לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

לא בדיוק הכול


כינוי:  ענבל?????????

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2015

לא אומרים 26.3.2015


סליחה

 

כל שנותר לי הוא

לפתוח פצעים קיימים

לפקוח אותם לזרימתם

שיצרחו שוב, ויעירו אותי

 

עם שקיות העניים

אני מנסה להפיל את עצמי לרצפה, ולפגוע

בברכיים.

אבל יש בי שליטה רבה מדיי, והגוף לא מרשה לפגוע.

 

אני מעדיפה להיות כנועה, נו

פצעים אינם שקרים

אני שחקנית טובה מדיי.

 

הקיפו אותי במעגל, חברים

אני הומאנית מדיי מכדי להבדיל בניכם.

 

משעמם לי ממני

נכתב על ידי ענבל????????? , 26/3/2015 07:56   בקטגוריות 2015, דרישות, האדרה עצמית, הכול תקין, כאב פיסי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, עצוב, קשור בי, ריק, תקף להווה, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אהבה 19.3.2015


אין הרבה מילים להוסיף. דברים מתקיימים גם לולא. אין בי צורך להכביר ולנכס, אין בי צורך לשנות ולפרק ולדמות ולייפיף: הדברים עומדים בפני עצמם, שם, איתי ואפילו בלעדיי. הדברים מתקיימים, ברגש ובאינטרקציה, במגע, בתזוזה, בשיחה, בדמעות ובצחוק. אני מרגישה טוב מאוד בתקופה הזו, ומרגישה מפנימה. אני יודעת שיש לי לאן ליפול, אבל מרגישה יציבה ומוגנת ; גם מהסביבה שלי, אבל גם מעצמי. בוטחת בי. אוהבת את נעם, ואוהבת הרבה דברים נוספים. לא יודעת דבר לגביי עתידי, ומקווה לא להזדקן.

 

לומדת למצוא יופי בהרבה יותר דברים. לגלות עניין ורגש. לנסוג מפחדים.

אפשרי פה, לא?

 

אולי הכי אופטימית במדינה הזו

תוצאות הבחירות לא הפתיעו אותי, אז לא התאכזבתי

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 26/3/2015 07:51   בקטגוריות "מי אני?", 2015, האדרה עצמית, הכול תקין, הסבר לקהל, נסיון להגדיר, שמח, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



4.3.2015 השתעבדות


הזמן מדוייק: להשתעבד לאמונות. גם בדת הנוקשה ביותר נוכל להצהיר איך הבחירה נעישת כל פעם מחדש. איננו כפופים, זו תנוחת מתיחה ברורה ויציבה. מנטרות חוזרות ללא הפסק, דורשות לקום ולא לנוח, רק כך יוכלו להתקיים בנו. הן דורשות להפוך לחלק מפעולת הנשימה שלנו, הצליל משתלב עם השאיפה והנשיפה, מתרצה.

 

נחזור על אותו משפט שוב ושוב, נייצב אותו- גם אם גופו כה שברירי. נאכיל את עצמינו במשפט, בכל פעולה קטנה בסדר היום. הזמן מדוייק: להשתעבד לאמונות. מה שווה האמונה התיאורטית ללא יישום שלה במציאות, חתיכת טמבלים? דורשים שלום בעת יריות האקדחים המזויינים שלכם. מחבקים עצים וזורקים את הדף המקומט לפח. הזמן מדוייק: להשתעבד לאמונות.

 

אין מקום לפשרה, אני שואלת אותו, והוא עונה, שוב ושוב, את אותו משפט, שבאמת, כול-כך נכון. הוא מכניס אותו שוב לגופי, ואני חוזרת עליו, נותנת לו, עמוק יותר, חזק יותר. זה לא שהוא לא שואל כל פעם מחדש, את מסכימה, הכול בסדר, אני לא מכאיב נכון. גם אם זה כאב, זה כאב טוב נכון. אני עונה כן. אין דבר נכון ממנו! ובכל-זאת נדמה שאני לא מסופקת, נדמה שיש איזה משהו שמכביד עליי, אולי משפט אחר, רחב יותר, טוען שהוא שווה את כול השאר. תני גם לי להיכנס רגע. השתעבדי אליי, ובסופו של דבר תוכלי לקיים הכול במקביל. את לא מאמינה? את לא מדוייקת? 

