לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

אני שונא את הבנות היפות של תל אביב!


אליאן, עלמת היגון האדמונית וארוכת הרגליים

[ארוכה, אדמונית, נרגשת, רזה וזויתית, ארוכת שיער, רוחשת מחשבות]

קראתי עכשיו את הספר הזה, שגנבתי מרועי, ואני פשוט .. המומה. כתוב פה .. אני פשוט אקריא לכם, בסדר? [מפשפשת שעה ארוכה בספר, נרגשת]

תרבות המערב שמה דגש כה רב על התקווה, עד שאנו מקריבים למענה את רגע ההווה. התקווה היא לעתיד. היא לא יכולה לעזור לנו למצוא שמחה או שלום ברגע הווה.

 

אני לגמרי... מופתעת!

אני זוכרת שבאתי לפה בהתחלה וראיתי אותכם, מתרגלים ותיקים , ודיברנו, וראיתי שגם לכם יש אותם בעיות כמוני. שהבעיות לא נגמרות.

ואני בתקופה קשה עכשיו. 

ופתאום – אני קוראת את זה.

אני לא מבינה – מה זאת אומרת? לוותר גם על התקווה? 

 

רועי, אביר המדיטציה

[נד בגופו קדימה ואחורה כלולב,בהיפראקטיביות עצורה. מדבר קטוע.  אולם סימנים אלו של עצבנות לכאורה אינם סותרים כלל את הרושם של מודט מנוסה שהוא מותיר]

יכול להיות שהתרגום בעייתי. הממ.. אם מחליפים את המילה "תקווה" ב"ציפיות" זה לגמרי מסתדר. הממ..

זה אותו רצון להיות מישהו אחר.   המ.. אני בזמן האחרון כבר לא יכול לשמוע מורים שאומרים לי שהם מוארים, או אפילו שאני צריך להגיע להארה, כי מה זה "להגיע" אם לא בעצם הרצון להיות מישהו אחר. הממ... כמו שריצ'רד אומר: תהיה מה שאתה ברגע זה. זה מספיק טוב. תעלה על ההר כמו עץ שמחכה לברק שיכה בו.

 

אליאב, גורו בהתהוות:

[קצוץ שיער, נועץ עיניים כחולות גדולות ומדהימות באנשים. שותק שתיקות מלאות מתח, כולם עוצרים נשמתם במאבק הזה שבין השתיקה והרצון להביע. ואז פתאום מחייך, ומדבר בקול מלא הבעה של נואם]

אני מאד הזדהיתי עם מה שאליאן אמרה.   הרבה פעמים .. הרבה פעמים יש לי רצון אדיר להתפוגג. פשוט לא להיות.  במיוחד שאני גר בתל אביב, ורואה המון בחורות יפות. וכשאני רואה בחורה יפה כזאת, למשל היום בבית קפה (אני מאד אוהב בתי קפה.. פעם הייתי מראיין אנשים בבתי קפה), ישר נורא רציתי אותה! וזה נורא עורר אותי!  ואז - זה הגעיל אותי לגמרי, ממש קיבלתי בחילה.  ורציתי להתפוגג. לא להיות כאן יותר בעולם הזה.

 

יהושפט, הכהן הגדול

[מרצה דבריו בקול עמוק וחד, בתקיפות שלו, שמסתמנת גם בקלסתר הפנים המחודד והנרגן-לכאורה, עם הסנטר הקטן החד והעיניים הכמעט רושפות , במשפטים שנחתכים ונזרקים לחלל האויר כמו לוחם היורה דיסקיות קטנות וחדות]

אני חושב שצריך לבדוק מי המורה שכתבה את זה. אין מה לעשות. בבודהיזם היו כל מיני מנגנונים שהחזיקו אותך. כשחיים בכפר, אומרים לך איך להתנהג ומה לעשות. אבל בחברה שלנו אין יותר מסורת להאחז בה. אתה חייב לשכור דירה. אתה חייב להתפרנס כדי לשכור דירה. חייבים תקווה כדי להתקדם.

 

שאול, אביר היגון

בהמשך למה שאמרת, אליאב..

