לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

לא בדיוק הכול


כינוי:  ענבל?????????

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

4.3.2015 השתעבדות


הזמן מדוייק: להשתעבד לאמונות. גם בדת הנוקשה ביותר נוכל להצהיר איך הבחירה נעישת כל פעם מחדש. איננו כפופים, זו תנוחת מתיחה ברורה ויציבה. מנטרות חוזרות ללא הפסק, דורשות לקום ולא לנוח, רק כך יוכלו להתקיים בנו. הן דורשות להפוך לחלק מפעולת הנשימה שלנו, הצליל משתלב עם השאיפה והנשיפה, מתרצה.

 

נחזור על אותו משפט שוב ושוב, נייצב אותו- גם אם גופו כה שברירי. נאכיל את עצמינו במשפט, בכל פעולה קטנה בסדר היום. הזמן מדוייק: להשתעבד לאמונות. מה שווה האמונה התיאורטית ללא יישום שלה במציאות, חתיכת טמבלים? דורשים שלום בעת יריות האקדחים המזויינים שלכם. מחבקים עצים וזורקים את הדף המקומט לפח. הזמן מדוייק: להשתעבד לאמונות.

 

אין מקום לפשרה, אני שואלת אותו, והוא עונה, שוב ושוב, את אותו משפט, שבאמת, כול-כך נכון. הוא מכניס אותו שוב לגופי, ואני חוזרת עליו, נותנת לו, עמוק יותר, חזק יותר. זה לא שהוא לא שואל כל פעם מחדש, את מסכימה, הכול בסדר, אני לא מכאיב נכון. גם אם זה כאב, זה כאב טוב נכון. אני עונה כן. אין דבר נכון ממנו! ובכל-זאת נדמה שאני לא מסופקת, נדמה שיש איזה משהו שמכביד עליי, אולי משפט אחר, רחב יותר, טוען שהוא שווה את כול השאר. תני גם לי להיכנס רגע. השתעבדי אליי, ובסופו של דבר תוכלי לקיים הכול במקביל. את לא מאמינה? את לא מדוייקת? 

 

נכתוב על ניירות גדולים את הצהרותינו לגבי שמירת העצים, זו הדרך היחידה להעלות את המודעות ולשנות את המצב. משחקים בפשרות, באיזוני מנטרות. אני לא בטוחה מה הדרך הטובה ביותר. הזמן, בדיוק, להשתעבד, באופן היעיל ביותר: לגמור, ועכשיו. חזק יותר, מהיר, באגרסיביות, נו, עם כאב הכרחי, להגיע כבר, לתחושה, נו, תיכנסו בי. אני אגדל, אני אפתח. החור שלי מסוגל להכיל את כולכם. לא?

 

הזמן מדוייק. אנחנו מרימים ידיים, עוצמים עניים, ומתפשטים. לכול אחד גודל שונה כול-כך, זה מדהים להסתכל. אנחנו מקרבים יד אחת לשנייה, ומקווים להגיע לאיזון המושלם בניהן. אנחנו מפשקות רגליים, ומקוות שהכול יתאים, בבקשה, ושגם אם קשה, נתאים, נשתדל. נדמה שאנחנו מדברים כאן על שאיפות בלתי אפשריות, וכרגיל, זה לא מפריע לי לשאוף.

לשאוף. לנשוף. לשאוף. לנשוף. מנטרה מנסה להשתחל, אבל אף-פעם לא באמת חלק.

לנשום. לנשום. לנשום.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 18:13   בקטגוריות 2015, דרישות, הסבר לקהל, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, פנייה מגוף שני, אופטימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



14.2.2015 נקודות


המערבולת בקצה של האמבטיה מסתובבת כל כך הרבה פעמים ומהר שאני לא בטוחה אם מים יוצאים או נותרים במקום ולמרות שאין פקק, זאת-אומרת, גם אם אין מבוי סתום אמיתי, נדמה שהחור לא מסוגל להכיל יותר, לא לכיוון אחד ולא לשני.
.
אין לי מילים יותר החוצה, אבל לא מרגיש שכבר הזמן להתפשט, לא לכאן ולא לכאן.
.
תכביד עליי 
את כל משאולייך
תן לי להיות
בודדה עצובה ונפרדת
איתך.
.
אין לאן להישאר?
.
(התעגלי לצורתך המקורית
אינך יותר
ממה שתוציאי לאור,
פרספקטיבה אובייקטיבית מתבוננת החוצה ואינה רואה דבר.)
נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 18:04   בקטגוריות 2015, דרישות, הכול תקין, הסבר לקהל, חיי אהבה, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, עצוב, פנייה מגוף שני, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



