לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אפקט הקוקוס


כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

2/2009

הישרדות איי הפנינה - 10 (או: "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול")




בפרקים הקודמים של הישרדות: סיוון הועפה לקול מלמולים אדישים, דיווה ועידן פיתחו מערכת יחסים מטרידה שכנראה תלווה אותנו במהלך העונה, ומאיר הועף בנסיבות שישארו מיסתוריות כי פתאום דמויות בריאלטי הן אנשים שזכאים לפרטיות או משהו. אני שמעתי שהוא ניסה לשדל שירותים מיניים מנהגי הסירות הפנמיים. תפיצו.

 

הפרק נפתח עם מסע מציאת המנגואים של בשבקין, נטע-לי ואריק. בשבקין משתמש בזמן כדי להדגים לשניים את נחיצותו לשבט עם הערות כגון "אני לא הייתי מפיל את המוט כמו הגמד", "תראו איזה יופי העץ שאני מצאתי לבד בלעדיכם" ו"אם תעיפו אותי ההפקה תעשה שתגיעו לאיחוד במיעוט".

נטע-לי לעומתו מנצלת את הזמן לשכלול הדרך בה היא אומרת "נתן" לשחיקת עצבים אופטימלית. היא ממלרעת את השם ומוסיפה סוג של עליית טון בהברה השניה שעושה לי פלאשבקים למורה לתושב"ע שאף פעם לא היתה לי, אבל היו לה שישה חתולים בשם "אביגדור". אני לא יודע איך, כי היא לא קיימת והכל, אבל היו.

במחנה בשבקין ממשיך להלעיט את השבט בסיפורי צבא וגבורה, וגיא לוקח אותו הצידה כדי להמליץ לו להוריד פרופיל. בשבקין קורא לו משתמט ואז מדבר על עצמו בגוף שלישי בראיונות לאיזה עשר דקות.

 

באי הגלות אפרת מחליטה שעידן הוא הבחור הכי חלומי אֶוור ומנסה לגעת בו בדרכים שייתכן והיה מעריך לו היתה מבוגרת בשלושים שנה ועשוייה מחימר. באתגר אי הגלות אפרת ועידן תלויים הפוך ונאלצים לענות על שאלות טריוויה, או כפי שאפרת הגדירה את זה: "דייט ראשון מושלם". זוארץ מסתובב סביבם ומדבר בטון המרוצה מעצמו שלו (אני חושב שהוא מגדיר את הטון הזה כ"ממזרי", וזה עצוב לי בשבילו) ובסוף אפרת מנצחת. יופי. אני רוצה להצהיר שאני מוצא את אפרת לדי מעניינת, ואני רואה בה פוטנציאל ואני לא רוצה שהיא תלך בקרוב. אני יודע. אני נורא. מה אפשר לעשות.

                                

בקניבה אריק מסכסך בין חברי ברית הבנים. זהו אקט מיותר למדי שכן שלוש, וזוהי עובדה שנראה שחומקת מרוב חברי קניבה, זה פחות מארבע. הם במיעוט מספרי. הוא יכול פשוט להעיף אותם אחד אחד. למי אכפת אם הם מסוכסכים או מאוחדים כברזל יצוק? הם מיעוט.

איתי ושפם הבר מצווה שלו משכנעים את גיא והקול הרך בצורה מעוררת דיסוננס שלו שיש להיפטר מבשבקין, כאילו זה משנה מה הם חושבים בכלל. הם מבכים יחדיו את הבגידה בברית ההו כה חזקה ומשמעותית שהיתה להם, בזמן שאריק והבנות מסתכלים מהצד עם חשיבות עצמית מנופחת ודלי פופקורן.