לרוע מזלי אני גר בלב תל אביב.

תל אביב עיר גדושה בעשן ובבחורות יפות.  ולב העיר מלא בהן במיוחד.

אתה הולך ברחוב ורואה אותן שורצות בכל פינה. הן חולפות מולך אחת אחרי השניה, מפתות ובלתי מושגות כמו בועות צבעוניות. חלום מתוק שהתפוגג הרגע, והנה התעוררת לבד במיטה .  הן פותות ופועות בכל פינה, מלבלבות  בכל בית קפה ותחת כל עץ רענן בשדרה. כל אחת כזאת שאני נתקל בה מחסירה פעימה מליבי ואויר מראותי. מייד אני מסב את מבטי למדרכה, ומקלל את העיר המסריחה הזאת.

אני שונא את הבנות היפות של תל אביב! כל אחת מהן מפעימה אותי לרגע, ומייד מקרבת אותי אל היאוש.  כל אחת מהן היא החמצה. והיא תזכורת מאוסה לכך שחיי הם החמצה. מישהו אחר יחבק  את מותניה. מישהו אחר ישחק לה בשיער. את חיוכה השובה היא תחייך באיזה בר שלא אהיה בו, לבן זונה בר מזל אחר. ואולי אפילו אהיה שם בצד כדי לראות את העוול הנורא הזה מתרחש מול עיני. 

אליאב, גורו בהתהוות

[מחייך עכשיו. כולו חיוך. יש אפילו משהו מוגזם בחיוך הזה]

שאול, אתה יודע מה אני רוצה להגיד לך? שהלוואי שתעבור לכפר,  ושתראה רק עצים ופרות כל שארית ימי חייך. ושתהיה שם בכפר אלונה אחת, אבל יהיה לה את עומרי, ויהיה ברור מעל לכל ספק שהיא שייכת לו.    ואחרי שנתיים של התבוננות מאושרת בפרות ובשדות ובציפורים, כשכבר תהיה לגמרי מאושר ובלתי זקוק לבחורות – שתבוא מצידי מיכלי, אחותה של אלונה, ותחייך אליך פתאום, ואתה תתבונן בה כמו שהבטת בעץ האלון היפהפה באמצע השדה, בלי לרצות כלום.

שאול, אביר היגון

אבל בנתיים כל הכוסיות האלה מסתירות לי את העצים בשדרה, שאני אפילו לא יודע איך קוראים להם, ובכל יום פותחים תחת כל עץ עייף וזקן עוד בית קפה מסוגנן, והכוסיות כובשות עוד כמה מטרים מעוקבים, וכבר אי אפשר בשום אופן ללכת בלי לראות אותן בלב שותת מדם, שותות את ההפוך שלהם בחיוך מעושה, מזמינות  ובלתי מושגות, זרועותיהן האוחזות בכוס החרסינה כל כך דקות שאני יכול להקיף אותן בין האצבע לאגודל. שתלכנה להזדיין עם הבחורים שלהן, שתלכנה עכשיו ומייד! ואני אראה פעם אחת שדרה נקייה מאובייקיטים מיניים.



 

אליאב

[גוחן קדימה אל שאול, נועץ בו עיניים, ומדי פעם מעביר מבטו אל עבר הנוכחים]

יש משהו שאני חייב לשאול אותך, שאול:  היה לך מספיק? לא, תענה לי רק לזה: היה לך מספיק?

שאול

[מחייך בחוסר אונים]

אליאב

כן? היה לך מספיק?  אז מספיק.  היה לך מספיק? לא?  אז בבקשה – קח עוד

שאול

[עוצם עיניו לרגע ומנסה להתרכז]

אתה מוציא אותי מקו המחשבה...

אולי יהיה לי מספיק כשאמצא אהבה.  אבל זה הרי האם-אמא של האטצ'מנט, אהבה.

אליאב

[מחייך ומהנהן אל שאול הנהון גדול בראשו, כמי שהצליח להוכיח משהו לעמיתו הסתום מעט]

אהה.   כשתמצא אהבה. בדיוק

שאול

אבל זה אטצ'מנט!