13.12.2014 סדר מדומיין


אדם נכנס לתוך המדפסת. בין הכפתורים הוא פותח את הדלת הכבדה, וקופץ פנימה לבריכת הדיו. גופו נספג, והוא נע בין טביעה לציפה במערבולת הצבעים. בלחיצת כפתור הוא מתחיל להתחמם ולהתחמם: הבריכה רועדת, כמו בצחוק אדיר. "מה מצחיק אותך פה?" הוא שואל בכעס פתאומי, והיא מצביעה על הדף שמתקרב באימה לכיוונם. הדף כה דק עד כי מזווית מסויימת נדמה שהוא לא יותר מאשר קו שחור: אך הדף הוא לבן. ריק וחד.

מרוב לחץ, ומתחושת המוות הקרב, גם אדם מתחיל לצחוק. כפי שציפה, החיים הם הפתעה אחת גדולה והוא לא יותר מרסיס קטן, עניים צופות במחזה. אדם כבר מוכן לסוף, פורש את זרועותיו מול הקו החותך, מחייך, והדף כמעט נוגע בבטנו ומייצר נתז דם לתוך מעיו.

 

אבל רגע! זה לא הסוף.

משהו מגיע מלמעלה. אור גדול, חזק, טכנולוגי, מפואר. אדם מביט, מסונוור לחלוטין: אך ברגע שעניו מתאימות את עצמן לתאורה, הוא רואה:

הסימנים מגיעים מלמעלה, ברורים מתמיד: התכלית האמיתית, המטרה הסופית, הפתרון השמימי. 

"זה אתה, אלוהים?" אדם שואל,

אך התשובה כבר ניתנה. אדם כעת מבין.

ההארה שומטת ממנו כל צל של ספק לגבי מי הוא ומהו העולם כולו, מה שכתוב הוא שיהיה.

הדף מגיע, ואדם מטפל בו בהתאם להוראות, מעוות את גופו לצורות האותיות ונשכב בניגוד מושלם. 

 

והשלב הבא עובר כל-כך מהר, לא ברור מה קרה. כמו כשמכה כל-כך חזקה עד שהגוף מאבד תחושה.

אדם מרגיש נמס, נמס ומתאדה, צורח מסיפוק. מזל שאתם לא יכולים לשמוע.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:20   בקטגוריות 2014, הכול תקין, עצוב, נסיון להגדיר, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



2.12.2014 סצינה


טופ שוט. מסדרון צר. שניהם נשענים על הקיר, אחד מול השני. קרובים בדיוק במידה נוחה לעין, ובדיוק בצורה כזו: ברך שלה, ברך שלו, ברך שלה, ברך שלו. אוליי אחת נשענת על שנייה, לא משהו רציני. מבטים ישירים, אור שמש, גוון ירקרק.

 

תזוזות העינית למקומות הלא נכונים. הצילום רועד בנסיון לתפוס משהו. נשיקות אגרסיביות שלו, אבל לא מוגזם. צמודים, בטן לבטן. האור חשוך, גוון אדום. השיער שלה מסתיר אותם מהקהל. מוסיקה רועשת, אינטימיות בתוך ההמון. אוליי אפילו ברחו לצד. גומרים בלי צורך בלהתפשט. בלי צורך באיברי מין. עם צורך בחדירה. אין זיעה. אין חיוכים. 

 

תמונת מצב שלה. שקיות קלות בעניים, אף מעט מורם. יושבת בחדר ריק לבדה, ומביטה לעדשה. מודעת. 

"איך?" היא פולטת לרגע, וקולה לא כמצופה: נמוך, חזק, מורצן, מקצועי. ממלא את החלל.

 

המצלמה נכנסת מתחת לשמיכה. פעם אחת מהצד שלו, פעם אחת משלה. היא דומעת, הוא אטום. מלטף את פניה, מתחנן שתפסיק. קר וכחול, חום הגוף אינו מרפא. קלוז-אפ לדמעה נוזלת במהירות מעינה ויוצרת עיגול מושלם על הציפית. 

 

חדר צהבהב, תאורת מנורה למרות שבוקר: אך הוילון מסתיר את השמש. זווית עליונה על ידיים מקלידות במהירות. המקלדת שחורה, מלוכלכת קצת מימין. שתי כוסות תה, נייר מקומט, נייר עם מילים ועפרון, שני מסכים הם המוקד הבהיר ביותר בחדר. התראה! והשעון מורה על 8:45. נשימות כבדות, חריקות שניים. 

