לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

הרוצח בא מקרבנו


[סדנה 27.7.09.   קיץ, השעה המקודשת, כפתורים (שמלמדים לשקר), דכאון בצפון]

הרוצח בא מקירבנו.

טוב, לא ממש מקירבנו.  הוא עבד בקומה מתחתינו.

למען האמת, אולי גם זה שקר.  הבוס שלי אמר שהוא עובד בקומה מתחתינו. אבל למעשה הוא עבד שתי קומות מתחתינו.

אה, ובעצם הוא הגיע אלינו רק לפני שלושה שבועות. עבר מהמחוז הצפוני של החברה, בחיפה.

הרוצח בא מהצפון.  בכל בוקר נכנס למכוניתו והתניע אותה ונסע בה, עד שנתקע איתה בפקקים באיילון דרום, מחלף גלילות עד רוקח, או קק"ל עד השלום.  בלה גרדיה הוא פנה ימינה ברחוב הרכבת ועלה לכיווננו.

אנחנו, עובדי מחלקת המחשבים של חברת המים הממשלתית, יושבים ממש בהמשך, ברחוב המים, שבו היתה אחת מתחנות השאיבה הראשונות שהקימו חלוצי החברה, ובו שוכנים כמה מהמבנים ההיסטוריים שנבנו בשנות השלושים עבור אנשי חברת המים, או נרכשו על ידה.

תפקידנו לתכנן ולתכנת ולתחזק את מערכת החשבונות (או נכון יותר, הבילינג) של חברת המים: קריאת מוני המים במסופונים מיוחדים, חישוב השימוש, הפקת החשבונות והדפסתם, ומערכת הגביה, המוציאה בין השאר התראות על חובות וגם הודעות ניתוק אדומות (יחד עם פקודת עבודה לעובד החברה שנשלח לנתק את המים לצרכן הסורר).

 

בעיתונים צווחו:  רצח מקפיא דם, עוצר נשימה באכזריותו.  אפילו השוטרים, שמורגלים במראות קשים, ואף מזוויעים, מחו דמעה כשראו את גופת הילדה, שרק לפני שלושה חודשים מלאו לה שלוש.

האב רצח אותה בשנתה. עטף את ראשה בשקית ניילון עד שנחנקה למוות.

היא ניסתה להאבק, אבל לא היה לה סיכוי.

כשיצאה נשמתה האחרונה מפיה, הפשיט הרוצח, למרבה הזוועה, את הפיג'מה מעל גופת בתו היחידה, והלביש אותה בבגדיה היפים ביותר. "רציתי שתהיה יפה בשמיים", הסביר. 

אחר כך חתך את הורידים שלו ובלע כמה כדורים.

"לא כמות שתהרוג אותו" אמר חוקר המשטרה, והמקורבים לאישתו הוסיפו: "אין לנו ספק שלא רצה להתאבד, רק להתחזות למשוגע.     משפחתו עשירה, והוא יקח עורך דין טוב, שיוציא אותו בזול, בעוד שחייה של אשתו נהרסו, ואין לנו ספק שהוא עשה זאת כדי לנקום בה. זאת היתה מטרתו היחידה, נקמה".

בעודו חתוך ורידים ומטושטש מתרופות,  נשכב האב ליד גופת בתו, ונרדם.

כשאביו נכנס כמה שעות מאוחר יותר לבית, ראה אותו מגואל בדם. רק כשהרים אותו בבהלה גילה את גופת הילדה.האב צלצל למשטרה בהיסטריה:  "היא הלכה, היא הלכה, הילדה הלכה".

כל זאת קראתי בזמן שאכלתי פשטידת ברוקולי, בפָּסְטָמֵלָה.

לא רצחו אף בעל חיים בשביל הפשטידה הזאת, שהיא ארוחת הצהריים שלי. 

אבל ההישג המוסרי שלי, האכילה הנקייה מרצח,  נשטף בזוהמה התודעתית שאני מעכל מתוך דפי העיתון המוכתמים ברוטב פסטו (מצויין לטעמי) שהשאיר אחד הסועדים והקוראים הקודמים.

