופניים שמחכה לך בחוץ. ויצאתי אליו, מול כולם.. איזו פאדיחה זאת היתה בשבילי?!  

ונכון שבסוף, אחרי המון זמן, אחרי שנסעתי לתאילנד וחזרתי לארץ יום אחרי הנחיתה, ואחרי זה הלכתי ללמוד בחיפה, והוא גם כן בינתיים יצא עם אחרות, שלא תחשוב שהיתה לי איזו בלעדיות כאן....  בסוף נהיינו זוג, וגרנו ביחד בדירה המסריחה ההיא, בדרך נמיר, מעל כל הרעש של האוטובוסים. וגרנו שם ארבע שנים! אולי אפילו חמש שנים!  אני לא ממש יודעת... השנים הכי יפות שלי.  הכל טוב ויפה.  אבל אני אומרת שני דברים:

א. הוא לא באמת אהב אותי. הוא רק חשב שזה נחמד להיות מאוהב בי.

ב. עובדה שבסוף הוא פשוט זרק אותי! זרק, זרק, אל תגיד לא זרק. זרק אותי לכלבים. ובתל הביב המסריחה הזאת יש הרבה כלבים רעבים בחוץ. אז אני אומרת: זרקת אותי או לא זרקת? זרקת – נקודה!  וידעת שזאת נקודה רגישה אצלי, שזה מנגן אצלי, עוד מהילדות, כי אח שלי סיפר לי שהם מצאו אותי יום שבת אחד כשהם טיילו, מנופפת להם בין פחי הזבל ואספו אותי איתם.  ידעת. ידעת וזרקת.   

מה אתה צוחק?  זה לא היה ככה?

 

התמונה הזאת היתה אמורה להיות בפוסט האחרון, אני מניח

נכתב על ידי , 17/1/2007 15:31   בקטגוריות מי?תולוגית, מסדנת הכתיבה  
77 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לא חשוב ב-8/12/2009 01:28
 



איך לא מצפים לגאולה / איך מחכים למשיח



אבות ישורון / לא יתעכב

יבוא מָשִיחַ

יהיה רֵיק. והוא יְמַלֵא והוא יְשַמֵחַ. וּלְמַעַן

נְחַכֶּה לו שוּב. הוא לא יִתְמַהְמֵהַ שנית.

והוא יִסְתַלֵק.

 

יז כסלו תשלז 9 דצמבר 1976

מתוך "קפלה קולות"

 


רבקה מרים

הֵם אָמְרוּ שְתָבוֹא הַגְאֻלָה רק כְּשֶאִיש כבר לא יְצַפֶּה לָה,

ולילה תמים יָשְבוּ עֵרִים בְּפִּתְחֵי חֳנֻיוֹת ובתים ולא צִפּוּ לִגְאֻלָה

וכשעלה השחר היו דמעות מִתְגַלְגְלות מִכל הַגַגוֹת.

 

[שם השיר ומאיפה לקוח – נמצאים בבירור]

 


התרגיל: לכתוב איך לא מצפים לגאולה, או איך מחכים למשיח.

 

איך לא מצפים לגאולה

 

לא מצפים לה מתוך יאוש.

לא מצפים לה באדישות

אבל גם לא בכסיסת ציפורניים והזעה מוגברת.

לא מצפים לה בבית קפה

אבל גם בבית לא מצפים לה.

לא מצפים לה באינטרנט

ואין טעם לצפות לה בסדנת בישול טיבטי.

לא מצפים לה שתבוא כמו ההיא משנת 92

ולא מצפים שתבוא תוך שנה שנתיים.

לא מצפים לה בכלל, הם אומרים

ואז היא באה.

חכמה גדולה.

 


 

איך מחכים למשיח

ישבתי אתמול שעתיים בבית קפה תמול שלשום בעמק רפאים, וחיכיתי למשיח.  משיח איש מפתח, הוא אמור לבוא ולתת לי את המפתח לדירה של גאולה. חבר שלי שלמה אומר שזה ברור שאני רוצה את המפתח לליבה של גאולה. אבל בינתיים חיכיתי למשיח ולמפתח שהוא אמור להביא לי לדירה שלה.  היא נסעה באותו יום למקסיקו, ואני התנדבתי להשקות לה את העציצים והאכיל את ריטה-לה, החתולה שהיא לקחה אליה כשהיא ויובל נפרדו.  אני חושב שבעיניין ריטה-לה גאולה עשתה טעות. בכל פעם החתולה עושה מיאו, היא בטח נזכרת ביובל, ואיך שהוא ידע לדבר עם ריטה-לה. ככה היא סיפרה לי, גאולה, בעיניים נוצצות, איך יובל ידע לדבר אליה, אל החתולה, כל כך יפה שלגאולה לא היה אכפת שאיתה, עם גאולה, אין לו זמן לדבר.   