 

סיום.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:17   בקטגוריות "מי אני?", 2014, האדרה עצמית, הכול תקין, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, עצוב, פנייה מגוף שני, תקף להווה, סיפרותי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



23.11.2014 אסתטיקה


הביטו:

 

כמה יפות הדמעות הזולגות מהעניים

הנוזל נדבק לעור המתאדם, מתייבש,

מעניק גוון מזוכך.

באותו רגע קצת יותר שקוף,

הבכי מתאר את ההרגשה הנתונה

בלי מילים ובלי מאמץ.

הדמעה מלוחה-מרירה, יורדת מטה

מדוייקת לכוח הכבידה, בקצב מושלם.

 

כמה חזקה השתיקה הכבדה

הממלאת חדר חשוך וחם

באותם רגעי מבוכה ופחד

בין אדם לאדם.

צליל הנשימות המהדהד,

ובליעת הרוק המעיקה

ברווחים הקטנים של הגוף

כמה יפה האילמות הרכה.

 

כמה מפואר העשן הסמיך

בקונטרסט מבהיל על כחול השמיים 

אותו ניגוד אלים ומרהיב

הטבע האדיר מול פליטות של מפעל

וצבעו האפור מעניק חיספוס מסויים

מעמיק לנוף את תפיסת החלל.

 

כמה מרתקות אותן התחושות

של שנאה, של כאב או אימה.

כמה נאה צבע הדם

המשתפך בזעקת הדממה.

עניכם מרוצדות למסך המפוקסל

רטובות במבט בוהה, מפוסל.

 

כמה עוצמתי לראותכם

בוכים לאותם מראות בסף-רגש מזויף

כמה נעימים השקרים,

כמה הכיעור מסקרן ונוגע

במבט נוסף.

 

הביטו באסתטיקה

המצויה בכל

ותנו לי להינות, להתענג

קצת עניין אומנותי, עיצובי

מעניק סיבה טובה לשאול.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 17:02   בקטגוריות 2014, דרישות, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, ריק, אופטימי, פסימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



11.11.2014 לבנות את ניטשה מחדש


כולם החליטו לבנות את ניטשה מחדש.

לאחר שהתמוטט לקחו את השרידים

והחלו לחטט בהם.

חלקם שטפו ידיים, וחלק בדיוק אכלו משהו, אולי אפילו מקולקל.

 

ואם כולם- אז גם לי מותר. מצמידה את גופי לגופו, מגרדת באוזנו שאינה מקשיבה כראוי. כל שערותיו נשרו, הוא חיוור ודומם. אני מחכה לחיוך, או נזיפה, אך זה באותו המבט ההוא (המוכר): מביט מעט לאופק, וגבותיו מונמכות. "איך זה שאין לך סימני קימוט מהמבט הזה?" אני שואלת אותו בחושניות מסויימת, "נשאר לך מראה של צעיר, לא ככה?"

אני מקבלת תשובות מהדפסה רביעית. עותק מתורגם של הוצאת שוקן, ניטשה מדבר אליי בעברית צחה: באותיות מימין לשמאל מפטם אותי בדימויים חזותיים, מילותיו רלוונטיות כהרגלן, ואני משתדלת לעשות בהן מה שרק ארצה: ככה הוא ביקש, לא?

יחד עם כל שאר החמולה, אנחנו חותכים את עורו ואת כל הנימים. מתחילים לחטט בין קומץ הדם שנותר, גם הוא כבר התמצק לאבן ורדרדה. אני לוקחת את האבנים ושוברת את כל חלונות חדרי-חדריו, כילדת-תעלולים משחקת במגרש עשיר הצבעים שהכין לי. "אבל מה התכוונת שאעשה כאן?" אני לא מתאפקת לשאול, והוא עונה באותה הצהרה, צועק על חוסר האובייקטיביות במצב הנתון ושעליי להפסיק להיות חלשה. יש לי המון מה לשאול, אבל אף אחד לא מתרגם לי. לא הנאצים, לא הסובייטים, לא אף אמריקאי מזדיין. כול אחד לוקח את החופן העשיר ביותר שהצליח לתפוס בידיו, ובורח למפעל המזון. אני אוכלת במרץ. נכבדת, נופלת, וגופי הנפוח מתגלגל (כמו אבן במעלה הר) ומוטח בי.

