לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2011

פנסיה


שלשום קיבלתי דוח חצי שנתי מקרן הפנסיה שלי. זו קרן די חדשה, שנפתחה רק כשעבר חוק הפנסיה ב-2008. עד אז חסכתי לעצמי עצמאית, כי ממקום העבודה שלי לא הצלחתי לקבל קרן השתלמות או משהו דומה. אני חושבת שחוק הפנסיה הוא חוק חשוב שאפשר להרבה שכירים לחסוך לעצמם כסף ולהתכונן ליום שבו לא יעבדו עוד. ועם זאת, לפעמים בא לי לבטל אותו.

קודם כל, ההפרשה לפנסיה מקטינה לי את ההכנסה. ומכיוון שאחוז ההפרשה עולה מדי שנה, המשכורת שלי בעצם יורדת בכל שנה, בעוד כל שאר ההוצאות שלי גדלות. אבל מה שיותר מרגיז, ואת זה ראיתי בדוח שקיבלתי שלשום, הוא שחברת הפניקס, שמנהלת לי את הפנסיה בלי שבחרתי בה, ומשקיעה את הכסף שלי, שאני עובדת מאוד קשה בשבילו, באפיקים שלא אני בחרתי ולא אני ביקשתי אותם, הצליחה בחצי השנה האחרונה להשיג לי רווחים בסך 40 שקלים. ובתמורה לטיפול המסור בענייני הכלכליים גובים ממני דמי ניהול בגובה 6 אחוזים! מהיתרה שלי, למקרה שתהיתם. לא מהרווחים.

אני אחזור על זה: אני עובדת קשה, וחלק מהכסף שאני מרוויחה נלקח ממני בלי שביקשתי ומועבר לחברה שלא לפי בחירתי, והחברה הזו עושה בכספים שלי כראות עיניה ובסופו של דבר יש לי בחשבון החיסכון הזה פחות כסף ממה שהיה לי אילו שמרתי את הכסף מתחת לבלטות. אני חושבת ש-6 אחוז דמי ניהול זה שיעור שערורייתי ולא מוצדק, בעיקר לאור העובדה שזה כנראה ניהול לא משהו אם כל מה שהשיגו לי זה 40 שקל בחצי שנה.

וחוץ מלזעום אני גם מודאגת. נראה שהמשכורת שלי, במקום שאוכל לחסוך ממנה לעתיד, משמשת לריפוד כיסיהם של מנהלי הפניקס. אני מרגישה שגונבים אותי ואין לי מה לעשות כי זה החוק. בקצב החיסכון הזה אוכל להרשות לעצמי כלכלית לצאת לפנסיה כנראה רק בסביבות גיל 143.

נכתב על ידי אנג'י , 3/9/2011 11:13   בקטגוריות פסימי  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-11/9/2011 16:58




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)