גם העציצים מהדירה שהיתה לה עם יובל.  ככה יוצא שאני בעצם עוזר לטפח את זכרו של יובל. 

משיח לא מגיע.  פעם אחת אני מגיע כמעט בזמן, רגוע, והבנאדם השני מאחר ומאחר, כאילו כדי להראות לי כמה סבל גרמתי לכל האנשים שחיכו לי דקות על דקות בכל מאות ואלפי הפגישות והארועים אליהם איחרתי מרגע היולדי.  אבל מה לעשות, צריך לחכות בסבלנות, ככה זה כשמחכים לגאולה.   אני מעיף מבט סביב – סביב שולחנות העץ המהוהים, שאפשר לקשקש עליהם ציורים או גרפיטי אם רוצים, יושבות בחורות ירושלמיות יפות בסוודרים ומעילים, כל כך אלגנטיות וקורנות באויר הירושלמי הקר והבריא, כל כך בלתי מושגות.

ואני בונה על משיח גם בתחומים נוספים. לפי מה שגאולה אומרת, הוא יכול לעזור לי בהרבה דברים. הוא היה יכול קצת לסדר את הראש ה.. מבולבל שלך, אמרה גאולה בחיוך מתחטא, חיוך מודע ליופיו ולכיסופים שהוא מעורר בבן שיחתה. בעצם, ראיתי את משיח פעם אחת, באיזו מסיבה מטופשת שנגררתי אחריה בעקבות שלמה ודני, שחיפשו אלכוהול חינם. באותה תקופה זה מה שהם חיפשו. זה מה שהם שאפו אליו. סוף המילניום. תקופה קשה לכולנו. ואני נגררתי אחריהם. אפילו שאיפות בתחום ההשתכרות לא היו לי. חיכיתי, כרגיל, למשהו גדול שיבוא ויפרוץ ויעמיד אותי במקום אחר לגמרי, שונה מיסודו, גבוה הרבה יותר, או נמוך כמו תעלה בצד הכביש. באופן מוזר, חברה של גאולה, לסבית בכלל, יצור חסר תועלת להרגשתנו הראשונית, התגלתה כמקור בלתי אכזב למסיבות פרטיות עם אלכוהול חינם, וערכה עלה פלאים.   משיח די הרתיע אותי. מין איש שאנטי מאצ'ואיסט. הקשרים שלו עם גאולה נראו לי אפלים, אם לא מעוותים מיסודם. הרעיון שהמשיח הזה יבוא לכאן וייעץ לי – בטח בענייני בחורות – עורר בי מיאוס.

ויובל?  יובל, כמו שפירא, החבר הראשון של גאולה, היה עשר רמות מעליה. אם שפירא היה טייס, יובל היה רופא, עתודאי. גבה קומה, צעיר ממנה בחמש שנים, עם סקרנות בלתי נלאית ואומץ יוצא דופן. פעם טייל שבועיים בדרום תורכיה יחד עם חבר. הם לנו ביערות, והלכו בדרכים  שאיש לא נראה בהם במשך ימים שלמים. מדי יום או יומיים רועה עם עדר כבשיו. ובמשך כל הזמן הזה הם לקחו סמי הזיה, ל.ס.ד לסוגיו.  זה יובל, שבאמצע הצבא מבצע הרפתקה כזו. וממליץ לי ללכת לויפאסנה של גואנקה. ולא מבין למה היה לי כל כך קשה שם. למה כמעט נשברתי.  וזאת גאולה, וזו גדולתה, וזו גם חולשתה, שהיא בוחרת חברים עשר רמות מעליה. ואחר כך, אחרי כמה שנים, הם מגלים את זה ועוזבים. והיא נשברת.  אבל אם אתה ידיד שלה – לעולם לא תקבל אפילו נשיקה על הלחי. אולי משיח מקבל, תמורת הקומבינות שהוא מארגן לה. אותו היא מוכנה להגדיר כלא-ידיד.  ולידידים: קור. א-מיניות. פילוסופיה. המון פילסוּפֵי ביצים עד שאתה רוצה לסתום את האוזניים ואתה אומר לה:  גאולה, אמרתי לך מיליון פעם. איתי אל תדברי פילוסופיה. זה לא מענין אותי. ספרי לי מה קרה לך היום. ספרי לי, כמו פעם, על הילדות שלך, על עץ התות והירח, על האבא האלכוהוליסט. רק אל תגידי לי אפילו עוד חצי דעה שלך.

