לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

moonlight

הבלוג יעסוק בכל מה שעל סדר היום הרגשי של הכותבת...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2008

שיטת חינוך ייחודית מציעה: גאונות להמונים- מטלת דעה


מהיום כל אחד יכול להיות גאון: כך קובע ד"ר אשלי דינס, חלוץ שיטה ייחודית בחינוך האמריקאי, המכונה:"חינוך מבוסס תודעה". דינס, ביקר בישראל לפני מספר חודשים, במסגרת סיור ב-16 מדינות באירופה ובלבנון. בזמן שהותו, השתתף בכנס בבית העיתונאים בתל אביב, שנועד להסברת השיטה והצעתה לבתי הספר בארץ.

 

שיטת החינוך שמציג דינס, נוסדה על ידי מהרישי מהש יוגי, מייסד תנועת "המדיטציה הטרנסנדנטלית" בהודו, והגיעה למערב לפני 50 שנה. מדובר בהרפיה המתבצעת דרך טכניקה חשיבתית, ומתורגלת במשך 10-15 דקות פעמיים ביום. המטרה היא להביא לשחרור מתחים והגברת הריכוז בלימודים.  עלות השיטה לתלמיד במסגרת בית ספרית עומדת על כ- 1750 שקלים.

 

דינס טוען, שהחינוך אינו ממצה את הפוטנציאל שקיים בכל ילד להיות גאון. "הטרגדיה של מערכת החינוך בעולם היא חוסר פיתוח היכולות האנושיות", הוא אומר, ומציע, שלמרות שבכולנו יש דחף מולד לידע, החינוך מדכא זאת על ידי העמסת מידע, שבסופו של דבר מובילה לבריחתו. לדבריו, "חינוך מבוסס תודעה" נועד לענות על מגבלות החינוך המודרני. באמצעותו, מפתחים התלמידים ערנות, יצירתיות, ויציבות רגשית, תכונות המשמעותיות ללימוד אפקטיבי. השיטה מיועדת גם לצוות החינוכי. דינס מציין, שמורים שביצעו אותה, דיווחו על  שיפור בהרגשה, המתבטא בתוספת אנרגיה במהלך היום.

 

דינס מספר, שכ-600 מחקרים עולמיים, הראו שהשיטה עובדת, גם בפן ההישגי, וגם בנטרול האלימות. בנוסף נמצא, שהתכנית מתאימה עבור ילדים הסובלים מלקויות למידה ,וכעת נבדקת האפשרות להציעה כתחליף לטיפול תרופתי, כגון:ריטלין.

 

לחינוך בישראל, במידה ותיושם בו השיטה, צופה דינס עתיד ורוד."מספיק ש-300 תלמידים יעברו את התהליך, כדי שתהיה לכך השפעה חיובית על הסביבה, כולל על המזרח התיכון כולו", כך הוא אומר, ומוסיף שחינוך טוב הוא פיתרון לכל המלחמות: "השיטה מפחיתה מתח ובכך מצמצמת אויבים. כשהאויב רגוע, הוא יהפוך לחבר".

 

למרות כי מדובר ברעיון יפה בעיני, אין צורך להיסחף ולהתיימר להשיג באמצעות מדיטציה שלום עולמי, שהרי גם מלכות היופי משכבר הימים נכשלו במשימה זו. בהתחשב בעובדה שהשיטה עולה לתלמיד במסגרת בית הספר  1750 שקלים, כשרוב המימון נדרש מההורים, לא עולה בדעתי אפשרות לקיים מערכת חינוך אלטרנטיבית כזאת במדינת ישראל, אלא אם כן מדובר בבתי ספר פרטיים, נוסח המרכז הבינתחומי בהרצליה. 

 

נכון לשנת 2008, אני מניחה שהתלמידים שביננו יאלצו להמשיך ליטול במעמסה הלימודית ללא הרפיה ממוסדת, ועם כל הצער שבדבר, לא נראה כי הריטלין עומד לעזוב את מחוזותינו בקרוב, מהסיבה הפשוטה שהוא מהווה פתרון "נוח" להתמודדות עם מי שמאתגרים את מערכת החינוך הישראלית הנוטה לפשטנות. 

 

מעבר לכך, אינני בטוחה שלא מדובר כאן במסחור ציני למדי של בעיה עמוקה של החברה המודרנית, שמעלה על הנס הישגיות מבלי לבדוק על חשבון מי או מה היא עושה זאת. אין ספק, שכדי להתמודד עם תחלואי מערכת החינוך יש צורך בנקיטת אמצעים החורגים מעבר לכמה נשימות עמוקות...

 

 

נכתב על ידי מיכל קונפורטי , 5/4/2008 22:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  מיכל קונפורטי

בת: 41





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למיכל קונפורטי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מיכל קונפורטי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)