לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

My way to Self-Realization




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2015    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2015

ניתוח האירוע


ניתוח האירוע עפ"י מושגים מוטיבציה פנימית חיצונית והדבקה רגשית.

 

מוטיבציה חיצונית- העובדים המגעים לעבוד בעגלות ברחבי העולם מונעים כולם ע"י מוטיבציה חיצונית, המשכורות שהן למעשה "עמלות המכירה" שיקבלו במידה ויצליחו למכור מוצרים רבים במחירים גבוהים. רמת המוטיבציה של העובדים בחברת "ויקי ויקי" בהוואי היא גבוה מאוד. עובדים אלו הגיעו לעבודה זו לאחר שחלקם היה צריך להנפיק "ויזת תייר" לארצות הברית (על מנת לקבל את ויזת התייר נאלצו אותם עובדים לשקר לקונסוליה האמריקאית בדבר מטרת ביקורם בארצות הברית). בנוסף העובדים רכשו כרטיס טיסה באלפי דולרים להוואי, טסו שעות ארוכות ועברו לגור במרחק גדול מאוד מבני משפחתם, סביבתם התומכת וחבריהם ועברו לגור במקום זר. את כל ההליך הזה הם עשו למען מטרה עיקרית אחת- כסף וכמה שיותר.  וכך גם אני, 

 

 

 

הליך המכירה בעגלות מתבצע בצורה של הדבקה רגשית שעוברת מאחד לשני. 

כאשר החל יום העבודה, ניסיתי "לספתח" את היום ולמכור את המוצרים. אולם, זה לא צלח לי, הביטחון שלי בתור עובדת חדשה היה מעורער, חוסר הניסיון שלי היה מורגש והרגשתי מאוד לא נינוחה מול הלקוחות, והלקוחות חשו בכך, לאחר מספר פרזנטציות לא מוצלחות התחלתי להרגיש רגשות שלילים רבים. מנגד, גם אנשי המכירות הנוספים שעבדו איתי לקו באותה התחושה, התחלנו להדביק אחד את השני באותם רגשות שלילים באופן לא מכוון והחלה להווצר הרגשה שלילית על העגלה.

כאשר משכית הגיעה לעגלה היא למעשה הדביקה אותנו באופן מכוון ברגשות חיוביים, כאשר אני הייתי מלאת רגשות חיוביים, חייכנית, אופטימית ומלאת ביטחון התחלתי לסחוף אחרי את הלקחות. מכירה בעולם העגלות מתרחשת ע"י יצירת "בועה" ללקוח - (הסבר)  "הלקוח קונה את החוויה" הוא משפט בו היו המנהלים משתמשים באופן תכוף על מנת להסביר לנו את הגורמים האמיתים שגורמים ללקוח לרכוש את מוצרי ים המלח, "הלקוח קונה את איש המכירות, את התחושות שהוא מעביר לו". כאשר היה ריבוי של פרזנטציות ומכירות, התחילה להווצר הדבקה רגשית בלתי מכוונת אצל הסלזמנים השונים. כך למעשה ע"י 

נכתב על ידי , 17/1/2015 18:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בבלוגרפיה


וקיפדיה- 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%94

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%93%D7%91%D7%A7%D7%94_%D7%A8%D7%92%D7%A9%D7%99%D7%AA

 

ברק שטיין, חלי (2013). מוטיבציה- לחזק את הרצון , להשיג מטרות. נדלה מתוך אתר פסיכולוגיה עברית  

 http://www.hebpsy.net/community.asp?id=93&cat=article&articleid=2506

 

 

הכוונה עצמית ומוטיבציה
ד“ר חיה קפלן, המכללה האקדמית לחינוך ע“ש קיי

הכוונה עצמית ומוטיבציהד“ר חיה קפלן, המכללה האקדמית לחינוך ע“ש קיי

 

מחברת הקורס סיכומים שלי להרצאותיו של ד"ר אוריאל הרן.

 

chapter 7- moods emotions and organizational behavior

 

 

 

נכתב על ידי , 17/1/2015 18:27  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




תאור המושגים בהם אשתמש לניתוח האירוע:

 

מוטיבציה חיצונית\ מוטיבציה פנימית.

 

הדבקה רגשית.

