לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

הזאב מוול סטריט




"הזאב מוול סטריט" הוא ספרו האוטוביוגרפי של ג'ורדן בלפורט, ברוקר מצליח בוול סטריט שהסתבך עם ה-FBI וריצה 20 חודשי מאסר. הספר נפתח כשג'ורדן, בן למשפחה יהודית, מגיע לניו יורק עם שבעה דולרים בכיסו ומתחיל לעבוד בחברת ברוקרים בתחתית הסולם, כמקשר. תפקיד המקשר הוא להתקשר לבעלי עסקים וכשהם עונים להעביר את השיחה לברוקר, כדי שזה האחרון יוכל למכור לבעל העסק מניות ולקבל על כך עמלה.

בהמשך מקים ג'ורדן חברה משלו, מתעשר מעבר לכל דמיון ומנהל חיים מלאי מותרות ( לימוזינה עם נהג פרטי, ארוחת ערב לארבעה ב-20 אלף דולר, סדיני משי בשווי 12 אלף דולר) זונות וסמים. הרבה סמים.

למעשה, הספר מתרכז בעיקר בשלושה נושאים: עולם המניות, תיאורי צריכת סמים ותיאורי מין. מי שמתעניין בחייהם של הברוקרים ובמניות ימצא עניין רב בספר, כי בלפורט מפרט שיטות רבות ושונות להונאה. אבל גם מי שהנושא אינו קרוב ללבו כמוני יכול ליהנות מאוד מהספר בזכות התיאורים הססגוניים, המבט הייחודי של המחבר על העולם והכתיבה הקלילה, ההומוריסטית והצינית. מדובר פשוט בספר מצחיק, והנה כמה דוגמאות מייצגות.

 

ג'קסון הייטס היתה במרחק קילומטרים ספורים מבייסייד, אבל על פי טבעה היתה יכולה להיות גם על כוכב לכת אחר.
השפה הרשמית היתה אנגלית רצוצה, המקצוע השכיח ביותר היה אבטלה, ואפילו הסבתות הסתובבו שם עם סכינים קפיציות.
 


לפנינו ראיתי את 'נאדין' מתנשאת מעל כל שאר היאכטות ובולטת בצבעה החום הבלתי רגיל. כשגמעתי לתוכי את המראה הזוהר, לא יכולתי שלא לשאול את עצמי מדוע בכלל קניתי את הדבר הדפוק הזה. רואה החשבון הערמומי שלי, דניס גאיטו, התחנן שלא אקנה אותה  וחזר על האקסיומה הישנה: "שני הימים המאושרים ביותר בחייו של  בעל סירה הם היום שבו הוא קונה אותה והיום שבו הוא מוכר אותה." דניס היה חד כתער, ולכן היססתי – עד שהדוכסית אמרה לי שקניית יאכטה היא הדבר הטיפשי ביותר שהיא שמעה בחיים, מה שלא השאיר לי שום אפשרות אלא לרשום מייד צ'ק. לכן הייתי עכשיו בעליה של היאכטה 'נאדין', כאב ראש צף באורך חמישים מטר. 


הייתי בחדר ההתאוששות בבית-החולים לניתוחים מיוחדים במנהטן, מחובר לעירוי ששחרר מנות מדודות של מורפיום טהור לתוך דמי בכל פעם שלחצתי על כפתור. אני זוכר שהתעצבתי מאוד מכך שהיה עלי לעבור ניתוח שארך 7 שעות כדי להגיע לסוג כזה של התמסטלות בלי להפר את החוק. 

 

הזאב מוול סטריט, ג'ורדן בלפורט, מודן 2009, 535 עמודים. תרגום: נורית לוינסון

נכתב על ידי אנג'י , 12/2/2009 15:20   בקטגוריות בלוגוספרה 2009, הומור, ספרים רבותיי ספרים, 2009, מומלצי השף  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-14/2/2009 15:12




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)