לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ציטוטים - הסוד

ציטוטים של דמויות חשובות בעולם המודעות העצמית , יצירת מציאות - הסוד, ומובילים בעולם האימון האישי והעיסקי. אנשים שהפכו מורי דרך. לקט המאמרים שהשפיעו גם עלינו במהלך דרכינו וסיעו לנו בהתפתחות שלנו ושל המתאמנים והתלמידים שלנו במרכז התודעה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2008

מודעות עצמית - החלטות מאת בוב פרוקטור


המאמר הבא של בוב פרוקטור אחד המשתתפים בסרט הסוד הוא אחד המאמרים מעוררי ההשראה שאני מכיר.

אנשים שקראו את המאמר קיבלו זריקת מרץ ואמונה עצמית שלא היתה להם קודם.

אני ממליץ על המאמר בחום רב, גם לכל המתלבטים, ולכל מי שצריך כח להתחיל תהליך של שינוי בחייו

תהנו לכם.

 

יוסף

מרכז התודעה

 

 

החלטות

 

זה מתחיל עם ההחלטה שלך...

 

קיים שינוי חשיבה יחיד שאתה יכול לעשות אשר, תוך אלפית השנייה,  יפתור בעיות עצומות למענך. יש בו הפוטנציאל לשפר כמעט כל בעיה אישית או עסקית שאי-פעם תתקל בה...  וזה ממש יוליך אותך לשביל של הצלחה שלא תאומן. יש לנו שם לפעילות המנטאלית הקסומה הזאת....  זה נקרא  החלטה.

 

החלטות או העדר החלטות אחראיות על הצלחה או כשלון בקריירה של רבים. אנשים שהפכו להיות מומחים בקבלת החלטות, בלי להיות מושפעים ע"י דעותיהם של אחרים, הם אותם אנשים שהכנסתם השנתית היא ברמה של שש או שבע ספרות. בכל אופן לא רק הכנסתך מושפעת מהחלטות, כל החיים שלך נשלטים ע"י הכוח הזה. בריאות הגוף והנפש שלך, איכות החיים של המשפחה שלך, החיים החברתיים שלך, סוג מערכת היחסים שאתה מפתח... כולם תלויים ביכולת שלך לקבל החלטות מבוססות.

 

היית סבור כי נושא כל כך חשוב כמו קבלת החלטות, כאשר יש לזה השלכות כל-כך מרחיקות לכת, יילמד בכל בית-ספר, אבל  זה לא  כך. כדי לסבך עוד יותר את הבעיה, לא רק שנושא קבלת החלטות נעדר מתכנית הלימודים במוסדות החינוך שלנו, עד לאחרונה, הוא גם נעדר מכל  תהליכי האימון להכנת כוח האדם במרבית התכניות הזמינות למטרות אלה.

 

אם כך כיצד אמור  מישהו לפתח  יכולות מנטאליות אלה ? פשוט מאד, אתה חייב לעשות זאת בעצמך. בכל אופן, אני חושב שזה חיוני להבין שזה בכלל לא קשה ללמוד איך לקבל החלטות נבונות. חמוש במידע הנכון ובזה שאתה מקבל על עצמך משמעת מסוימת, אתה יכול להפוך את עצמך למקבל החלטות מאד יעיל.

 

אתה למעשה יכול לסלק כל עימות או בלבול בחיים שלך ע"י כך שתהיה מומחה בקבלת החלטות. קבלת החלטה מביאה סדר בתודעה שלך וכמובן שסדר זה משתקף בעולם החיצוני שלך... התוצאות שלך.

 


ג'ימס אלן כנראה חשב על החלטות כאשר הוא כתב (בחרוזים):

"We think in secret and it comes to pass. Environment is but our looking glass"

או בתרגום חופשי: "אנחנו חושבים בסוד ונותנים לזה לעבור. הסביבה איננה אלא הראי שלנו" אף אחד לא מסוגל לראות אותך מקבל החלטות אבל כמעט תמיד הם יראו את תוצאות ההחלטות שלך. האדם שנכשל בפיתוח יכולתו לקבל החלטות, גורלו נחרץ משום שהעדר יכולת בקבלת החלטות גורם לעימות פנימי שיכול, ללא הזהרה מוקדמת, להסלים את כל המאבקים המנטאליים והרגשיים שלנו. לפסיכיאטרים יש שם המתאר את המלחמות הפנימיות האלה, הוא נקרא אמביוולנטיות. מילון האוקספורד שלי מסביר שמילה זו מסמלת קיום רגשות מנוגדים באותו אדם, לקראת אותה מטרה.