 

נכתוב על ניירות גדולים את הצהרותינו לגבי שמירת העצים, זו הדרך היחידה להעלות את המודעות ולשנות את המצב. משחקים בפשרות, באיזוני מנטרות. אני לא בטוחה מה הדרך הטובה ביותר. הזמן, בדיוק, להשתעבד, באופן היעיל ביותר: לגמור, ועכשיו. חזק יותר, מהיר, באגרסיביות, נו, עם כאב הכרחי, להגיע כבר, לתחושה, נו, תיכנסו בי. אני אגדל, אני אפתח. החור שלי מסוגל להכיל את כולכם. לא?

 

הזמן מדוייק. אנחנו מרימים ידיים, עוצמים עניים, ומתפשטים. לכול אחד גודל שונה כול-כך, זה מדהים להסתכל. אנחנו מקרבים יד אחת לשנייה, ומקווים להגיע לאיזון המושלם בניהן. אנחנו מפשקות רגליים, ומקוות שהכול יתאים, בבקשה, ושגם אם קשה, נתאים, נשתדל. נדמה שאנחנו מדברים כאן על שאיפות בלתי אפשריות, וכרגיל, זה לא מפריע לי לשאוף.

לשאוף. לנשוף. לשאוף. לנשוף. מנטרה מנסה להשתחל, אבל אף-פעם לא באמת חלק.

לנשום. לנשום. לנשום.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 18:13   בקטגוריות 2015, דרישות, הסבר לקהל, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, פנייה מגוף שני, אופטימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



27.2.2015 אשליות לעת


כשהחשיך, יצרנו

משהו כל-כך ממשי

ברווחים המעוקלים

בין גופינו

שכן דיקט או שניים

יצקנו חומר גולמי

העור הפך למצע

מאמצים שלווים

לתוצר לא מוגמר.

רטטתי בשבילו

הכאבת בשבילו

(הרחבנו את השדה האמנותי.)

רציתי להציג

על קירות מולבנים

או לפחות לעצמי

תזוזות שהדעת מוטטה

בלי מסגרת מצידי.

והדיקט התמוטט בבוקר

התקפל לזיכרון

התקטן לאשליה.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 18:12   בקטגוריות 2015, חיי אהבה, כאב פיסי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, שמח, אופטימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



14.2.2015 נקודות


המערבולת בקצה של האמבטיה מסתובבת כל כך הרבה פעמים ומהר שאני לא בטוחה אם מים יוצאים או נותרים במקום ולמרות שאין פקק, זאת-אומרת, גם אם אין מבוי סתום אמיתי, נדמה שהחור לא מסוגל להכיל יותר, לא לכיוון אחד ולא לשני.
.
אין לי מילים יותר החוצה, אבל לא מרגיש שכבר הזמן להתפשט, לא לכאן ולא לכאן.
.
תכביד עליי 
את כל משאולייך
תן לי להיות
בודדה עצובה ונפרדת
איתך.
.
אין לאן להישאר?
.
(התעגלי לצורתך המקורית
אינך יותר
ממה שתוציאי לאור,
פרספקטיבה אובייקטיבית מתבוננת החוצה ואינה רואה דבר.)
נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 18:04   בקטגוריות 2015, דרישות, הכול תקין, הסבר לקהל, חיי אהבה, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, עצוב, פנייה מגוף שני, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



14.1.2015 התחלה


*אני שונאת את כל המנגנונים האנושיים היפייפיים והמפתיעים שלנו הם עושים לי בחילה.

