לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

קריירה ולימודים


ביום ראשון הקרוב מתחילה שנת הלימודים האקדמית, ובחודשים האחרונים נתקלתי בשלל פוסטים של בלוגרים שמתחילים ללמוד באוניברסיטה. ההמתנה לציון הפסיכומטרי, הלבטים מה ללמוד, המתח אם התקבלתי למה שרציתי... אני זוכרת את זה. ההחלטה אם ללמוד לשון עברית ומקרא, אנתרופולוגיה ופסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, בתוכנית חד-מחלקתית או דו-מחלקתית, נראתה לי הרת גורל בשעתו. הרי זה מה שיקבע את עתידי.
לא ממש הקדשתי מחשבה לשאלה מה אעשה ביום שאחרי קבלת התואר כי זה היה רחוק ובלתי נתפס. לא ידעתי במה אני רוצה לעבוד והכי נורא:
לא ידעתי במה מתאים לי לעבוד ומה מתאים לי ללמוד. בחרתי את עתידי לפי שמות המחלקות ושמות הקורסים שלפי הכותרת נראו לי מעניינים,
בלי לדעת לעומק במה מדובר.

היום אני יודעת שהרבה מבוגרי התואר הראשון לא עושים איתו כלום. יש כאלה שממשיכים לתואר שני, אבל רבים פשוט מתחילים לעבוד באיזה מקום ומתגלגלים לתחומים שבינם למה שלמדו אין כל קשר. התואר הראשון מתפקד כיום כתעודת הבגרות של פעם: מסמך שמאשר למעסיק הפוטנציאלי שניצב לפני אדם רציני שמסוגל להתמקד במטרה ארוכת טווח ויש לו כישורים שכליים שמאפשרים לו לקלוט מידע חדש ולהטמיע אותו בהצלחה.
לאף אחד לא באמת אכפת שכתבתם עבודה סמינריונית על הפילוסופיה של ויטגנשטיין או שאתם שולטים ברזי הדקדוק הגנרטיבי של חומסקי.
האמת היא שמאז שקיבלתי את התואר, חוץ מאשר בלימודי המשך, מעולם לא התבקשתי להציג את המסמך עצמו. כותבים בקורות החיים שיש תואר והמעסיקים מניחים שזה נכון.

עם השנים גיליתי שיש כמה משתנים שרלוונטיים לשוק העבודה ולבחירת מקצוע שהם-הם החשובים, אבל בזמנו בכלל לא נתתי עליהם את הדעת.
הרי הם לפניכם כחומר למחשבה.

האם אתם אנשים של אנשים?
אני משערת שרבים יגידו שהם מעדיפים לעבוד עם אנשים ולא עם אובייקטים. מי רוצה להיות ספון כל היום במעבדה, לרקוח תמיסות, למדוד מדידות ולחשב חישובים? חוץ ממך, פרופ' יונת. תורידי את היד. את יכולה לשבת. תודה. לעבוד עם אנשים נשמע הרואי ונאצל, אבל זה קשה. לא כל האנשים נחמדים ואדיבים (רבים מהם, אגב, לא) ועבודה שמצריכה מגע יומיומי עם לקוחות מזדמנים שמלאים בטענות יכולה לעורר געגועים למלאכות פשוטות כמו חרישת תלמים בשדה. רק אתם והטבע.

גיוון
עד כמה אתם מסוגלים לעשות אותו דבר יום-יום וכמה חשוב לכם לגוון? באופן בסיסי, בכל העבודות עושים כל יום אותו דבר. השאלה היא איפה תמצאו גיוון ומה משך המחזור עד שתגיעו לנקודה שאתם חוזרים על עצמכם. לדוגמה: מורה. יש מי שיגיד שהמורה תמיד עושה אותו דבר: עומדת מול כיתה, מרצה ומתמודדת עם בעיות משמעת. אני נוטה לראות בזה מחזור של שנה, כי גם אם העמידה מול הכיתה היא אותה עמידה, החומר שדנים בו משתנה, כך שלא כל יום זהה לקודמו. כעבור שנה הכול מתחיל מהתחלה. להיות קופאית נראה לי הכי משעמם. זו נראית לי עבודה שבכל רגע בה עושים בדיוק אותה פעולה.