אחרי חצי שעה כבר הבנתי שמשיח לא יגיע. אבל הוא לא ענה לפלאפון. מה לעשות? אולי הוא הבין שאנחנו נפגשים בבית קפה אחר, ושם הוא מחכה לי, וגאולה בטח נתנה לי פלאפון לא נכון – אתמול דיברתי איתו מהפלאפון שלה.

אני מוציא את "עלמא די" מהתיק. עכשיו תקופה טובה לחזור אליו.

למה נמשלה אסתר לאיילה?  - לומר לך: מה איילה רחמה צר וחביבה על בועלה כל שעה ושעה כשעה ראשונה, כך אסתר היתה חביבה על אחשורוש כל שעה ושעה כשעה ראשונה

[יומא כ"ט ע"א.  פראפרזה על  בבלי מסכת עירובין דף נ"ד, שבה מוחלפת "אסתר" ב"תורה": ..כך תורה חביבה על לומדיה כל שעה ושעה כשעה ראשונה ].

מענין כמה צר רחמה של גאולה.  שאלה שתשאר תמיד היפותיטית לחלוטין עבורי.

אחרי שעתיים במהלכן סיימתי את "עלמא די", בערך בפעם השלישית בתולדותי, צלצל הפלאפון ומשיח אמר:  "גבר, אני מצטער, זה לא יצא היום."

"אה... האמת שחיכיתי לך פה.."

" מצטער חמוד. אבל בעצם אין טעם שניפגש, גאולה אמרה לי אתמול, ממש לפני שעלתה על המטוס, שיובל הסכים לעשות את העבודה. אז שיהיה לך שבוע מקסים, גבר". 

 

התור לסופגניות של טל בייגלס


 

יש לי בקשה מקוראי הבלוג.

לפני שאתם רצים לספר לגאולה ולמשיח שכתבתי עליהם, רגע אחד שקט בבקשה. אני רוצה להסביר משהו.

אני כותב בלוג. אילו היה לי דמיון ספרותי ויכולת להמציא דמויות ולטוות עלילות יש מאין, הייתי כותב סיפורים או מחזות או תסריטים והייתי מפרסם אותם ב"במה חדשה" או שולח לגורמים בתעשיית הטלויזיה/מו"לות/תאטרון. 

לצערי אני מוגבל, והחומרים שלי הם מהחיים. 

זה מצב מאד עדין.

[ובתוך מצב עדין זה, באים הקוראים והופכים, לעיתים, את מה שכתבתי לוידוי, ואת הבלוג הופכים לתוכנית יעוץ, שבה תפקידם ליעץ לי מה לעשות, ואת מי לזרוק ועל מי ללכת. יש דינמיקה של הדרדרות לתוכנית ראליטי בחלון התגובות.   אבל זה רק בסוגריים, לא הנושא העיקרי.]

אם במצב עדין זה, אתם הולכים ומספרים לאנשים שכתבתי עליהם, עלולות להיות לכך תוצאות לא נעימות.

להלן שתי דוגמאות מבלוג זה:

  1. לפני כמה שנים מישהו סיפר לזוג חברים שלי שכתבתי עליהם.  לצערי מחקתי את הפוסט בעקבות הפרשה. אילו הפוסט עדיין היה, הייתם נוכחים עד כמה היה רווי באהבה אל אותו זוג חברים, ועד כמה היה נעדר ממנו כל אלמנט פוגע.   ובאמת, הבחורה היתה משועשעת.  אבל הבחור - שהיה חבר טוב שלי - תפש קריזה ופנה אלי בצורה מאד תוקפנית . והמוזר הוא שהבחור הוזכר לכל היותר במשפט צדדי אחד. בסופו של דבר לא דיברנו כמעט שנתיים, בגלל הריב הזה. (היום אנחנו שוב חברים).
  2. לפני חודשיים בערך, ל', מורה למדיטציה שמוזכרת כאן , פגשה אותי בריטריט וסיפרה לי שהיא קראה בבלוג את מה שכתבתי. מישהי אמרה לה לקרוא.  באותו רגע (ללא מחשב, כמובן) ניסיתי להיזכר האם כתבתי עליה בצורה שיכולה לפגוע בה. הייתי לחוץ מזה, בהחלט. פחדתי שפגעתי בה.  הייתי עסוק בזה לא מעט בשארית הריטריט.

כדאי לזכור שאנשים מחוץ לבלוגוספירה נעלבים מעצם הזכרתם בבלוג. זה מה שקרה עם אותו חבר.  בשבילם כל העסק הזה נראה ביזארי והם לא רוצים להיות חלק ממנו.  והם באמת לא חלק - כל עוד לא מכניסים אותם לשם.

איך אני יכול לכתוב אם כל תיאור של מישהו פרט אֶלָי עלול להוביל לריב?   איזה נושאים נשארים לי לכתיבה?