 

תאור המושגים:

מטיבציה חיצונית\ מוטיבציה פנימית:

על מנת להסביר מהן מוטיבציה פנימית וחיצונית בצורה נהירה ביותר, אסביר בקצרה  מה היא מוטיבציה מאחר ומוטיבציה פנימית וחיצונית הן למעשה שני מושגים הנגזרים ממנה. אם כן, מוטיבציה היא למעשה מכלול התהליכים אשר מעוררים, מכוונים ומשמרים את ההתנהגות האנושית לעבר מטרה מסוימת. למוטיבציה שלושה מרכיבים :

1. עוצמה-  המידה בה נתאמץ להשיג את המטרה, למוטיבציה לביצוע מטלות מסוימות קיים מנעד רחב של עוצמות שונות, כאשר עוצמות נמוכות מידי אינן יעילות ועוצמות גבוהות מידי עלולות לפגוע בביצוע ולכן אינן יעילות גם כן.

2. התמדה- משך הזמן שנתמיד בעשייה על מנת להשיג את מטרה.

3. כיוון- השקעת אנרגיה ועשייה בכיוון שיהיה אפקטיבי ובעזרתו נוכל להשיג את המטרה המבוקשת.

באירגונים, פעמים רבות על מנת לעורר מוטיבציה בקרב העובדים נדרש שימוש במניפולציה. 

 

מוטיבציה פנימית- מתייחסת  למניעים פנימים הקשורים באדם ולפעולה אותה הוא עושה, (הנאה מעצם העשייה, תחושת יכולת ומסוגלת עצמית וכדומה). מדובר בפעילות הנעשית לשם הסיפוק או ההנאה הפנימית הכרוכים בפעילות עצמה ולא לשם קבלת תגמולים חיצוניים. המוטיבציה הפנימית היא אינהרנטית. לדוגמא: אנשים הנהנים לעשות את עבודתם, כמו צייר הנהנה מעצם פעולת הציור, ההנאה בעבודה יש לה ערך מוסף והיא נותנת לו מוטבציה. פעולות הנעשות מתוך מוטיבציה פנימית הן יציבות יותר לתווך הארוך מאשר פעולות הנעשות ע"י מוטיבציה חיצונית.


מוטיבציה חיצונית- מתייחסת למניעים הקשורים לגורמים סביבתיים שאינם תלויים באדם, או למניעים הקשורים לגורמים שאינם קשורים לפעולה, רצון להשיג תגמול קונקרטי מהסביבה או המנעות מעונש. בחירתו של האדם  'תלויה בדבר', תלויה בסיפוק שיושג מהתוצאה החיצונית של מעשיו.  כאשר האדם מונע ממוטיבציה חיצונית בלבד ברגע שיתבטל הפיקוח החיצוני (לא ינתן תגמול או עונש) יפסיק האדם לבצע את הפעולה. מוטיבציה ע"י גורמים חיצוניים לא נמשכת לאורך זמן.  הדעה הרווחת היא שרוב בני האדם מבצעים פעולות ע"י מוטיבציה זו אולם פעולות רבות למעשה מקושרות למוטיבציה פנימית. 

 

השפעות הדדיות בין מוטיבציה פנימית וחיצונית:

כשאדם מונע ממוטיבציה פנימית הגורם להתנהגותו נמצא בתוכו, אך אם ניתן לאותו אדם תגמול חיצוני על התנהגותו הוא עלול לתפוס את התגמול כגורם להתנהגותו והמוטיבציה שלו תהפוך ממוטיבציה פנימית למוטביציה חיצונית. מצב זה עלול ליצור הטייה של גורם המוטיבציה. האדם יהפוך להיות מונע ממוטיבציה חיצונית. בנוסף, פעמים רבות כשאין לאדם מוטיבציה פנימית טבעית, אפשר ליצר אצלו אחת כזו באמצעות תמריץ של מוטיבציה חיצונית. לדוגמא: ילד שמתקשה לקום בבוקר ונהוג להתנהג להתאגן לבית הספר בחיפזון, הוריו יכולים לתת לו תמריץ, אם יקום לבית הספר במשך חודש שלם בזמן יקבל מתנה, לאחר שהילד קם חודש שלם בזמן, מתארגן לבית הספר לאט ובאווריה נעימה, הוא עשוי להמשיך ולנהוג באותו אופן גם לאחר החודש שהוקצב לו, מתוך הבנה שברגע שהוא מתארגן לאט ובצורה נינוחה יותר כל המשך היום שלו מתנהל בצורה טובה יותר.