 

"מה ניסית לנתח פה בעצם?" שואל אותי המורה, 

ואני, שהסכין עוד קשורה לידי בלי שהבחנתי

מקיאה דם בהשתעלות מכוונת כזו

וצוחקת 

איך הדם ישר מתאבן כשיוצא ממני, וכאילו, יותר נוח להחזיק בו ככה

אבל איני באמת נוגעת בו

זו רק קליפה.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 16:59   בקטגוריות 2014, דרישות, כביכול אוניברסלי, פנייה מגוף שני, אופטימי, קשור בי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



20.10.2014 כינוס עצמי


אנו מכריזים בזאת

על כינוס עצמי

שיערך כרגע

עם מי

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 16:29   בקטגוריות 2014, דרישות, עצוב, נסיון להגדיר, כביכול אוניברסלי, סיפרותי, פנייה מגוף שני, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



10.10.2014 חלילות


חלילות נושפת הבל

בלהט מיובש

אינך מריח

אפילו קיא אינו יוצא

 

חתיכת מסריח

 

סתירה עצמית מצלצלת 

בנעימות ערש רך

אינך שומע?

גם הענבל כבר עייף

 

אתה יכול לגעת רק בעורי הקשוח, החוצי. גם אם תכנס עמוק עמוק, תחתוך אותי בסכין היישר אל הנימים, או אל המעי הדק לחלופין, תגלה עוד גליל חיצוני. וגם כשאותו תחתוך (אני כבר מזמן אמות בשלב הזה) תגלה שגם כדוריות הדם האדומות הן רק קליפה חסרת גרעין. הכנס לאטום, תראה איך גם הוא מתפרק לפרוטיונים ונייטרונים שגם הם מורכבים מחלקיקים נוספים, וכך הלאה. בתנועה מתמדת הם רוקדים עם גופתי המתה, החלולה כל-כך. הגלילים מפוזרים באדמה, אתה לא יכול להיות ודאי לגביהם. האם מחביאים ממך סוד, או מה אמת קטנה בין עפעפייך הזמניים?

 

גזע העץ אינו צינור

ואינו מכיל, אם כי: אינו ריק

הצורך הזה לא קיים בו

והקיום אינו צורך

 

צורך את כל מה שקיים

נספג בעור חזק

האם נכנסת פנימה?

אה, אינך מסוגל.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 16:16   בקטגוריות "מי אני?", 2014, הכול תקין, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



29.9.2014 כרוניקה


אין לך ברירה, בחור: נכנסת לרצף-אירועים בלתי-ניתן לשום ערעור בעולם. המצב כאן נתון וקיים, ההיסטוריה קבועה, לא מהגורל,  ניתן להצהיר שמהעבר. אתה ניצב מול גבולות בלתי-נראים אך ממשיותם מורגשת ועובדת במרץ כיתושים בלתי-נלאים. רגלייך אינן קשורות, וגם ידייך עוד מתנהלות בהתאם למערכת העצבים השורשית שלך. אך זה בדיוק העניין, אגב, מערכת. אתה באמת בחור מקסים, ואין זה כוונת האל שמצבך יהיה כזה, או אחר, ובכלל: באמת לא אכפת לאף-אחד מלבדך. זה העניין הזה במוח שלך, מערכת המחשבה המוגבלת, אגב גבולות. אתה מבין לאן זה חותר?

אתה טמבל, וכל מגוון האפשרויות של הרצון הכול-כך חופשי שלך פשוט, לצערך, יוביל לאותה נקודה עגומה במדויק.

פתח את הפה, חזק, שיראו את כל השניים, ילד.

גדול יותר, פה גדול, פה ענק, רק אל תדבר

עד שהענבל תהיה גלויה לעין

עד שכל הבפנים שלך יוצג.

 

תזכיר לי את שמך?

אגב, שניים, הנשיכה הקרובה תשאיר סימן. אתה תתרגל עם הזמן לנשיכות האלו, אפילו תמתין להן בפתח הדלת:  נשיקות קטנות, צורמות בשתיקתן, מחליפות את הדיבור, מפעילות את המערכת (עצבים), מעירות את הלבלב. זו אינה בושה לאהוב את זה, גם הנשים החזקות ביותר אוהבות להיות קצת כנועות. אתה מתחיל לשים לב לדקויות כאן?

 

גבעול אבוקדו תועלתו אבוקדו

אך מה עם הפרחים הקטנים, בקצוות

יפיפיים ומתוקים ככול שיהיו

אי אפשר להכניס לזר,

ואלפי השימושים השונים

לאותו פרי מפגר?

