לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2009

חצויה



קראתי שיש כוונה להפיק סרט שיציג את המשך עוללות הקוטלת החביבה עליי (באפי, אם אתם כאן פעם ראשונה), ואז ראיתי שחוץ מהשם לא יהיה שום קשר בין הסדרה לסרט. ג'וס לא יהיה שותף, השחקנים הראשיים ייעדרו ועלילת הסרט לא תהיה קשורה לעלילת הסדרה. נפלא. מעניין אם ערפדים כן יהיו או שבמקום זה הגיבורה תקטול (סליחה, תצוד) מקקים ותתאהב בקיי-300.
אבל עכשיו אני לא צריכה שום סרט חיקוי באפי כי יש לי את "חצויה". או ככה לפחות חשבתי.

מה?
תחייתו המחודשת של ז'אנר הערפדים לא נעלמה מעיני האנשים בהוט והם החליטו ליצור סדרת ערפדים עברית לבני הנוער - חצויה. על הנייר זה נשמע מבטיח. נערה שקטה בת 15 ושמה אלה מגלה שהיא חצויה: חצי ערפד וחצי אדם, ושהיא ורק היא יכולה להציל את העולם הנתון במאבק עתיק יומין בין בני האדם לערפדים. אלה מגלה את ייעודה בעזרת ליאו, תלמיד חדש בבית הספר, שהוא בעצם ערפד חציך ומאמם בן 600 שנשלח לסייע לה במשימתה
.

מי?
ההפקה היא של דורי מדיה דרסט שמתמחה בטלנובלות. הבמאי הוא שי קפון, שביים בין השאר את הטלנובלות "האלופה" ו"בובות". במאית נוספת היא סיגל אבין, שכתבה את הטלנובלות
"לחיי האהבה", "משחק החיים" ו"מיכאלה". התסריטאים הם אילן רוזנפלד מ"הפיג'מות"  ושירה אלון, שהיתה בצוות התסריטאים של "אולי הפעם", "אגדת דשא", "ראש גדול"  ו"אהבה מעבר לפינה" ומעידה על עצמה בריאיון ברייטינג (גיליון 519)  שלמדה כל מה שהיא יודעת מגל פרידמן (לא הגולש), קיסר הטלנובלות. השחקנים הם לא בדיוק מהשורה הראשונה, אבל צעירים מספיק כדי לשמש אטרקציה בפסטיגל הבא: יון תומרקין (ליאו) ששיחק ב"האי" וב"חשופים", ידידיה ויטל (עומר) בן ה-25 ששוב מגלם תלמיד תיכון, כמו פעם, ב"השמינייה", עמית פרקש (אלה) שזה אאל"ט תפקידה הראשון, אנה זאיקין (ניקי, על תקן בטי המכוערת: השנים הראשונות) שזה אאל"ט תפקידה השני, אליענה בקייר ועוד. המבוגרים האחראים כוללים את אלכס אנסקי, יוסוף אבו ורדה, שמיל בן ארי ומאיר סוויסה – לטעמי השחקן הטוב ביותר בקאסט. נפקד ללא הצדקה מהסט: דודו טופז, בעל רזומה מצולם, מתועד וזכור של נעיצת שיניים. בתפקידים עסיסיים, כמובן.

כמה?
וכך, סקרנית לראות איך עושה ערפד, ישבתי וצפיתי בפרקי השבוע ברצף,  משימה לא תובענית במיוחד שכן כל פרק נמשך נטו רק 19 דקות. עושה רושם שמישהו עשה שיעורי בית והכין רשימה של דברים שחייבים להיות בסדרת ערפדים אפלולית: נעימת פתיחה מכושפת? יש. דיבורים מסתוריים בלטינית? יש. גלימות ארוכות? אכן. נרות דולקים? בהחלט. ספרים עתיקים פזורים? כמובן! מועצה חשאית? יש ויש. חזיונות חידתיים? ברור. יופי.
גמרנו עם רשימת היש. עכשיו בואו נראה מה אין.