 

הכדור מתקרב

וכל-כך רציתי לראות אותו באוויר

וכל-כך רציתי שיתכוון לכיווני

 

אני פורשת את זרועותיי לרווחו עוד לפני שהוא פורש כנפיו אך עד שמתחיל ליפול במהירות כח הכבידה וכבר גודל וגודל בפרספקטיבת המציאות אני נבהלת לפתע שלא אצליח לתפוס או לתפוש ושאולי יפגע בי באיברים רגישים או סתם על האף וכולנו נתאכזב.

 

אני מוותרת מראש

רצה לאחד הצדדים

הכדור מוותר עליי

אך לא נוחת לקרקע

 

אלא מתנפץ לאלפי כדורים קטנטנים

שיורדים עלינו כמו גשם,

והוא עדיין באוויר

וכל-כך רציתי שיהיה.

 

התרגלתי כבר לגשם

אפילו בשיער.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:56   בקטגוריות 2015, דרישות, חיי אהבה, נסיון להגדיר, קשור בי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



17.1 דברים


אוניברסליות \ ספציפיות

הגדרות \ מופשט

רציונל \ אמוציונל

הקפאה \ תנועה

הנצחה \ זמן

 

חלול שאמור להתמלאות בו משהו מול סוג של אותנטיות? אמת אמיתית? המקור! הענבל , הפתרוןןןןןןן

אדיר!

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:56   בקטגוריות נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



17.1.2015 הסבר לקהל


אני כותבת

מול מסך קורן

ומעל מקלדת שחורה.

 

כמה זה לא רומנטי, אתה אומר

ותיקנתי כרגע את השורה הראשונה

 

נופי משתנה בתזוזות אצבעות

במסגרת רבועה מתקיים הכול במקביל

אני תוכנת-מחשב מתלמדת

 

וקל יותר לבהות באור הריק

מאשר באוויר.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:52   בקטגוריות הסבר לקהל, 2015, נסיון להגדיר, תקף להווה, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



6.1.2015 חיוך רצוף


לאט לאט אכיר את שמות הצמחים שהלכנו בהם אמש. העניין יעורר בי עניין, כפי שאני מבקשת. אראה טעם גם בעלים הבלתי-ייחודיים, אלו שצומחים בכל חור אפשרי כול עוד הגשם נופל. נזכרתי כמה אני אוהבת, לדוגמא, חמצוצים: מצויים בכל פינה, מכווצים את העניים, משנים את כל התחושות הפנימיות. הפרטים הקטנים והבלתי-אוניברסליים של החיים, מפלרטטים רק כשאני נותנת להם. לא דורשים חדירה, לא מבקשים בעלות, לא מבקשים היכרות.

 

ואני, לעומתם, דוחקת בהם ודוחפת להם כל-כך הרבה אותיות, עושה מהם אלגוריות ומאנישה אותם להיות דומים לי. מענישה אותם, כי כל העניין פה הוא בעצם בי. מהר מהר, נלך למקומות אחרים, לפני ש

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:50   בקטגוריות 2015, חיי אהבה, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, שמח, אופטימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



3.1.2015 חלום


כל היום הזה היה נורא נזיל וסתם התהלכתי בין מראות ומיטות. כל פעם הסתכלתי על עצמי במראה, עשיתי קוקו או משהו כזה, ואני חושבת שהיו אמורים לבוא אורחים אפילו: אבל לא שמתי לב לכלום, עד שהתמקדתי לרגע בשיערות הקטנות שגודלות מהקרקפת. מכל הסיבובים שלי, הן הגיעו לרמת דיוק של בקבוק מושלם, כמו מהילדות שלי: מתצלום אחד מפורים, כשאני מתולתלת ומחוייכת. נגעתי קלות בשיערות, ועליתי לחפוף את השיער המקולקל. החדר מקלחת היה מלא אדים, והשיער שלי היה ספוג מים. ניסיתי להזכר מתיי התקלחתי, מתיי הספקתי- ואיך שכחתי. ירדתי מהפסים, הבנתי. הסתכלתי במראה באימה וסחטתי את המים במהירות, שוב ושוב, כאילו זה יחזיר אותי לאנשהו, ואז התעוררתי.
נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:46   בקטגוריות "מי אני?", 2015, ריק, תקף להווה, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