בבית החולים החל הרוצח להשתולל, לזרוק דברים לכל עבר, לרבות ציוד שהיה ליד מיטתו, ולצרוח שהוא רוצה להיות עם בתו.  הוא רץ אל החלון וניסה לקפוץ, אך אנשי הצוות החזיקו אותו.

הוא היה בחור נורמטיבי, אמרו בני משפחתו.

היה לו הכל, כתבו בעיתון.  הוא היה מהנדס מצליח, עבד בחברת המים הממשלתית (היי, זה אנחנו!), היה  נשוי והיתה לו ילדה יפיפיה.

מה גורם לבחור מצליח כזה לרצוח את ביתו? שאלו בעיתון, ורמזו: במכתב שכתב שעה קלה קודם לרצח, בכתב יד רועד ובלתי מפוענח, ובמשפטים סתומים ומבולבלים – פנה לאישתו וכתב לה:  הונית אותי.

אשתו חזרה בתשובה בחודשים האחרונים. נעשתה דתיה מאד והתרחקה ממנו. היא עזבה את ביתם במושב, ועברה לגור בירושלים. הוא המשיך להתגורר במושב, בבית הצמוד לבית הוריו, הבית בו גר עם אשתו עד שזו חזרה בתשובה.  

הוא ידע שהדבר שהכי יכאיב לה, הוא אם יקרֶה משהו לבת, אמרו מקורבי האישה, ולכן רצח אותה.

ואילו הוא עצמו סיפר לחוקרים, ששעה קלה לפני הרצח, הציע לביתו סוכריה, והיא סירבה, באומרה שאימה הזהירה אותה לא לקחת ממנו שום דבר, לא משקה ולא אוכל, כי הוא מסוכן. זה שבר אותו, אמר.

לאן הגענו? שאל הפובליציסט-פרשן.  ילדים נרצחים מדי יום בידי הוריהם, והמשטרה והממשלה עומדים בחיבוק ידיים.  עד מתי יתנו לרוצחים להשתולל?  

עיתונאי אחר כתב שהכל בגלל הסרטן הממאיר של הכיבוש, שהופך את החברה לאלימה יותר ויותר, ואנחנו עוד נראה, זאת רק ההתחלה.

הטוקבקיסטים לעומת זאת אמרו שהוא היה שמאלני מסריח, שהתנגד לכיבוש והיה בעד סרבנות (פעם חתם על איזו עצומה כזו, גילה הכתב הזריז). והנה, נחשף פרצופם האמיתי של השמאלנים הפסיכופתים, שיש להם רחמים לערבים אבל לא לבנותיהם.

גם בעיתון חרדי ציינו את היותו "חותם נמרץ על עצומות לעודד סירוב לשרת בשטחים" וציינו שאחיו , איציק רינגמן, "מצהיר על עצמו כעושה מעשי סדום". כותרת הכתבה היתה: "חילוני רצח את בתו כנקמה על שאימה חזרה בתשובה".

הוא (הרוצח, לא אחיו ולא העיתונאי),  נראה לי מוכר, וגם השם שלו.  יובל רינגמן.

אבל אולי רק בדיעבד נשמע לי מוכר.  

כשחזרתי מארוחת הצהריים, הבוס שלי אמר:  "אני אחנוק את שרגא אם הוא יגיד לך להעביר את הצ'קים לסביבת debug"

יעל עשתה לו: "שששש...." עם היד על השפתיים, והוסיפה "עדיף לא לדבר על חניקות בחברת המים".

שאלתי למה, והבוס שלי אמר:

"תגיד לי, איפה אתה חי?  לא שמעת על הרצח?"

"נו?" אמרתי בעצבנות.  מאד לא אהבתי שהוא רומז שאיפה אני חי.

 "נו, אז הוא היה מכאן, קומה מתחת!"

"באמת?"

"בטח! תגיד לי אתה...איפה אתה...  'באמת?' הוא שואל..." חזר על דברי בלעג, רומז שכולם כבר יודעים ורק אני מפגר.  "הוא עבד עם יובל מהתשתית" הוסיף, ואני חשבתי איך יובל לימד אותו להגדיר טבלאות ולתכנת את המדפסות, ובטח אם לא היה רוצח, הייתי נתקל בו בקרוב כשהייתי מבקש טבלה חדשה. מוזר ששמותיהם הפרטיים של הרוצח ושל יובל זהים. מחשבת הבל עברה בי: אולי יובל עצמו, זה הבחור המפוצען והחביב כל כך, הנכון תמיד לעזור - הוא הרוצח. 