 

 

הדבקה רגשית- 

מעבר של רגשות מאדם אחד לאדם שני.תהליך זה הוא לרוב בלתי מודע ומתרחש בצורה דיי אוטומטית. התהליך מתחיל מחיקוי אוטומטי, לא רצוני, של האובייקט המחוקה. בשלב הבא, האדם המחקה מתאים את תפיסותיו הרגשיות להתנהגות שלו עצמו ובכך מתאים את רגשותיו לרגשות האדם המשפיע עליו וכך נשלם תהליך ההדבקה הרגשית.

 

הדבקה רגשית נחלקת לשני סוגים:

הדבקה רגשית מרומזת (אינה מכוונת)- הרגש שאנשים הנמצאים בסביבתו של הפרט מביעים, משפיע על הפרט עצמו או על קבוצה של אנשים. הדבקה רגשית הוא תהליך שאינו מודע ומתרחש בצורה דיי אוטומטית. התהליך מושפע בעיקר מתקשורת שהיא בלתי מילולית (הבעות פנים, שפת גוף) אולם הוכח שהיא מתרחשת גם כתגובה לתקשורת מילולית, לדוגמא: מחקר שהתבצע בפייסבוק שבחן הדבקה רגשית הנוצרת ע"י חשיפה לסטאטוסים בפייסבוק. במחקר זה נחשפו שתי קבוצות שונות לסטאטוסים בפייסבוק, קבוצה אחת נחשפה לסטאטוסים חיובים והשנייה נחשפה לסטאטוסים שלילים. קבוצת הביקורת- נחשפה לסטאטוסים חיובים ושלילים במידה שווה. החוקים בפייסבוק גילו שהקבוצה שנחשפה לסטאטוסים חיובים כתבה יותר סטאטוסים חיובים וכך בהתאמה הקבוצה שנחשפה יותר סטאטוסים שלילים כתבה בעצמה יותר סטאטוסים שלילים. בדוגמא שתיארתי ניתן לראות כי לא הייתה השפעה לתהליכים בלתי מילולים בהדבקה הרגשית שנוצרה. 

התהליך מורכב משני שלבים: בשלב הראשון- כאשר הפרט נמצא באינטרקציה עם מעביר הרגש, הפרט תופס את ההבעות הרגשיות של מעביר הרגש  (הבעות פנים, תנוחות, טון דיבור, תנועות וכדומה..) ומחקה באופן אוטומטי את ההבעות הרגשיות הללו. בשלב השני- ההבעות הללו מותרגמות להרגשה שמעביר הרגש מעביר אל הפרט ואז ישנו מיזוג של רגשות הפרט לרגשותיו של מעביר הרגש.

 

הדבקה רגשית גלויה (מכוונת- אקספליציסטית)- ניסיון מכוון לנסות ולהשפיע על רגש, בדרך כלל מתרחש על מנת להשיג מטרה מסוימת.תהליך זה יכול להתרחש על פרט או על קבוצה. במצב זה, רגשותיו של "מעביר הרגש" יכולים להיות מעיין הצגה שהוא עושה על מנת להדביק אחרים ברגשות הרצויים שיסייעו לו להשיג את המטרה אותה הוא מבקש להשיג. "מעביר הרגש" יכול להשתמש בהתלהבות, הפגנת רגשות חיוביים לכלפי רעיון מסוים, התנהגות חיובית ואנרגטית, חיוך, צחוק וכדומה..

 

האופן בו הדבקה רגשית פעולת בארגון: 

כאשר אדם מבטא רגשות חיובים כלפייך  כמו צחוק וחיוך אתה בעצמך הופך להיות ההעתק של אותה התנהגות. כאשר נותן שירות מפגין רגשות חיוביים כלפי לקוחות, הלקוחות נוטים להגיב באותו אופן. רגשות חיוביים חשובים בתחום הארגון מאחר וכאשר לקוחות חשים ברגש חיובי מצד נותני שירותים הם מבלים זמן יותר בקנייה. לדוגמא: במסעדה כאשר המלצר אדיב וחייכן, נאמין להמלצותיו לגבי מנות ונזמין אותן, כאשר ישאל אם נרצה עוד סבב משקאות נסכים. תוצאותיה של ההדבקה הרגשית יהיו- בלוי זמן רב יותר במסעדה ורכישת מוצרים רבים, ברבים מן המקרים אף יותר ממה שתכננו לרכוש.  כמו כן, גם רגשות שלילים מדבקים בדיוק באותו אופן. כאשר לקוח מפגין רגשות שלילים כלפי נותן שירות, נותן השירות יתקשה להפגין את הרגשות החיובים שהארגון בו הוא עובד מצפה ממנו להפגין מתוקף עבודתו. 

