לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .


את תחילתה של שנה עברית נוספת ציינו אתמול בהרכב משפחתי מצומצם, אך כמיטב המסורת עם כמות אוכל שמספיקה לשבט שלם בפפואה גיניאה החדשה. אחרי הכל, אם אין יותר מדי אוכל זה לא חג. כשדנו, גיסתי ואני, בחלוקת העבודה זה דווקא נשמע שפוי מאוד. אני מכינה דג ועוגת תפוחים, היא מכינה סלט ופשטידה, אחותי אופה חלה. שום הגזמות. אחרי שהתחלתי בהכנות החלטתי להכין בנוסף לעוגה גם לפתן חבושים. הרי חבושים זה הכי פרי של ראש השנה. מעולם לא בישלתי חבוש מימיי ובערך מגיל עשר גם לא אכלתי חבוש, אבל זה בכל זאת נראה לי רעיון טוב. ברגע האחרון הכנתי גם קוגל אטריות מתוק. שיהיה. גיסתי, שבסך הכל הייתה צריכה להביא פשטידה וסלט, הביאה קיש קנוי, שני סלטים, פרגיות ממולאות, עוגת אגוזים וטרפלס שוקולד (גם קנויים).
זו הסיבה שבשלושה בתי אב בישראל יש עכשיו אוכל עד סוף השבוע.


שווה להתעכב קצת על עניין הדג. בתור משפחה אשכנזית מצופה מאיתנו לאכול גפילטע פיש. אלא שהטרחה שבהכנתו רבה, וגיסתי ממש שונאת את הקונספט של דג מתוק ורוטט. אם כך, הכרזתי, אכין חריימה.
נפלא, שרקה גיסתי בהתלהבות. ושיהיה חריף.
ברור, עניתי
.
אבל שלא יהיה חריף, אמרה אחותי
.
טוב, מלמלתי.
מה עושים? ובכן, בישלתי את החריימה בשני סירים נפרדים
. 


אחותי אמרה שהגיסה לא מאמינה שאעשה דג חריף כמו שהיא ואחי אוהבים, ולכן היא מביאה איתה טבסקו ליתר ביטחון.
ככה? אמרתי. אין בעיה.
Challenge accepted. אכין להם דג חריף כל כך עד שהעיניים שלהם ידממו. שפכתי לסיר שלהם פפריקה בערך עד שהרוטב קיבל מרקם של פירה, אבל הוא עדיין לא היה חריף מספיק. כנראה הפפריקה ישנה כבר ואיבדה מחריפותה. עשיתי חיפוש בארון ומצאתי פלפל קינה. שפכתי לרוטב כרבע מכל וטעמתי. זה היה חריף אש, משהו באמת מזעזע. הוספתי עוד שתי כפיות והכנסתי את הדגים. היה success. זוג אניני הטעם ציינו בהערכה שהדג אכן חריף וחיסלו את כל המנה. הטבסקו נשאר מיותם.


ולגבי החבושים: מדובר בפרי קשה עורף. במתכון כתוב בפשטות לקלף ולנקות את התוך. קל להגיד, קשה לעשות. לקח לי כשעה לנקות ארבעה חבושים. הפרי הזה קשה כמו אבן. גם הבישול שלו היה ממושך מאוד. בשלב מסוים תהיתי אם לחכות לחבוש שיתרכך זה כמו לבשל ביצה ולדקור אותה במזלג כדי לראות אם היא כבר רכה. אבל אחרי משהו כמו שני בלוני גז החבוש ניאות להתרכך ואז גיליתי שהטעם שלו מוזר ולא באמת שווה את ההשקעה. האורחים שלי, על כל פנים, לא גילו בלפתן עניין.


והנה קצת תמונות.


 איזה צבע יפה יש לרימון


 


החריימה המדוברת

נכתב על ידי אנג'י , 29/9/2011 07:38   בקטגוריות 2011, אוכל קדימה אוכל, חגים ומועדים, משפחה, תמונות, הומור, היכל התהילה  
70 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-11/10/2011 18:37
 



מדריך מלא לדג ממולא


חגים הם הלא עניין של מסורת, ואחד המאפיינים הבולטים בהם הוא המאכלים מבית אבא או בעצם מבית אמא, שהרי היא בדרך כלל זו שמבשלת. בביתנו האשכנזי מאכל אחד בישר יותר מכל דבר אחר את החגים: הגפילטע פיש.