31.12.2014 50 דברים שעשיתי


2. מערכת יחסים ראשונה

3. הערכה במרחב האמנות החזותית כ'אמנית'

4. ניו-יורק

5. סין עם אבא

6. מילאתי את כל קיר המדבקות בחדר כמעט

7. סיימתי מתמטיקה ואנגלית לכל חיי

8. התחלתי לכתוב יותר שירים

10. היקשרות לסבתא בעקבות הזעזוע מוח

11. הופעתי בבתי קפה בעיר

12. הופעתי בקרנגי הול עם הזמיר

14. יותר סיגריות

15. נתנו לי צמיד של בת 18 ומעלה

17. פעלתי ביותר פמיניסטיות

18. הייתי אסיסטנטית לתערוכת גמר

19. שיער כולו כהה יותר כמו שתמיד רציתי

20. נתתי לו לספר אותי

21. מצאתי את דוד אבידן ויונה וולך

22. מאהל קטן באינדינגב

23. נכנסתי לעיסוק בעסקי הפוליטיקה

24. חשפתי הרבה יותר מהכתיבה שלי

25. ניסיונות שנת-שירות וסמינרים רבים

26. פספס מת

27. משתתפת בהפקת קולנוע י"ב

28. אח שלי התגייס

29. הרבה יותר מדיי תל-אביב

30. לבשתי הרבה פחות חזיות

31. גיל 17 בהפנינג בועות סבון עם גיא

32. הכרתי את פרידריך ניטשה

33. לא אכלתי חי, ואכלתי פחות מהחי

36. סגרתי את הבלוג לפרטי

37. קראתי הרבה יותר ספרים

40. איבדתי אחיזה במושגי 'חברות הכי טובות'

41. גיליתי הרבה קולנוע אחר

42. גילית שאני אוהבת לאכול תמרים

43. האכפתיות שלי ירדה ל-0

44. האכפתיות שלי עלתה לטריליון

45. כאב בלסת (שן בינה?)

46. תהליך לייזר בגוף

47. איבדתי תחושות זמן והבנה

48. הפכתי את בית-הספר לבית הפרטי שלי

49. למדתי לצייר ידיים ורגליים טוב יותר

50. השתפרתי בשריקה

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:40   בקטגוריות 2014, סיכום שנה, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



31.12.2014 עכשיו


עכשיו

החיכוך בין שורת השניים הקדמיות לבין האחוריות מייצר צליל קצר. אזניי כה קרובות עד שנדמה שרועד ונסדק העולם כולו לשנייה קטנה. ובכל זאת, אין מימוש להתככחות- בהגעם אחת אל השניה הן מוכרחות להמשיך מעט ימינה או שמאלה, אין עוד לאן להיכנס.

לא אוהבים את איך שאני מתלבשת לאחרונה. אני יודעת, חודרת לגוגולת העין של טובים ורעים. אין טובים ורעים, אבל כולם יורים. גם לא אש זה אלים.

הבד נמתח, שרוולים מתקפלים ולכלוכים מתגרדים. 

ועוד רגע: חיוך, והשורה האחורית תוסתר במופגן.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:38   בקטגוריות "מי אני?", 2014, הכול תקין, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, תקף להווה, סיפרותי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



22.12.2014 בכמה קלות אוכל להכין


לעזאזל, גם אני יכולה

לאחד אנשים לגוש

להלביש אותם במיוחד

לצלם בפילם ולהעלות

לעלות גבוה במעמד

 

ניראות זה לא עניין של מראה חיצוני, אלא רושם שנתפס ותמיד ראשוני: אנחנו לא נזכור את החוויה

הצילום יספק הוכחה לאסתטיקה של הדכאון; לאשלית הנעורים בעידן האחרון; לקיומינו במרחב.

