לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2009

מה קורה בגבעתיים?


ראיתי ב-YNET את המדריך לקידום אתרים והסתקרנתי מהאפשרות לקבל סטטיסטיקות יותר מדויקות לבלוג שלי. בגלל שכבר יש לי חשבון בג'ימייל, בחרתי מבין הכלים בגוגל אנליטיקס. אחר כך מצאתי בעזרה של ישראבלוג הדרכה איך לשלב את הכלי בבלוג ויצאתי לדרך. הנה מסקנותיי.

חסרונות

·         ההתקנה לא מאוד פשוטה וטריוויאלית. לא צריך תואר במדעי המחשב, אבל צריך להתרכז.

·         לוקח בערך 24 שעות להתחיל לקבל נתונים, והנתונים הם מרגע זה והלאה, לא בדיעבד.

·         כשהנתונים כבר זורמים ואפשר להוציא דוח, לא ממש ברור לי מאיפה האנליטיקס לוקח את הנתונים.
כשלפי ישרא היו לי 29 כניסות ביום הוא כתב שיש 101. כשהיו 35 הוא דיווח על 94.
לא ברור לי איך הוא סופר ולפי איזה בסיס. אולי הוא סופר את כל הכניסות מאותו מחשב, בעוד שישרא מחשיב את כולן כאחת.

יתרונות

·         הדוח לא מתעדכן בכל רגע ורגע, אלא רק כל 24 שעות, אז אין סכנת התמכרות.

·         אפשר להוציא כל מיני גרפים מגניבים ודיאגרמות פאי צבעוניות.

·         ג"א מספק נתונים שתמיד רציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול:
איזה אחוז מהקוראים מבקרים פעם ראשונה ואיזה אחוז קוראים חוזרים?
כמה זמן הקוראים שוהים באתר?
כמה דפים הם קוראים?

·          ג"א מספק נתונים הזויים שבחיים לא חשבתם אפילו לחשוב עליהם:
באילו דפדפנים גולשים הקוראים שלי?
איזו מערכת הפעלה יש להם?
איזו רזולוציית מסך יש להם?
איזו גרסת פלאש מותקנת אצלם?
האם הם גולשים בכבלים או
DSL?

·         ג"א מראה בפירוט מאיפה גלשו לבלוג שלכם.
ישירות לבלוג? דרך אתר אחר? איזה?

·         אילו מילות חיפוש הביאו אליכם גולשים? (אני לגמרי לא מבינה את זה.
יש שם מילים שבחיים לא כתבתי ולא מובן לי איך הגיעו דרכן אליי. למשל: "זוג בולבולים מתעלס").

·         ג"א מאפשר לכם לראות באילו מדינות בעולם קוראים אתכם. זה מגיע לפירוט של שם הרחוב שבו גר הגולש. סתם... לא באמת.
הכי מפורט זה שם העיר. ואפשר גם לקבל מדינה ויבשת. הופתעתי לגלות שיש לי קוראים בארה"ב, קנדה, הולנד, ספרד אנגליה ואיטליה.
 בארץ, הכי הרבה כניסות מגיעות מגבעתיים דווקא. 60 אחוז מהכניסות הן מגבעתיים ושאר ערי העולם מתחלקות ב-40 אחוז הנותרים. מה קורה בגבעתיים, תגידו?

·         פילוח כניסות לפי שלל פרמטרים. מתברר שכניסות זה לא הכול בחיים. גיליתי ש-80 אחוז מהגולשים שלי שהו בו פחות מ-10 שניות!
זה אומר שהם נכנסו ויצאו מיד בלי לקרוא כלום! רק 11 אחוזים שהו בו 10 דקות ומעלה. 80 אחוז מהגולשים ביקרו רק בדף אחד.
10 אחוזים קראו שני דפים. 0.3 אחוז קראו עשרה דפים.

בסך הכול מדובר בכלי חביב אך מיותר. חובבי הטכנולוגיה בטח משתמשים בו כבר משלהי 2006 וצוחקים עליי עכשיו,
אבל אולי מישהו מהקוראים בכל זאת ימצא עניין. וכדי לפצות את מי שפיהק בזמן קריאת הקטע, הנה מבחן ערנות נחמד.

נכתב על ידי אנג'י , 7/7/2009 18:29   בקטגוריות 2009, אינטרנט  
132 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-12/6/2010 10:48




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)