לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008

הססנות



שני סוגי ספרים יש בעולם: אלו שמצטיינים בעלילה מרתקת ואלה שעלילתם רגילה ושגרתית, אך סגנון הכתיבה הייחודי של המחבר מחבב אותם על הקוראים.
"הססנות" שייך לסוג השני. מבחינת עלילה אין ממש על מה להתעכב: דווייט בן ה-28 גר בניו יורק עם שותפים, עובד בחברת תרופות ויש לו חברה
שלא ממש ברור לו מה הוא עושה איתה. הוא לא נהנה מהחיים כי הוא מרגיש תקוע ומאבחן אצל עצמו מחלה, הססנות כרונית, שבגללה הוא לא מסוגל
לקבל שום החלטות ולכן נגזר עליו להישאר בתקיעותו. שותפו, סטודנט לרפואה, משכנע אותו לקחת תרופה ניסיונית ומשם דווייט מתחיל במסע הרפתקני.

הייחוד של הספר טמון בכתיבה השנונה של בנג'מין קאנקל, שדקויותיה עברו לעברית בזכות עבודה מצוינת של המתרגמת יעל אכמון.

 

שלב ההוכחות

"תיסע, אני אומרת לך, דווייט, אתה חייב לנסוע."

"את בטוחה? חכי רגע, תני לי למצוא את המטבע," אמרתי והתחלתי לחפש בכיסים שונים של מכנסיים אחר אחד המטבעות המיוחדים שאמא נתנה לי
כדי שאשתמש בהם כאיי-צ'ינג, שיטת חיזוי סינית עתיקה, מה שאני לא עושה אף פעם. בהטלה הראשונה יצא לי עץ.
התוצאה הזאת, בצירוף ברכתה של אליס, גרמו לי להרגיש שכדאי שאסע. בכל זאת הטלתי את המטבע פעם שנייה, ושלישית.
ידעתי שככל שהמדגם גדול יותר התוצאות מדויקות יותר סטטיסטית. באמת כדאי שאסע? אבל איך אפשר לדעת עד שנוסעים באמת?
אליס עדיין היתה על הקו כשהטלתי את המטבע בפעם החמישית. "אתה חולה נפש," היא אמרה לי
.
(עמודים 11-12)


 כשאתה מתעלם משאלה אחת בדרך כלל ישאלו אותך שאלה אחרת, ועכשיו וניתה עברה לשאלת ברירת המחדל שלה:
מה מתחשק לי לעשות בתאריך כזה וכזה שעומד לחול בקרוב. "אני פנויה ביום רביעי," היא אמרה לי. "או שאצליח להגיע מאוחר בחמישי בערב."

"אני חושב." אמרתי לה.

וניתה היתה מוטרדת מכך שאיני מסוגל לנפק כמות מספקת של תמונות ברורות של פעילויות נעימות משותפות בעתידנו.
וכשטענתי שהיא מיוחדת כל כך בעיניי עד שנואשתי מלמצוא הקשר מיוחד באותה מידה, כגון מסעדה מוצלחת או כזאת שנוכל להרשות לעצמנו,
היא האשימה אותי בהתפלפלות. מצא חן בעיני שהיא יודעת בדיוק איזו מילה תפגע בי.

"דווייט?" אמרה וניתה.

"עדיין חושב," עדכנתי אותה. (עמודים 54-55)

 

הססנות, בנג'מין קאנקל. זמורה-ביתן 2007. 282 עמודים. תרגום: יעל אכמון.

נכתב על ידי אנג'י , 25/4/2008 16:19   בקטגוריות ספרים רבותיי ספרים, ביקורת, הומור, מומלצי השף  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעל אכמון ב-6/6/2008 02:20




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)