 

אבוקדו זה עץ, טיפשה. זה כאילו את עושה את זה בכוונה.

 

אין לך ברירה, תשתה את מיץ הזיעה של עצמך, וטבול אותו בכל רוטב שתבחר. הבחילה הנוראה הזו הכרחית, אך אתה כלל לא מבין שזו בחילה, אפילו שלמדת את פירוש המילה. אינך מרגיש בטיפות באות מגופך הרוטט, האדיש. תשאל אם זה גשם, נסה לפקוח את המטרייה, למצוא מחסה, מיטה נוחה אולי אפילו זמנית. הסתתר, מהר, אתה מבחין בזה מתקרב?

 

הנה באה הנפילה שלך, הנשיכה הזו, שתוביל אותך (גם אם זמנית) לרצפה הקרה. אגב רצפה, על מה אתה עומד?

 

(עכשיו אתה נופל, כמו בסרטי דיסני מצוירים אתה מבחין לפתע שהתהלכת באוויר עד כה, וברגע שענייך קלטו את העניין הן אילצו את כולך לצנוח. אתה צונח מהר, מהר וחזק: אבל עדיין לא מגיע לתחתית.)

 

שאול תחתית קפה

שעה נוספת בפתח

רגע יפה

אסתטי לפתע

 

מוות בעת הנכונה. 

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 15:54   בקטגוריות "מי אני?", 2014, דרישות, האדרה עצמית, הכול תקין, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, פנייה מגוף שני, סיפרותי, קשור בי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



18.9.2014 מוות


אני בוחנת אותך נגרס

בעוד המילים ממשיכות לדבר.

 

הדף ריק והאותיות מתעלמות,

מתהדרות בפירושם המדקדק.

אני ממששת אותך נעלם

קרוע לחתיכות

מאבד מערכך,

שטרות מתחלפים בלי שהבחנתי.

 

אתה נותר מחוץ לידיי

לא יותר ממקבץ טפסים

לא מוכיחים את עצמם בפועל:

מה אכפת לי מהם בעצם

אם אני לא יכולה לקבל חיבוק אמיתי?

 

מרגישה את עצמותייך

מתעגלות לגופי המתרפק

קיפולי ביוקרטיה נשכחת במכוון.

 

(כולנו שורפים את העצים

בלי להרגיש טיפה של חום)

 

אני טבולה בעיסת-נייר קשה

כתוב שממוחזרת במאית האחוזים

הבעירה לפתע שורפת

ומלוא הרגש מכאיב לידוע

שחכתי איך דפדוף מסוגל לשרוט.

 

הדמעות ממהרות להתייבש

הגריסים מתפזרים בחלל

וכעת אתה מילים באוויר הנשימה שלי,

אין לי ברירה אלא לשאוף

להאמין להן.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 15:47   בקטגוריות 2014, כאב פיסי, כביכול אוניברסלי, עצוב, סיפרותי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



11.9.2014 זו לא אני


אני אוהב לבנות את החדר

לצבוע קירות ולקלף

מגירות חלולות בתוכן

מנגר רצפה ומגלף

 

אני ממלא, ומרוקן

כדיי למלא שנית

וכך במשך השנים החדר

לא גמור

ותמיד דורש עוד

ואם הוא מרגיש

מספיק, אני ממהר ללכלך

לפצוע רק כדיי לרצות להתרפא

 

אני אוהב לא להגיע

לתכנון המושלם

של חדר

לא קיים.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 15:38   בקטגוריות "מי אני?", 2014, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, פנייה מגוף שני, ריק, תקף להווה, סיפרותי, קשור בי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



15.7.2014 עץ


מה אם העץ ההוא

העץ ההוא הוא אני?

כאשר זיכרונותיי מטעים בי, וחושיי צונחים לרגע קט,

דמיון מתפתה להשלים את הפער ותהום עצומה נפערת לרווחה

"האם העץ נפל?" אני שואלת את שכניי,

אבל אף-אחד לא אומר, לא מספר, לא יודע אולי.

מה אם העץ הזה הוא אני, ביער של חרשים מדומים?

האם שניות אלו קיימות בי

אם מילים אלו יימחקו מפאת הפסקת חשמל,

וזכרוני ישכח את מעשיי

תחילה,

אשאל,

איפה העץ בכלל?