 

באי הגלות אפרת ועידן מביטים זה בזו במבטים מלאי משמעות וחולקים זה עם זו את סודותיהם הכמוסים ביותר ושולים אחד עבור השני צדפים מיוחדים מהחוף שהם ינצרו לנצח. עידן שר לאפרת את השיר שהוא שר לאננסים שלו, ואפרת מחליטה שלבנם הראשון יקראו אבירם ושהוא ילמד לנגן שופן ויגדל להיות רופא. במחנה בארו דיוה פורצת ספונטנית בבכי זועם.

 

בבוקר בבארו, מעיין ואיגור חולקים ביחד את האנקדוטה המשעממת ביותר בכל הזמנים; מסתבר שבלילה, כשכולם ניסו לישון, הוא דיבר אליה ברוסית! אבל היא בכלל לא יודעת רוסית! היסטרי. עדיף כבר שישירו בצוותא עוד קצת, אלוהים ישמור. כשאפילו הפיראט הדרמטי בעל הנטיות האלימות משעמם כקרטון ביצוע, ברור שמדובר בגלגול מחדש של סבאנה.

הם מזהים את הסירה של עידן באופק, וכשזה חוזר לשבט דיוה מקשיבה לו מדבר על כמה שאפרת מצויינת וצוחקת את הצחוק הזה שבו אתה בעצם נשבר מבפנים. זו פונקציה של גודל החיוך מול משך הזמן שהוא נשאר אחרי שמפסיקים להסתכל עליך. היא תוהה מה כל הסיפור אומר מבחינתה, ומחליטה "להמשיך להתבונן". דיוה רגילה להתבונן. במשך 3000 השנים בהן היתה סלע בקצה הר היא נהגה להתבונן אל הים ולחשוב. ולזמום.

 

אפרת חוזרת לקניבה ומתיישבת לרשום את השם של עידן מאות פעמים במחברת שהכינה מבול עץ וקליפות קוקוס. היא מתארת לשאר חברי השבט את יופיו המרהיב וקולו הערב ואת יכולותיו המרשימות כ"איש שיחה" (!). בשבקין מגלגל עיניים ואז אריק מגלגל עיניים ואז נטע-לי אומרת לה ללכת על זה תוך כדי גלגול עיניים. המונח "גלגול עיניים", אם עושים בו שימוש יתר, מעלה אסוציאציות לא נעימות של גולות. רק אני?

 

בבארו דיוה ומיכל יוצאות לחפש עצי פירות בסביבה. ביום החמישה עשר. זוכרים את סצינת מצעד המוות סביב קופסת הטונה? יד רועדת מחלקת קמצוץ טונה לכל חבר שבט, בעוד כינור דק מנגן ברקע את תוגת הרעב שהנפש אינה יכולה לסבול? אז מסתבר שזה כי הם לא טרחו להסתכל למעלה. אופייני.

ואז הם מוצאים נחש והורגים את הנחש ואוכלים את הנחש. יופי להם.

 

אתגר החסינות האישית הוא "משחק עתיק יומין ששיחקו אותו שודדי הים", מה שמלמד אותנו שלשודדי ים חיבה מיוחדת למקלות קופצים ושהם היו למעשה נורא נורא משעממים (מסביר את איגור). בשבקין מצליח היטב באתגר ושאר חברי קניבה בוחרים לתת לאיתי לנצח אותם, כי הם רוצים קצת שקט.

העורכים בוחרים להמחיש לנו את רגע הבנת התרמית של בשבקין בסדרת פלאשבקים סלאש הזיות אסיד הכוללים שלל קריצות והנפות יד נטולות כוונה. זה הכל מאד ממנטו מצידם. הסכין בצידו של בשבקין וזר הקוצים שלראשו מונעים ממנו מהירות תגובה ראויה ואיתי מנצח באתגר החסינות האישית.

בשבקין מתאר לנו את הצלקות הנפשיות שהותירה בו הבגידה, כי הם... הם... הם פָגוּוּ לו בָוֶוב, ואז קורא לאיתי גמד אפס תבוסתן. ומטומטם כמו צנצנת ריבה! שכחת מטומטם כמו צנצנת ריבה.

