לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2010

מוצא האדם - 10 (פרויקט האייקונים הגדול)


 

ראינו עד כה את תרשים האבולציה כהצהרה צורנית - של דמוית צועדות (וכמעט נפלט לי אנשים צועדים, ויש המון אנושיות בצעדה הזאת, שבה רק בן אנוש אחד), וכשפה סימבולית של תאור מימד הזמן. אך מעבר לאותו תיאור יש לתרשים משמעות עמוקה. משמעות זאת, של מוצא האדם, נתפסת בעיני רבים כמתריסה, מתגרה ובלתי מתקבלת על הדעת (למרות שכאשר אני נתקל בטענה שזאת דעתי עליה אין הדעה מתלווה בזעם עם נטייה לאלימות, ובפרט אם משמיע הטענה מחיל אותה גם על עצמו ולא רק עלי). המשמעות, הכופרת, מעוררת תגובות, גם בדמות ווריאציות על הציור. 

 

ראשית, כהתקוממות על הטענה, אפשר להציג אותה בכיוון ההפוך.

 

 

למרות שאם הופכים את הכיוון, לא בטוח שנחזור למקום ממנו הגענו

 

 

המתנגדים לאבולוציה מנסים ללעוג לה. האדם המודרני הצועד כאן בראש השורה מתואר כ"גאון" החושב שמוצאו מהקוף.

 

 

האבולוציה, מה לעשות, דורשת סבלנות מרובה

 

תמונת האבולוציה ההפוכה, הנסיגה, יכולה כמובן לשמש כדי ללעוג למתנגדים.

 

 

 

 

 

כדאי לנצל את ההזדמנות ולפגוש את העימות בין שתי התיאוריות המתחרות - האבולוציה והבריאתנות.

 

 

כך נתפש השוני ביניהן.

 

 

וזו תוצאתה של הברירה הטבעית בין התיאוריות

 

 

 

יש מי שרואה מפגש פסגה בין השתיים

 

 

 

אך הדרכים סופן להפרד (ועוד נחזור לתמונה הזאת בסיום)

 

 

 

כי דו הקיום ביניהן הוא פרדוקסלי

 

 

 

אם כי יש להודות שהוא מחולל יצירתיות גאונית

 

 

 

כאן המועד הנכון להציץ איך משמש הציור שלנו, בעל המשמעות האסוציאטיבית המוכרת, כמצע ורעיון לקריקטורות מכל הסוגים.

 

 

פוליטיקה

 

 

 

 תעודת "אייקון מאושר"

השימוש בבננה הוא בעצמו בעל ערך

 

 

 

ועוד דברים המתפתחים בהדרגה

 

 

 

רעיונות מצחיקים ומבריקים יותר או פחות, עם מילים, או ללא

 

 

 

 

 

וכאלה שמצליחות ליצור חיוך רחב בזכות כישרון ציור עצום

 

וגם אל הצמד האחרון עוד נשוב.

המשך יבוא.

קישור לפרק הקודם.

 

נכתב על ידי , 26/3/2010 01:16   בקטגוריות פרויקט האייקונים הגדול  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-1/4/2010 18:19



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)