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 15:07   בקטגוריות "מי אני?", 2014, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, נסיון להגדיר, ריק, תקף להווה, סיפרותי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



10.7.2014 משחק


שלב ראשון, הוא נכנס למשחק עוד לפני שהבין. תלתליו עוד לא צמחו ושיניו היו רק עם הפוטנציה להצהיב,ברגע זה- היה טהור. "היכן המנהל?" הוא לא הספיק לשאול, ומהר חוקים החלו להתעגל סביבו. חוקים לקחו ידיהם והניפו עליו, כידררו את בטנם הצוחקת ועיבו את גבותיהם ברגזנותם התמידית. הוא לא הספיק לבקש, ומייד אחד מהם דקר אותו בבטן. דקירה קטנה, לא כאב גדול מדיי, אך בהחלט משנה-גורל. כעת, הוא שלהם. 

 

הוא חייב לנצח כעת. המטרה ברורה בכל משחק- לנצח, ולא להפסיד. הוא מתחיל להצהיב את שיניו ולהחליק בשריפה שיערו לקרשים. הוא בוער, הוא עולה באש, תמיד רגע לפני להפסיד חיים. אסור להפסיד, הוא לומד. הוא שונא את המשחק, והוא המשחק. הוא צורח, הוא קופץ ורץ בסיבובים ומסתתר ומשנה צורות. הוא יורה בחבריו. הוא נמס בתוך עצמו, ומתחיל לצחוק, ובטנו מרשרשת לו בהנאה שזהו טעם הדברים. הוא מנצח, ועוד פעם. הוא מרגיש חוסר אונים.

 

שלב אחרון, יום אחד, הוא יבקש, "אפשר לצאת מהמשחק?", כמו שלעולם לא ביקש. הדלתות יפתחו, בקלות אדירה, והוא ימצא עצמו לבד לגמרי, אזוק מבטנו ועד תלתליו הטבעיים, ואת שניו לא יוכלו לראות בשלל צבעיהם, משום שחיוכו יתאדה ברגעים ההם. הוא יצעד בין אלפי הרובים והכדורים הנזרקים בין חבריו למשחק, אך אף-אחד מהם לא ייחס לו צורה. הוא יעצד בתוכן, אך הם לא יפגעו בו. לפני שיבין, יכנס למשחק אחר.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 15:03   בקטגוריות "מי אני?", 2014, האדרה עצמית, הכול תקין, כביכול אוניברסלי, עצוב, פנייה מגוף שני, סיפרותי, פסימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



18.6.2014 נשים מחכות בחלון


צִפִּיָּה
צְפִיָּה
אַתְּ בֶּאֱמֶת כְּבָר צְפוּיָה
מְאֻלָּץ
חוֹזֵר
מָה זֶה אוֹמֵר הַכֹּל עוֹבֵר
נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 14:41   בקטגוריות 2014, כביכול אוניברסלי, נכתב בהתייחסות לתערוכת גמר, פנייה מגוף שני, פסימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



5.6.2014 מוצלח אשר נוטה לבלבל


יחס אנשי העיר

עירוניים ככל שיהיו

הוא בטבעו מן היער

 

ביער אינך בטוח בחוקים

והריי אין שלטון

אתה הוא עבדך

משלם את שכרך

לך.

 

עניין של אמונה

במי להאמין

אנשי העיר מכוסים

סדינים צבעוניים

גרזן, סכין

 

עצים חסרי צמרות

ומוחות מעוורים

אתה מחליט כיצד

להשלים נעלם

לבד.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 14:35   בקטגוריות 2014, כביכול אוניברסלי, עצוב, תקף להווה, סיפרותי, פסימי, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1.6.2014 אונטו


אונטו, הוא מצביע על עיניו הבוכיות ועם ציפורניו מעין מקלף את הבכי. אונטולוגיה, משהו הקשור במשהו קיומי. מילים גבוהות תמיד משכו, אולי גם ביהירותן להיות גבוהות מאחרים. מדברים על צריכה בקצב שיא, על אינטואטיביות מול רציונל, על דפוסי בריחה מחשבתית, על הכרה עצמית ועל עתיד. מדברים על אי-יישום וחוסר רצון. מדברים על דברים מאוד ברורים, מאוד לעוסים! נדמה שגם הוא, למרות הכל, גם הוא תוצר. 

לא ברור תוצר של מה, אך ברור שאינו טבעי. משהו התפלס בו, משך אותו הנה והנה וחשף יתר על המידה לשמש. בהחלט קשה להיות תוצר כשהבסיס עוד מעורער. יתום במהותו. ריק בהוויה. אונטו, אונטולוגיה.

