לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

reality world

אדם מהיישוב שכותב על הא ועל דה בשילוב שירים מקוריים ואקטואליה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     




הוסף מסר

3/2008

מגיבים!


אחרי שנים של ירי קסאמים על שדרות החליטה ממשלת ישראל להגיב בפעולה צבאית נרחבת ברצועה. יש שיאמרו שהפעולה באה בעקבות הירי על אשקלון, כלומר שתושבי שדרות פחות חשובים מתושבי אשקלון מה שכמובן לא נכון. אם כן מדוע מגיעה תגובה דווקא עכשיו?

הסיבות לכך הן פוליטיות בעיקרן, אחרי סגת דו"ח וינוגרד גם אולמארט וגם ברק זקוקים לאיזה שהוא הישג בתקופת כהונתם על מנת להיות רלוונטיים בבחירות הבאות. כל עוד לא הוגש דו"ח וינוגרד רוה"מ חשש לצאת לפעולה. הזכרונות מהמלחמה הדהדו בראשו, הביקורות איימו להפילו ומפלגת העבודה עשתה קולות של אופוזיציה. אולם הדו"ח המינורי יחסית בכל הקשור לאחריות האישית של הדרג הפוליטי העניק לאולמארט ההזדמנות לנסות לתקן את "הנזקים" הפוליטים שגרמה לו המלחמה.

הדו"ח גם השפיע על התנהגות מפלגת העבודה והעומד בראשה. ברק הבין כי הדו"ח לא מאפשר לו פרישה נוחה מהממשלה. הוא הבין כי בבחירות חדשות עכשיו נתניהו והליכוד מנצחים בקלות. לכן, שני האישים היו חייבים לבצע משהו דראמטי על מנת להיות רלוונטיים. לכן זה לא מפליא כי דווקא עכשיו מתבצעת הפעולה הגדולה בעזה.

עכשיו רק ניתן להעריך למה פעולה כזאת יכולה להביא. אם המטרה היא לחסל את חמאס ואת הטרור הרי שזה בלתי אפשרי. אם המטרה היא להחזיר את השליטה ברצועה לידי אבו מאזן הרי שזה כמעט בלתי אפשרי, לשלוט בכל הרצועה איש לא רוצה. אז מה נותר? נותר ליצור "רצועת ביטחון" של צה"ל בתוך הרצועה על מנת למנוע ככל שניתן ירי והברחת אמל"ח לרצועה. אם זוהי המטרה דיינו. רק חבל שמי שביצע את ההתנתקות לא השכיל להבין כי למרות שהוצאת ההתיישבות האזרחית מרצועת עזה היתה הכרחית , השארת רצועת בטחון צבאית ללא יישובים אזרחיים היתה הכרחית לא פחות...

נכתב על ידי reality check , 2/3/2008 13:07  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  reality check

בן: 46




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לreality check אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על reality check ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)