חשיבה או פעולה
יש עבודות שכולן פעילות. יכולות להיות פעולות פיזיות כמו בעבודת גינון ובנייה או עבודות עם פעולות פחות מאמצות פיזית, כמו הנהלת חשבונות או גרפיקה. לעומתן יש עבודות שבהן הרבה מהיום מוקדש למחשבה ותכנון. לחשוב על סלוגן חדש, לתכנן פרויקט מדעי, לחשוב על פרויקט אדריכלי.
מה אתם מעדיפים? יותר פעולה או יותר הגות?

טווח התוצאות
יש עבודות שכבר בסוף היום התוצאה שלהן ניכרת. יש עבודות שבהן עובדים במשך חודשים על פרויקטים. האם אתם אנשים שחשוב להם
לראות מיד תוצאות? אם כן, עבודה על פרויקטים ארוכי טווח תתסכל אתכם ותגרום לכם להרגיש שאינכם מתקדמים לשום מקום.

משרד או בחוץ?
יש אנשים שלא מסוגלים לסבול להיות במשרד. הימצאות בין קירות נראית להם חונקת ומגבילה. "לשהות בחלל סגור יהיה לי זמן בקבר," הם אומרים. אלה, רק תנו להם להסתובב בשטח, להדריך טיולים, לסמן שבילים, למדוד כבישים, להיות סוכנים שנוסעים ממקום למקום. הכול מלבד ג'וב משרדי.

ניהול
יש אנשים שאוהבים להפעיל אחרים, לפקח ולהגיד מה לעשות, ויש כאלה שמעדיפים לעשות את העבודה ושיעזבו אותם בשקט.
הבחירה באיזה צד להיות מכתיבה בהכרח את המקצוע שבו תרצו לעסוק ואת תחום הלימודים שתתעניינו בו.

עבודה בצוות
האם אתם זאבים בודדים שמעדיפים לפעול לבד או אוהבים לפעול בצוות בתלות הדדית? זו אחת השאלות הראשונות והחשובות ביותר שכל אחד צריך לשאול. מי שצריך חבר'ה יסבול תועפות אם יהיה סגור בחדר לבדו כל היום, ומי שלא מסוגל לפעול בצוות יתסכל את עצמו ואת חבריו אם יצטרך לעבוד איתם, וגם יפגע באיכות העבודה.

עצמאות או פיקוח
יש אנשים שנוח להם שנותנים להם במשך היום כל פעם מטלה קטנה וכל צעד שהם עושים מפוקח מגבוה. יש כאלה שחייבים את העצמאות שלהם
ולא יכולים לסבול שעומדים להם על הראש. הם רוצים לקבל בתחילת היום את רשימת המטלות שלהם ושיעזבו אותם בשקט.
לאיזה צד של המתרס אתם שייכים?

שכר
כולם רוצים להרוויח הרבה. אבל יש כאלה שנושא השכר חשוב להם מאוד, בעוד אחרים יהיו מוכנים להתפשר ולהרוויח פחות, ובלבד ששעות העבודה יהיו נוחות והעבודה תעניין אותם. חשוב לקחת זאת בחשבון כי עם השנים ההסתכלות על כסף נוטה להשתנות ומי שבחר להיות מורה מתוך אידיאולוגיה מגלה פתאום שמה שהספיק לו כרווק כבר לא מספיק עם משכנתא ושני ילדים, ואז התסכול והמרמור נוטים להקים מחנה קבע בנפשכם ושביעות הרצון קופצת בנג'י, חותכת את החבל ונעלמת. אני לא אומרת שאפשר לחזות מראש בגיל 24 את הצרכים בגיל 40, אבל כדאי להיות ערים לעניין הזה.