 

אתה אינך זקוק לתואר דוקטור בפסיכיאטריה כדי להבין שאתה עומד להיתקל בקשיים בחיים שלך בזה שאתה מרשה לתודעה שלך להישאר במצב של  קיום רגשות מנוגדים בתקופה כלשהי. האדם שמרשה לדבר כזה להתקיים יהפוך להיות מאד תלותי ולמעשה לא יהיה מסוגל לשום סוג של פעילות פרודוקטיבית. זה ברור שכל האנשים המוצאים את עצמם במצב מנטאלי כזה, אינם חיים; לכל היותר הם רק מתקיימים. החלטה או סדרה של החלטות עשויות לשנות הכול.

 

אחד החוקים הבסיסים של היקום הוא: "לברוא או להתפורר". העדר החלטה גורמת להתפוררות. כמה פעמים שמעת מישהו אומר: "אינני יודע מה לעשות." כמה פעמים שמעת את עצמך אומר: "מה לעשות?"  תחשוב על הרגשות ההססניים שאתה ולמעשה כל אדם על כדור הארץ חווה מדי פעם.

 

תאהב אותם – תעזוב אותם

עזוב – הישאר

תעשה – אל תעשה

תפשוט את הרגל – לא, אל תעשה זאת

לך לעבודה – תצפה בטלביזיה

תקנה את זה – אל תקנה את זה

תגיד את זה – אל תגיד את זה

תאמר להם – אל תאמר להם

כל אחד, בהזדמנות, התנסה ברגשות המנוגדים האלה. אם זה קורה לך לעיתים קרובות, החלט ברגע זה להפסיק את זה. הסיבה לרגשות מנוגדים אלו היא חוסר החלטה, אבל אנחנו חייבים לראות לנגד עינינו שהאמת איננה תמיד כפי שהיא נראית. אמנם העדר החלטה היא סיבה לרגשות מנוגדים אולם זאת סיבה משנית,  ולא הסיבה העיקרית. חקרתי את התנהגות האנשים שהפכו להיות מומחים בקבלת החלטות מעל עשרים וחמש שנה.  לכולם יש משהו משותף. יש להם תדמית עצמית מאד חזקה, רמה גבוהה של הערכה עצמית. הם יכולים להיות שונים כמו יום ולילה בהיבטים רבים אחרים, אבל ללא ספק הם בעלי ביטחון עצמי. הערכה עצמית נמוכה או חוסר ביטחון עצמי הוא מקור החטא. מקבלי החלטות אינם פוחדים לטעות. אם וכאשר הם טועים בהחלטות שלהם, או נכשלים במשהו, יש בהם היכולת לבטל זאת במשיכת כתפיים. הם לומדים מהניסיון אולם לעולם לא ישלימו עם הכישלון.

 

כל מקבל החלטות היה או מספיק בר-מזל לגדול בסביבה שם קבלת ההחלטות הייתה חלק מהחינוך שלהם, או שהם פיתחו לעצמם מיומנות זאת בשלב יותר מאוחר. הם מודעים למשהו שכל אדם הרוצה לחיות חיים מלאים, חייב להבין: קבלת החלטות זה משהו שאינך יכול להתחמק ממנו.

