לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008

הדוגמניות: ונשארו שלוש



אני שולח לך צליל מכוון


הפרק נפתח ברגע המותח שבו הסתיים הפרק הקודם: נטלי צריכה לבחור את מי היא מדיחה, והחלטתה תקבע מי תחזור לארץ.
במהלך תמוה
ומרגיז קבעו השופטים, שגם ככה לא עושים יותר מדי בעונה הזו, שבמקום שהם יחליטו מי חוזרת לישראל,
ייתנו הם לבנות עצמן להשתסות זו בזו ובעיקר
בצליל, שמתפקדת כבר פרקים רבים כשק החבטות הקולקטיבי, ולבחור את המודחת.
שנאמר, ישחקו הנערות לפנינו. אז אמנם לכולן היה נורא לא נעים וקטיה גם הזילה דמעות וייבבה ש"אנחנו כמו משפחה", אבל הכתובת היתה על הקיר וצליל שוב נאלצה לשמוע מפי המתמודדות הצ'ילבות שלה למה היא הכי פחות מתאימה להיות דוגמנית ולאחר מכן סיימה את חלקה בתוכנית.
בעיניי זו היתה החלטה קלוקלת ומקוממת. באף פרק לא שימשו הבנות בתפקיד התלייניות, מקסימום העלו מישהי (כלומר את צליל( לשופטים לשיחת נזיפה קלה ואני לא רואה סיבה לחרוג מכך. כנראה החליטו בהפקה להדיח את צליל וסברו שבמקום הדחה סטרילית, עדיף משהו שמביא יותר רייטינג והגו את ההדחה הסוציומטרית. וכדי להיות בטוחים שיהיה רייטינג, נתנו לנו לחכות לפרק הבא. מה שבטוח בטוח. אם אין מתח, בואו ניצור אותו באופן מלאכותי.
כשגלית אומרת לצליל: "השופטים שלנו מאמינים בך. לא הם שלחו אותך הביתה" זה בעיניי שיא הציניות והרשעות של קברניטי התוכנית כלפי פרגית התותחים שמספקת להם רייטינג. אם הפורמט הוא ששופטים מקצועיים מדיחים מתמודדת לא מספיק מקצועית,
לבוא ולתת למתחרות של מתמודדת לא מקובלת
להדיח אותה לפי שיקולים סוציומטריים זה דבר שלא ייעשה.


בואי הנה אל המילים


כדי להירגע מכל ההתרגשות לקחו את ארבע המופלאות שנותרו לבלות. החתך הדמוגרפי לא היה לטובת נטלי, הלא רוסייה היחידה.
שלוש האחרות
גילו לחדוותן שהדוגמניות שמלוות אותן לבילוי גם הן רוסיות והעדיפו לדבר בשפת אמן וכך הותירו את נטלי בודדה ומשועממת.
כיוון שכך עשתה נטלי את מה
שכל אדם בר דעת היה עושה: היא עזבה את המקום ועברה להתרועע עם מעצב העל המארח.
משראו שאר הבנות שנטלי לא מבזבזת זמן כמותן אלא רוקמת קשרים בקרב
אצולת האופנה הצרפתית מיד בערה בהן חמתן והן מיהרו לשלח בה בקנאה שלל ביטויים לא מחמיאים: "מרוחה על המעצב כאילו אין מחר", "אני לא אוהבת את כל ההתחנפות הזאתי", "אני לא אתחיל להתחנף ולהתלקק".
מעניין שפתאום כבר לא
עניין אותן לדבר ברוסית עם הדוגמניות המארחות.


