לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מכירים?


מכירים את זה שאתם קונים בסופר הקרוב לבית והיקר רק מוצרי יסוד ובשביל בשר, חומרי ניקוי וכדומה נוסעים לסופר רחוק יותר? וירקות אתם קונים בשוק ולא בסופר? ולא קונים מתוך דחף אלא מתוך רשימה מסודרת ולא קונים כלום מהעמדות שליד הקופה ולא מתפתים לשום דבר מהמבצעים שמציעה הקופאית ולא חברים בשום מועדון ומשתדלים לא לקנות בתשלומים? מכירים את זה שאתם לובשים עוד סוודר במקום להדליק חימום? ואולי גם מוותרים על הנאות כמו עיתון יומי, שדרוג הטלפון הנייד, עוזרת בית וטלוויזיה בכבלים? ונכון אחרי כל המאמצים האלה, שבהם טרחתם טרחה מרובה כדי לחסוך חמישה שקלים בקנייה השבועית, יתקלקל הראש מנוע או ילך פייפן המזגן או הילד צריך פתאום יישור שיניים או משקפיים או לכם גילו לפתע טיפול שורש דחוף ובום! הלכו אלפי שקלים?

 

אז זהו.

נכתב על ידי אנג'י , 1/2/2012 15:05   בקטגוריות פסימי, תלאות היומיום  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-10/2/2012 16:35
 



סובב לו הגלגל


מבט באישה שתמונתה היא התחתונה ביותר גרם לי לחשוב בתוגה על כל הגלגלים שסובבים אותנו לאורך החיים.
ולמרות מחשבות על מעגל החיים נראה לי שתצוגה ליניארית תתאים יותר במקרה זה.



נכתב על ידי אנג'י , 5/12/2011 19:19   בקטגוריות 2011, הרהורים, תמונות, פסימי  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-15/12/2011 14:07
 



פנסיה


שלשום קיבלתי דוח חצי שנתי מקרן הפנסיה שלי. זו קרן די חדשה, שנפתחה רק כשעבר חוק הפנסיה ב-2008. עד אז חסכתי לעצמי עצמאית, כי ממקום העבודה שלי לא הצלחתי לקבל קרן השתלמות או משהו דומה. אני חושבת שחוק הפנסיה הוא חוק חשוב שאפשר להרבה שכירים לחסוך לעצמם כסף ולהתכונן ליום שבו לא יעבדו עוד. ועם זאת, לפעמים בא לי לבטל אותו.

קודם כל, ההפרשה לפנסיה מקטינה לי את ההכנסה. ומכיוון שאחוז ההפרשה עולה מדי שנה, המשכורת שלי בעצם יורדת בכל שנה, בעוד כל שאר ההוצאות שלי גדלות. אבל מה שיותר מרגיז, ואת זה ראיתי בדוח שקיבלתי שלשום, הוא שחברת הפניקס, שמנהלת לי את הפנסיה בלי שבחרתי בה, ומשקיעה את הכסף שלי, שאני עובדת מאוד קשה בשבילו, באפיקים שלא אני בחרתי ולא אני ביקשתי אותם, הצליחה בחצי השנה האחרונה להשיג לי רווחים בסך 40 שקלים. ובתמורה לטיפול המסור בענייני הכלכליים גובים ממני דמי ניהול בגובה 6 אחוזים! מהיתרה שלי, למקרה שתהיתם. לא מהרווחים.

אני אחזור על זה: אני עובדת קשה, וחלק מהכסף שאני מרוויחה נלקח ממני בלי שביקשתי ומועבר לחברה שלא לפי בחירתי, והחברה הזו עושה בכספים שלי כראות עיניה ובסופו של דבר יש לי בחשבון החיסכון הזה פחות כסף ממה שהיה לי אילו שמרתי את הכסף מתחת לבלטות. אני חושבת ש-6 אחוז דמי ניהול זה שיעור שערורייתי ולא מוצדק, בעיקר לאור העובדה שזה כנראה ניהול לא משהו אם כל מה שהשיגו לי זה 40 שקל בחצי שנה.