 

זהו עיקרון ראשי בקבלת החלטות. החלט במקום שאתה נמצא בו ועם כל מה שיש לך. זה בדיוק מדוע מרבית האנשים אף פעם לא שולטים על ההיבט הזה של החיים. הם מאפשרים למשאבים שלהם להכתיב להם אם ומתי החלטה יכולה או תוכל להתקבל. כאשר ג'ון קנדי שאל את  ורנר פון-בראון מה יידרש כדי לבנות טיל שיישא אדם אל הירח ויחזיר אותו לכדור הארץ בבטחה, התשובה שלו הייתה ישירה ופשוטה. "הרצון לעשות את זה." הנשיא קנדי אף פעם לא שאל אם זה אפשרי. הוא אף פעם לא שאל אם הם יכולים להרשות זאת לעצמם או כל אחת מאלפי השאלות האחרות, כאשר כל אחת מהן... בזמן ההוא.. הייתה בהחלט הגיונית ומבוססת.

 

הנשיא קנדי קיבל החלטה... הוא אמר, אנחנו נשים אדם על הירח ונחזיר אותו בבטחה אל כדור הארץ, לפני תום העשור. העובדה שזה מעולם זה לא נעשה במשך אלפי שנות ההיסטוריה האנושית, לא היוותה שיקול דעת. הוא החליט במקום שהיה בו ועם מה שהיה לו. המטרה הושגה בתודעה שלו בשנייה שהוא קיבל את ההחלטה. זה היה רק עניין של זמן... אשר נשלט ע"י חוק טבע בטרם היעד קרם עור וגידים כדי שכל העולם יוכל לראות.

 

רק לפני מספר שעות ... הייתי... במשרד עם שלושה אנשים. שוחחנו על רכישת מניות בחברה מסוימת. אני מכרתי והם קנו. אחרי פרק זמן סביר, אחד השותפים שאל אותי מתי אני רוצה לקבל את החלטתם. עניתי, "ממש עכשיו." אמרתי להם, "אתם כבר יודעים מה אתם רוצים לעשות."  היה ויכוח כלשהו בקשר לכסף. הסברתי להם שלכסף אין שום קשר לזה. ברגע שקבלת החלטה הכסף כבר יימצא.... תמיד. אם זה יהיה הרווח היחיד שתקבל מהמסר המסוים הזה על קבלת החלטות, תצרוב אותו בתודעה שלך. הוא ישנה את החיים שלך. הסברתי לשנים מהאנשים הללו כי אני לעולם אינני נותן לכסף להשפיע על התודעה שלי כאשר אני מחליט אם לעשות משהו או לא. אם אני יכול להרשות לעצמי או לא זה איננו מהווה אף פעם שיקול דעת. אם אני רוצה או לא, זה השיקול היחידי. אתה יכול להרשות לעצמך כל דבר, יש מקור בלתי נדלה לכסף. כל הכסף שבעולם יהיה זמין עבורך, כאשר ההחלטה המתקבלת היא מספיק חזקה. אם אתה זקוק לכסף אתה תמשוך אותו.

 

אני מודע היטב שיש מספר רב של אנשים שיחשבו זאת לבלתי הגיוני. אינך יכול  להחליט לעשות משהו אם אין לך המשאבים הדרושים. זה בסדר גמור אם זאת הדרך שאתה בוחר לחשוב.  אני רואה זאת כדרך מאד מוגבלת לחשיבה. למען האמת זאת כנראה בכלל לא חשיבה... זה נראה יותר כדעה  מובעת אשר ירשת כנראה מבן משפחה מבוגר, שגם הוא לא חשב.

 

לחשוב זה חשוב מאד. מקבלי החלטות הם חושבים דגולים. האם אתה לוקח בחשבון את מחשבותיך?... כיצד הן משפיעות על ההיבטים השונים של חייך? למרות שזה חייב להיות אחד השיקולים הרציניים ביותר שלנו, עבור הרבה אנשים זה איננו כך. יש מתי מעט המנסים למשול או לשלוט במחשבותיהם.

 

כל מי שעשה מחקר על החושבים הדגולים, מקבלי ההחלטות הגדולים, עושי ההיסטוריה, ייווכח לדעת שלעיתים נדירות הם הסכימו בכל מה שנוגע לחקר חיי האדם. למרות זאת, הייתה נקודה אחת עליה הם הסכימו הסכמה מלאה ואחידה והיא, "אנחנו נהיים לדבר שעליו אנו חושבים." או באנגלית:We become what we think about""

על מה אתה חושב? אתה ואני חייבים להבין כי המחשבות שלנו שולטות באופן מוחלט על כל החלטה שאנחנו מקבלים. אתה הסך הכל של  מחשבותיך. על-ידי כך שתקבל שליטה ברגע הזה ממש, אתה יכול להבטיח לעצמך יום טוב. אל תיתן לאנשים אומללים, שליליים או נסיבות להשפיע עליך.