"הוא מהקורס שלה" אמר הבוס, והצביע על יעל.

 

למחרת שאלתי את יעל:

"אז... הוא באמת מהקורס שלכם? הייתם איתו שבעה חודשים?" 

"שישה" תיקנה אותי

"אבל אתם מכירים אותו טוב, כי זה היה קורס של כל היום"

"וכל הלילה" הנהנה יעל.   "מכירים, בטח". והרימה גבותיה לציין שמובן מאליו.

עכשיו שתקנו.  עד שהיא אמרה פתאום

"הוא היה חרא של בנאדם"

"מה?"  שאלתי כי לא הייתי בטוח ששמעתי טוב. היא מדברת מהר ובולעת מלים.

"הוא היה חרא של בנאדם.  אגואיסט, חושב רק על עצמו. יכולת לראות שהוא בנאדם קשה"

"ודיברו איתכם? עשו לכם שיחה?"

"בצפון הביאו פסיכולוגית, אני יודעת.. אבל 'החבר' שלו, כביכול" סימנה מרכאות בידיה  "היחיד שככה דיבר איתו קצת – נעלם. הוא שמע על זה רק ביום שבת בערב, כי הוא דתי. ומאז הוא לא הגיע לעבודה."

אחר כך סיפרה לי כמה קשה לה לגור בפתח תקווה.  כל השכנים שלה אנשים קשי יום שלא יודעים עברית ולא אכפת להם מכלום. לפני שבועיים ברחה מהדירה שלה לשבוע, כי הביוב עלה על גדותיו ולא היה עם מי לדבר.

"אצלנו בדרום העיר זה אותו דבר בדיוק", אמרתי.

"כן, אבל לפחות אתה מגיע לעבודה על אופניים".

עם זה לא יכולתי שלא להסכים:  "מגיע מזיע על האופניים.  הדרך לעבודה היא בעליה".

"בעליה, אבל באופניים".

"באופניים דפוקות, אבל באופניים"

"טוב, יש לי עוד מלא עבודה"

"גם לי... אז ביי"

"ביי"  נופפה בידה,  ואני הבטתי בה יוצאת וקיויתי שאינה חושבת שאני חרא של בנאדם.


לקריאה נוספת:

http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/030809_PRESS_REVIEW_Blame_the_Media.aspx
http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/160809_Where_is_Rudy.aspx#p3

http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/paper_review_23902008_commercials_instead_of_facts.aspx
www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/paper_review_31082008_a_summers_sonata.aspx
העין השביעית, צדיקה אחת נטולת כל כח בממלכה השביעית.

נכתב על ידי , 22/9/2009 03:10   בקטגוריות למה אני ער בשעה הזאת?! ואיך אני אקום לעבודה?, עבודה, מהנעשה בענפים, סיפור לחג  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נקרנית ב-24/10/2009 16:25
 



רק את הריק הותרתי שלם


[ אני ממש מתנצל, אבל  יש לי עוד כמה דעות שלא יכולתי להתאפק מלאמר, למרות שמבחינה רוחנית פי הטבעת מתאים להוצאתם  יותר מהפה הרגיל.  זה ממש לוחץ לי בבטן, אז אני הוציא את זה רגע, ואחר כך נשבע לכם שאני חוזר לכתוב דברים שהם לא דעות.

וכפי שכתב לסקלי, בשינוי קל:

אני שונא דעה

ויש לכך שלוש

סיבות.

הראשונה: אינני יכול להניח את ראשי על כתפיה של הדעה.

השניה:  הדעה אינה יכולה להניח את ראשה על כתפי.

השלישית: לדעה אין ראש או כתפיים.

וישנה גם סיבה רביעית.

 

ועוד התנצלות – כתבתי את זה די מזמן, לפני חודשיים בערך.

]

 

רק את הריק הותרתי שלם

 

אוסף שיריו של חזי לסקלי יצא סוף סוף ("באר חלב באמצע עיר", הוצאת עם עובד). 