 

רוצה לא להתייחס לניראות

רוצה להיראות לא מתייחסת

רוצה להיראות פגז

 

אישיות מהפנטת

אינטיליגנציה תופסים מדיבור

אבנה עליי בניינים נעולים

אקים פרדס בתוך כלוב

 

לעזאזל, גם אני יכולה לייצר את מה שאני רואה מולי ומקנאה בו. אני לא באמת מקנאה בתמונה, אני מקנאה

במה שהיא הייתה יכולה לבטא במציאות אמיתית: מה שבבירור היא לא במדוייק. חלום רחוק, אמונה שלמה.

 

אלבש את החצאית המועדפת

ריק יתרחב בין רגליי

למדתי פילוסופיה אקסיסטנציאליסטית

 

אוליי דיי?

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:21   בקטגוריות "מי אני?", 2014, דרישות, הכול תקין, עצוב, פסימי, קשור בי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



13.12.2014 סדר מדומיין


אדם נכנס לתוך המדפסת. בין הכפתורים הוא פותח את הדלת הכבדה, וקופץ פנימה לבריכת הדיו. גופו נספג, והוא נע בין טביעה לציפה במערבולת הצבעים. בלחיצת כפתור הוא מתחיל להתחמם ולהתחמם: הבריכה רועדת, כמו בצחוק אדיר. "מה מצחיק אותך פה?" הוא שואל בכעס פתאומי, והיא מצביעה על הדף שמתקרב באימה לכיוונם. הדף כה דק עד כי מזווית מסויימת נדמה שהוא לא יותר מאשר קו שחור: אך הדף הוא לבן. ריק וחד.

מרוב לחץ, ומתחושת המוות הקרב, גם אדם מתחיל לצחוק. כפי שציפה, החיים הם הפתעה אחת גדולה והוא לא יותר מרסיס קטן, עניים צופות במחזה. אדם כבר מוכן לסוף, פורש את זרועותיו מול הקו החותך, מחייך, והדף כמעט נוגע בבטנו ומייצר נתז דם לתוך מעיו.

 

אבל רגע! זה לא הסוף.

משהו מגיע מלמעלה. אור גדול, חזק, טכנולוגי, מפואר. אדם מביט, מסונוור לחלוטין: אך ברגע שעניו מתאימות את עצמן לתאורה, הוא רואה:

הסימנים מגיעים מלמעלה, ברורים מתמיד: התכלית האמיתית, המטרה הסופית, הפתרון השמימי. 

"זה אתה, אלוהים?" אדם שואל,

אך התשובה כבר ניתנה. אדם כעת מבין.

ההארה שומטת ממנו כל צל של ספק לגבי מי הוא ומהו העולם כולו, מה שכתוב הוא שיהיה.

הדף מגיע, ואדם מטפל בו בהתאם להוראות, מעוות את גופו לצורות האותיות ונשכב בניגוד מושלם. 

 

והשלב הבא עובר כל-כך מהר, לא ברור מה קרה. כמו כשמכה כל-כך חזקה עד שהגוף מאבד תחושה.

אדם מרגיש נמס, נמס ומתאדה, צורח מסיפוק. מזל שאתם לא יכולים לשמוע.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:20   בקטגוריות 2014, הכול תקין, עצוב, נסיון להגדיר, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



2.12.2014 סצינה


טופ שוט. מסדרון צר. שניהם נשענים על הקיר, אחד מול השני. קרובים בדיוק במידה נוחה לעין, ובדיוק בצורה כזו: ברך שלה, ברך שלו, ברך שלה, ברך שלו. אוליי אחת נשענת על שנייה, לא משהו רציני. מבטים ישירים, אור שמש, גוון ירקרק.