וחוץ מלזעום אני גם מודאגת. נראה שהמשכורת שלי, במקום שאוכל לחסוך ממנה לעתיד, משמשת לריפוד כיסיהם של מנהלי הפניקס. אני מרגישה שגונבים אותי ואין לי מה לעשות כי זה החוק. בקצב החיסכון הזה אוכל להרשות לעצמי כלכלית לצאת לפנסיה כנראה רק בסביבות גיל 143.

נכתב על ידי אנג'י , 3/9/2011 11:13   בקטגוריות פסימי  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-11/9/2011 16:58
 



דמוקרטיה זה עניין של גיאוגרפיה


אז מה היה לנו? חוק ועדות הקבלה שמתיר ליישובים קהילתיים לסנן מועמדים לא רצויים מבחינתם. זה חוק חשוב כי אלה יישובים קטנים, עד 400 בתי אב, ואם יגיע שכן לא נחמד זה יכול לבאס את שאר המשפחות. אין שום סיבה לחשוב שהחוק נועד לסנן ערבים דווקא. לי אישית אין ספק שהסינון יתבצע רק לאחר מחשבה מעמיקה ומתוך שיקולים ענייניים שנובעים אך ורק מהרצון להתאים את המועמד לאופי היישוב.

אחר כך ניסו להעביר חוק שלפיו מי שיציין את יום הקמת המדינה כיום אבל (חוק הנכבה) יישלח לכלא לשלוש שנים. גם זה חוק טוב וחבל שהוא לא עבר כלשונו. הערבים הרי צריכים לשמוח שסוף סוף הם חיים בדמוקרטיה מתוקנת. לא להתאבל. בסוף עברה גרסה מרוככת שרק שוללת תקציבים מגופים שמתנגדים לערכי הבסיס של מדינת ישראל.

אחר כך עבר חוק החרם, שאוסר על אנשים פרטיים או גופים להחרים אנשים, ארגונים, חברות או מפעלים על בסיס מיקום גיאוגרפי. זה כבר מתחיל להריח כמו סתימת פיות, פגיעה בחופש הביטוי וכל דבר חוץ מדמוקרטיה. אבל לדמוקרטיה יש עוד סיכוי בבית המשפט העליון. בית המשפט יכול לקבוע שמדובר בחוק שמנוגד לחוקי היסוד של המדינה ובחוק לא דמוקרטי וכך לטרפד אותו. ולכן הגיע מהר מאוד רעיון לחוק נוסף: ועדת הבחירות תוכל להטיל וטו על בחירת שופטים בכירים. עובדים ממש מהר שם בימין כשהם רוצים. חבל שהם לא דואגים באותה מידת הצטיינות לחוקק חוקים שייטיבו עם השכבות החלשות.

בישראל אוהבים מאוד להתהדר בתואר הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אבל לאור ההתפתחויות האחרונות אני לא אתפלא אם יתהפכו היוצרות ונמצא את עצמנו במשטר דתי דיקטטורי פונדמנטליסטי, מוקפים בדמוקרטיות חדשות בסוריה ומצרים. הדמוקרטיה אינה שיטת ממשל נקייה מפגמים, אבל לא ייתכן שכל דבר בדמוקרטיה שמפריע לחברי הכנסת מהימין ינוטרל באמצעות חוק, לא ייתכן שיועברו חוקים לא דמוקרטיים, לא ייתכן שהרשות המחוקקת תתערב בענייני הרשות השופטת ותכפיף אותה לרצונה אגב התעלמות מעקרון הפרדת הרשויות, ולא מקובל עליי שאחרי כל הפעולות האלה ממשיכים לדקלם שאנחנו הדמוקרטיה היחידה וכו'.

לפחות שיכריזו בגלוי על ביטול הדמוקרטיה. החוק הביומטרי שעומד להיכפות עלינו למרות התנגדות נמרצת ישתלב עם זה להפליא. 

נכתב על ידי אנג'י , 13/7/2011 13:08   בקטגוריות 2011, הרהורים, אקטואליה, פסימי  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של jenny10 ב-19/7/2011 02:28
 




דפים:  
101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)