לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

מדריך מטופש לאזרח המיובש


השמועות מרחפות באוויר כבר כמה חודשים והנה זה אכן קורה: אושר היטל הבצורת שעיקרו הוא שמשפחה שתעבור סף קובים מסוים תשלם על הצריכה העודפת הרבה יותר. לא ברור לי מה קורה בדירות שמאכלסות פחות מארבע נפשות, לא ברור לי מה ייעשה עם הכסף שייגבה מהאזרחים הבזבזנים (לדעתי מן הראוי לקנות בו מים מטורקיה) ואני תוהה אם ההיטל אכן יבוטל בסוף 2010 או ילווה אותנו מעתה ועד קץ העולם. אבל שמתי לב שבעוד שבעבר אמרו שתיאסר השקיית גינות, האיסור הזה בוטל וההשקיה מותרת בשעות הערב, פעמיים בשבוע לחצי שעה.

מכאן אני למדה שלא מציאת פתרון לבעיית החוסר במים מעסיקה את קברניטינו (שהרי אז היו מוצאים פתרונות כמו התפלה או קניית מים כבר לפני עשור ולא מסתפקים בקמפיין עם סלבים מתקלפים שמנסים לשכנע אותנו שהכינרץ מצייבשץ) ולא החיסכון במים מדיר שינה מעיניהם (שהרי אז היו מבינים שעדיפה גינה עצובה על פני אזרחים עצבניים) אלא מראית העין. חשוב שמבחוץ החזות תהיה נאה וירוקה.

בהתאם לכך הגיתי את המדריך הזה. ברשת תוכלו למצוא הרבה מדריכים סטנדרטיים עם טיפים לחיסכון במים (בשביל שיגידו לכם לסגור את הברז בזמן שאתם מצחצחים שיניים אתם לא צריכים אותי, נכון?) אבל המדריך שלי יצירתי יותר, חולני הרבה יותר ויש בו אפילו טיפים שיאפשרו לכם להשתמש בכל המים שתרצו, בלי שהדבר יבוא לידי ביטוי במד המים שלכם, בבחינת ללכת עם ולהיראות כאילו אתם בלי. כדי לנסות לחסוך תגובות נאצה וכאלה שמדביקות לי שמות תואר לא מחמיאים ואבחנות פסיכיאטריות חובבניות, הדברים נאמרים בהומור. נא להתייחס אליהם בהתאם.

היגיינה אישית
1. צמצמו את התדירות שבה אתם הולכים לשירותים בבית. בבוקר, למשל, התאפקו וחכו עד שתגיעו לשירותים שבעבודה. אחרי שעות העבודה נצלו את השירותים שיש בקניונים. בערב בקרו חברים או קפצו לשכן לשאול מה שלום החמוס שלו וכבדרך אגב סורו לשירותים. מיכל ניאגרה מלא מבזבז תשעה ליטרים מים. חצי מיכל – חצי מזה. חבל שתבזבזו כל כך הרבה מים מהתקציב המשפחתי שלכם. לפי בדיקות שנעשו, הורדת המים בשירותים אחראית ל-40 אחוז מצריכת המים הביתית הממוצעת.

2. צמצמו את תדירות חפיפת הראש. התאפקו כמה שבועות בין חפיפה לחפיפה, אמצו כובע כאביזר אופנתי כדי להסתיר שיער שמנוני ומלא קשקשים וחפפו את ראשכם כשממילא תלכו להסתפר.

3. אל תצחצחו שיניים. אכלו תפוח במקום. מחקרים מצאו כי החומצות שבתפוח מרעננות את הפה וכי פעולת הנגיסה מורידה ג'יפה מהשיניים. מחקרים אחרים מצאו כי הסוכר שבתפוח מזיק לשיניים ושיכולות הצחצוח שלו לוקות בחסר. תחליטו אתם לאיזה מחקר להאמין. לזה שמעודד אתכם לבזבז מים או לזה שעוזר לכם לחסוך.

4. אם אתם מנויים במכון כושר שמצויד במקלחות – זה הזמן להתחיל לפקוד אותו. בואו לערוך אימון סמלי ולאחריו תוכלו ללכת להתקלח במכון,
על חשבון הברון. לפי בדיקות שנעשו, המקלחת אחראית ל-32 אחוז מצריכת המים הביתית הממוצעת.

עבודות הבית:

1. עברו לכלים חד פעמיים וכך תוכלו להימנע מרחיצת כלים. אמנם תזהמו את הסביבה בפלסטיק בלתי מתכלה, אבל תחסכו מים.
לפי בדיקות שנעשו, רחיצת הכלים אחראית ל-6 אחוזים מצריכת המים הביתית הממוצעת.

2. אל תרחצו ירקות ופירות. נגבו אותם בשולי חולצתכם.

3. אל תכבסו את בגדיכם לעתים קרובות. לבשו אותם זמן רב ככל שתוכלו, בעיקר בחורף, כשמזיעים פחות. כתם או שניים אינם סיבה להכניס את כל הבגד לכביסה. אפשר בהחלט להרטיב מעט את המקום המלוכלך, להוסיף מעט סבון ולנקות רק שם. לפי בדיקות שנעשו, מכונת הכביסה אחראית ל-14 אחוז מצריכת המים הביתית הממוצעת.

4. כשאתם כבר עושים כביסה, אם יש לכם מכונה בעלת פתח צד, לפני שהיא מסיימת פתחו לכמה שניות את הדלת שלה.
פעולה זו תגרום לחלק מהמים עם הסבון שבתוך המכונה להישפך על הרצפה. כעת תוכלו לשטוף את הרצפה בלי לבזבז מים מיותרים.

5. במקום להשקות את העציצים שלכם, שימו לב מתי השכנים שמעליכם משקים את העציצים שלהם ומקמו את עציציכם בדיוק במקום שעליו מטפטפים המים העודפים של שכניכם. כך תקבל הבוגנוויליה שלכם מים ולכם זה לא יעלה שקל.

לסיום: פתחו חשדנות כלפי שכנים או אנשים במכון הכושר/ מקום העבודה/ חוג המקרמה שלכם שלפתע פתאום מגלים כלפיכם ידידותיות מוגזמת.
ייתכן שהם קראו את המדריך הזה והם רק מנסים להשתמש במים על חשבונכם. ליתר ביטחון אל תזמינו אותם הביתה. שבו איתם בבית קפה.

אם תמלאו אחר העצות סביר להניח שתגלו שכבר לא נשארו לכם חברים, אבל חשבון המים שלכם יצטמצם פלאים
ואולי אפילו תקבלו מהעירייה ציון לשבח על התגייסותכם למען המטרה הלאומית.  זכרו: חברים יש הרבה. כנרת – רק אחת!

נכתב על ידי אנג'י , 14/5/2009 13:28   בקטגוריות 2009, הומור, מיזנתרופיה אהובתי, היכל התהילה, שווה קריאה  
242 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-4/7/2009 16:27




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)