 

המכשול הגדול ביותר שתיתקל בו בעת קבלת החלטה חשובה בחייך אלו הנסיבות. אנחנו מרשים לנסיבות להסיט אותנו מהשגת המטרה כאשר אנחנו אמורים לתת את הכל כדי להשיגה. יותר חלומות מתנפצים ויעדים אינם  מושגים בגלל נסיבות, מאשר בגלל כל גורם בודד אחר.

 

כמה פעמים תפסת את עצמך אומר: "הייתי רוצה לעשות את זה או שיהיה  לי את זה אבל אינני יכול בגלל"...  כל מה שבא אחרי המילה: "בגלל" אלו הנסיבות. נסיבות יכולות לגרום לעקיפה בחיים שלך אבל אינך צריך להרשות להן לעצור אותך מלקבל החלטות חשובות.

 

נפוליאון אמר: "נסיבות, אני יוצר אותן."

 

בפעם הבאה כאשר תשמע מישהו אומר שהיה רוצה לצאת לחופשה בפאריס, או לרכוש מכונית מסוימת אבל אינם יכולים מאחר ואין להם הכסף, תסביר להם שהם אינם זקוקים לכסף עד שהם מקבלים את ההחלטה לנסוע לפאריס או לקנות את המכונית. כאשר ההחלטה מתקבלת, הם כבר ימצאו דרך להשיג את הכסף הנחוץ. הם תמיד מצליחים.

 

הרבה אנשים  מנסים משהו פעם או פעמיים ואם הם אינם פוגעים בול, הם מרגישים נכשלים. כישלון אינו הופך מישהו לנכשל, אבל לעזוב את זה באמצע בודאי שכן, ועזיבה היא החלטה. ע"י כך שאנחנו הולכים אחרי צורה כזאת של הגיון, אתה תצטרך לומר לעצמך שכאשר אתה מקבל החלטה לעזוב, אתה מקבל החלטה להיכשל.

 

כל יום אתה שומע בארה"ב  על שחקן כדור בסיס שחותם על חוזה המתחייב לשלם לו כמה מיליוני דולרים בשנה. אתה צריך לזכור... אותו שחקן מחטיא את הכדור לעיתים יותר קרובות מאשר הוא מצליח לפגוע בו, כאשר הוא עולה על המגרש.

 

כל אחד זוכר את  Babe Ruth על 714 ההצלחות שלו אבל מזכירים לעיתים רחוקות את 1.330 ההחטאות שלו.

 

צ'רלס פ. קיטרינג  אמר,  ואני מצטט, "כאשר אתה ממציא, אם אתה ניכשל   999 פעמים ומצליח פעם אחת, אתה בפנים."

 

זה נכון כמעט לגבי כל פעילות שאתה יכול לציין, אולם העולם ישכח מהר את הכישלונות שלך לאור ההצלחות. אל תהיה מודאג מהכישלונות, זה יחסן אותך ויכין אותך להצלחה הגדולה שלך.  להצליח זאת החלטה.

 

לפני הרבה שנים הלן קלר נשאלה אם לדעתה יש דבר גרוע יותר מעיוורון. היא השיבה במהירות שיש דבר יותר גרוע. היא אמרה, "האדם הכי פטטי (מעורר חמלה)  בעולם הוא אדם בעל ראיה אבל ללא חזון." אני מסכים עם הלן קלר. (View= ראיה, Vision = חזון)

בגיל 91, ג'יי סי פני נשאל מה מצב הראיה שלו. הוא אמר שהראיה שלו מתדרדרת אולם החזון שלו מעולם לא היה טוב יותר. זה ממש גדול, לא כן?