שעות עבודה
האם מתאים לכם לעבוד 12-14 שעות במשרת ניהול תובענית? האם מתאים לכם לעבוד מפוצל? האם מתאים לכם לעבוד בלילה? ובשבת?
מי שלא מוכן לעבוד שעות ארוכות, במשמרות ובשבתות, עדיף שלא ילך ללמוד רפואה, למשל.

קידום
יש מקומות עבודה מאוד היררכיים. מתחילים בתחתית ומתקדמים לעמדת מנהל משמרת, אחראי צוות, ראש אגף וכן הלאה. יש מקומות שההיררכיה בהם היא: בוס – כל השאר. במקומות כאלה פשוט אין לאן להתקדם. אם חשוב לכם להרגיש שאינכם קופאים על השמרים ועושים כל הזמן אותו דבר תתאים לכם יותר חברה גדולה וממודרגת.

לסיכום
אני יודעת שערבבתי פה את תחום הלימודים עם שוק העבודה, שלא ערכתי תחקיר ראוי לשמו, לא הבאתי מרואיינים ולא גיביתי את טענותיי בנתונים מספריים. כמו כן, לא נתתי לאף עורך לערוך אותי ולכן יצא לי פוסט קצת ארוך, שלא כהרגלי. אולי יצאתם מבולבלים, אבל לי בבטן הנושא דווקא נשמע הגיוני כשחשבתי עליו. ד"ש חם לנחום ברנע.

נכתב על ידי אנג'י , 14/10/2009 17:30   בקטגוריות 2009, הרהורים, עבודה  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-22/8/2010 06:44
 