אליאב

[שוב חוזר על תנועת ההנהון והחיוך]

זה אטצ'מנט, בדיוק.

שאול

[מושך בכתפיו ומחליט להתעלם מאליאב]

רציתי להגיד:  אבל כשאתה מאוהב, פתאום השדרה נפתחת בפניך. בבת אחת מובן לך ההגיון של בתי הקפה בכל פינה,  יחד עם הפאבים והפיצוציות על כל צעד ושעל. הגיון של אלכוהול וסיגריות, והחופש ללכת ברחוב ולהשויץ. כתמי הגועל שעל המדרכות נעלמים יחד עם הביוב הפתוח בשיינקין פינת שדרת רוטשילד. אפילו לא צריך להיות מאוהב בשביל זה. מספיק להיות בתוך המין. בתוך העולם המיני.

 

רועי, אביר המדיטציה

 

בהמשך לדבריך, אתמול קניתי נעליים.

אתם מכירים את התחושה כשמוצאים משהו שממש רוצים, והוא גם זול, והכל מסתדר בדיוק, ואז אתה מרגיש בהיי כמה ימים, הנעליים המדהימות האלה שלך, עד שנמאס לך, לא רק מהנעליים אלא מהכל?

ככה זה גם עם בחורות יפות ברחוב.

 

שאול, אביר היגון

בדיוק, בחורות יפות ברחוב, אינן אלא מקרה מוקצן של נעליים נחשקות

 

אליאן, עלמת היגון האדמונית ארוכת הרגליים

[ראשה מוטה מטה, עיניה סוקרות את השטיח]

הי,הי אני מבקשת למחות! מה לשנאת הנשים הזאת ולנו.

 

שאול, אביר היגון

סליחה, לא התכוונתי.. בכל מקרה התכוונתי נעליים חדשות, לא משומשות.

 

טיך נאת האן, נזיר פנאן

[מסדר את גלימתו בתנועה מהירה של יד מונפת לכתף הנגדית]

התקווה היא לפעמים הרגל מגונה. בטלויזיה, ברדיו ובעיתונים, המומחים לחיים הטובים אומרים לנו שוב שוב להיות אופטימיים, לקוות לטוב. אבל בעצם, אנחנו מקריבים את רגע ההווה למען התקווה. מוכרים את אושרנו ומשלמים כל חיינו את המשכנתא, בתקווה לתת לילדינו משהו ביד. אין זה אלא הגהנום הפולני בהתגשמותו עלי אדמות.

פגשתי בוייטנאם נער צעיר ששתי ידיו ורגלו השמאלית נקטעו. הוריו ושניים מאחיו נהרגו במלחמה.  לא היה דבר שלם ממנו בכל העולם. ולא בגלל שקיווה למשהו – בגלל שהפסיק לקוות והתחיל לחיות.  היפיפיות התל אביביות לא הזיזו לו כהוא זה. הוא לא בנה עליהן בכלל.

שבת שלום שתהיה לכם.

[לוקח פעמון ומקיש בו. שאר היושבים במעגל קדים לו ומהנהנים ברכה]

 

 

 


עצוב כל כך מה שקורה פה.

כבר שבועיים אני מתכונן להופעה, כולי התרגשות.  

התרגשות מעורבת בחששות: ייתכן שהם פשוט יבואו, לא יבטלו?  למרות המצב?

הרגיעו אותנו: הודיעו לנו שלא רק שהם לא מבטלים -  הם אפילו מוסיפים עוד הופעה..

וכמובן ברגע האחרון - ביטול.

שנים ייחלנו שיהיו שראש ממשלה ושר ביטחון שאינם קשורים בטבורם למערכת הביטחון.

והנה מה שקורה כשהציפיות מתגשמות - הגנרלים גוררים את "קברניטי המשק" ואותנו להרפתקה מטורפת ואכזרית במיוחד, ומפיקים מופע סבל המוני במקום מופעי הפופ שמתבטלים .

והכל בגלל שלושה חיילים שנחטפו.