 


נכתב על ידי , 17/1/2015 14:50  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




איש המכירות נדרש למצוא לעצמו לקוח פוטנציאלי ע"י עצירתו ( הלקוח הולך במרכז מסחרי והוא בדרכו לחנות או לכל מטרה אחרת לשמה הגיע לאותו מרכז), איש המכירות עוצר את הלקוח במרחק של כמה צעדים מן העגלה ומנסה לסחוף אותו אחריו אל העגלה עצמה, במידה והצליח מתחיל איש המכירות בפרזנטציה של הצגת המוצר אותו הוא מבקש למכור ולמעשה מתחיל בתהליך המכירה אשר מתבצע כולו באנגלית (שהיא אינה שפת האם הרוב הגדול של אנשי המכירות).

לאנשי המכירות בעולם העגלות קיים ז'רגון רחב של ביטויים, אחד מהם הוא המילה "לספתח"- הסיפתח היא המכירה הראשונה שנעשת ביום, השעה בה תתרחש היא קריטית, איש מכירות שלא מצליח לבצע מכירה ראשונה לאחר 3 שעות מתחילת יום העבודה, נמצא במצב לא טוב. ביום הראשון לעבודתי בעגלות חשתי שאני נזכרת למים עמוקים, לאחר ימי ההכשרה לא הרגשתי בטוחה בעצמי וביכולות המכירה שלי ולכן לא הצלחתי לגשת לאנשים, ו"לספתח" את יום העבודה. צוות העובדים שהיה איתי על העגלה (כשלושה אנשי מכירות נוספים) היו במצב דיי זהה, הם היו מנוסים יותר (אחת מהן אף הייתה העובדת אשר הכשירה אותי, עדי, שהייתה אחת העובדות המובילות בחברה) אך למרות זאת, הצליחו לבצע רק מכירות קטנות. האווריה על העגלה הייתה לא טובה. בשעה 12:00 בבוקר, כשלוש שעות לאחר פתיחת יום העבודה, התקשרנו אל מנהלת האזור שלנו (ששמה היה משכית) על מנת לעדכן אותה במצב המכירות. כאשר היא שמעה את הסכום עליו עומדת העגלה היא החליטה להגיע אל העגלה ולנסות לשפר את המצב. משכית הגיעה אל העגלה והאירה אותה, האנרגיות והנוכחות שלה העלאו חיוך על הפנים של כל העובדים, היא ביקשה לשוחח איתי כדי לנסות ולעזור לי להצליח למכור. היא  ניסתה לבין מה מונע ממני למכור, חשוב לציין שבשיחה לא היה רמז קל לחוסר שביעות רצון מהאופן בו אני עובדת, בסיומה  הציעה לי משכית שהיא תצטרף אלי לשלוש פרזנטציות נוספות. כך למעשה בפעם הראשונה לאותו יום הצלחתי למכור, זה קרה בפרזנטציה השנייה כמה דקות לאחר שעבדנו בשיתוף פעולה הצלחתי למכור, בניצוחה של משכית הפרזנצטציה נעשתה בצורה אנרגטית וקולעת והובילה לתוצאה הרצויה- מכירה, סיפתח ראשון. לפני שעזבה את העגלה,  לאחר שביצעה שיחות עם שאר אנשי המכירות משכית הציבה לכל אחד מאיתנו יעד אישי שאליו עלינו להגיע עד סוף יום העבודה, והגעה אליו תלווה בתגמול שהיה הגדלת עמלת המכירה, היעד שלי היה להגיע למכירות בשווי 600 דולר על מנת לזכות בתגמול, באותה שעה עמדו מכירותי על 100 דולר ונותרו עוד 8 שעות עד לסיום יום העבודה. לאחר עזיבתה של משכית האווירה על העגלה הייתה שונה לחלוטין, כמות הפרזנטציות שהתבצעו על העגלה עלתה באחת ואיתה גם כמות המכירות. באותו יום עבודה שהחל בצורה מקרתעת הצלחתי להגיע לשווי מכירות של 1000 דולר שהיה מעל ומעבר למצופה ממני ובאופן כללי מאשת מכירות ביומה הראשון על העגלה, חשוב לציין שגם אנשי המכירות הנוספים בעבדו עימי באותו יום היגעו לסכומי מכירות גבוהים.

נכתב על ידי , 17/1/2015 13:33  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בת: 32




הבלוג משוייך לקטגוריות: מגיל 14 עד 18 , 18 עד 21
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLitii אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Litii ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)