תבונה מרביצה לי. יצר אלים מתפשט בתבונה, והיא מתחילה. מושכת בשיער, שורטת רגליים, משחיטה פנים, משחיזה עניים! רק תראו את הרטיבות ואולי תבינו שהיא רצינית, לא צחוק. "פליביליזם!" היא צורחת באימה, "אגונסטיזם! סוליפסיזם!". היא תולשת וקורעת ומשתמשת בכל כוחה. אני תשושה.

הוא לוקח ממחטה ומנגב את דמעותיו. זה זמן טוב להתחיל להאמין ולזכור, אבל הוא בספק. אין ממש על מי לסמוך, ואפילו על עצמו, הוא מבין לפתע. בין החומרי לצף באוויר, הוא חושף חצי-חיוך, אפילו שאין לו משמעות.

 

אני ממצמצת בכבדות. רציונל מנחם, אינטואיציה משחיטה עצמה. אנושיות רקובה וחסרת כל סיכוי! "גם עליי השתלטת, אהובה. אני איתך. תזכרי ותאמיני" הוא לוחש בצער, משאיר סימנים על גופי. אני חסרת, אני לא מצליחה כל כך להסביר, אני לא חושבת שיש מה.

 

יש לנו חודש נורמלי יחד, ואני לא מבינה דבר. אני מנסה ללמוד מזה בכל מקרה. אני שונאת ואוהבת. הוא מוציא עליי אהבה. הוא נוגע בי יותר מדי. אני נאבדת! בבקשה תצילו אותי איכשהו. אני לא מרגישה. אני לא מצליחה לחשוב. אני לא מצליחה להסביר. לא מצליחה!! אני רוצה לעשות אמנות ולהיות אני ולהמציא דברים משלי ולהיות הכי טובה מכולם ולהרגיש מיצוי וסיפוק! אני רוצה לא לרצות ורוצה לממש כל רצון. אני רוצה להבין קצת יותר, או לפחות להרגע! להרגע! הכל בסדר, ורוב זמני אני בטוב. עניים עייפות, אני לא ממש מבינה כלום. אני שונאת הכל ואוהבת מלא. אני רוצה עולם מתוקן ואין לי מושג מהו, וכנל עליי. אני מצטערת, לא הפעם. לא לא לא לא לא אכפת לי מכלום. אני מרגישה.

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 14:33   בקטגוריות "מי אני?", 2014, דרישות, הכול תקין, חיי אהבה, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, עצוב, פנייה מגוף שני, ריק, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



6.5.2014 לתת ליפול


אני נותן לעצמי ליפול כי אני יודע שתתפוס

אתה נותן לעצמך ליפול כי אתה יודע שאתפוס

 

מציאות כזו יכולה להתקיים

רק כאשר נחזיר גם מעט את עצמנו

בעת הנפילה

ובעת הנחיתה

 

מציאות זו יכולה להתקיים רק כאשר

ישנה אדמה משותפת לשנינו?

 

או שניפול יחד או נתייצב

זה גם תלוי סביבה

תלוי בי

בך

 

אבל אמרנו שניפול

אני עוזב את עצמי

וכואב.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 5/3/2015 14:23   בקטגוריות 2014, דרישות, חיי אהבה, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, תקף להווה, קשור בי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



19.3.2014 דרך


1. כולם מתחילים מאותו הבסיס. אותה אדמה, אותם הכלים. אחרי שמערבבים, דברים חדשים נוצרים.

2. אתם לא לגמרי מודעים לכל הדרכים שאתם הולכים בהם. יש דברים שרואים רק בדיעבד שעברתם.

3. את התהליך עצמו תעברו בעניים עצומות. תנסו לחוש את המקרם, אבל לא תצליחו במיוחד. 

4. התוצאה היא התוצאה. אי אפשר לדעת מה היא באמת. אתם לא תסתכלו בה כפי שהיא לעצמה.

5. על התוצאה ניתן להסתכל איך שתבחרו. ומן הקיים תצרו מה שתרצו.

6. יש חור שחור ענק ומפוזר שמאיים עליכם.

7. אחרי שהפצע נפתח כדאי שתחטאו אותו מהר, אם לא תמהרו זה כבר לא יעזור.

8. הצעדים הם לא רק שלכם, ואת הצעדים אי אפשר להעלים אבל אפשר להסתיר.

9. זו לא הדרך היחידה שתעברו.