סבתי הייתה המומחית לעניין: כמה ימים לפני ראש השנה ופסח היא הייתה קונה דגי קרפיון חיים, ממלאת את האמבטיה ומשכנת אותם בה. הדגים היו שוחים באמבטיה שמחים וחסרי דאגות כדרכם של דגים עד אשר הגיע יום הדין שלהם, וסבתי הייתה חובטת בראשם ללא רחם ומעבירה אותם לגן העדן של הדגים כדי להכין מהם גפילטע שוחה ברוטב רוטט לארוחת החג.

כשהזדקנה ונחלשה לימדה את אמי, כלתה, את רזי המתכון, ואמי שכללה אותו משנה לשנה. כעת הגיע תורי ללמוד את מכמני הקרפיון, ומכיוון שאני בספק אם אי פעם יהיו לי הכוח והסבלנות הדרושים לכשלוש שעות של חיתוך, בחישה ובישול שדורש המתכון, החלטתי לעשות מהעניין פרויקט מצולם וכך לשמר את המתכון הולך ונעלם הזה.

הגפילטע פיש הוא מתכון מושמץ ולא בלי סיבה. ראשית, צבעו אפרפר ולא מושך, מרקמו רוטט, הוא נאכל קר ומוסיפים לו סוכר, כי במטבח הפולני יש שני תבלינים בלבד: מלח וסוכר. איפה הגפילטע ואיפה החריימה החם והמהביל, הטובל ברוטב עגבניות עשיר ומעקצץ את הלשון בחריפות מתונה עד קשה. שנית, הכנתו מסובכת וארוכה להחריד. ושלישית, יש בו מן הקניבליות, שהרי לוקחים דג וממלאים אותו בו עצמו או בחבריו לבריכה. וכעת, למדריך המצולם שיסביר שלב אחרי שלב איך ומה לעשות.

מצרכים לעשר מנות (כי כשמכינים גפילטע זה תמיד לאירוח ולא לצריכה אישית או משפחתית):
3 דגי קרפיון
6 גזרים
2 ראשי סלרי
2 שורש פטרוזיליה
צרור עלי פטרוזיליה
בצל לבן קטן חי
בצל לבן קטן מטוגן
ביצה
מלח, סוכר, פלפל, אבקת מרק

 אופן ההכנה:
1. הולכים למוכר הדגים המקומי וקונים ממנו דגי קרפיון. הדגים צריכים להיות ארוכים ולא עבים מדי, כדי שיספיקו לפרוסות – מנות – רבות יותר. מבקשים מהמוכר לפרוס את הדג לפרוסות בלי לפתוח לו את הבטן כדי שיתקבלו פרוסות עגולות וסגורות שאפשר למלא. זה מה שמקבלים מהמוכר. 

 

 2. בבית עושים סלקציה לפרוסות הדגים. פרוסות מאמצע הדג, עם צלעות ארוכות, חלל גדול וקצה קצר שמים בכלי אחד.
הנה דוגמה לפרוסות יפה של דג.

 פרוסות מסוף הדג, עם צלעות קצרות, חלל קטן וקצה ארוך שמים בכלי אחר. את הפרוסות האלה נטחן ונכין מהן מילוי.
הנה דוגמה לפרוסה שמיועדת לטחינה.
 

 

3. לאחר שהסלקציה הושלמה לוקחים את הפרוסות היפות וחותכים מכל אחת את החלק העליון שמלא בעצמות קטנות.
את הפרוסות מחזירים לכלי ומכניסים למקרר. את החלקים שנחתכו נטחן.

 

 4. לוקחים את הפרוסות שמיועדות לטחינה וחותכים מהן את העצם שבאמצע. שמים את העצם בכלי של העצמות.

