לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2012

עיני המתבונן


במבטנו האנושי, אנחנו מוצאים אנושיות בכל דבר. זאת "האנשה". האנושיות שלו מוקרנת החוצה, כמו אור פנס בחשכה, מאירה על מה שבסביבה, מאפשרת לנו לראות. אבל כמו לאורו של זרקור אדום, כשאין צבעים אחרים והכל נצבע אדום, כך במבטנו, הכל אנושי כמונו.כך החיות, במבטן הפקחי וחיוכן. כך העצים והאבנים ואדמת השדה והמים, והים הכל יכול. כך אלוהים בשמים - האנשה של אוויר, או ענן לבן שיער.

 

במבט על אנשים, אין צורך להאניש. על כן התאורה דקה יותר. הם נראים לנו כמונו. בעלי אותה תפיסה, אותן אהבות ואותם ערכים. זה המקור לאי-ההבנות. הבעיה היא לא שאיננו מבינים זה את זה. הבעיה היא, שאיננו מבינים שאיננו מבינים. ובכל זאת, מתעקשים. אם אנחנו מבינים זה את זה, אנחנו כנראה דומים. ואם אנחנו שונים, "אחרים", אנחנו לא מצליחים להבין, ומוותרים על התאורה הטבעית.

 

ולהיפך. יש מי שרואים באבנים לא יותר מסתם דוממים. וגם הכסא עליו יושבים – הוא רק חפץ. אפילו הג'ינס האהוב. ובאור זה של "החפצה", גם בעלי החיים הם חפצים, שאפשר לחתוך אותם, ולטחון ולבשל ולהוסיף תבלינים. וזונות הן חפצים, בובת מין איכותית אך סוררת. וחיילים, שאפשר לסדר בשורה ולשלוח להסתער. ואלוהים הוא סתם מכונה.

 

אני חושב שבראשית דרכם, לילדים יש נטיה להאנשה. הכל אנושי כמותם. אבל גם לחיפצון. הכל צעצועים שאפשר לפרק. אולי זה אומר שאין באמת הבדל? ובאמת, מהם בשר ודם?

 



נכתב על ידי , 3/5/2012 23:59   בקטגוריות אספרסו  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-5/5/2012 00:42



כינוי: 




89,189
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)