זהו שחר* של חודש חדש


ככה, בלי ששמתי לב, נגמר נובמבר והתחיל דצמבר, ואני עודני לובשת חולצות קצרות. רק את הסנדלים הואלתי להחליף סוף כל סוף בנעליים
כי בבוקר די קר. השבוע הנוכחי התחיל לגמרי לא משהו ואם זה סימן מקדים לכל החודש אני מקווה שמישהו ייתן לי איזה איתות כדי שאדע להיכנס
אל מתחת לפוך ולצאת בשנה הבאה.
השבוע נפתח ביום ראשון, כמו תמיד, וכשהגעתי לעבודה גיליתי עם שאר עמיתיי לקטקומבה המחניקה שמכונה "משרד" שלא זו בלבד שאין לנו אור
ואין לנו אוויר (לזה כבר התרגלנו), התפוצץ איזה צינור ואין מים בכל המבנה. עכשיו, המים במשרד משמשים לשלוש מטרות: שתייה, רחיצת כלים ובשירותים. עם השתייה הייתי מסודרת כי אני תמיד נושאת עמי, מלבד את צער השתיקה, גם בקבוק מים גדול. עם רחיצת הכלים לא הייתה לי בעיה
כי כזכור לכם (או שלא) עברתי לפני כשלושה שבועות להשתמש בכלים חד-פעמיים. נשארה בעיית השירותים. לאחר מחשבה לא מעמיקה במיוחד אימצתי אסטרטגיה גאונית שכבר שימשה בהצלחה את מיטב חיילינו וידועה בשם "משמעת מים". העיקרון פשוט: משתדלים לא לשתות.
אם לא אשתה הרבה, הרהרתי, לא אצטרך ללכת לשירותים שאי אפשר להוריד בהם את המים. אם כלום לא נכנס כלום לא יוצא. זו פיזיקה פשוטה. הבצורת המקומית נמשכה עד שעות הצהריים המאוחרות, אבל אפילו לפני שחודשה אספקת המים הבנתי מאוחר מדי שאני מטומטמת, כי כאב מפושט מילא לי את כל חלל הראש. מיד כשהתחלתי להרגיש בכאב לא חיכיתי יותר משעה עד שהתחלתי לשתות הרבה ובמרץ.
זה כמובן היה מעט מדי ומאוחר מדי. ויהי ערב ויהי בוקר יום ראשון.
ביום שני בסביבות הצהריים, בלי שום התגרות מצדי, התנפלה עליי מיגרנה אכזרית במיוחד. צמצמתי עיניים וייבבתי שזה לא פייר. כאב לי הראש
כבר אתמול. מה זה צריך להיות יום אחרי יום? לקחתי את הכדורים שמיועדים למיגרנות, סיימתי את יום העבודה והלכתי לשיעור ספרדית.
בערב פגה השפעת הכדור והמיגרנה שבה והרימה את ראשה הנבזי תוך שהיא מאיימת לפוצץ את ראשי שלי. הלכתי לישון רק כדי להתעורר
כעבור שעתיים מיתוש! חודש דצמבר ויתושה ארורה מזמזמת לי באוזן! מרוב תדהמה לא ידעתי מה לעשות. אני מאוד מיומנת בטיפול ביתושים בקיץ. אבל עכשיו פאקינג דצמבר. מה אני אמורה לעשות? החלטתי לחזור לישון כי היתושה בטח תיעלם מעצמה. להפתעתי זה לא קרה.
היא המשיכה להציק, אז לא הייתה לי ברירה. קמתי והתחלתי לחפש את הדוחה יתושים. איך שקמתי הרגשתי את הפטישים של המיגרנה
הולמים לי בראש. איכשהו מצאתי את הדוחה, איכשהו חיברתי אותו לחשמל, צנחתי חזרה במיטה וחיכיתי שהדפיקות במוח ייפסקו.
כשקמתי הבוקר הכאב כבר נחלש לרמה שאמנם גורמת לי עד עכשיו לקמט את פניי בהבעה של נגעלת, אבל היא נסבלת.
בצהריים קראתי בעיתון כמה ידיעות מעניינות. קודם כל, שבני משפחתו של הרב אריה לייבוש טייטלבאום, שנהרג בפיגוע בהודו, לא מוכנים
שדגל ישראל יעטוף את ארונו. מחמם את לבי לקרוא משפטים כמו "לוויה ציונית היא בגדר חילול כבוד המת". עוד קראתי שהיום הפריימריז לעבודה ושיש כ-40 מועמדים שרוצים להיבחר לכנסת הבאה, אבל רק שמונת המקומות הראשונים נחשבים ריאליים. כיום יש לעבודה 15 חברי כנסת,
מה שאומר ש-7 מהם ימצאו את עצמם בלי עבודה. על רקע הפיטורים ההמוניים במדינה אני חושבת שיש משהו הולם בכך שגם חלק מנבחרינו
יאבדו את מקום עבודתם, אם כי אני לא משלה את עצמי שאותם ח"כים לשעבר ייאלצו ללכת לחתום בלשכה. די מהר יקבל הח"כ בדימוס
הצעה מפתה שתאפשר לו לחמם כיסא במקום אחר ולהמשיך לקבל משכורת מנופחת. אחר כך ראיתי שבעצם אין היום פריימריז בגלל תקלה במערכת המחשבים. אני לא מצליחה להחליט אם זה יותר מצחיק או יותר עצוב. מה שבטוח: זה מביך.  
אולי זו תחילת המסע אל שפל המדרגה שמפלגת העבודה צריכה לעבור כדי לקחת את עצמה בידיים ולהמציא את עצמה מחדש.
*אין כוונתי לשחר מהאח הגדול. פוסט זה אינו, אני חוזרת, אינו עוסק באח הגדול.

נכתב על ידי אנג'י , 2/12/2008 18:12   בקטגוריות הומור, אקטואליה, שחרור קיטור, עבודה, 2008  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של imprudence ב-28/5/2010 15:06
 



העבודות הראשונות שלי


העבודות הראשונות שלי היו בייביסיטר ושיעורים פרטיים, אבל זה היה כשעוד הייתי קטינה והכסף היה שחור.
בעבודה ראשונה אתייחס לשלוש עבודות אזוטריות כשעשיתי בצעירותי ושילמתי עליהן מס הכנסה.