 5. מפרידים בין בשר הדג לעור בפרוסות המיועדות לטחינה. 

 

 6. למעשה, מחלקים את הדג ל-4 כלים: טבעות דג לבישול, פיסות בשר דג לטחינה, ראש הדג והעצמות לבישול ציר, והעור לפח.
פיסות דג נקיות

עצמות

7.את הזנב פורסים משני צדי עמוד השדרה. כך מתקבלים שני חלקים של בשר לטחינה (גם ממנו מסירים את העור)
וחלק אחד שכולל את האדרה.



 

8.שמים בסיר את ראשי הדגים, כל חלקי העצמות שנאספו, שני גזרים, שורש פטרוזיליה,
ראש סלרי, עלי פטרוזיליה, בצל לבן ושני ליטר מים. מתבלים במלח ופלפל ומבשלים כשעה.

 

 9. טוחנים את הדג. לוקחים את כל פיסות הדג שנוקו מעור ועצמות וטוחנים במטחנת בשר.

 10. מנקים את המכונה משיירי עצמות ועור, ומרכיבים אותה שוב.

11. טוחנים גזר חי, חצי שורש פטרוזיליה, חצי שורש סלרי קטן ובצל מטוגן. מוסיפים לדג הטחון.


 

12. מתבלים במלח, פלפל, אבקת מרק ירקות או בטעם עוף (אם רוצים) וסוכר (אם אתם פולנים), מוסיפים ביצה חיה ומערבבים הכול היטב. אפשר לטגן קציצה קטנה כדי לבדוק את הטעמים. אפשר לראות שהתערובת לא אפורה כל כך, כי לא טחנו את העור.


 13.  מוציאים מהמקרר את הפרוסות היפות ששמרנו. ממלאים כל פרוסה בכף מהתערובת. מעודפי התערובת מכינים קציצות.

 14. לאחר כשעה, כשהציר מוכן, מסננים את הנוזל ומוציאים את הירקות הראשים והעצמות. מחזירים לסיר רק את הציר צלול. טועמים ומתקנים את הטעם. 

 

15. מחממים את הציר, וכשהוא מתחיל לרתוח, מכניסים לתוכו את פרוסות הדג הממולאות ואת הקציצות.. 

 16. מבשלים על אש נמוכה שעה וחצי.



17.  מוציאים בזהירות את חתיכות הדג והקציצות, שמים בכלי שטוח. את הציר שמים בכלי נפרד, ולמקרר.  

18. בתיאבון.

נכתב על ידי אנג'י , 17/9/2010 08:36   בקטגוריות 2010, חגים ומועדים, משפחה, תמונות, אוכל קדימה אוכל  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-29/9/2010 06:37
 



הצתה מאוחרת


אמנם יום השואה כבר מאחורינו, אבל לזכור צריך כל השנה, נכון? יצא שדווקא שבוע אחרי יום השואה נתקלתי בפוסט של עדה והיא הזכירה בו את האתר של יד ושם שאפשר לחפש בו קרובים שנספו. נכנסתי, גלשתי והתפעלתי. האתר מאוד רציני, מכובד, מקיף ונוח לשימוש. רציתי לחפש את המשפחה של סבתא שלי, אבל שכחתי את שם נעוריה. כתבתי להורים שלי והפניתי אותם לאתר. הם כמובן הסתבכו עם החיפוש, אבל נתנו לי את שם המשפחה ועיר המגורים של סבתי מצד אבי ושל סבי מצד אמי.

תוך שניות איתרתי את המסמכים הרלוונטיים, והם שאבו אותי למסע בתולדות משפחתי. ידעתי שלסבתא שלי היו עוד 7 אחים ואחיות ושאחרי המלחמה נשארו היא ועוד שלוש אחיות. אבל לא ידעתי שהיה לה אח בן 13 שנספה. ולא ידעתי שהיתה לה אחות בת 28, שכנראה התחתנה וילדה תוך כדי המלחמה. מצאתי מסמך שמדווח על מות אותה אחות ועל מות בתה: תינוקת בת שלושה חודשים שלא יודעים אפילו מה שמה. לא יכולתי שלא לחשוב בני כמה כולם היו יכולים להיות היום. לחלק מהטפסים מוצמדות תמונות, וזה עושה את הכול נורא מוחשי ונורא עצוב. גם לי יכלה להיות משפחה גדולה.