 

כאשר אין לאדם חזון על חיים טובים יותר, הם סוגרים את עצמם באופן אוטומטי בבית-סוהר; הם מגבילים את עצמם לחיים בלי תיקווה. זה קורה לעיתים קרובות כאשר אדם מנסה באופן רציני, במספר מקרים לנצח, אולם הוא ניכשל פעם אחרי פעם. כישלונות חוזרים עלולים להזיק לתדמית העצמית של מישהו ולגרום להם לא לראות את הפוטנציאל שלהם. לפי כך, הם מקבלים החלטה לעזוב ולהיכנע לגורלם.

 

תצעד את הצעד הראשון כדי לנבא את העתיד המשגשג שלך. תבנה לעצמך תמונה מנטאלית כיצד בדיוק אתה רוצה לחיות. קבל החלטה נחושה לדבוק בחזון הזה ואמצעים חיוביים שישפרו כל דבר, יתחילו לזרום לתודעה שלך.

 

להרבה אנשים יש חזון יפה כיצד היו רוצים לחיות אולם מאחר ואינם רואים כיצד כל זה יתרחש, הם עוזבים את החזון. אילו  היו יודעים כיצד הם ישיגו או יבצעו את זה, כי אז הייתה להם תכנית ולא חזון. אין כל השראה בתכנית  אבל בודאי שיש בחזון. כאשר אתה רואה את החזון שלך, תקפיא ותמסגר אותו בהחלטה ואל תדאג בקשר לאיך תעשה את זה או מהיכן יגיעו המשאבים. תטעין את ההחלטה שלך בהתלהבות... זה חשוב. סרב לדאוג כיצד זה יתרחש.

 

קבלת החלטות למפרע

 

אנחנו מזמינים מקום למפרע כאשר אנחנו טסים לאן שהוא, זה לגמרי מקובל. אנחנו עושים הזמנה מראש כדי לסלק כל אי-הבנה או בעיה, כאשר מגיע מועד הטיסה. אנחנו עושים אותו דבר כאשר שוכרים מכונית, מאותה הסיבה. רק תחשוב על הבעיות שאתה יכול למנוע ע"י קבלת החלטות רבות שאתה צריך לקבל... הרבה זמן למפרע. אתן לך דוגמא מצוינת. כאשר אני מכין את המסר הזה זו תקופת הרמדאן, תקופה בה רוב המוסלמים המאמינים, צמים. הייתי במשרד אתמול בקואלה לומפור ונשאלתי אם הייתי רוצה כוס תה או קפה. עניתי שהייתי מעריך כוס תה. הגברת שישבה לידי נשאלה אותה שאלה וענתה..."לא, אני צמה." כאשר נשאלה, היא לא הייתה צריכה להחליט אם היא רוצה משהו או לא. אם היא צמאה או לא זה כלל לא היה שיקול לגביה. ההחלטה נתקבלה מראש וההחלטה למפרע התמזגה היטב במשמעת עצמית.

 

בדיוק אותו רעיון עובד אצל מישהו שנמצא בדיאטה כדי להוריד משקל. ההחלטות שלהם מתקבלות למפרע. אם מציעים להם פרוסה גדולה של עוגת  שוקולד, הם לא חייבים להגיד, "וואו, זה נראה טוב... אני תוהה אם מותר לי." ההחלטה לא להתפתות נתקבלה למפרע.

 

קיבלתי החלטה לפני זמן רב שלא אשתתף בויכוח על מדוע משהו לא יכול להתבצע. הפיצוי היחידי שאי פעם תקבלו על ההשתתפות או על השקעת האנרגיה בצורה כזו של ויכוח, זה משהו שאינך רוצה.

אני תמיד נדהם מחדש על מספר האנשים, הנראים לכאורה אנשים אינטליגנטים, העומדים על כך לסחוב אותך לתוך סיעור המוחות השלילי הזה. בנשימה אחת האנשים האלה אומרים לך כי הם מעונינים ברצינות להשיג מטרה מסוימת ובנשימה הבאה, הם מתחילים לדבר מדוע זה בלתי אפשרי. רק תחשוב כמה היו נהנים מהחיים אילו קיבלו החלטה לא לקחת חלק בצורה כזאת של בזבוז אנרגיה.