ב- 15 השנה שחלפו מאז מותו, לא יצאו הדפסות חדשות של ספריו, שהפכו נדירים ויקרים, ואני מכיר אנשים ששילמו תמורתם לא מעט כסף, בחנויות יד שניה.

גם אני חיכיתי בערגה לספרים שלו, וכנראה שאנשים סביב ידעו זאת, שכן קיבלתי את הספר פעמיים כמתנת יום הולדת. 

כרגע לסקלי הוא הכוכב הזוהר בשמי. לו אני סוגד, ואותו אני עובד.  הוא זורח שם יחיד ומיוחד, לצד כוכבים קודמים כפגיס, עמיחי, ת.ס. אליוט, זך, ואייחו, וולך, פסואה.

אם יש לי משהו בעל ערך לאמר לכם כאן הוא רק זה:  זה ספר מאד שווה.



ועכשיו לדברים הפחות חשובים שיש לי לאמר.

קראתי שלוש התייחסויות ללסקלי בעקבות הוצאת אוסף השירים:  יצחק לאור, אפרת מישורי, ומאיר ויזלטיר , עורך הספר שנתן לו את שמו.

משהו היה חסר לי בהתייחסויות האלה. חיפשתי וריפרפתי גם על מאמרו של אריאל הירשפלד, וכלום.

מה שהיה חסר הוא ההתייחסות לחוסר, לריק, בשירתו של לסקלי. 

נכון שאי אפשר להתייחס לכל הממדים ביצירתו הענפה;  אבל הרושם שלי, הוא שיש כאן בורות. הבודהיזם אינו נתפש כתורה רצינית בקרב הממסד הספרותי בארץ, שאינו בקי בו כלל, וסבור מן הסתם שאלו שטויות של ניו אייג' (כמו שאיכות הסביבה היא עיסוק לילדים משועממים).   

אין לי מושג אם לסקלי הכיר את הבודהיזם. לא מצאתי עדויות לכך. אבל אין לי דרך אחרת להסביר חלק משיריו. וקודם כל, אולי שירו המפורסם ביותר, לפחות בבלוג זה:

 

אם תרצו / חזי לסקלי

 

אם תרצו ספגטי בולונז,

תקבלו את כל הספגטי בולונז שבעולם.

אם תרצו את כל הספגטי בולונז שבעולם,

תקבלו בקושי מעטפה עם פתק:

"משלוח הבולונז אבד בדרך

ממרסי לחיפה

אולי    טבע בים

אולי    נחטף בידי אוזבקים משולחי רסן

אולי    התפוצץ בטעות".

 

אם תרצו אהבה,

תקבלו בקושי מעטפה ריקה, בלי כתובת,

בלי כלום.

אחרי הבכי והשינה תבינו

שאפשר

להשתמש במעטפה ריקה,

לשים בה משהו:

אולי    שבר זכוכית

אולי    טבעת שהתעקמה

אולי    קווצת שיער. משהו.

 

אם תבקשו מעטפה ריקה,

תקבלו אהבה,

את כל האהבה שבעולם.

 

 

יותר ברור מזה?  בודהיזם להמונים + מנה חמה + ריקוד + חוש הומור.