אני מקווה שתסלחו לי על המעבר החד, אבל גם זה מתקשר לי להצתה מאוחרת. כתבתי בעבר שאחרי הצבא עבדתי בבניין. הכרתי אז בחור תאילנדי והסתובבנו יחד 5-4 חודשים, עד שהוא חזר לתאילנד. אחרי שעזב שמרנו כמה חודשים על קשר מכתבים, עד שיום אחד הוא הפסיק לענות לי והקשר נותק. חלפו שנים רבות. לפעמים אני מזכירה אותו כאנקדוטה, אבל ממש לא חושבת עליו. והנה השבוע חלמתי עליו.

התעוררתי כשרוב פרטי החלום זכורים לי (לרוב אני לא זוכרת כלום) ובתחושת דחיפות: אני חייבת למצוא אותו. אחרי כל כך הרבה שנים, לא סתם חלמתי עליו. חדורת מוטיבציה ניגשתי לפייסבוק והקלדתי את שמו. לא מצאתי אותו. אולי הוא לא רשום בפייסבוק. אולי הוא החליף שם (הוא דיבר על זה בשעתו). אולי הוא בכלל לא בחיים. הצלחתי להגיע לדפי זהב של תאילנד, אבל הם כתובים בתאילנדית, וכל ידיעותיי בשפה מתמצות בספירה עד 10 ובלהגיד "לאכול אורז". מה שיש באנגלית הוא רק החלק העסקי, לא של האנשים הפרטיים. בקיצור, אין לי מושג איך למצוא אותו או מה אעשה אם וכאשר אאתר אותו, ומשום מה זה נורא מפריע לי פתאום. 

נכתב על ידי אנג'י , 23/4/2010 10:43   בקטגוריות 2010, הרהורים, משפחה  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-28/4/2010 07:04
 



חלומות אלקטרוניים


אפשר להסתכל על הטכנולוגיה בראי השנים בשני אופנים: הראשון הוא התרפקות על העבר הפשוט יותר, לפני שלכל ילד היה טלפון נייד, מחשב אישי וקונסולת משחקים, כשהמשפחה סעדה יחד בערבים ואז בילתה במשחק שבץ-נא משותף. השני הוא לראות בחיים נטולי מחשב סוג של ימי ביניים מבעיתים ולמשש בהקלה את הצג החלק של האיי-פון. השבוע שודרה בערוץ 8 סדרה בת 3 פרקים של ה-BBC  ושמה "חלומות אלקטרוניים", שבחנה את השפעת הטכנולוגיה על חיי המשפחה. זוג הורים וארבעה ילדים השתתפו בניסוי שנמשך חודש שכל כולו מסע בזמן. בני המשפחה חזרו ל-1970. ביתם שופץ כך שידמה בית טיפוסי בשנות השבעים, הם קיבלו בגדים ברוח התקופה וכל מוצרי האלקטרוניקה נלקחו מהם. כעת עליהם לנהל את חייהם כאילו שהם ב-1970. בכל יום הם מתקדמים בשנה אחת ובכל ערב הם מקבלים מהצוות הטכני מכשיר חדש, פרי הפיתוח הטכנולוגי של אותה שנה בערך. בשנה האחרונה בעשור הם עורכים מסיבה לחבריהם, מגישים מזון תקופתי אופייני ומשעשעים אותם באמצעי בידורי שמאפיין את אותו עשור. הפרק הראשון מציג את חייהם בשנות ה-70, השני מראה אותם בשנות ה-80 והשלישי בשנות ה-90. איך הם יסתדרו? מי ייהנה מהחיים בלא טכנולוגיה ומי רק יחכה לחזור להווה?