מישהי שאלה השבוע שאלה שמנקרת בגרוני כבר המון זמן:

אם שני חיילים שלנו שוים אלף חיילים שלהם - מה זה אומר עלינו? מה זה אומר עליהם? ומי קבע את תורת הגזע הזו? "אנחנו" או "הם"?

נכתב על ידי , 31/7/2006 12:09  
70 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-15/10/2008 17:54
 



בלוגרנו לענינני בודהיזם מדווח מהשטח


ביום רביעי, שעה שאכלתי במסעדונת האיטלקית ליד העבודה, שמעתי אנשים מלחשים בקול רם במיוחד, השמור לארועים מסעירים וסודיים: "שמעת? כתבו באינטרנט.. חיזבאללה חטפו שני חיילים.. ".  היה לי יום עמוס , והמשכתי לאכול מבלי להרהר יותר מדי על העניין.  כשעה אחרי כבר הייתי בדרך הארוכה לקבוץ תובל, אי שם מעל כרמיאל. הנסיעה היתה למטרות ריטריט עם רינפוצ'ה (דרגת נזירות נעלה בבודהיזם הטיבטי) טיבטי בן שמונים, שהיה המורה של הדלאי לאמה (אבל את זה אומרים על כל הרינפוצ'אים הקשישים שהעמותה מביאה מדי פעם לארץ, במבצעים לוגיסטיים מסובכים שלא היו מביישים את אגףהתכנון בצה"ל).

במהלך הנסיעה התברר לנו שהמצב בצפון מחריף, ונזכרתי לפתע שחברי חאוויר נמצא במילואים בדיוק באזור בו נחטפו החיילים. צלצלתי אליו, ולא היתה תשובה. כמובן. השארתי לו הודעה.

כשהגעתי לתובל התברר שעקב מיעוט המשתתפים וריבוי התורנויות בקורס, הוטלה עלי הפעם משימה מיוחדת, שהרצון לבצעה כיאה, והחרדה שמא אכשל, הטרידו את מנוחתי והיו מדירים שינה  מעיני, אלמלא הודרה שנתי מלכתחילה, כשהוגרלתי לחדר עם שותף אחד נחרן-על, ושותף שני שהתהפך ונאנח כל הלילה בשל הנחירות של הראשון. משימתי כללה אחריות על התרמוסים של צוות המורים, שכלל את הרינפוצ'ה הקשיש (עם תרמוס גדול ונוצץ), את עוזרו הרינפוצ'ה בן השישים (תרמוס קטן ונוצץ), נזירה אמריקאית נאה ביותר (תרמוס קטן ונוצץ, זהה לזה של העוזר), ומתורגמנית יווניה נאה אף יותר (תרמוס אדום ורחב).  בנוסף לטיפול בתרמוסים, שכלל רחיצתם ומילויים במים חמים בלי כלום (זה מה שהם נוהגים לשתות), הייתי צריך לטפל בכוסות שלהם, ארבע כוסות זהות שמוספרו בהתאם (הרינפוצ'ה הקשיש ללא מספר – מעבר לכל מספר).  אבל כל זה אינו אלא כלום , לעומת החלק האחרון של תפקידי:  לרינפוצ'ה הקשיש הוקצו שרותים מיוחדים (אחד מתוך ארבע חדרי שרותים באולם המדיטציה); הוסבר לי ע"י ידידת הדהרמה החיננית נ', מנהלת הקורס, שבמידה וברצונו לעשות את צרכיו במהלך שהותו באולם המדיטציה – דבר שלא קרה כלל בקורס הקודם, הרגיעה אותי נ' – עלי לרוץ קדימה, לבדוק שאין אף אחד בשרותים הסמוכים, ולפתוח את השרותים באמצעות מטבע של חצי שקל. "אבל אין לי מטבע של חצי שקל" ניסיתי דרך מילוט מהמשימה הטובענית (כמקובל בריטריטים, הפקדתי את ארנקי). נ' הושיטה לי בחיוך מטבע של חצי שקל. מאותו רגע רדפו אותי דמיונות זוועה בהם הרינפוצ'ה חש במעיו, וכולם מחפשים את אחראי השרותים שלו, בעוד אני ישן על הכיסא באולם, נוחר וריר נוזל מפי הפתוח.




