לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2009

על טעם וריח


נמצא במחקרים שבני אדם מסוגלים לזהות כ-10,000 ריחות שונים. עיבוד הריח נעשה באזור המוח הלימבי הקדום, שאחראי לפעולות האוטונומיות (לא רצוניות) של הגוף כמו נשימה ושמירה על לחץ הדם. בניגוד לזיכרון של חומר לימודי או תמרורים או מה שאמא אמרה לעשות לפני חמש דקות, ריחות אנחנו זוכרים גם אחרי שנים. בגלל שחוש הריח מעובד באותו אזור במוח שאחראי לתפקוד הזיכרון והרגשות, כשאנחנו מריחים ריח מוכר הרבה פעמים הדבר מציף אצלנו זיכרונות או רגשות. הריח והטעם קשורים זה בזה ולכן כשאנחנו מצוננים ולא יכולים להריח נדמה לנו שלמזון אין טעם.
יש כאלה שאומרים שבלי חוש ריח אדם לא יכול להבחין בין תפוח עץ לבצל. אתם מוזמנים לתת ביס ולספר אם זה נכון.

חוש הריח הוא החוש הכי משמעותי אצלי. אני לא רואה כל כך טוב והשמיעה שלי רגילה למדי, אבל אני מרחרחת כל דבר לפני שאני אוכלת אותו
כדי לוודא שאינו מקולקל, ומריחה צרות מקילומטרים (-:

יש ריחות שאני ממש לא אוהבת:

  • הריח של פח הזבל ושל האוטו זבל. איך אני שונאת כשיוצא לי ללכת ליד משאית זבל...
  • ריח של סיגריות. אני ממש שונאת שמעשנים לידי.
    הריח נדבק אחר כך לבגדים למשך שעות. ולהתנשק עם מעשן זה כמו לאכול מאפרה.
  • ריח של ביוב. הוא פשוט נוראי.
  • ריח של גרביים שהיו יום שלם בתוך נעל.
  • ריח של קיי-300 נגד ג'וקים.
  • נבלה של חיה. אחד הריחות המחרידים שיש.

  • לפעמים אני שוכחת להוציא מהתיק את הכלי שהבאתי בו אוכל לעבודה.
    הריח של שאריות האוכל שנשארו סגורות לסוף שבוע שלם מהמם את החושים כשפותחים את הקופסה.
  • בקיץ יוצא לי לצערי להתוודע מקרוב מדי לאנשים שלא משתמשים בדאודורנט.
    לעמוד ליד מישהו כזה באוטובוס או לשבת לידו יכול להיות ממש עינוי.

אבל יש ריחות נפלאים:

  • ריח של פריחה באביב.
  • ריח של גויאבות בסתיו.
  • ריח של דשא קצור.
  • ביום חמישי כשהשכנות מבשלות הריח פשוט מעלף ומעורר קנאה.
  • לעבור ליד מאפייה יכול להיות מסוכן עם כל הריחות שעולים משם.
  • סיר עם מרק מהביל ביום חורף קר.
  • דפים של ספר חדש שיצא מהדפוס.
  • כשהייתי תלמידה היו משכפלים לנו דפי עבודה על סטנסיל. לפני שהייתי מתחילה לעבוד הייתי קודם כל מסניפה את הנייר.
  • כשאחותי יוצאת מהמקלחת כל הבית מתמלא בריח של השמפו והסבון.
  • לתינוקות יש ריח כזה מיוחד, של תינוקות. אפשר לנשום אותו בלי הפסקה.
  • הבושם פלומה פיקסו.
  • הריח של הגשם שהתחיל סוף סוף לרדת וניקה את האוויר מהאובך ששרר כל היום. תענוג.
נכתב על ידי אנג'י , 17/12/2009 17:44   בקטגוריות 2009, הרהורים  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-25/12/2009 16:02




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)