לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

על החמדנות


הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם. מה שבא בקלות באותה הקלות ייעלם שר שלום חנוך בשירו "מחכים למשיח". אני לא צריכה להיות מורה לספרות כדי לנתח את השיר ולפרש אותו. שלום חנוך שר על הכבלים ועל שידורי הטלוויזיה באינטרנט. אתחיל בסוף: מה שבא בקלות באותה הקלות ייעלם. פה רומז המשורר לשני דברים: שידורי ערוץ 20 מבית האח הגדול והטלוויזיה באינטרנט.
במסגרת המלחמה המתגלגלת בין הכבלים ללוויין היה להוט קלף מנצח אחד שגרם לכולם להגיד: וואלה, הוט שיחקו אותה! ושבגללו יס אכלו את הלב. הכוונה היא כמובן לערוץ 20 ששידר 24 שעות ביממה מבית האח הגדול, הפך לשומר המסך של המדינה ותרם לבאזז שסביב התוכנית. לאחרונה התבשרנו שבעונה הבאה של האח הגדול (שעולה מוקדם מדי – רבאק, תנו לנו להתגעגע, או לפחות לנשום – ועם אנשים בעלי מקדם עניין נמוך) כדי ליהנות מצפייה בעלילותיהם של הדיירים בערוץ 20 נידרש לשלם 4-7 שקלים תשעה שקלים. במיוחד מאחר שהעונה צפויה להיות קצרה ולהימשך חודש ימים בלבד, כל המהלך מסריח מחמדנות. אנחנו לא משלמים מספיק על חבילת הבסיס ועל ה-
VOD ועל ערוצי האקסטרה שהולכים ומתפצלים ומתרבים – עוד לא סלחתי על הפיכת ערוץ AXN האנלוגי לערוץ זון הדיגיטלי – שגם על צ'ופרים זמניים כאלה צריך לחלוב אותנו בנפרד?
הדבר השני שנכנס לחיינו ובאותה קלות נעלם הוא השידור הנקי מפרסומות של תוכניות הטלוויזיה באינטרנט. לפעמים קורה ששוכחים לצפות בתוכנית שעוקבים אחריה או שיש משהו חשוב יותר לעשות. לי זה קרה עם ה"אמת העירומה". עקבתי במסירות אחרי הפרקים עד שיום אחד הישרדות עלתה והגרה עברה לגור ביום שלישי במקום ברביעי. לא שמתי לב, שכחתי והחמצתי את הפרק. לשמחתי גיליתי שבאתר נענע-10 אפשר למצוא את כל הפרקים ולצפות בהם באיכות סבירה. בפעם הבאה שגלשתי לאתר כדי לצפות בפרקי הסיום גיליתי שאין מתנות חינם. כעת אם ברצוני לצפות בפרק נגזר עליי לסבול לא רק את הפרסומת שלפני הפרק (שקיבלתי בהבנה), אלא גם התקפה של פרסומות מרגיזות שמתפרצות בפול ווליום ב-ד-י-ו-ק באמצע מילה. חלילה לחכות לברייק או לרגע של שתיקה (ואלוהים יודע שיש מספיק כאלה בסדרה). ארבע או חמש פעמים בפרק נאלצתי לחזות בפרסומות, ובניגוד לווידיאו, אפילו לא יכולתי להריץ אותן. אז כן, לראות טלוויזיה באינטרנט היה קל ונעים, בא בקלות ונעלם בקלות, ואני מחקתי את האפשרות הזו מסדר היום.
הדבר השלישי שמערב חמדנות קושר יחד את ערוץ 10 עם הוט, ואין לי מושג מי האחראי למצב. שירות ה-
VOD של הוט מציע מגוון תוכניות ישנות של ערוץ 10. ההיצע כרגע הוא: הישרדות (שתי העונות), שינויים בלוח המשדרים, היפה והחנון, עד הבחירות זה יעבור, המקום, העוקץ, האמת העירומה, לאהוב את אנה, החברים של נאור, וחמישה גברים וחתונה. למעט האמת העירומה לא צפיתי באף תוכנית. את לאהוב את אנה הייתי רואה בשמחה, אבל אין סיכוי שאעשה זאת כי לשם כך אצטרך להיפרד מחמישה שקלים לכל פרק. כל אחד מהפרקים ברשימה שפירטתי עולה חמישה שקלים מלבד נאור ציון בעונה הראשונה שעולה שני שקלים. אילו עמדתי בראש ערוץ 10 הייתי יוצאת מהנחה שהתוכניות האלה ישנות ולא אקטואליות ונותנת אותן בחינם. קודם כל, אם צופה כלשהו יראה עכשיו את החברים של נאור אולי יתעורר בו החשק לצפות בעונה השנייה בלייב. אני יכולה להעיד על עצמי שאין שום סיכוי שאצפה בעונה השנייה של נאור ציון כי אין לי מושג מה יש בסדרה הזו ולא בא לי להתחיל לראות את עונה 2 בלי לדעת מה היה קודם. שנית, לנוכח ההרגל של אנשי ערוץ 10 להתעלל בסדרות שלהם ולשנות את מועד השידור שלהן הם צריכים לשמוח שמישהו מתעניין בתכנים שלהם מספיק כדי לצפות בהם באופן יזום. ושלישית, מתן תכנים בחינם עשוי לאפשר חשיפה לתוכניות של ערוץ 10 ואולי לספק להם כמה צופים חדשים. ההרגל ללחוץ על 22 בשלט הוא חזק, אבל דרך ה-VOD ערוץ 10 יכול להגיע לקהלים חדשים, שלא רגילים לצפות בו.
עכשיו זה עניין של היצע וביקוש: אם אף אחד לא ישלם על ערוץ 20, בעונה הבאה הוא יינתן שוב בחינם; אם אף אחד לא יצפה בשידורי הטלוויזיה באינטרנט, לא ישתלם לפרסם שם והפרסומות ירדו. בסופו של דבר רק אנחנו נקבע אם נהיה פרות חולבות.

נכתב על ידי אנג'י , 18/2/2009 18:07   בקטגוריות בלוגוספרה 2009, טלוויזיה, ביקורת, 2009  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-5/6/2010 09:20




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)