 

בערב חיכתה לי הודעה מהפלאפון של חאוויר. תחילה היתה הודעה ריקה, והייתי בטוח שאלו החיזבאללה שמנסים להתקשר לקרוביו של החטוף כדי לשאת ולתת עימם (יכולתי להשבע ששמעתי את צחוקו הזדוני של נסראללה בקו השני). אבל בהודעה השניה זה כבר היה חאוויר.  כשצלצלתי אליו הוא סיפר שהחיילים שנהרגו היו מפלוגה אחרת בגדוד שלו, ושהם שוחררו לביתם כדי להשתתף בהלוויות. ביום ראשון נאמר להם לחזור עם בגדי ים ליום כיף. בצבא כמו בצבא, לא ברור מה בדיחה ומה ברצינות.

למחרת, בבוקר הצלחתי להגיע מוקדם במיוחד, לפני תחילת המדיטציה, על מנת לבצע תורנות אחרת. אבל משום מה האחראי על התורנות , שהבטיח שיעיר אותי במיוחד, לא היה שם, וכמוהו נעדרו כמה אנשים מרכזיים אחרים.    אחרי המדיטציה הודיעו לנו שבמהלך הלילה הובהל הרינפוצ'ה הקשיש לבית החולים, אחרי שחש רע בביטנו. עכשיו הבנתי מדוע לא נעשה שימוש בחצי השקל עד אותו רגע.  

את הרינפוצ'ה החליפה האמריקאית החמודה, שכמו חלק גדול  מאנשי הדהרמה במערב, הינה ממוצא יהודי. יש לה, כך סיפרה לנו,  דוד פנאט בירושלים, כזה שתמיד חושב שצריך "להראות להם".    היא ייחדה חלק נכבד מדבריה למלחמה המתרחשת לא רחוק מאיתנו. מעשי האלימות האלה היו קשורים ספציפית לנושא הקורס, הבּוֹדִיסָאטְוָוה.  למונח זה יש פרושים רבים, אבל הנפוץ שבהם הוא אידאל בבודהיזם של המָאהָיאנה (זרם בודהיסטי שהתפצל מתוך הבודהיזם המוקדם, אל מול זרם הקרוי היום תֶרָאוָודה.  המאהיאנה כוללת בין השאר את הבודהיזם הטיבטי, בעוד התראוודה נפוצה בעיקר בדרום מזרח אסיה). האידאל הזה מדבר על אדם שהגיע להארה, אבל ויתר על השתחררות ממעגל הסמסרה (מוות ולידה מחדש בגלגול נוסף), ובחר להשאר בעולם סמסרי זה, כדי לפעול לשחרור כל בני האדם מסבל.  בבודהיזם הטיבטי הבודיסאטווה -  ולא האָרְהָנט (המואר) -  מהווה את האידאל העליון. התבקשנו לפתוח את ליבנו לכל בני האדם הסובלים בלבנון ובצפון ישראל, ולבקש עבורם שחרור מסבל.

כל זה נמשך עד סביבות שעה שלוש, עת נשמעו כמה בומים והחשמל פסק. זה לא היה משהו מאד דרמטי – תחילה בכלל לא שמתי לב לזה. אבל במהרה אספו את כולנו והודיעו לנו שנחתו קטיושות במגד'ל כרום הסמוכה. מג'דל כרום הוא כפר מוסלמי רחב ידיים (למעשה עיר), המשתרע מתחת לתובל. לפי דיווחי התקשורת, נפצעו בהתקפה 20 תושבים, אחד מהם בינוני. תחילה שרר בלבול מסוים – נאמר לנו שמי שירצה ישאר, נרד למקלטים יחד, ואחר כך ננסה להמשיך את הריטריט. אבל בסופו של דבר הנזירה – שסיפרה לנו קודם לכן שבסביבות 2002 עמדה להגיע לישראל, אבל המורה שלה אמר לה שחייה בסכנה – החליטה שמוטב לפזר את הריטריט.  ככה נכזבו תקוותי לחדש ימי כקדם ולרדת שוב אל המקלט, דבר שלא עשיתי בערך מגיל שבע. אנחנו הילדים אהבנו מאד (עד כמה שזכור לי) את האקשן של הירידה הלילית אל המקלט. אבל כמו שכתבה לי שלכת בסמס: "העירונים נבהלו". נבהלו ומיהרו לעזוב את המקום. בבהלת העזיבה - איפה כלי התקשורת שיצלמו את הפליט הישראלי אוחז בכרית המדיטציה בידו האחת ובשקית מטלטליו ביד השניה – שכחתי את היפנית שלי, מצלמתי האהובה, בארגז של דגלים טיבטיים.