 

לפני הגיוס

הייתי אמורה להתגייס בנובמבר, אבל אז הגיע צו נוסף ובו נדחה גיוסי לפברואר, ככה שהיה לי המון זמן לפני הגיוס.
בזמן הזה הספקתי לעשות פסיכומטרי, להוציא רישיון נהיגה ולעבוד קצת. המקום הראשון שעבדתי בו היה מפעל אלקטרוניקה נצלני.

הגעתי לשם כי בעל המפעל היה מכר של חבר של אח של דוד של מישהו שאבא שלי הכיר והוא הסכים לקבל אותי. ביום הראשון ישבתי והכנתי רכיבים.
כל מיני רכיבים אלקטרוניים מגיעים במין שרשרת ארוכה. את השרשרת מלבישים על מכונה ומסובבים ידית.
הפעולה הזו חותכת את הרכיבים ומשחררת אותם וגם נותנת להם את הכיפוף הנחוץ. יום שלם סובבתי את הידית, מ-7 בבוקר עד 16 אחר הצהריים.
כל כך הצטיינתי בזה שלמחרת קודמתי! הידד!

עברתי לשורת אלה שמרכיבים מעגלים. יש מין מעגל ירוק ויש עליו סימנים ולפי הסימנים צריך לשים את הרכיב המתאים. עשיתי את זה במשך ארבעה ימים.
האמת? דווקא נהניתי. היה משהו מרגיע ומשחרר בעבודה המונוטונית, וגם הפועלות האחרות היו מאוד נחמדות.

יום אחד הייתי צריכה לחבר דיודה, והראו לי שיש על הדיודה חץ וצריך שהוא יתאים לחץ שבדבר הירוק ויהיה באותו כיוון.
אמרתי: "כן, כי דיודה היא מוליך חד-כיווני ואם אשים הפוך לא יעבור זרם. מכינים דיודות מגרמניום או צורן, שהם מוליכים למחצה" (מאוד אהבתי כימיה. תתבעו אותי).
האחראית נעצה בי מבט מצמית אז סתמתי ועברתי לעבוד בעמדה שהיה בה קיר ליד הגב.

עזבתי את המפעל לאחר שבוע. במשך כל אותו שבוע שאלתי כמה משלמים ולא הסכימו להגיד לי. רק ביום חמישי אמרו לי.
השכר היה 500 שקל לחודש, כששכר המינימום באותה תקופה היה 800. כבר אז הייתה לי תודעה מעמדית מפותחת וסירבתי לעבוד בתנאים האלה.

 

אחרי השחרור

כמו כל משוחרר טרי רציתי גם אני מענק ולא בחלתי באמצעים להשיגו.

השתחררתי בינואר משירות בבאר שבע ונשארתי בנגב. הלכתי לעבוד באופקים בבניית קרוונים.
הימים היו ימי העלייה הגדולה מרוסיה, והיה צורך להכין מהר הרבה יחידות דיור לעולים.  השתלבתי בחברה שבנתה בתי עץ קטנים וזולים באופקים ונתיבות.
החברה שכרה דירה שבה גרו יחד הפועלים, שילמה לנו 20 שקל ליום על מזון (אז זה היה הרבה), דאגה לנו להסעות ושילמה משכורות ממש יפות.

כל מה שאנחנו היינו צריכים לעשות זה לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה.

מי שהביא אותי לעבודה הזו חיבר אותי למנהל עבודה בראש טוב ולצוות נחמד.