גם ככה הבלוג שלי משותק וקפוא, יחסית למה שהיה עשוי להיות. מעט הספונטניות שפעם היתה בו ניטלה ממנו מהר מאד. 

אם אתם מרגישים שמה שכתבתי פגע במישהו שאתם מכירים, כתבו אלי (vn13523 שטרודל netvision.net.il) ואנסה להוריד את הקטעים הפוגעים או החושפניים מדי.

תודה.

 

נכתב על ידי , 10/1/2007 19:27   בקטגוריות שירים הם לפעמים שלי, מסדנת הכתיבה  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-7/8/2009 03:03
 



אפשר לקרוא למלאכים


[מסדנת הכתיבה. בעקבות שירו של אדמיאל קוסמן, "הזמנה למלאכים".  השיר של קוסמן נכתב בעקבות מדרש תנחומא, פרשת פקודי שבה מתואר איך מכריח אלהים את הרוח הקדושה להיכנס, בניגוד לרצונה, לתוך טיפה (כלומר, זרע), קודם במילים יפות ואחר כך בכוח: אותה שעה אומר הקדוש ברוך הוא לרוח, "הכנסי בטיפה זו שביד פלוני". פתח הרוח פיו ואומר לפניו: "רבונו של עולם, די לי העולם שהייתי דר מיום שבראתני. למה רצונך להכניסני בטיפה זו סרוחה, שאני קדושה וטהורה, ואני גזורה מגזרת כבודך". מיד אומר הקדוש ברוך הוא לנשמה:  "עולם שאני מכניסך בו, יפה יהא לך ממה שהיית דרה בו, ובשעה שיצרתיך לא יצרתיך אלא לטיפה זו. מיד מכניסו הקדוש ברוך הוא לשם בעל כרחו. ;  ואיך , בערך תשעה חודשים מאוחר יותר, מכריח  מלאך האלהים את הולד לצאת לאויר העולם, בערך באותה טכניקה: לסוף מגיע זמנו לצאת לאויר העולם. מיד בא אותו המלאך ואומר לו באותה שעה, "הגיע זמנך לצאת לאויר העולם". והוא אומר לו, "למה אתה רוצה להוציאני לאויר העולם". אומר לו המלאך, "בני תדע שעל כרחך אתה נוצר, ועכשיו דע שעל כרחך נולדת, ועל כרחך אתה מת, ועל כרחך אתה עתיד ליתן דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא". ואינו רוצה לצאת משם, עד שמכהו ומכבה לו את הנר שהוא דלוק על ראשו ומוציאו לאויר העולם בעל כרחו. מיד שוכח התינוק כל מה שראה ביציאתו וכל מה שהוא יודע.]

 

 

אפשר לקרוא למלאכים

 

לא יהודי חדש

זקוף וגא, כאילו תקעו לו מטאטא בתחת

לא קוצני מבחוץ ולא עסיסי מבפנים

בכלל לא מפירות ארצנו

לא מארצנו.

לא כזה שצועקים עליו

קודם אבא אח"כ הרס"פ

תכניס ת'בטן! תיישר ת'גב! תפסיק לחלום!

לא כזה.

כי כזה נבהל ומתכופף יותר

ונעשה מורד שפוף

חושב לו הדביל שהוא יכול להתנתק מתוך

הגוף שלו.

בכלל חושב לו, חושב יותר מדי.

ולא יורד לעם,

רק מרחף ומתרסק מתרסק

ומרחף

עשרים שנה תמימות

עשרים שנה

מבוזבזות.

 

אז נעשה אחד

ולא חשוב איך בדיוק

יהיו המצח,  השפם, הלחיים.

חשוב שלא ניתן סטירה

לא עזה לא מצלצלת

ניתן ליטוף על לחי,

שירגע. שיבין שמבחינתנו

הוא יכול לבהות את כל חייו.

גם פנימה הוא יכול לבהות

למה לא?

ישר אל תוך הבטן הגדולה שלו.

שלא יחכה עשרים שנה

ועוד ארבע עשרה כמעט

עד שנהרין ינהיר לו –

בבטן יש מנוע שקוראים לו לנה

אתה יכול ללחוץ עליו

וזה יתן לך תנופה.

המשכיות, תנועה.

כמו חצוצרות תרועה בתוכך

אפשר לקרוא למלאכים

העדינות שלנו משתלמת

תראו

איך הוא עומד

זקוף.

 

  נהרין מנהיר.

נכתב על ידי , 2/1/2007 07:57   בקטגוריות מסדנת הכתיבה, שירים הם לפעמים שלי  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-16/1/2007 13:24
 





66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)