 בדרך חזרה לתל אביב ניסיתי להרשים את ההורים שלי: "נפלה קטיושה לידנו. אנחנו בדיוק נוסעים עכשיו ליד מג'דל כרום". כמובן שבפעם המיליון לא הצלחתי לעורר בהם דאגה כלשהי.  הם היו טרודים בשלהם – אחרי הכל הקיבוץ היה גם הוא תחת הפגזה, ואבא שלי כנושא תפקיד מרכזי היה עסוק למדי (וחוץ מזה מאז שהם השאירו אותי בבית התינוקות, מייד  אחרי שנולדתי, הם לא דואגים לי). אחותי גרה בצפת, ובלתה את הלילה במקלט  - כך שהחיזבאללה כיסה בהפגזותיו חלק ניכר מהמשפחה שלי (זה בהמשך לחמאס ולג'יהד האיסלאמי שתמיד שולחים את המתאבדים שלהם להתפוצץ קרוב אלי).



בחיים כמו בסיפור גרוע, הסמליות צעקנית מדי : ריטריט בודהיסטי המוקדש לתרגול loving kindness , שמופסק בשל ירי קטיושות  על ישוב מוסלמי סמוך – תודו שזה נשמע קצת מצחיק.

ומה באשר לאיש משופם שחלומו היחיד היה תמיד להיות יושב ראש ההסתדרות, ומצא עצמו יום אחד שר ביטחון, והנה הוא נגרר ע"י הגנרל האקטיביסטי שלו לכל מיני הרפתקאות צבאיות מסמרות שיער?  מזכיר  לי פרופסור אחד להיסטוריה, שחלם אולי להיות שר חוץ, אבל מצא את עצמו שר משטרה שהמשטרה בראשותו טובחת בערבים.   מענין אם יהושע סובול עדיין מאוהב.

משום מה כל המהומה המעציבה הזאת מזכירה לי אנקדוטה שקראתי בספרו הנפלא, לטעמי, של ג'ק קורנפילד, "אחרי האקסטזה" (שאגב, נמכר עכשיו במחיר של 35 ש"ח בלבד בחנויות צומת ספרים):

שמעתי פעם סיפור, מהימים בהם ביל מויירס היה קצין העיתונות של נשיא ארצות הברית, לינדון ג'ונסון. יום אחד, כאשר שרי הממשלה התיישבו לארוחת צהריים בבית הלבן, התבקש מויירס, שהיה כומר בהכשרתו, לשאת את ברכת המזון. 

"הגבר את קולך, ביל" ציווה ג'ונסון "איני שומע מילה ממה שאתה אומר"

מקצה השולחן ענה מויירס בשקט:

"לא דיברתי אלייך, אדוני הנשיא".


מויירס וג'ונסון

הייתי מציע לקרוא את הסיפור הזה לא - חס וחלילה - כסיפור על עליונות האל על בני האדם. גם לא כביקורת על פוליטיקאים.  מעניין בעיני להתייחס לסיפור כאילו מאיירס וג'ונסון הם חלקים שונים בתוכנו – החלק הצעקני ורודף המלחמה, והחלק השקט ומחפש השלום.  כאשר המדיה הצעקנית כבר ממילא חדרה לתודעתנו במקומות הכי אינטימיים שלה, וכאשר מציאות מכוערת ואמיתית חוברת לחדירה הזאת, מי ייתן  ונוכל למצוא קצת שקט בלב הסערה.