שנות השבעים
המשפחה נכנסת לחיים החדשים. בחניה מחכה רכב פורד קורטינה, עם גיר ידני כמובן. הרכב לא מצויד במראות צד ובחגורות בטיחות. ממש מלכודת מוות. כשהם נכנסים לבית הם מגלים שהוא הוקטן, והצבע השולט הוא חום. המטבח מוקטן בשליש כדי לדמות את מטבחי העבר, הסלון מוקטן, ואין כבר שני חדרי אמבטיה. כולם חולקים באחד. לילדים אין כבר חדר פרטי. שתי הבנות חולקות חדר וישנות במיטת קומתיים. כל הקירות מכוסים בטפטים. חומים כמובן. יש טלוויזיה שחור-לבן עם שני ערוצים בלבד. לבני הבית מותר לצפות בה רק בשעות שהתקיימו בהן שידורים בשנות ה-70, כלומר בלי שידורים בבוקר, וסיום צפייה בסביבות חצות. אבל זה לא נורא כי ממילא אין מה לראות. הפקת התוכנית השיגה מהארכיון את התוכניות מאותם ימים, וכך יכולים בני הבית ליהנות ממשדרי חדשות אקטואליים, לשנות השבעים כמובן, ולהיזכר בימים העליזים של מרגרט תאצ'ר. מתברר שבאנגליה של שנות השבעים היו הרבה שביתות כורים. הפחם שהם כרו היה נחוץ לייצור חשמל ובגלל השביתות נוצר מחסור בחשמל. הפסקות חשמל של ערב שלם היו דבר רגיל, וגם המשפחה שלנו זוכה בערב שכזה, ומבלה אותו לאור עששיות.

אחרי שהילדים גומרים להיות מוקסמים מהטפטים החומים וממכשירים עתיקים כמו פטפון הם מגלים שבעצם די משעמם להם. הילדים של היום מבלים שעות רבות בחדרם במשחק במחשב, שיחות טלפון וצפייה בטלוויזיה הפרטית, אך לילדי שנות השבעים לא היה מה לעשות בחדר מלבד לישון. כך קורה שכל המשפחה מבלה יחד בסלון בצפייה משועממת בתוכניות התקופה ובמשחקי שולחן. ומאחר שדי משעמם בבית, הילדים יוצאים יותר החוצה, רוכבים על אופניים וכדומה. מי שמאושרת מהמצב היא האמא. אמנם בהיעדר מדיח ומקפיא רוב שעות הפנאי שלה מוקדשות להדחת כלים, קניית מזון טרי ובישולו, אבל היא נהנית מאוד מארוחות הערב המשפחתיות ומכך שכל המשפחה יחד ולא כל ילד בעיסוקיו. אחרי עשרה ימים בשנות השבעים בני המשפחה עורכים מסיבת סיום עשור. האטרקציה: ערב שקופיות! במשך השבוע החולף הם צילמו את עצמם במצלמה שקיבלו, התמונות עובדו לשקופיות ועכשיו יכולים כל חבריהם ליהנות.

שנות השמונים
הבית שוב מעוצב מחדש. הטפטים החומים נעלמים ובמקומם יש טפטים פרחוניים. במקום ספה חומה יש ספה פרחונית, ועל הקירות אפשר למצוא תמונות של פרחים והרבה וילונות. בשנות השמונים היו הרבה חידושים טכנולוגיים: טלוויזיה צבעונית, מערכת סטריאו, נגני קלטות שגם מקליטים, ווקמן, מכשיר וידיאו, משחקים אלקטרוניים אישיים, סינתיסייזר, מצלמת וידיאו והמחשב האישי הראשון. בני המשפחה הולכים לחנות לבחור להם מחשב. המחשבים באותם ימים היו מגושמים וכבדים, יקרים (מציגים להם מחשב שעולה 900 לירות שטרלינג, בערך 5000 שקל, ויש לו
K32 זיכרון!) בעלי ביצועים מוגבלים ודרשו ידע בשפת התכנות בייסיק. הצגים היו יקרים אפילו יותר מהמחשב עצמו ולכן המחשבים חוברו למסך הטלוויזיה. בכל פעם היה צריך לחבר את הכבלים ולנתקם שוב. בני המשפחה מגלים שכל המכשירים החדשים שהם מקבלים גדולים, מסורבלים, קשים לתפעול ומתקלקלים תדיר. גם אחרי שהם סוף סוף מצליחים להפעיל משחק מחשב הם מגלים שזה משחק פשוט בגרפיקה בסיסית וצלילים צורמים. הילדים מסכמים ואומרים ששנות ה-80 הן התחלה מעודדת לעבר משחקי שנות האלפיים, והאמא מבואסת. היא מוכנה לוותר על המקפיא שחוסך לה את הקניות היומיות ובלבד שהילדים יחזרו לשהות בסלון שכן עכשיו, כשיש להם משחקים אישיים, הם לוקחים אותם לחדר וכל אחד נסגר בבועה משלו. ביום האחרון של שנות השמונים ערכה המשפחה מסיבת סיום עשור. הוגש לאורחים פונדו והם צפו בקליפ שהילדים צילמו בו את עצמם במצלמת הוידיאו.