עשיתי כל מיני עבודות מוזרות באתר, עמדתי על סולם והוצאתי קרטונים שחוברו לסיכות והגנו על התריסים כשריססו את הקרוון בצבע,
ישבתי על הגג והוצאתי ברגים (כבר לא זוכרת למה) אבל בעיקר התמקצעתי ברובָּה.
לימדו אותי לערבב ולהכין תערובת ואיך מכינים את החריצים שבין הבלטות, ואיך שמים רובה ומסירים את השיירים בסוף.
הייתי חוזרת לדירה בסוף יום עבודה כשכל שערי אבק וכל שריריי כואבים, הלכתי לישון ב-9 בערב וקמתי למחרת בשש בבוקר לעוד יום פיזי.
אבל הכסף היה טוב (ולא היה איפה לבזבז. או מתי), היה מגניב והרגשתי מאוד חלוצית וציונית. ואז הגיע המשבר.
פיטרו את המנהל שלי וצירפו אותי לצוות של חתיכת זבל. הוא היה אחראי על מחלקת הבנות (שרובן היו פרחות) וזה היה צוות ניקיון.
הוא מאוד השתומם שלמרות שאני בחורה אני לא עובדת בצוות ניקיון עם כל שאר הבחורות ודאג שאגיע אליו.
היינו הולכות לבתים שבנייתם הושלמה ופשוט מנקות אותם מכל פסולת הבניין כדי שיתאימו למגורים.
זה היה מעצבן כי אם הייתי רוצה להיות עוזרת בית לא הייתי נוסעת עד אופקים, וחוץ מזה המנהל החדש לא אהב אותי ולא היה נחמד אליי בכלל.
היינו לקראת סיום הפרויקט באופקים ועמדנו לעבור לנתיבות.

כשעברנו לנתיבות ניסיתי להיכנס שוב לצוות רובה, אבל סירבו לאפשר לי את זה ואמרו שאני צריכה להיות עם שאר הבנות, בניקיון. לכן עזבתי מיד.
בסך הכול עבדתי בבניין שלושה חודשים.

 

אחרי השחרור 2

עדיין חסרו לי ימים למענק, ולאחר כחודשיים שבהם לא עבדתי ראיתי מודעה שמחפשים עובדים למושב בחבל לכיש. יצרתי קשר ונסעתי לשם.
היינו שישה חבר'ה וגרנו בדירה קטנה של המעביד, שניים בכל חדר. עסקנו בשלל עבודות חקלאיות: דילול, בציר, קטיף, הכנת ארגזים.

עבדתי מ-5 בבוקר עד 13 בצהריים, ב-13 הלכנו קצת לבריכה של המושב, נחנו, אכלנו ומ-16 עד 19 הכנו ארגזים, שיהיה במה לבצור למחרת.
חודש וחצי לאחר שהגעתי לשם, בעיצומו של קטיף אפרסקים, הייתה לי היתקלות עם נחש צפע. אמיתי. מהסוג שזוחל ומוציא לשון.
פינו אותי מהשטח במהירות ב... טרקטור והגעתי לבית החולים ברזילי עם דופק של 20 על 60.
ביליתי שם יומיים וחצי עד ששוחררתי ועוד שלושה שבועות בבית עם יד בעובי רגל. של מתמודדת ב"לרדת בגדול".
חזרתי לעבודה כדי להשלים את הימים שעוד חסרו לי  ובעיקר כי חיי המושב בלב כל הירוק היו נוחים מרגיעים.
הזהירו אותי שהכשה נוספת בתוך שנה תהיה קטלנית בשבילי. ממש סכנת חיים. אז נקטתי אמצעי זהירות מפני הכשות: נעלתי נעליים ולא סנדלים.
איך זה רלוונטי, שהרי הוכשתי ביד, קרוב לכתף? אומר להגנתי שהייתי רק בת 20 והיה לי היגיון משלי.
בשאר שהותי במקום למדתי להכין עלי גפן ממולאים וריבת ענבים ושכחתי שפירות קונים בשוק. אם רצינו פירות היינו פשוט לוקחים מהמשקים...  
כמו כן השתחררתי מהביישנות שבלדבר אנגלית. היו במושב המון מתנדבים וכולנו דיברנו אנגלית בינינו.

באוקטובר עזבתי והלכתי להיות סטודנטית. 

נכתב על ידי אנג'י , 16/4/2008 14:30   בקטגוריות עבודה, הומור, הנושא החם, 2008  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תומר ב-29/8/2008 20:33
 



101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)