(שזה עוד משהו שהמבקרים הנכבדים שכחו לציין. הומור. (נכון אמנם שלאור הזכיר את ההומור של לסקלי, בדרך אגב). הם יצרו תמונה של לסקלי כיוצר של "אסתיקה אכזרית", ושכחו לציין שהוא אחד המשוררים הכי מצחיקים בעברית. במיוחד הפתיעה בחומרת הסבר שלה אפרת מישורי, מה שהזכיר לי אנקדוטה חסרת חשיבות שאני מרבה לצטט, כיוון שאני חי חיים קטנים, וכל נגיעה בזוהר, יהא ביצתי ונידח ככל שיהיה, גורמת לי להתרגש ימים שלמים ואף שנים. ישבתי באותו שולחן עם המשוררת הזאת פעם אחת, כן. בקפה ביאליק. זה היה ערב מיוחד עבורי, למרות שעבור היושבים האחרים הוא היה מן הסתם ערב סתמי. במשך השנים הארוכות שחלפו מאז, פינזטתי לכתוב על זה פוסט.  אז גם הפעם לא אכתוב על זה פוסט, רק אנקדוטה:  באיזה שלב המשוררת מישורי חזרה לימי ילדותה בטבריה הרחוקה, והצהירה בגאווה מוצדקת לחלוטין (אם יש בכלל גאווה שהיא מוצדקת לחלוטין) שבגיל 16 היתה אלופת הארץ באתלטיקה קלה.   זה היה חלק ממונולוג שהמילה השכיחה בו היתה "אני". 
ואז המשורר רוני פיקי ברד, שזכיתי לכבוד לשבת גם איתו באותו לילה באותו  שולחן, אמר כמו לתומו: "יהדות השרירים".  והביטוי המשונה הזה (ככל הנראה, אם להסתמך על ויקיפדיה, ביטוי שהמציא ב- 1898 מכס נורדאו – מגיבורי הציונות, הוגה דעות שמרן שתקף את איבסן בשל ניוונה של יצירתו, ואת ויטמן בגלל ההומוסקסואליות בכתיבתו), כאילו נעץ סיכה והוציא בבת את האויר מהבלון המנופח של מישורי (שדווקא אינה נראית לי משוללת חוש הומור)).

 

הריק מופיע בין השאר גם במחזור "מחולות ריקים" (שהמוטו שלו הוא: ' "אתה רוצה לשתות את היין; אבל לא רוצה לרקוד איתי" [ראובן בן-עמית, יו"ר סניף כ"ך בטבריה, לחנוך מרמרי]' ) מתוך הספר  "חיבור וחיסור":

 

מחול עשרים ואחד

 

בתקופת הרעב הגדול אכלתי

את המזון

שעל הצלחת

ואת הצלחת

שמתחת למזון

ואת השולחן

שמתחת לצלחת

ואת הריצפה

שמתחת לשולחן

ואת היסודות

שמתחת לריצפה

ואת האדמה

שמתחת ליסודות.

ורק את הריק הותרתי שלם כי

ממנו אגזור את בגד הריקוד שלי.

 









והמחזור מסתיים ב-

 

מחול שלושים ושישה

 

המלים עברו דרך העולם

כמו להקת ציפורים.

 

כעת אין דבר בתוך העולם.

אפילו העולם כבר לא בעולם.

 

ובמחזה  "דת", בספר "העכברים ולאה גולדברג", אומר "אלהים האמיתי", אחת משש הדמויות במחזה:

ואני בוכה

כי

איני מפסיק להוולד.

הוולדות נצחית היא דבר מצער

כשאפסיק להוולד אהיה מאושר.

 

שוב: יותר ברור מזה?  הפסקת ההוולדות מחדש, היציאה מהסמסרה והסבל הכרוך בה, האושר של הנירוואנה.

 

ובמחזור "זכרונותיו של זומבי", מתוך אותו ספר, מופיע שיר הנפתח בשורות:

 

אני נמצא בכלא של הדים

יושב על הד של כורסא

ואוכל הד של פרוסת לחם.

 

שורות המבטאות את הרעיון הבודהיסטי, לפיו אנחנו חיים ב"כלא של הדים", פרי תודעתנו הרואה קיום מוצק במקום שאין בו אלא הד חולף,  ומרחיקה אותנו מהאמת.

ובאותו מחזור, כאן ועכשיו , אותו עיקרון שהפך לקלישאה ניו אייג'ית, מופיע ב"יומנה של אידרת הדג":

העבר לא היה

העתיד הוא רעיון אידיוטי.

 

הערת אגב לסיום: ויזלטיר, בראיון איתו, מספק את האבחנה האינטיליגנטית הבאה:

"חזי נורא אינטליגנטי כמשורר. זה גם לא דבר מובן מאליו. יש משוררים שהם לא במיוחד אינטליגנטים.. נגיד יהודה עמיחי - אין לו איזושהי מחשבה מאוד מעניינת, הוא לא במיוחד אינטליגנטי"

כדי להלל (בצורה טיפשית ועילגת למדי) משורר מת אחד, לסקלי,  דורך ויזלטיר על גופתו של משורר מת אחר. למה לא? בכיף, כמקובל בארצנו. במיוחד כשהגוויה היא של עמיחי, שהצליח קצת יותר מדי.