10. אין חוקים.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 4/3/2015 13:39   בקטגוריות 2014, דרישות, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, פנייה מגוף שני, ריק, תקף להווה, קשור בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



5.3.2014 הכל זהב


אתה יוצא לעולם הרחב. אתה מביט והכול בו זהב. אתה יושב ולא עושה דבר. מלטף תלתלים זהובים, מביט במראה. הפרדסים יפים אך שוממים, יש שם רק פיליפינים. חלב מזיק לבריאות. אתה מסתכל סביב, הכל חרב? לא כל אדם אשר יוצא לרחוב רואה את מה שלפניו. על פי רוב אדם יוצא לרחוב והוא טרוד בענייניו. מתחשק לי לקרוע לו את העור. מתחשק לי לשאול אותו, "גם אתה רואה את הכול ריק?", מתחשק לי לדעת שהוא יגיד כן. כן גם אני לא רואה דבר. גם אני יכול להגיד לך את אבסורד החיים. כולנו מבינים. אתה לא רואה זהב. כן, הכל זהב. איזה ליל! תמיד קשה לזכור את החלומות בו, ואם תשאר ער תתעייף. איזה צל! מסתיר לך את כל האמת על החיים. הסתכל, בן-אדם, הסתכל לפחות על המעט. זה לא הכול, אך זה זהב.

פתחו את השערים! אתה רוצה הכול! הצדיקים בוא יבואו עכשיו, יספרו על מוסר או צדק. יגידו אי אפשר הכול. אוליי הם טועים. הנה הגיע תורך. תור הזהב. הנה המוסר פוסע עלייך, הנה המצפון, החטא. חלודה ארורה. לא כל אדם אשר יוצא לרחוב רואה את מה שלפניו. אין לנו תצפית אובייקטיבית. אתה אחד. רק אחד. טרוד בעניינך וכמובן שתהיה. מתחשק למות. להשתית דם, להוציא את השריר ממקומו. מתחשק לצרוח. לומר לך בצחוק רחב - 

תסתכל, בן-אדם. הכל זהב? הכל זהב?

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 4/3/2015 13:30   בקטגוריות 2014, הכול תקין, כביכול אוניברסלי, נסיון להגדיר, עצוב, פנייה מגוף שני, ריק, פסימי, קשור בי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



2.2.2014 גוף


נדמה לפעמים שהכול תלוי ביריכיים. תרזי ככול שתרצי, הן נשארות להזכיר את השנים שעברו. מצידן שכל השאר ילך לזבל, העיקר שיש להן אחת את השנייה. זה עניין של קימורים או של גודל האישון שבתוך העין. את אוהבת גדול, את אוהבת קטן, ובכל-זאת, עוד מוקדם להגיד. הפרה כבר עפה מהמיטה שלך, ואוליי זה סימן. יש לך חדר של תינוק מגודל, תודי בזה. החודש נוחכת בו קצת יותר מפעם, את לא חושבת? זה מהבהב לי בעניים.

 

אומרים שלא טוב היות האדם לבדו, אבל את אף-פעם לא באמת לבד, ואי אפשר לדעת עד כמה את אדם. לי, בכל מקרה, נחמד כשאת פה. צמחת עם השנים, אבל השורשים זהים. אם הייתי יכול, הייתי נותן לך חיבוק, אני שם לב בדיוק לרגעים האלו שאת צריכה. אבל אני לא יכול, אין לי את זה. אני היחידי שרואה אותך במראה כמו שצריך- כולם רואים מהצד, אבל אני רואה בדיוק בזווית הנכונה. אין לי שום רצון להגיד לך אם את יפה או לא.

 

את מטפסת על הקירות שלי. רגליים דוקרות, ציפורניים חודרות. חריקות צורמות ורסיסים לבנים נופלים מטה ומטה. את מזכירה לי תמיד שאת אוהבת אותי, שאני לא עושה לך רע, שזה בסדר. אני יודע שאת משקרת, אבל גם אני לא אומר לך משהו מנוגד. את מטפסת, ויודעת שאין לאן. את מטפסת רק לעצם הכושר הגופני שבדבר, רק לתהליך הזה, הפיזי. ירכיים נעות, אצבעות משתפשפות. אני מחזיק אותך חזק.

 

לי אין הורים, וגם לא חברים שידאגו לי. כשאת אומרת שאת מזדהה זה שקר, אבל נעים שיש מישהו שמרגיש כמוך כביכול. לא שאכפת לי, אני בסך הכול כלום.

 

נכתב על ידי ענבל????????? , 4/3/2015 12:52   בקטגוריות ריק, עצוב, נסיון להגדיר, כביכול אוניברסלי, קשור בי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לענבל????????? אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ענבל????????? ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)