לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

מסיכה, שיתוק, אויר.


רציתי לכתוב משהו לפני היציאה לריטריט. כנראה לא אספיק.

אני תקוע בתוך המסיכה שיצרתי לעצמי כאן. כל הזזת גבה ישראבלוגית עולה לי במאמצים. ןמה אם זה לא יתאים לפרצוף שלי כאן?.

כך קורה שבעוד שביומן הפרטי נערמות המילים (אמנם, בקצב מזערי של כמה מישפטים לשבוע) – בבלוג אני מפרסם בערך פוסט לחודש.

מצאתי איזה קטע חסר משמעות ביומן. אולי הוא מתאים למסיכה.

 

16/11/04

אני רואה אותה ברחוב המלך ג'ורג', מהחלון של הבורקס של אמא  (16 ש"ח כולל טחינה, עגבניות, חריף שאני לא נוגע בו  ו-שימו לב – ביצה), נכנסת בסערה לפיצה ב- 10 ש"ח כולל קולה  (רק 8 ש"ח אם משדרגים את הקולה לטרופית),  בלבוש מינימלי, באמת מינימלי, ונעצרת פתאום בפתח, גופה נקשת לאחור, כדי לנשק את המזוזה.

מה הזלזול הזה, הנדהם ועם זאת אוטומטי, שעולה בי?  הדת שלה פחות טובה משל אחרים?

אבל הבעיה היותר גדולה היא שהאנשים האחרים, ובייחוד כתבי העיתונים,  כבר ראו את זה בשבילי, כבר ניסחו את זה בשבילי. מישהי בשם מיכל אפילו עשתה סרט תעודי על ג'ני וג'ני, בנות 15  מבת ים, שהולכות עם חולצות בטן וגזרה נמוכה, כמו האלמונית בפתח הפיצה, ויחד עם זאת חולמות להנשא לבחור ישיבה.

 

אין מחשבה חדשה תחת שמש הכפר הגלובאלי. איזו בעיה!


יצאתי לנשום קצת אויר. תהנו לכם בלעדי, אחוזים בחיי התענוגות של העולם הזה.

נכתב על ידי , 23/3/2005 18:26  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כסא נדנדה ב-2/4/2005 04:13
 



זיוה, בסוף הריטריט, פעם רביעית ואחרונה.


[המשך של זה]

ואז, בחג החנוכה, הלכתי לריטריט נוסף. הריטריט עסק במושג הריקות בבודהיזם: שתים עשרה שעות ביום ניסינו להפנים שכל מה שנראה סביבנו ובתוכנו – ובעיקר "האני", האגו, שההאחזות בו היא מקור כל הצרות – אינו קיים במובן שאנחנו חושבים ומרגישים אותו קיים.    ושוב הייתי מאושר, והרגשתי אפילו יותר נקי מהפעם הקודמת, נטול כל כעסים.  

      פתק על לוח המודעות של הריטריט

 

לקראת סוף הריטריט, בהולכי בין הפרחים הלבנים, שמעתי צליל מוכר, ולהפתעתי נוכחתי שפעם נוספת נחתה עלי "זיוה"!        

חשבתי מחדש על כל העניין. על הדיכוטומיה שעשיתי בין הקיבוץ: שנוא, קפוא, נצחי כמו גיבנת על הגב;  לבין תל אביב: ים של אנשים ומקומות שוטף אותי בהשתנות תמידית.

ופתאום, בין הפרחים, הבנתי שהקיבוץ לא באמת קפוא וכבד וטרגי, כמו שתל אביב לא באמת קלילה ומנצנצת.  זה אני  קפוא וכבד וטרגי, נכון יותר זה ה- אני שאני גורר לכל מקום כמו שרשרת עם משקולת שמחוברת לרגלי אסיר (מישהו אמר לי שבהודו אפשר עדיין לראות ברכבת אסירים עם שרשראות כאלה). והמוזר הוא, שהאני הזה, הכבד, הוא בכלל  פיקציה שלי!

 

 

[שאלה נפרדת היא השאלה הפוליטית: איך יכולתי להזדהות כל כך עם טקסט כל כך שמאלני, כשבתקופה ההיא כבר גיבשתי לי – בעצם כחלק מן המרד שלי בקיבוץ – את האנטי שמאלניות הידועה (טוב, אמנם בציבור מאד מצומצם, אבל ידועה) שלי?  אולי התשובה בגוף השאלה: רתמתי את פוליאנה פרנק למאבק בקיבוץ ובצבא, שני אויבי הגדולים, והשמטתי את המסרים יפי הנפש. ואולי אין שם בכלל מסרים יפי נפש? זה שאישתו קוראים אותה יוספה (ראו למעלה, סעיף 4), נשמע ממש ערבי! וחוץ מזה, הכל ניגודים וסתירות, וזו בדיוק הסיבה שהאחזות בדעה פוליטית היא טיפשית. כמעט כל חיי אני מוקף שמאלנים, בדרך כלל מן "השוליים הסהרוריים".  לא פעם קורה לי שאני מחבב מאד אמנים שמאלניים. למשל, לפני כחודשיים ראיתי מודעה על הופעה של "הבילויים" ויהלי סובול, בארבעים שקלים בלבד. זו היתה הופעה לכבוד יומולדת ל"סלון מזל".