 

תזוזות העינית למקומות הלא נכונים. הצילום רועד בנסיון לתפוס משהו. נשיקות אגרסיביות שלו, אבל לא מוגזם. צמודים, בטן לבטן. האור חשוך, גוון אדום. השיער שלה מסתיר אותם מהקהל. מוסיקה רועשת, אינטימיות בתוך ההמון. אוליי אפילו ברחו לצד. גומרים בלי צורך בלהתפשט. בלי צורך באיברי מין. עם צורך בחדירה. אין זיעה. אין חיוכים. 

 

תמונת מצב שלה. שקיות קלות בעניים, אף מעט מורם. יושבת בחדר ריק לבדה, ומביטה לעדשה. מודעת. 

"איך?" היא פולטת לרגע, וקולה לא כמצופה: נמוך, חזק, מורצן, מקצועי. ממלא את החלל.

 

המצלמה נכנסת מתחת לשמיכה. פעם אחת מהצד שלו, פעם אחת משלה. היא דומעת, הוא אטום. מלטף את פניה, מתחנן שתפסיק. קר וכחול, חום הגוף אינו מרפא. קלוז-אפ לדמעה נוזלת במהירות מעינה ויוצרת עיגול מושלם על הציפית. 

 

חדר צהבהב, תאורת מנורה למרות שבוקר: אך הוילון מסתיר את השמש. זווית עליונה על ידיים מקלידות במהירות. המקלדת שחורה, מלוכלכת קצת מימין. שתי כוסות תה, נייר מקומט, נייר עם מילים ועפרון, שני מסכים הם המוקד הבהיר ביותר בחדר. התראה! והשעון מורה על 8:45. נשימות כבדות, חריקות שניים. 

 

סיום.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:17   בקטגוריות "מי אני?", 2014, האדרה עצמית, הכול תקין, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, עצוב, פנייה מגוף שני, תקף להווה, סיפרותי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



27.11.2014 שליטה


אני מצטערת...... אני יודעת

שזה כל פעם מחדש, ושמעגלים קורים בעיקר כשלא גורמים להם לסטות מעצמם

אני לא מתאמצת מספיק להפסיק את זה

וכנראה כי זה מעניק לי קצת תחושת חיים גם אם זה גרוע

חסר טעם, ולא בריא

אני לא מצליחה שהוא לא יעלה למוח שלי... ואני יודעת שזה כבר לא הוא

שאני בונה דמות פיקטיבית בראש שלי שמבוססת עליו

ושאני הופכת את הזכרונות שלי לסיפורים שמעולם לא התקיימו

כאשר אני מעניקה לכל רגע קטן מרחב כל כך גדול במוח שלי

הכול-כך חלול אלוהים אדירים

וזה הורס הכל, כי 

אם לא הייתי חושבת על זה כל כך הרבה

זה היה עדיף גם לעתיד

גם אם נניח כן ימשיך ויקרה משהו, 

זה נורא אבוד

ואני נורא כמהה 

לכל אינטרקציה, באמת, איתו

כל דבר אחר הפך שולי, חסר-ערך, לא מעניין אותי בכלל

לא מדבר אליי...

אני יודעת שזה דפוס התנהגות שחוזר על עצמו כבר, כמה פעמים, ואני יודעת ש

לא זוכרת מה באתי לכתוב

אני כן יודעת למה אני מדברת עם נדב בכל זאת

ולמה כל כך חשוב לי שרומי תכתוב לי וכאלה

כי זה מקרב אותי אליו (גם אם בכאילו)

 

זה היה מאוד יפה בלי כל החרא בראש שלי

אני נורא מקווה שדברים ישתנו

ואני לא יודעת איך

לשנות, כי אני רוצה שישתנה לכיוון שאני רוצה

ואני לא מבקשת הרבה נראה לי

למרות שאני כן.

