לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2009

זה מה שחום הקיץ גורם לי לעשות


אתמול גלשתי באתר של קשת כדי לראות ולשמוע מי מרכיב את הנבחרת של כוכב נולד 7, איך הם נראים, איך הם נשמעים, כי מאוד קשה לי להמר במלך הכוכב כשכולם הם סתם שמות שלא אומרים לי כלום. כך נתקלתי שוב ושוב בשיר האודישנים, ומרוב הזיות שנגרמו כנראה מחום הקיץ התחלתי לפזם במקום "רציתי לשיר" – "רציתי עשיר". משם ועד לשכתוב השיר כאילו שרה אותו בחורה שחלום חייה הוא להתחתן עם גבר עשיר הדרך הייתה קצרה והתוצאה לפניכם.

מי שלא מכיר את המנגינה, הנה היא (ותודה למרמיט שלימד את דאלי, שלימד אותי בעקיפין להעלות את זה בצורה הזו).

לפעמים אני חולמת, רוצה לשנות את חיי.
תוכניות לעתיד ממלאות את כל מחשבותיי.
לא ישנתי כל הלילה כי הברז במקלחת מטפטף

והשמש הזורחת מאירה את החדרון המתקלף.

כמה שרציתי עשיר, רציתי עשיר, רציתי עשיר
עד שאגע בהון, רק שאמצא ממון.

לפעמים אני נזכרת איך עמדתי שם חצי המומה,
את עיניי אני פוקחת, לעצמי אני סולחת על כל מה
שעשיתי כדי למצוא אותך ושתכיר כבר בנוכחותי
לא אכפת לי שבבוקר התעוררתי והיית לידי.

כמה שרציתי עשיר, רציתי עשיר, רציתי עשיר
עד שאגע בהון, רק שאמצא ממון.

ועכשיו אני עומדת, יקיצה אכזרית מחלום
החידה שנפתרה אומרת לשאיפותיי שלום
כי עשית אמנם פוזות וגרמת לי בך להאמין
אבל אני כבר התפכחתי ולך אין כלל וכלל מזומנים.

כמה שרציתי עשיר, רציתי עשיר, רציתי עשיר
עד שאגע בהון, רק שאמצא ממון.


ועכשיו לקטע נפלא ששלחו לי אתמול ושמו "ישראל מתאנגלזת". הוא לקוח מתוך התוכנית של ליאור שליין וכולל מונולוג באורך 60 שניות של רננה רז על משקל התשדיר ישראל מתייבשת. אני עצמי מרבה להתלונן על האנגלוז שעובר על העברית, ומתמקדת במילים שנראות כעברית, אבל  עם תחביר ונשמה לועזיים למהדרין, כמו "זה מרגיש לי נפלא" או "הוא בר מזל" או "רציתי לעשות הבדל". רננה רז מתלוננת על שיבוץ של מילים לועזיות כמות שהן בתוך משפט בעברית ועושה את זה בדרכה המקסימה.

הורדתי מפה את הסרטון עצמו כי ברגע שהייתי נכנסת לעמוד הזה פרסומת רעשנית הייתה מתחילה להתנגן בלי אישור ממני.
לכן, מי שרוצה לראות את הקטע ולשמוע את האינטונציות של רננה רז יתכבד וילחץ על הקישור. לעצלנים מביניכם תעתקתי את הטקסט:

ישראל איז לייק טוטאלי מתאנגלזת. בכל מקום, בכל שנייה, אנשים משחילים לתוך משפט מילים באנגלית.
ולא רק ילדות שמעריצות את גוסיפ גירל, או מתנחלים אנגלוסקסים מיצהר. זה יכול להיות כל אחד: הקואוצ'ר שפגשת בברביקיו אצל גיסתך, המעצבנת שעובדת בקיוביקל לידך והכי אובר-מתאמצת להיות נחמדה. אפילו וונאביז כמו יאיר לפיד שחושבים שעברית היא פאקינג סיפור הצלחה. אנשים דוחפים מילים באנגלית, וגם אם תגיד להם שזה עילג ומגוחך, הם פשוט יגידו: ווטאבר.
ישראל מתאנגלזת, וחייבים להפסיק את הבולשיט הזה. כין אין, פשוט אין לנו ווקביולארי לבזבז.

נכתב על ידי אנג'י , 25/6/2009 08:25   בקטגוריות 2009, הומור, עברית קשה שפה, אינטרנט, סיפרותי  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-4/7/2009 16:48




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)