לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

MYTHOLOGY


הבלוג מתיחס לסיפורים מיתולוגים מכל התרבויות.. קוראי הבלוג יוכלו להוסיף סיפורים ותיקונים משלהם וכך לפתח אותו. ממיתולוגיה יוונית עד למיתולוגיה נורדית, הודית ויפנית...

Avatarכינוי:  Atlas87

בן: 36

ICQ: 165510388 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

מיתולוגיה יוונית - הבריאה


בראשית על פי התפיסה היוונית היה כאוס מוחלט. בשלב מסוים החלו לפרוץ מהכאוס ישויות עצמיות: האדמה - גאיה, השאול - טרטרוס, הלילה - ניקס והיצר שבלעדיו אין חיים - ארוס.

 

גאיה ילדה את אורנוס (השמים), והוא היה לבן זוגה אשר מהם נולדו הטיטנים, הקיקלופים והקאטונכרים.

 

אורנוס אשר התבייש ופחד מילדיו החביא את ילדיה של גאיה, הקאטונכרים (הענקים בעלי מאה הידיים) ואת הקיקלופים (הענקים בעלי העין האחת) בטרטרוס כדי שלא יראו אור יום.

 

הדבר הכאיב לגאיה ולכן היא יצרה אבן חלמיש אפורה וחצבה ממנה חרמש. את החרמש היא נתנה לטיטנים ופקדה עליהם לעזור לה. קרונוס, צעיר הטיטנים הוא היחיד שציית לאמו ובעזרת החרמש תקף את אביו אורנוס בזמן שהוא וגאיה הזדווגו, וסירס אותו.

 

אורנוס אשר נפגע מגאיה, נרתע ממנה, מה שיצר את הקרע בין השמיים לארץ.

 

גאיה ואורנוס קיללו את קרונוס וניבאו לו כי יודח משלטון העולם על ידי אחד מילדיו כפי שקרה לאביו אורנוס. קרונוס אשר פחד מהתגשמות הנבואה של הוריו נהג לבלוע את ילדיו מיד כשנולדו. ריה אחותו של קרונוס ובת זוגתו סלדה מהתנהגותו הברברית וכאשר נולד ילדם השישי, זאוס, היא החביאה אותו מפני קרונוס ובמקומו עטפה אבן בבד ונתנה אותה לקרונוס אשר בלע אותה כי חשב שזהו בנו.

 

כאשר גדל זאוס הוא רצה לנקום באביו על מעשיו. קרונוס שלא הכיר את זאוס כבנו לקח אותו כאחד מעבדיו. זאוס שם שיקוי הקאה בנקטר (משקה האלים) של קרונוס וכאשר שתה קרונוס את הנקטר הוא הקיא את כל בניו ובנותיו שבלע.

לאחר הקאת האלים פרצה מלחמה בין האלים הצעירים בראשות זאוס, לבין האלים הראשונים, הטיטנים, בראשות קרונוס.

 

המלחמה בין האלים לטיטנים נמשכה כ-10 שנים. לבסוף שיחרר זאוס את הקיקלופים מכלאם שבטרטרוס ואלה העניקו לו את הברק והרעם ככלי נשק. בנוסף שיחרר זאוס גם את הקאטונכרים ובתמורה ניצבו גם הם לצידו. יחד הכו זאוס והאלים ובני בריתם בטיטנים, עד שכלאו אותם בכלא עשוי ארד בטרטרוס. על הטיטנים השאיר זאוס לשמורה את הקאטונכרים ואת הקיקלופים. טיטנים מסוימים כמו אטלס (אשר נושא את העולם על כתפיו) הורשו להיות "חופשיים" אך כפופים לזאוס.

 

לאחר הניצחון על הטיטנים בחרו זאוס וחמשת אחיו ואחיותיו את הר האולימפוס כמקום מושבם הניצחי. אחר כך החליט ביניהם כיצד יחלקו את השליטה בעולם. זאוס נבחר לשליט העליון ולאל השמים והרעם. פוסידון נבחר לאל הים. האדס נבחר לאל השאול והמתים. דמטר נבחרה לאלת האדמה והתבואה. הסטיה נבחרה לאלת הבית והמשפחה. והרה אשתו של זאוס (ואחותו) נבחרה למלכת האלים ולאלת הנישואין, האמהות והלידה.

נכתב על ידי Atlas87 , 17/12/2007 23:27  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





166
הבלוג משוייך לקטגוריות: מגיל 14 עד 18 , 18 עד 21 , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAtlas87 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Atlas87 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)