 

אני שונאת את האמנות שלי, ומרגישה חלולה מאוד. אני מאוסה, והכל דיי מגעיל, למרות שאני כן משתפרת,

ובכלל.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:06   בקטגוריות 2014, חיי אהבה, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, עצוב, פסימי, שחרור קיטור, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



23.11.2014 אסתטיקה


הביטו:

 

כמה יפות הדמעות הזולגות מהעניים

הנוזל נדבק לעור המתאדם, מתייבש,

מעניק גוון מזוכך.

באותו רגע קצת יותר שקוף,

הבכי מתאר את ההרגשה הנתונה

בלי מילים ובלי מאמץ.

הדמעה מלוחה-מרירה, יורדת מטה

מדוייקת לכוח הכבידה, בקצב מושלם.

 

כמה חזקה השתיקה הכבדה

הממלאת חדר חשוך וחם

באותם רגעי מבוכה ופחד

בין אדם לאדם.

צליל הנשימות המהדהד,

ובליעת הרוק המעיקה

ברווחים הקטנים של הגוף

כמה יפה האילמות הרכה.

 

כמה מפואר העשן הסמיך

בקונטרסט מבהיל על כחול השמיים 

אותו ניגוד אלים ומרהיב

הטבע האדיר מול פליטות של מפעל

וצבעו האפור מעניק חיספוס מסויים

מעמיק לנוף את תפיסת החלל.

 

כמה מרתקות אותן התחושות

של שנאה, של כאב או אימה.

כמה נאה צבע הדם

המשתפך בזעקת הדממה.

עניכם מרוצדות למסך המפוקסל

רטובות במבט בוהה, מפוסל.

 

כמה עוצמתי לראותכם

בוכים לאותם מראות בסף-רגש מזויף

כמה נעימים השקרים,

כמה הכיעור מסקרן ונוגע

במבט נוסף.

 

הביטו באסתטיקה

המצויה בכל

ותנו לי להינות, להתענג

קצת עניין אומנותי, עיצובי

מעניק סיבה טובה לשאול.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:02   בקטגוריות 2014, דרישות, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, ריק, אופטימי, פסימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



11.11.2014 לבנות את ניטשה מחדש


כולם החליטו לבנות את ניטשה מחדש.

לאחר שהתמוטט לקחו את השרידים

והחלו לחטט בהם.

חלקם שטפו ידיים, וחלק בדיוק אכלו משהו, אולי אפילו מקולקל.

 

ואם כולם- אז גם לי מותר. מצמידה את גופי לגופו, מגרדת באוזנו שאינה מקשיבה כראוי. כל שערותיו נשרו, הוא חיוור ודומם. אני מחכה לחיוך, או נזיפה, אך זה באותו המבט ההוא (המוכר): מביט מעט לאופק, וגבותיו מונמכות. "איך זה שאין לך סימני קימוט מהמבט הזה?" אני שואלת אותו בחושניות מסויימת, "נשאר לך מראה של צעיר, לא ככה?"

אני מקבלת תשובות מהדפסה רביעית. עותק מתורגם של הוצאת שוקן, ניטשה מדבר אליי בעברית צחה: באותיות מימין לשמאל מפטם אותי בדימויים חזותיים, מילותיו רלוונטיות כהרגלן, ואני משתדלת לעשות בהן מה שרק ארצה: ככה הוא ביקש, לא?

יחד עם כל שאר החמולה, אנחנו חותכים את עורו ואת כל הנימים. מתחילים לחטט בין קומץ הדם שנותר, גם הוא כבר התמצק לאבן ורדרדה. אני לוקחת את האבנים ושוברת את כל חלונות חדרי-חדריו, כילדת-תעלולים משחקת במגרש עשיר הצבעים שהכין לי. "אבל מה התכוונת שאעשה כאן?" אני לא מתאפקת לשאול, והוא עונה באותה הצהרה, צועק על חוסר האובייקטיביות במצב הנתון ושעליי להפסיק להיות חלשה. יש לי המון מה לשאול, אבל אף אחד לא מתרגם לי. לא הנאצים, לא הסובייטים, לא אף אמריקאי מזדיין. כול אחד לוקח את החופן העשיר ביותר שהצליח לתפוס בידיו, ובורח למפעל המזון. אני אוכלת במרץ. נכבדת, נופלת, וגופי הנפוח מתגלגל (כמו אבן במעלה הר) ומוטח בי.