איך?
אין כל כך עלילה. עוד פרק עובר ועוד אחד וכלום לא קורה פה. הכול שקט. זו לא סדרת מד"ב, זו לא סדרת ערפדים, זו בטח ובטח לא סדרה נושכת. מדובר בסך הכול בטלנובלה לנוער, עם דיאלוגים קלאסיים של טלנובלה, שבמקרה לחלק מהדמויות בה יש ניבים. זה מה שמקבלים כשכל המעורבים בהפקה באים מעולם הטלנובלות. אין יותר מדי הומור, וחבל, כי פאתוס דווקא יש בשפע. המנהל נפוח, חברי המועצה מלאים בעצמם וגם הנביא עצמו גדוש פאתוס. המשבצת של המגניב שייכת כנראה לליאו, אבל כרגע הוא בעיקר שחצן. אולי בהמשך הוא יצדיק את מעיל הגשם השחור בסגנון ספייק שהוא לובש ויהיה מגניב כמוהו.   עוד דבר שלוקה בחסר הוא האפקטים המיוחדים. כולם מדברים על האפקטים המושקעים והמתוקצבים של "חצויה", אבל בעיניי, שהורגלו לסטנדרטים חו"ליים, זה עדיין גרוע. הכוריאוגרפיה של סצנת המכות היתה עלובה אפילו יותר מהקרבות בעונה הראשונה של באפי, והניסיון לתת גוון על-טבעי בעזרת אפקטים של טשטוש ומהירות כפולה לתנועה של הערפדים נראה כמו משהו מלפני עשור. הבעיה הכי קשה היא בתחום המשחק והדיאלוגים. הטקסט נשמע מאולץ והמשחק וההעמדה מכאיבים לי בעין. יש רגעים שזה נראה כמו הצגה סיום של בוגרי כיתה ט'.
בולט לטובה: ידידיה ויטל.

איפה?
יש שני לוקיישנים: היכל הערפדים ובית הספר. המעבר מאחד לשני מהיר מאוד, ולא מסבירים מה המרחק בין שני המקומות ואיפה שוכנים הערפדים: האם בבניין משרדים שכור? האם בשמים? מתחת לאדמה? היכל הערפדים נראה מוזנח ומתפורר, לא ראיתי ארונות קבורה בשום מקום וגם לא נראה שהערפדים מנהלים חיי לילה משום סוג שהוא. לעומת זאת הם פעילים להפליא ביום ואור השמש לא מטריד אותם כלל (מה שאי אפשר לומר על גרגרי אורז, שהם חייבים לספור כשהם נתקלים בהם. מאיפה גירדו את זה?) בית הספר נראה כלקוח מעלון פרסומי. התלמידים מסורקים למשעי, לובשים חליפות ועניבות והתלמידות נראות כמו ניצבות בקליפ של בריטני ספירס. במובן מסוים בית הספר מסתורי יותר מהיכל הערפדים. בחדר המנהל תלויים על הקיר אותות וסמלים שטיבם עדיין לא ידוע, ובית הספר עצמו מעורר בי תהיות רבות: למה כשהמנהל קורא לכל התלמידים לאולם הספורט יושבים שם בקושי 20 חבר'ה? למה המסדרונות כל כך שוממים תמיד? למה כשהתלמידים יוצאים מהכיתה להפסקה הם הולכים בטור עורפי מסודר?

לאן?
הוט מתייחסים ברצינות לבייבי החדש והשקיעו באתר יפה ומפורט. הדבר הכי חביב שמצאתי שם הוא השאלון (הדי שקוף): האם אתה ערפד, אדם,
או אולי חצוי? נסו ותגלו. הדבר הכי ביזארי שמצאתי הוא התחרות "יפה לך ניבים" שבה גולשים מוזמנים להעלות תמונות שלהם עם ניבים.

לסיכום: בשביל בני הנוער שהוריהם מנויים להוט מדובר בתחליף ראוי בימי הקיץ החמים ל"תיכון השיר שלנו" של יס.
צילומי תקריב על פנים יפות זה אחלה, אבל לא יכול לבוא על חשבון עלילה. להזכיר בראיונות את חצויה באותה נשימה עם באפי – אפילו לא בצחוק.

נכתב על ידי אנג'י , 6/6/2009 21:34   בקטגוריות 2009, טלוויזיה, ערפדים לנצח, תמונות, ביקורת  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-25/6/2009 12:48




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)