לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

ספאם


שלשום הקדשתי 16 דקות מחיי לשליחת 22 מיילים לספקית האינטרנט שלי. אבל זה סוף הסיפור, שבו יש טיפ מועיל. ברשותכם אתחיל בהתחלה. בתקופה האחרונה נפרץ סכר וירטואלי כלשהו וכמות הספאם שמגיעה לתיבת הדוא"ל שלי שברה שיאים. אני זוכרת שקראתי פעם כמה דואר הזבל מטריד ושאנשים מקבלים 10 מכתבי זבל על כל מייל אמיתי ולא הזדהיתי עם הכתוב. אצלי הכול היה בסדר טפו-טפו-טפו.
בערמומיותי פתחתי שתי תיבות דואר. אחת לעבודה ולמשפחה והשנייה בשביל ההרשמה בכל האתרים שדורשים מהגולש להירשם ולספק כתובת דוא"ל תקפה. הנחתי שלתיבה השנייה יזרום כל הספאם כי זו הכתובת שאני מספקת בכל מקום ואתר, אבל הדואר העיקרי שלי יישאר זך וטהור.
זה עבד לא רע כמה שנים, אבל בחודשים האחרונים שמתי לב שגם אני כבר מקבלת הרבה יותר ספאמים מאשר מכתבים שבאמת מיועדים אליי. לאחרונה שולחי הזבל הנבזים נהיו יותר מתוחכמים, והם מבקשים שהמייל שלי ישלח להם אישור לכך שפתחתי את ההודעה. חצופים!
למזלי, הגדרתי שהמייל שלי לעולם לא ישלח אישור כזה אלא יתריע בפניי על הבקשה כדי שאוכל לבטל אותה.

ספאם, ובכלל זה כל פרסומת שהיא, גורמים ללחץ הדם שלי לעלות. אני שונאת שדוחפים לי דברים בלי לשאול אותי. שונאת לפתוח את הדלת בבוקר ולגלות מגנט מודבק אליה או עלון על ידית הדלת; שונאת לפתוח את תיבת הדואר (הפיזית) ועל כל מכתב אחד לזרוק לפח 5-6 ניירות פרסום; שונאת שהטלפון מצלצל וכשאני מרימה את השפופרת עונה לי מענה אוטומטי שמנסה למכור לי משהו (אני אף פעם לא מחכה לשמוע מה אלא מיד סוגרת); שונאת ללכת בקניון ולהיתקל בילדים שדוחפים לי לפנים עלונים ובנציגי מכירות שפונים אליי באגרסיביות ומנסים למכור לי את המוצר שלהם.

במאמציי להילחם בתופעה ניסיתי תחילה ללחוץ על "הסרה מרשימת תפוצה". זה היה יעיל כמו להתווכח עם פקח חניה. לפעמים הגעתי לדף שגיאה, לפעמים בכלל לא היתה אפשרות להסרה, רק "לחץ כאן כדי לשמוע עוד", וגם כשכבר הצלחתי לשלוח מייל ולבקש שיסירו את שמי, לא התרשמתי שהיתה לפעולה הזו השפעה כלשהי על תעבורת הספאם אצלי. בינתיים העברתי את רוב התכתובת שלי לג'ימייל, שפילטריו הם עד כה הטובים ביותר ומסננים לי ביעילות של בריטה חדשה מהאריזה את הכול. תיבת הספאם שלי ריקה.
יום אחד הסתנן לו פנימה דואר זבל אחד. מיד נקטתי צעדים חריפים כסחוג כדי להשיב לתיבת הג'ימייל שלי את עברה הצחור. לאחר שבקשתי להסרה לא נענתה לא התעצלתי והתקשרתי למספר שהופיע בהודעה. אמרתי שהם שלחו לי דואר בלי רשותי ושאני לא מעוניינת לקבל מהם מיילים. הפקידה אמרה לי לשלוח להם מייל בנושא. עשיתי זאת אבל המיילים הוסיפו להגיע. התקשרתי שוב. הפעם היא ביקשה את המייל שלי ואמרה שתטפל בעניין. בפעם השלישית שהתקשרתי דיברתי בטון של מ"כית ואיימתי לתבוע אותם.
באותו יום פסק משלוח המיילים והג'ימייל שלי שב להיות נקי ממטרדים.

הפטנט האחרון שנתקלתי בו הוא הבומרנג. המייל שלי כותב שהכתובת הזו אינה פעילה ולכן המכתב חוזר לשולח. הרעיון הוא ששולחי הספאם לא ירצו לבזבז את משאביהם על כתובות לא פעילות ולכן יסירו את כתובתי. זה לא עובד. מכיוון שלמשלוח מייל אין כל עלויות שולחי הספאם לא נבהלים מאיזו כתובת לא פעילה והזבל ממשיך לזרום ומאיים להטביע את תיבתי.

לפני כמה ימים, בעת שהוצאתי קיטור בנושא, אמר לי ירון לפנות למחלקת האביוס של הספק שלי. מה?

מתברר שלספקיות יש מחלקת abuse, שימוש לרעה, ולשם אפשר לשלוח תלונות על ספאמים.
ליתר דיוק, לא מספיק לשלוח מייל ולהתלונן. צריך:

1. לעמוד על ההודעה, ללחוץ על הכפתור הימני של העכבר ולבחור במאפייני ההודעה (properties)

2. לבחור בלשונית פרטים (details).

3. להעתיק את כל מה שכתוב שם.

4. לעשות "העבר" (forward) ולרשום בכתובת השולח את מחלקת האביוס של ספק האינטרנט (אפשר למצוא את הכתובת באתר הבית שלהם).

5. לשלוח לספק באינטרנט את המייל.

בפרטים שהעתקתם מצוי מידע שמזהה את השולח ומאפשר לספקית לחסום את כל המיילים שמגיעים ממנו.

בשלושת הימים שעברו מאז שירון אמר שהוא יראה לי איך עושים את זה ועד שהוא הראה לי בפועל הגיעו אליי 22 מכתבי ספאם.
לקח לי 16 דקות לעבור על כל השלבים שתוארו לעיל ולהפציץ את הספקית שלי.

אני לא יודעת אם זה קשור או מקרי, אבל מאז עברו יומיים ולא קיבלתי אף דואר זבל!

עד שיעבור חוק הספאם ונגלה אם יש לו שיניים, זו נראית לי האפשרות הכי טובה.

ולכל המתרעמים על חוק הספאם בטענה שהוא יפגע להם בפרנסה יש לי רק דבר אחד להגיד: בעיה שלכם! לכם לא אכפת שאתם מציקים לי ומטרידים אותי ולכן לי לא אכפת אם תיפגע לכם הפרנסה. תמצאו דרכים יצירתיות יותר ומציקות פחות לשווק את עצמכם.

נכתב על ידי אנג'י , 2/10/2008 22:36   בקטגוריות אינטרנט, 2008  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תתווממרר ב-7/10/2008 22:12




101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)