מספיק חלום, הפכי למציאות


טוב, בזבזנו מספיק דקות שידור על כלום, הגיע הזמן לגשת למשימה הראשונה.
הבנות מפרסמות בושם שנקרא חלומות ולכן כל אחת צריכה לעלות
גבוה בגלגל ענק, לעצום עיניים, לדמיין את החלום שלה, ולהביע אותו בהרבה רגש בעזרת פניה.
סשה נחרדה לגלות שנפלה עליה עוד משימה שקשורה בגבהים
ופתחה במרירות בסשן קללות נמרץ.
קטיה היתה
הראשונה שעלתה למתקן העינויים, עצמה את עיניה ודמיינה שהיא שחקנית. הצלם מצדו עצם עיניים כדי לא לראות את המשחק המוגזם שלה.
סשה פחדה בהתחלה, אבל
מהר מאוד נכנסה לקטע והתחילה לחלום. מה זה לחלום? לפנטז! ומשהתחילה, אי אפשר היה לעצור את השטף: "אני גרה בפריז כי אני כבר אהיה כוכבת גדולה .הצלם שואל אותי אם יש לי חשק לעבוד עכשיו, הסטייליסט שואל מה בא לי ללבוש בכלל. ואז שמסיימים לאפר אותי אני מבקשת סיגריה וכולם קופצים להביא לי סיגריה, והצלם כל הזמן אומר לי שאני מהממת... ואז אני שמה את החתול שלי בתיק שלו, שמישהו אחר יסחוב, ועוצרים בלימוזינה שלי".
אכן מהממת. אלה היתה
הבאה. החלום שלה הוא להופיע, להיות כוכבת. לרוע מזלה היא לא הצליחה להבין מה הצלם רוצה ופתחה בריקודים מוזרים ובצחקוקים מעוררי מבוכה שגרמו לצלם לרצות לקפוץ מהגלגל הענק למטה, אל קרקע המציאות הקשה.
האחרונה היתה נטלי
שחולמת, כמה פשוט, לאהוב. היא הצליחה לדחוק את המבוכה ולפלרטט עם עמוד בהצלחה מרובה שהעניקה לה את הניצחון במשימה ואלף דולר לקניות בחנות בגדים יוקרתית. אלא שבחיים אין טוב בלי רע, ונטלי נאלצה לבחור באחת הצרעות כשותפה לשופינג. היא בחרה דווקא בקטיה. מאחר שקארין וצליל כבר לא איתנו ואין לבנות סיבות ממשיות לריב, הכריזה גלית שנטלי רשאית להקציב לקטיה כל סכום שתרצה לקניות, מ-0 עד 1000 דולר, ובכך הציתה מלחמת עולם קטנה.


נצא ביחד בטח נהנה


יצאו להן קטיה ונטלי לקניות. זו מפנטזת על שופינג על חשבון הברון ומתכננת לקנות מגף בלי עקב וזו מפנטזת לשמור את כל הכסף לעצמה ולהשאיר את החברה שבחרה בלית ברירה כשומרת הראש ומחזיקת השקיות. כדי להכין את הרקע הסבירה נטלי לקטיה כמה קשה עבדה בשביל המשימה, או במילים אחרות - אל תבני עליי. וקטיה, מרגע שקלטה שמגפיים כנראה לא תקבל אמרה בצדקנות שאם היא הייתה זוכה, היא בטוח היתה מתחלקת חצי-חצי.
הכי קל להבטיח כשלא צריך לקיים. משהגיעו לחנות עשתה קטיה הכול כדי לגרום לנטלי התקף לב: הסתובבה, מדדה בגדים, חמדה מגפיים וצהלה באושר מדומה.
נטלי
הפגינה רוחב לב כשל שר אוצר לא בשנת בחירות, החזיקה את הקלפים צמוד צמוד לחזה ואפילו לא הסכימה לומר כמה כסף תקציב לחברתה. קודם אקנה כל מה שבא לי, הרהרה בוודאי, ואת העודף אשליך לכיוונה.
בסיום הקניות יצאה נטלי עם
שתי שקיות עמוסות וקטיה עם פריט אחד והרהרה נוגות בכישלון הקומוניזם.


שוברת לבבות קטנה
המשימה השנייה היתה להיפגש עם סוכן ולראות למי מהבנות יש פוטנציאל להצליח גם בחו"ל (כדאי באמת, כי בארץ לכל היותר יוכלו לככב בסדרה הבאה של גיורא חמיצר). גם הפעם היתה קטיה הראשונה. לאחר כמה צילומים שאל אותה הסוכן אם יש לה רקע בריקוד כי היא עומדת כמו רקדנית.
כן, ענתה
קטיה והתענגה על הרגע: "הוא ישר קלט שהייתי רקדנית הרבה זמן". למגינת לבה התברר לה;מיד שמבחינתו זה אינו יתרון, אלא להפך.
היא צריכה
לעמוד כמו דוגמנית, לא כמו רקדנית. מיד אחר כך נקטל אפה הבולבוסי משהו לקול מחיאות הכפיים של השופטים.
לאלה נאמר שהיא מזכירה את קייט מוס ומיד היא ננזפה על ארבעת הקעקועים הלא מקצועיים שמפארים את גופה.
נטלי הרשימה בגופה החטוב ובפניה
הנאות, אך נאמר לה כי תצליח ביתר הצלחה כשחקנית וכך היא צללה ממצטיינת המשימה הקודמת לנכשלת באופן כללי ולקתה בעצבת קשה. סשה הצטלמה בחינניות, זכתה בשבחים על עמידתה מול המצלמה והוכתרה כמתאימה ביותר מבין הארבע להצליח בחו"ל.


