לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2011

גם אני מעמד בינוני


הנה כמה עובדות שאולי ידעתם ואולי לא:

1. אני מרוויחה יותר משכר המינימום, אבל פחות מהשכר הממוצע במשק.

2. אני עובדת בכמה מקומות: מקום עיקרי ופרויקטים קבועים או מזדמנים כעצמאית, כי המשכורת העיקרית שלי לבדה לא מספיקה (למען הסר ספק: גם עם כל העבודות הנוספות אני לא מגיעה לשכר הממוצע במשק: כ-8300 שקל ברוטו בחודש). זה אומר, אגב, שיש חודשים בשנה שאני עובדת בהם שבעה ימים בשבוע.

3. אני אוכלת סושי. בערך פעם בחודשיים.

4. יש לי מכשיר סלולרי דור 2.5, ממש לא אייפון, ואני נזהרת לא לשקוע בו בשיחות נפש ארוכות.

5. אני קונה בגדים ונעליים לעתים רחוקות ובמסגרת מבצעי סוף עונה. אין לי בארון אפילו פרט לבוש אחד שעלה יותר מ-300 שקל. מעולם לא לבשתי ג'ינס שעלה 700 שקל.

6. אני גרה בדירה של המשפחה.

7. אני לא מחזיקה רכב. קניית רכב נמצאת בתכנון כבר שנים, אבל כל עוד אני מסתדרת בלי, הביטוח יקר, הדלק יקר, אין חניה בשום מקום והכבישים פקוקים    אני דוחה אותה.

8. אני לא קונה בלי חשבון בסופר. אני משווה מחירים ומעדיפה את מותגי הבית הזולים על פני אותו מוצר בדיוק, רק באריזה יפה יותר שעולה עוד כמה שקלים.

9. לאחרונה התנתקתי מהכבלים. הסיבה לכך אינה כלכלית בלבד. גיליתי שאני לא צורכת אפילו אחוז אחד מהתכנים המשודרים. עם זאת, אם המחיר של הכבלים היה סביר לא הייתי מתנתקת. אבל 3000 שקל בשנה זה בעיניי סכום לא סביר.

10. אני מחשבנת למזגן. מנסה לסבול את החום כמה שאני יכולה לפני שאני מדליקה אותו, ואחרי כמה שעות מכבה. אני מנסה לא להגיע לחשבונות חשמל מטורפים, למרות שבקיץ בהחלט יש עלייה.

 בקיצור, המצב שלי רחוק מלהיות רע. אבל הוא נובע מהתנהלות כלכלית זהירה, מדחיית הערך הקפיטליסטי שלפיו ככל שאקנה יותר אהיה יותר מאושרת, מקבלת תמיכה מההורים ומכך שאני אחראית רק על עצמי. זה לא אומר שאני לא מרגישה איך המשכורת שלי, שעמידה בפני תוספות יוקר, מספיקה משנה לשנה לפחות ופחות; שאני לא שמה לב שאני משלמת הרבה יותר מפעם על בריאות למרות שטפו-טפו-טפו אני בריאה; שלא מקומם אותי לגלות שיקר בארץ יותר מאשר בחו"ל; שלא מדאיג אותי שההשקעה של המדינה באזרחיה פוחתת, ההשקעה בתשתיות יורדת, מערכת הבריאות בקריסה, ההישגים הלימודיים של תלמידי ישראל בצניחה, והנתון היחיד שבמגמת עלייה הוא הפערים בחברה ומדד אי השוויון.

וכל אלה שעדיין חושבים שזו מחאה חסרת בסיס של שמאלנים צפונבונים אוכלי נרגילות ומעשני סושי שרק רוצים להפיל את ביבי מוזמנים לקרוא את הכתבה הזו. 

נכתב על ידי אנג'י , 3/8/2011 12:08   בקטגוריות 2011, אקטואליה  
55 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-19/8/2011 07:13




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)