 

הפסיכולוג ההומני דר' אברהם מסלואו שהקדיש את חייו במחקר על אנשים שהגשימו את עצמם, הצהיר ברור מאד שאנחנו צריכים ללכת שבי אחרי המדריך הפנימי שלנו ולא להתנדנד ע"י דעות אחרים או נסיבות חיצוניות. המחקר של דר' מסלואו הראה שמקבלי ההחלטות בחיים יש להם מספר דברים משותפים; הדבר החשוב ביותר הוא שהם עבדו על מה שהם הרגישו שזה כדאי וחשוב. הם מצאו בעבודה תענוג והיה שוני קטן בין עבודה ומשחק. דר' מסלואו אמר, כדי להגשים את עצמך אינך צריך רק לבצע את העבודה שאתה חושב שהיא חשובה. אתה מוכרח לבצע אותה היטב וליהנות מזה.

 

דר' מסלואו  שם לב כי מבצעים דגולים אלה יש להם ערכים, האיכויות האלה באישיות שלהם נחשבו בעיניהם כאיכויות כדאיות וחשובות. הערכים שלהם לא נאכפו עליהם ע"י החברה, הורים או אנשים אחרים בחייהם. הם קיבלו את החלטותיהם בעצמם. כמו העבודה שלהם, הם בחרו ופיתחו את ערכיהם, בעצמם.

 

החיים שלך הם חשובים ובמקרה  הטוב ביותר, החיים הם קצרים. קיים בך הפוטנציאל לעשות את כל מה שתבחר ולעשות את זה היטב. אבל, אתה חייב לקבל החלטות וכאשר הזמן לקבלת החלטה מגיע, אתה מוכרח לקבל את ההחלטה בו במקום ועם מה שיש לך. תרשו לי להשאיר אתכם עם מלותיהם של שני מקבלי החלטות דגולים, וויליאם ג'יימס תומס אדיסון. וויליאם ג'יימס הציע כי בהשוואה למה שאנחנו אמורים להיות, אנחנו מנצלים רק חלק קטן מהמשאבים הפיזיים והרוחניים שלנו. אם אנחנו מרחיבים את המושג הזה, האדם חי בהרבה פחות מהגבולות שלו. יש בו כוחות מסוגים שונים שבדרך כלל אינו משתמש בהם.

 

שנים מאוחר יותר, תומס אדיסון אמר, ואני מצטט, "אילו כולנו היינו עושים את הדברים שאנחנו מסוגלים לעשות, היינו ממש מדהימים את עצמנו."

 

ע"י קבלת החלטה פשוטה, המוחות הגדולים של העבר זמינים עבורך. אתה יכול ממש ללמוד כיצד להפוך את החלומות הפראים ביותר שלך למציאות.

 

השתמש במידע חשוב  זה  ותכיר בגדולה הקיימת בתוכך. יש בך משאבים אינסופיים של פוטנציאל ויכולת הממתינים להיות מפותחים. התחל היום – אף פעם אין זמן מתאים יותר מאשר ההווה.

 

היה כל מה שאתה מסוגל להיות !

 

 

 

תורגם כרוחו (ולא תמיד כלשונו) ע"י משה בר

 

 

אני בטוח שכולכם הושפעתם מהמאמר

הזמן לשנות הוא עכשיו

 

בהצלחה !!!

 

 

יוסף שוורץ

מרכז התודעה

[email protected]

 

 

 

 

 

 

לכתבות נוספות בנושא :

 

-       מרכז התודעה

-         ממדע למודעות עצמית

-         חומר רוח ומודעות עצמית

-         הצלחה או כישלון

-         התפתחות אישית

-       אנרגיות חיוביות

-     מודעות עצמית ע"פ ביירון קייטי

-     הסרט הסוד

 

                                                                                   

הטיפ של ריקי

 

-         חשיבות הבחירה בחיינו

 

 

 

נכתב על ידי , 12/3/2008 18:49  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 57




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוסף מרכז התודעה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוסף מרכז התודעה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)