לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

אין כמו אלבמה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2008

שלום חברים יהודים שלי מכל העולם!


 למי שלא מכיר זה בלוג של ג'ו כהן, מאלבמה בארצות הברית, של אמריקה!

כאן בבלוג שלי אני חושב איתכם על דברים של העם היהודי ודברים שמעניינים יהודים בכל העולם.

 

והפעם – ישראל.

אני בבית-ספר יהודי שאני למדתי בו, היו אומרים לנו שישראל היא הבית של היהודים. ושהיא המרכז של העם היהודי. ובכן, אני שואל על זה שאלות – אם בארצות הברית יש יותר יהודים מאשר במדינת ישראל אז אולי כאן זה הבית של היהודים?

 

אני חי באלבמה. ואני עושה גם דברים של יהודים – הולך לפעמים לבית הכנסת, ואני חוגג את פסח ואת ראש השנה, ואני עלית בתורה, והורי הם יהודים – אז אני יהודי. אבל אני גם אמריקאי ועושה דברים של אמריקאים – חוגג את THANKS GIVING ושמח ביום עצמאות אמריקאי ואוהב את אמריקה כמו הבית שלי, ובכלל לא יודע אם רוצה לעלות לישראל.

 אז מה קורה פה- אולי אני לא יהודי? אולי אני צריך לעלות בישראל ?

 

למה אני לא עולה בישראל?

ישראל היא מדינה יפה מאוד ואני אוהב אותה בכל ליבי. ירושלים היא עיר יפה ביותר ואין כמוהה בכל העולם. אבל ישראל היא לא הבית שלי ולכן אני לא רוצה לעלות אליה. זה טוב ביותר שיש מי שגר בישראל ואני שמח שיש אנשים שמוכנים לעזוב את בית שלהם ולעשות אותו בישראל, אבל אם יש אותם, ויש כבר ישראל, אז למה אני צריך לעזוב הכל ולעלות?

 

למה אני יהודי?

למען האמת אין לי את כל התשובות לשאלה הזו. אני יהודי כי נולדתי יהודי, וזה מי שאני, אבל אני לא יודע מה עושה אותי יהודי עכשיו. זה שאלות גדולות, אולי תוכלו אתם לעזור לי. ולהגיד לי סיבות למה אני יהודי ולמה כדאי לעלות בישראל, אולי אני יחשוב כמוכם ויעשה את זה.

 

להתראות כולם!

 

נכתב על ידי Alabama JOE , 28/1/2008 13:40  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  Alabama JOE

בן: 34





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAlabama JOE אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Alabama JOE ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)