 

"מה ניסית לנתח פה בעצם?" שואל אותי המורה, 

ואני, שהסכין עוד קשורה לידי בלי שהבחנתי

מקיאה דם בהשתעלות מכוונת כזו

וצוחקת 

איך הדם ישר מתאבן כשיוצא ממני, וכאילו, יותר נוח להחזיק בו ככה

אבל איני באמת נוגעת בו

זו רק קליפה.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 16:59   בקטגוריות 2014, דרישות, כביכול אוניברסלי, פנייה מגוף שני, אופטימי, קשור בי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



9.11.2014 זהות


(1) כל ארצות העולם במיקומם המדוייק במפה מצויות בראשו שעודו מתרחב. אלפי מנגינות חשוכות וסרטים נשכחים קיימים במידה גדולה יותר בזכותו. על המדף ספרים מתאגדים בנוחיות, ויש עוד מקום. עניים ירוקות. אני מרגישה כעץ חלול מול כמות הידע שלו. ברלין לייד גרמניה, אוסטריה לייד שוודיה. אוסטרליה היא בצד ימין למטה של המפה. 

 

(2) הרצון הכמיהתי הזה להאמין באדם, בלי שבכלל הוא עשה הפסקת אש או משהו, בלי שאתה צולח לא לירות. אתה יורה ושתות דם ושר על שלום.

 

(3) להתייחס למציאות וליצור מציאות. מבט ישיר בעניים, לא מפחדים יותר מדיי.

 

(4) הסיוט: אני פוקחת עניים ויושבות מולי שתי אמהות ושלוש חברות, מבטים שכביכול דואגים אך לא אכפת להם יותר מדיי. יש לי התקפים קצרים שנראים פסיכוטיים, אני לא שולטת על סוגרי הפה שלי ופולטת קולות מוזרים ותנועות פנים מפחידות ואינסטקטיביות, אני מתביישת בהן. אני נכנסת לשירותים, לרגע של פרטיות, ולפתע קולטת במראה שמאחוריי עומד אדם, כנראה מנקה, ומביט בי. התחושה מעיקה, אני מרגישה כיצור חולה. גולי לא מתייחס אליי, הוא בדיוק הלך או משהו, אומרים המשפחה שלו. זואי אומרת לי משהו על ההתקפים הקטנים, משהו על שיהיה בסדר.

 

(5) הוא לא זכר את הסיוט שלו, אבל החזיק לי את היד.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 16:57   בקטגוריות 2014, דרישות, חיי אהבה, שמח, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



28.10.2014 לגיטימטיזם


לתת לגיטימציה לעיסוק ביחסי אהבה במונחים פוסט-מודרניסטיים במילים הגבוהות ככל האפשר, בהגגי אקסיסטנציאליזם אסמן וי ואפתח לרווחה את האובססיה הטמועה\תמוהה לחשיבות שפוערת בי\כולכם לגבי יחסים רומנטיים\וסקס. אין זו בריחה, אין זה מיותר יותר משאר הדברים. זו למידה, לעזאזל, מותר לי. מותר להיות חלק מהשורה. לחפש זיון, קירבה, קבלה. זו שאילת שאלות על העולם לכל דבר.

 

אני עץ נופל וזקוקה לענייך, גם אם אינן מבינות, גם אם לא יכולות לעצור בי.

 

אני זקוקה לתכולה.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 16:48   בקטגוריות "מי אני?", 2014, דרישות, האדרה עצמית, חיי אהבה, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, ריק, פסימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לענבל????????? אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ענבל????????? ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)