(והכל, כמו שאומרים בבודהיזם, קשור: ההתעלמות מהפן הבודהיסטי בשירתו של לסקלי קשורה לזלזול בבודהיזם, ולזלזול בעצם הניסיון להיות אדם טוב יותר. שהרי האמן, ועל אחת כמה וכמה העיתונאי, רצוי – לכאורה, על פי תפישה רווחת זו  - שלא יהיה שליו מדי; רצוי שיהיה מיוסר; רצוי שיהיה בו איזה מאגר אינסופי של שנאה, שתהפוך לדלק של יצירתו.  קחו את המאורות הגדולים של מוסף הספרות והתרבות של העיתון לאנשים חושבים, בני ציפר ויצחק לאור. השנאה היא הדלק המניע את יצירתם. והיי, שימו לב שזאת שנאה לאחר, ולא שנאה עצמית. המוטו הוא: "אני שונא את הספרות העברית". למה שיעבדו כדי להיות אנשים טובים יותר? לפי תפישתם, יאבדו כך בהרף עין את מקור ההשראה של יצירתם (וחייבים להודות שבמקרה של לאור זה עובד, והוא מייצר פרוזה מעולה בעיני. אבל לא הייתי רוצה להיות הוא, כי לא הייתי רוצה ששנאה תניע את מעשי)).

בתור אדם לא במיוחד אינטיליגנטי, תמיד חשבתי ששיריו של עמיחי אינטיליגנטים מאד. עמיחי היה המשורר השני שהתאהבתי בו, אחרי פגיס. אם את פגיס הבנתי אינטואיטיבית (משהו בתדר של המלים ששידר ישירות ממוח אל מוח) , הרי שאת עמיחי התאמצתי לפעמים לפצח. אז הנה, מוקדש לויזלטיר, שיר אינטילגנטי (לכאורה, לדעתי) של המשורר הלא אינטילגנטי הזה:

 

מעין אחרית הימים/ יהודה עמיחי

האיש תחת תאנתו טילפן לאיש תחת גפנו:

הלילה הם בהחלט עלולים לבוא.

שריין את העלים סגור היטב את האילן,

קרא למתים הביתה והיה מוכן”.

הכבש הלבן אמר לזאב:

בני אדם פועים וליבי כואב:

הם יגיעו שם לידי קרבות כידון.

בפגישה הבאה בינינו, העניין ידון”.

כל הגויים (המאוחדים) ינהרו לרושלים

לראות אם יצאה תורה ובינתיים,

היות ועכשיו אביב

ילקטו פרחים מסביב.

וכיתתו חרב למזמרה ומזמרה לחרב

וחוזר חלילה ושוב בלי הרף.

אולי מכיתותים והשחזות הרבה,

ברזל הריב בעולם יכלה.

 






 

בלדה לשוטר מזרחי

 

הערה קטנה נוספת, במסגרת דעות שצריך להפטר מהם:

שימו לב כיצד עיתון "הארץ" בחר לדווח על הידיעה בעניין גזר דינו של השוטר שחר מזרחי:

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1112244.html

כותרת הידיעה:

" משפחתו של מחמוד גנאיים שנורה למוות ע"י שוטר: דם ערבים הוא הפקר"

כותרת משנה:

קרוביו של גנאיים ביקרו בחריפות את החלטת ביהמ"ש לגזור 15 חודשי מאסר על השוטר, שחר מזרחי. "אין לתאר אותה אלא כהחלטה גזענית"

והידיעה ממשיכה כך, בדיווח שמתמקד אך ורק בדברי משפחת גנאיים, וכן גורמים פוליטיים ערבים , כמו ועדת המעקב של ערביי ישראל . כולם קושרים את גזר הדין בגזענות כנגד ערבים (כידוע יש בעולם, או לפחות בארץ, רק אוקיינוס אחד של גזענות, כנגד ערבים, עם איים זעירים של גזענות נגד אתיופים). כך לדוגמא מנהל מרכז "מוסווא" אומר באותה ידיעה עיתון הארץ: "המשטרה חייבת להוציא מתוכה את העשבים השוטים שידם קלה על ההדק כשמדובר בערבים".