 

נכתב על ידי , 15/7/2006 23:51  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של על הסף ב-16/8/2006 18:54
 



אשליית הרשימות


השקר של המספרים מזכיר לי אשליה אחרת שהשלתה אותי.

 

נניח שאתה כותב רשימה של מוזיקה שאתה אוהב בצד הבלוג.

וספרים.

וסרטים.

ומקווה שהם יהיו המלאכים  שיעזרו לך למצוא את הנשמה התאומה שלך. או הניגוד המשלים.

 

ואז, אחרי הרבה זמן, אתה פוגש מישהי.

לא חשוב מאיזו עדה.

והיא לא מתאימה בכלל לרשימות האלו.

היא מעריצה,לדוגמה, את פו שופ בויז  (בלע!!).

אני חושב שהדוגמה הזאת תספיק, ובאמת שאין צורך לספר שהיא אוהבת את מדונה (שקיות הקאה יחולקו בחינם לקוראים האיכותיים שחטפו בחילה).

אבל היא בנאדם מופלא ומפליא ומדהים, ואין לי מילים לתאר את האושר הזה שיכול להיות איתה (עם או בלי סיוע זרזים כימיים).

 

אבל נניח שאתה גם באמצע הכרות עם מישהי אחרת.

שעונָה לכל הפרמטרים.

דן פגיס עושה לה את זה.

היא מתה על אביתר בנאי.

אפרת בן צור , עם הקול הילדותי, לא מעצבנת אותה בכלל, להפך.

 

ואתה לא יודע מה לעשות.

 

אבל הראשונה אומרת לך ללכת לשניה.

וזה נשמע הגיוני.

 

אז אתה הולך אל השניה.

והשניה מכירה לך להקה מדהימה, "מלכי הנוחיות".

והיא בכלל משהו מיוחד מאד.

 יצירתית, ועדינה, ולא סמכותית.

עושה תאטרון. 

וכותבת שירים. מעולים, אפילו.

ומציירת.

ושרה.

ומתחבקת נהדר. ומלטפת הכי נעים.

 

אבל,

אבל אבל,

ועוד פעם אבל.

פתאום משהו משתבש.

הכל משתבש.

בדיוק כשנמצאים בקרית שמונה.

בערב חג.

ואין לך איך לחזור.

ואין לך איפה לישון.

וכשחוזרים הביתה, ארבע שעות, שני אנשים במכונית קטנה אחת,

שלום גד שר "...ואדי ברגר, נכנס לתקופה טובה " (והמקהלה שרה "450 קילו צ'יפס"),

והיא אומרת שזה משפט גדול. ממש כמו שאתה חושב.

אבל אחרי כמה דקות מסתבר,

שבעוד אדי ברגר ישאר לנצח בדיוק בכניסה לתקופה הטובה שלו,

התקופה הטובה שלנו היתה קצרה, חלפה עברה לה, ואנחנו בצרה גדולה.

 

הרשימות האלה בצד?

הן עלולות להביא אתכם רחוק!

למקום רחוק וקר!

ואתם לא תדעו איך לצאת מזה.

אל תאמינו למספרים.

אל תאמינו לפרמטרים.

לא יודע במה כן תאמינו.

לא באינטואיציה שלי, בכל אופן.

 

ודווקא הבחורה ששומעת את הנורא מכל (בלי שמות), 

זאת שמהתחלה היה ברור לשניכם שזה בלתי אפשרי

היא זו שמתאימה,

ואפשר לעבור איתה הכל.

 

אילו היא היתה איתי,

ולא עם הבחור החדש שלה.


בסוף, האהבה תנצח?!

בסוף, האהבה תנצח?

בסוף, האהבה תנצח...

בסוף, האהבה תנצח!

בסוף, האהבה תנצח.

בסוף, האהבה ניצחה.

אבל את מי?

אבל איזו אהבה? למי?


אני שונא את הפוסטים האלה שאני יוצא מהם לגמרי אחרת ממה שאני. ואחר כך עוד באים אלי  בטענות.
נכתב על ידי , 11/7/2006 01:13  
90 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-9/9/2006 18:10
 





66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)