 פרות עם רובים. בסלון מזל

בלילה הפכתי את עורי האנטי שמאלני והלכתי למאורת הפריצות הזאת (אל תתנו את המעיל לאשת המלתחה במועדון הזה. היא תיקח ממכם עשר שקל). יהלי סובול הסביר שהוא רק החימום של החימום, וניגן שיר אחד בליווי הגיטרה שלו, והבילויים גם הם לא האריכו בשירים. דברים טובים לא צומחים על עצים זולים.  אני לא מספר את זה רק כדוגמה להפכפכנותי הפוליטית: אחר כך, בריקודים, הדי ג'יי היתה "אליוט", שהיא לא אחרת משרון בן עזר. ושבוע אחר כך, בארוע יומולדת של מישהי, היא שוב תיקלטה אותי לדעת. רציתי, בשתי הפעמים, לשאול אותה המון דברים. אבל לא היה לי נעים לבוא אליה עם הזיוה הזאת מלפני חמש עשרה שנה כמעט].


נכתב על ידי , 10/3/2005 21:55  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי (והחיים האחרים, בצד) ב-23/3/2005 18:35
 



זיווה, בסוף הריטריט, פעם שלישית


[המשך של]

 

על דלת הכניסה לחדר שלי בקיבוץ תליתי את מילות השיר, כתובות בעיפרון על דף משרדי צה"ל שבראשו התנוסס סמל היחידה הסודית (אלק) שלי וחותמת "בלתי מסווג":

"הזכר אוהב את המוות,הוא מרגש אותו מינית

הוא כבר ממילא מת בפנים, הזכר רוצה למות.

 

לחרוש בג'יפים, לעבור את הגיבוש,

 לעשן נובלס לחזק את השיזוף,

 לזיין מהר, לגמור תמיד ראשון,

 לזרוק אחרי שבועיים לשלם את החשבון.

כן, גם אני רוצה להיות גיבור מצבא ההגנה

וגם לי תהיה אישה נורא יפה שתחכה לי במיטה

וכשאני אגמור לסדר את כל העינינים

היא תעשה לי ביד ותגיד לי: הא! אתה מדהים!

[...]

להיות קצין גבוה, להרוג את האויבים,

שתמיד יעמוד לי, אין בעיות אין סיבוכים.

אם הייתי יכול אז הייתי איכר, בינתיים אני חזיר, עליז [כך באתר. לדעתי, המילה הנכונה היא: אלים] ומאושר.

 

כן גם אני רוצה להיות גיבור בצבא ההגנה,

 וגם לי תהיה אַלָה, גם לי תהיה אלה

 וכשאני אגמור לסדר את כל העניינם,

 היא תעשה לי ביד והיא תגיד לי "אהה, אתה מדהים!".

 

רק מי שיודע כמה ניסיתי תמיד להיות בסדר, לעמוד יפה בטור בתור, לא להתבלט (וכדי להשיג זאת, להיות גיבור צה"ל או לפחות איכר קשוח) – יודע איזה אקט איקונוקלסטי מצידי היה לתלות את השיר על דלת מעוני.

האלבום של פוליאנה פרנק כבש אותי לגמרי, וסימֵן פרק זמן בחיי, שאפשר לקרוא לו "תקופת זעם הנעורים" שלי.  זה עתה הגעתי לעיר הגדולה, והיא נדמתה בעיני, במובן מסוים, כנהר משתנה ללא הרף של אפשרויות, כמו הירקון, שזרם מול האכסניה שבה שיכן אותי הצבא, ובלילה הייתי רץ לידו ומביט מוקסם באורות המתנפצים ונבראים מחדש ללא הרף במים. אבל הייתי חייל, ולא ידעתי מהחיים שלי כלום (ואל תבכי לי, ילדה!). חסרתי את האמצעים ואת האומץ לנצל את ההזדמנויות הנוצצות של העיר.  הייתי אבוד, אבל האמנתי שעוד רגע אתפוש את ההזדמנות הנכונה. בכל סופשבוע הייתי חוזר עם זנב מקופל בין הרגליים לקיבוץ, לחיים האלה שנראו לי עתה בכל חוסר התוחלת שלהם, וששנאתי אותם עכשיו בלב שלם.

כשחזרתי מהריטריט הקודם, באוקטובר, ניסיתי לכתוב לבלוג על התקופה הזאת. יצא לי איזה קטע די מזוייף על הבחורות שהכרתי אז ברכבת.

ואז, בחג החנוכה, הלכתי לריטריט נוסף.

 [המשך יבוא, והפעם מהר יותר!]

 ובנתיים, הקליקו על התמונה וקנו המבורגר לחייל הגיבור ששומר עליכם!

 

נכתב על ידי , 6/3/2005 17:14  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של yessi ב-10/3/2005 11:33
 





66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)