לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2010

פינוק


יש לי חברה מבוגרת ממני שבתה התגייסה לא מזמן. היא סיפרה לי איך ביום ראשון הסיעה את הבת למחנה הטירוניות ואיך כשיצאה שבת באה לקחת אותה משם הביתה. יצא שהמגויסת הטרייה השלימה חודש בצבא בלי שנסעה ולו פעם אחת בתחבורה הציבורית. כמו כל האנשים המקשישים אני לא זוכרת איפה שמתי את המפתחות, אבל ימי הטירונות שלי זכורים לי דווקא היטב. אני זוכרת שהוריי לא הסיעו אותי לשום מקום ולא אספו אותי משום מקום לא בצבא ולא באוניברסיטה. תמיד הייתי נסחבת עם התיק הכבד לתחנה המרכזית או מהתחנה הביתה.

אותה חברה גם סיפרה לי איך ישבה עם הבן שלה ולמדה איתו למבחן. מרוב שינון וחזרה יצא שהיא כבר בקיאה לפחות כמוהו בחומר למבחן. איתי מעולם לא למדו לבחינה. הלימודים היו העניין שלי. למדתי לבד, הכנתי שיעורים לבד והתכוננתי לבחינות לבד. ההורים שלי אפילו לא ידעו מתי הבחינות. פעמיים בשנה הייתי מביאה תעודה הביתה. אמא שלי הייתה אומרת כל הכבוד ואבא שלי היה "מתלונן" שהתעודה משעממת. הכול שמיניות ותשיעיות.

השכנה שלי ביקשה שאעשה בייביסיטר על בנה בן העשר. היא לא משאירה אותו ואת אחיו הצעיר לבד לא לשעה במשך היום ולא לשעתיים בלילה. כשאני הייתי בת עשר לא רק שנשארתי לבד בבית (אני חושבת שנשארתי לבד בבית כבר בגיל חמש או שש וזוכרת בוודאות שבגיל שש היו שולחים אותי לבד למכולת) אלא גם שמרתי על אחי הקטן. גם בשעות היום וגם בערב. הוריי מעולם לא הזמינו בייביסיטר כשיצאו בערב. מצד שני, אמא אחרת השאירה ילדים בני שבע, שש, ארבע ושנה וחצי לבד בבית לזמן קצר וזה הסתיים בטרגדיה כשבת השבע נפלה מהחלון ונהרגה.

אז מי פה "נורמלי" ומי צודק? האם ההורים שלי הזניחו אותי? האם ההורים שעושים בשביל הילדים שלהם הכול מגזימים? האם אני קיבלתי חינוך ספרטני מדי או שההורים המגוננים מדי של היום מגדלים דור מפונק שחושב שהכול מגיע לו? ואולי כל התשובות נכונות?

נכתב על ידי אנג'י , 18/11/2010 10:51   בקטגוריות 2010, הרהורים  
100 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-30/11/2010 13:32




101,155
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)