אני שבור ללא תקנה
עם תום המשימות התייצבו השורדות מול גלית לשיחת כסאח שבסיומה היו כולן בטוחות שהן עולות עוד היום על המטוס הבא לישראל.
אחרי
פרקים ארוכים שבהם הבנות שיחקו בסרט של עצמן, גלית הפגישה אותן בכוח עם המציאות. נטלי סיפרה על המחמאות שחלקו לה על גופה המושלם ועל פניה המעניינות וגלית הגיבה בעדינות של טיל גראד: "בעצם במילים אחרות הוא אמר: אל תהיי דוגמנית".
קטיה ליהגה קצת דברים חסרי משמעות ושוב נזכרה בחיוך
מאושר שאמרו לה שהיא נראית כמו רקדנית. אולי בעיני הצלם זו מגרעה,
אבל די
ברור שקטיה מאוד גאה בייחוס שלה. גלית מיהרה לשפוך עליה מים קרים והלשינה שהצלם מהמשימה הקודמת אמר עליה שהיא מתאמצת מדי.
קטיה התעקשה והתאמצה להישאר בסרט שהיא חיה בו ואמרה
שהצלם היה צריך להגיד לה ואז היא היתה מתאמצת יותר להיראות כמי שאינה מתאמצת, וגלית אמרה רק: "הוא אמר". קטיה ניסתה שוב וטענה שהצלם אמר לה שזה היה צילום טוב וגלית הצליפה שוב ללא רחמים: "הוא בן אדם נחמד. הוא רצה להיות נחמד אלייך. אני מספרת לך מה הוא אמר לי". ובסאב-טקסט: תתעוררי כבר, יא גרועה! קטיה עדיין לא הבינה ואמרה שדווקא אם אדם מתאמץ הוא משיג את מה שהוא רוצה. בעיקרון זה נכון .אבל לא כשאין נתונים טבעיים ואין כישרון.
אלה סברה שהדבר היחיד שמפריד
בינה ובין קריירה מצליחה בחו"ל הוא הקעקועים ועל כך חטפה מגלית: "ואת מאמינה שזאת הסיבה?" מה שהוריד לה את החיוך העקום מהפנים. בהמשך היא ננזפה על ביצועיה על הגלגל הענק, על חוסר המקצועיות שלה, על חוסר ההקשבה שלה ועל המחסור במוטיבציה ובנכונות להתאמץ.
לו רק היה אפשר לקחת קצת מאמץ מקטיה
ולהעביר לאלה...
האחרונה בצליבה היתה סשה. גלית אמרה לה בהתנשאות: "איזה
חמודה את, את כבר שוקלת איזה עבודות לקחת. את במצב טוב".
אבל סשה אמרה את
המילה האחרונה, הפגינה היגיון בריא ויצאה מלכה. "זה לא אומר שאני אלך לשחות בג'וקים בגלל שאני דוגמנית מתחילה".
מהישרדות עונה 2 היא
כבר יכולה לשכוח.
בהמשך הביעה גלית את אכזבתה מאי ההצלחה של הבנות במשימות
והזכירה לי את המ"כית שלי בטירונות אחרי המסע הראשון.
לסיום היא נתנה
לבנות לומר מי הכי מתאימה לדעתן לקריירה בינלאומית.
כולן בחרו בסשה
וגם סשה בחרה את עצמה והפגינה אישיות מעניינת וטעם טוב.


אחרי שנים של חוסר ודאות


לקראת טקס הניפוי גלית הבטיחה:"אתן עומדות להיות מאוד מופתעות".


כששקלתי את ההפתעות האפשריות קיוויתי שידיחו את כולן ויעשו בפריז אודישנים לבנות חדשות, אבל הנחתי שיותר סביר שבסוף לא ידיחו אף אחת וכל הארבע יעלו לגמר. כשבסוף הודחה קטיה ממש לא הבנתי איפה ההפתעה. זו היתה הבחירה המתבקשת, שכן קטיה הכי פחות יפה מכולן והכי מרגיזה.
וכך, אחרי שנים של חוסר ודאות, אנחנו סוף סוף יודעים מי הן העולות לגמר: סשה, נטלי ואלה
.


 



לפוסט קודם: הדוגמניות: ונשארו שש, ראו כאן.

נכתב על ידי אנג'י , 12/4/2008 10:22   בקטגוריות טלוויזיה, ביקורת, הומור, 2008, היכל התהילה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זרש ב-15/4/2008 00:28




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)