 


עשב שוטה?עשב שוטה או צל"ש
? השוטר מזרחי

בבית המשפט, שדן בעניין השוטר מזרחי והעבריין גנאיים במשך כשלוש שנים – לא עלה כלל עניין הלאום של העבריין והשוטר.   זאת, כיוון שהיה כאן (על פי ההגיון שלי, הגזעני, אני מניח, בעיני "הארץ") עימות בין גנב רכב, נחוש שלא להשמע להוראת המשטרה לעצור, לבין שוטר, שספק אם עניין הלאום של גנב הרכב עמד בראש מעייניו בזמן התקרית.

 

איך נראתה הידיעה במקומות אחרים?

ניקח לדוגמא את  ynet:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3771830,00.html

שימו לב להבדל התהומי.

כותרת:   " מהומה בביהמ"ש: 15 חודשים לשוטר שהרג פורץ"

כותרת משנה:

" כשבחוץ מפגינים למענו, גזר בית המשפט 15 חודשי מאסר על השוטר שחר מזרחי, שירה למוות במחמוד גנאים שניסה לגנוב מכונית בפרדס חנה. השופט: "שחר ראוי לשבח על מלחמתו במכת הפריצות, אך חבל שהדבקות במשימה הביאה לתוצאות הטראגיות".
עוד בידיעה:
"
מזרחי הגיע לבית המשפט לבוש במדי המשטרה, אך סירב לדבר משום שנאסר עליו להתראיין בתפקיד. באולם הדיונים פרצה מהומה בין משפחתו של מזרחי לבין משפחתו של גנאים. משפחת מזרחי מתכוונת לערער על העונש.

לאחר גזר הדין נראה מזרחי כשעיניו
אדומות מדמעות. בני משפחה וחברים מהמשטרה ניגשו אליו, חיבקו אותו ועודדו אותו. "זו בושה וחרפה למדינת ישראל", אמרו בני משפחה. על ההרוג אמרו: "זה עונש שכל פורץ צריך לקבל. שיידעו שיש מחיר לשלם על עבירת. שחר עשה את העבודה שלו וקיבל בית סוהר".

גם הידיעות באתר של יואב יצחק (שמביא לאחר הדיווח את תגובת ארגון נשות השוטרים) ובחדשות ערוץ שתיים נראו אחרת לגמרי מהידיעה ב"הארץ".

שימו לב, שבצד "הגזעני" לא מוזכרת הגזענות והלאום הערבי כלל. התיזה לפיה גנב הרכב נורה מפני היותו ערבי באה רק מפי הערבים ומפי דובריהם בעתון "הארץ".

אני לא ממש מבין מדוע "הארץ" בחר להציג ידיעה חדשותית באופן כל כך מוטה.  נראה לי שלמישהו שם – מעבר לכתב ג'קי חורי (אני מניח שגם עורך מחליט על דברים כאלה) – יש דעה מוצקה על כך שמשטרת ישראל יורים בערבים בשביל הכיף, מתוך גזענות.

ריפרשתי את הידיעה ב"הארץ" שוב ושוב, בניסיון לראות אם מביאים איזשהו צד אחר. נאדה. גם התגובות שכתבתי – שלוש במספר, כולן מנוסחות בנימוס, בניגוד לטוקבקים שהתפרסמו -  לא התפרסמו עד היום.  [לאחר חיפוש מצאתי ידיעה אובייקטיבית יותר ב"הארץ". אבל ידיעה זו נבלעת בידיעה של ג'קי חורי].

אם אתם אנשים חושבים,  חישבו רגע:  ככה אתם רוצים לקבל ידיעות חדשותיות?  ערוכות וצבועות לשחור ולבן, נותנות פה לצד אחד בלבד?

 

נכתב על ידי , 9/9/2009 04:09   בקטגוריות אני אינטלקטואל מסריח, אקטואליה, דעות שאני צריך להיפטר מהן (לפי הבודהיזם)  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של המרקש ב-17/2/2010 11:53
 





66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)