 

בחזרה במחנה גיא מבין לפתע (!) שהוא או איתי הבאים בתור אחרי בשבקין, וחושף מרירות כלפי נשים שהפתיעה אותי למרות שהיא סופר-הגיונית בדיעבד. מסתבר שנשים תמיד יעשו הכל כדי לדפוק גברים, כי הן שק של נחשים או זונות או קדושות או משהו. קשה לעקוב.

הוא לוקח את איתי לשיחה ומסביר לו בעזרת תרשימי זרימה וציורים פשוטים שלהעיף את בשבקין זה רע להם כרגע, וברוכים הבאים לשבוע שעבר באמת. הם מחליטים לנסות לשכנע את אריק להצביע איתם, והוא עושה כאילו הוא פתאום נורא מבולבל כדי שהעורכים יוכלו לבנות מתח. נחמד מצידו.

 

במועצת השבט:

 

  • זוארץ לועג לקניבה כי הם עצלנים תבוסתנים ונגמר להם האורז.
  • זוארץ לועג לאיתי כי הוא החזיק עשרים ושלוש שניות במשימת החסינות.
  • בשבקין מנסה לדחוף את איתי לשלוח יד בנפשו כי הוא החזיק עשרים ושלוש שניות במשימת החסינות. ניתן ממש לראות את כל המפקדים של איתי צועקים עליו שהוא אפס מאחורי העיניים שלו, וברור שזה שובר אותו מבפנים. זה משעשע, כי בכל זאת מדובר במוט עם שקי חול עליו בשעשועון טלויזיה. הקסם בתוכניות ריאלטי זה שאיתי לא מסוגל, מילולית, להבין את זה כרגע (מצד שני מדובר באיתי, אז אולי הוא לא יבין את זה אף פעם. הבחור קצת קהה).
  • נטע-לי ובשבקין נכנסים לויכוח בו הוא קורא לה עצלנית וגרגרנית ושקרנית והיא קוראת לו נ-תן כשבעים ושלוש פעמים ואז מרביצה לשולחן עם סרגל כדי שיהיה פה שקט. היא אומרת דברים כמו "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול", ואני פשוט רוצה לסטור לה. כאילו, היא צודקת. אני בטוח שהיא צודקת, אבל עדיין. היא גם הורסת לי את בדיחת "מלכת הפיות הקסומה" שבניתי סביב ההופעה החיצונית שלה בלבד ואני נוטר טינה.
  • זוארץ מאלץ את בשבקין לחוות שוב את רגע הטראומה במשימת החסינות שבשבקין בוחר לתאר, שוק ותדהמה, כהיתקלות עם מחבלים. והמחסניות שלו ריקות! "זה בדיוק אותו דבר", הוא אומר, ובואו שוב נמחא כפיים לכוחו של הפורמט הזה לתלוש מאנשים כל דבר שמזכיר חוש פרופורציות. והוא דומע! תבכה! תבכה!
  • זוארץ לוחץ על איתי לתת למישהו את שרשרת החסינות, והוא מטומטם בדיוק מספיק בשביל לעשות את זה.

 

ואז נגמר הפרק. בלי הדחה. שיהיה.

 

אגב, על פי העריכה בינתיים התחזית שלי היא ששלישיית הגמר תהיה מורכבת משלושה מתוך חמשת האנשים הבאים: דיווה, עידן, אופיר, אפרת ואריק. אני נזהר מספויילרים, כולל מאלה בקטע פתיחה שאני מעביר קדימה, ואני רק רוצה שזה יהיה כתוב פה כדי להרגיש חכם אם אני צודק ולמחוק בדיעבד אם אני טועה. אנשים שירמזו לי אם אני צודק בהתבסס על ספויילרים ימרחו בדבש ויקשרו עירומים לגדר חוות דבורים.

 

 

שלום ואהבה.

 

 

נכתב על ידי , 4/2/2009 10:26  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאפר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאפר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)