שנות התשעים
שנות התשעים התאפיינו בפיצוץ של מכשירים אלקטרוניים מהמזרח הרחוק. אם בשני העשורים הקודמים המשפחה קיבלה מכשיר חדש בכל ערב, עכשיו דומה שכל היום הוא משלוח אחד בלתי פוסק: טלפון אלחוטי, מכשיר פקס, טלוויזיות, גיימבוי, טטריס, איתורית, מצלמה דיגיטלית (עם אפשרות לצלם שמונה תמונות), צלחת לוויין, טלפון סלולרי בגודל של לבנה, פלייסטיישן-1, מחשב חדיש ומתקדם עם חלונות 95 (לא עוד הקשת פקודות בדוס), ולקראת סוף העשור אפילו אינטרנט. עם מודם מצרצר, גלישה איטית ואתרים שאף אחד מהם אינו עולה בדפדפן שמותקן בחלונות 95. הילדים שמחים על כל השפע האלקטרוני שממלא את חדריהם, האם מסתובבת בפרצוף חמוץ ומבכה את הניתוק של בני המשפחה אלה מאלה, ואפילו האב מציין: "היימיש (בנם האימו בן ה-13) לא ידבר איתנו יותר כי לא יהיה לו צורך בכך. אלא אם כן יהיה רעב". זה כמובן לא מפריע לאב להשתלט על עמדת הפלייסטיישן, להזמין חברים למשחק כדורגל (פיפ"א?) לאסור על בנו להשתתף ולסלק אותו מהסלון כי זה "חדר של מבוגרים". את סוף העשור וסוף הניסוי חוגגת המשפחה במסיבה מושקעת לרגל תום המילניום (עם בונוס: הם לא חוששים מבאג אלפיים). האטרקציה הפעם: מכונת קריוקי.

לסיכום
התוכנית מושקעת ומוקפדת ביותר בכל ההיבטים. אפילו את הלוגו של שם התוכנית ואת הצג שמראה לבני הבית באיזו שנה הם נמצאים התאימו לעשור הרלוונטי. הסקירה ההיסטורית-טכנולוגית מעניינת וההבחנות הסוציולוגיות מרתקות (למשל, בשנות ה-80 הטכנולוגיה הייתה דבר שיש להתגאות בו, והמכשירים הוצגו לראווה בסלון כסמל סטטוס. בשנות ה-90 היה היצע גדול מהמזרח הרחוק והמחירים צנחו, כך שהמכשירים היו זמינים לכל, לא שימשו סיבה לגאווה והוכנסו לארונות). התוכנית תעורר השתאות מסוימת אצל ילידי שנות ה-90 וה-2000 ונוסטלגיה אצל המבוגרים יותר. כשראיתי את משחקי האטארי, הסיימון, הקובייה ההונגרית והפקודות המוכרות בבייסיק, בחיי שנהייתה לי צביטה של געגוע בלב.
   

נכתב על ידי אנג'י , 17/4/2010 11:07   בקטגוריות 2010, טלוויזיה, אינטרנט, משפחה  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-20/4/2010 09:40
 




דפים:  
101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)