לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2012    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2012

התייעלות


קיצוץ ברווחה הוא עסק רווחי ביותר. למשל פחות מיטות ובתי-חולים. מי שיפגע הם רק החולים. ומיהם החולים והמאושפזים? הרבה מאוד זקנים – אנשים שעולים הרבה כסף, בעיקר עבור טיפולים רפואיים, אבל לא מייצרים שום הכנסה. הם לא עובדים ולא מייצרים. אם יש להם הכנסה מהון – ההון ישאר גם אם ימותו. אם הם מקבלים פנסיה, הם רק מייצרים הוצאות לחברות הביטוח. הזקנים הם לא אנשים כלכליים.

מי עוד? החולים הכרוניים. כל האנשים החולניים, הצורכים תרופות בעלות גבוה פי מאה ממסי הבריאות שהם משלמים, הבאים ויוצאים מבתי החולים במקום לעבוד. כל מי שחולה מעל לנדרש מייצר המון הוצאות ובאותו הזמן ממש לא מייצר שום הכנסות. כאילו לא די בכך, אותם שירותי בריאות מגדילים את תוחלת החיים וכך גורמים להתגברות הבעייה. אנשים חולים הם לא כלכליים.

מסתבר שעשרה אחוזים מהאוכלוסיה צורכים תשעים אחוזים מתקציב הבריאות. רבים מתוכם מבזבזים על בריאות יותר כסף ממה שירוויחו בכל חייהם. אם נזכור שכל אלה גם סובלים רב הזמן, הרי שהבזבוז מיותר שבעתיים. קיצוץ חריף בתקציבי הבריאות יפגע אם כן רק בחלק קטן מהאוכלוסיה שהוא ממילא מיותר, ויחסוך המון המון לכל השאר.

הבריאות הבזבזנית היא רק דוגמא. אנו מוקפים אנשים ומגזרים חלשים ותלותיים שעולים המון ולא תורמים. למשל הנכים, גם הם צרכני בריאות יקרים, שלא לדבר על מקומות החנייה שהם תופסים ועומדים רב הזמן ריקים, המסלולים המשופעים, המעליות והמעלונים, תאי השירותים הענקיים ועוד אלף ואחד מתקנים שעולים המון ורב הזמן עומדים ללא שימוש.

הדרך הפשוטה ביותר להתאים את רמת השרותים למי שמשתמש בהם היא לבטל אותם. ישלם כל אחד מכיסו. נראה אז את הזקנים תופסים מיטה בבית חולים או שותים תרופות השוות את משקלן בזהב. ביטול שירותי הבריאות יחסוך ברגע 30 מיליארד שקל. והבריאות היא רק דוגמא אחת, גם אם משמעותית.

 

הפנסיה היא דוגמא אחרת. עשרות מיליארדים(!) משולמים כל שנה לאנשים שלא עובדים ולא תורמים. אי אפשר לדמיין מה אפשר לעשות בכל כך הרבה כסף. פייסבוק חדשה בכל שנה. הביטוח הלאומי עולה סכום דומה. כל סוגי הביטוח הם רעיון רקוב מיסודו. על סמך העובדה שאסונות קורים לעיתים רחוקות, כל אחד משלם סכום קטן וזה שקורה לו אסון זוכה בכל הקופה. במה זה שונה מכל סוגי ההימורים האחרים? נזכור שתמיד יהיו מספיק אנשים שלא קרה להם אסון. מבחינה חברתית, כל עניין הביטוח הוא מיותר. עוד דרך להעשיר את בעלי חברות הענק.

הלאה הביטוח. הלאה הרווחה. אם רק מי שיכול לדאוג לעצמו יצליח לשרוד נחיה בחברה יותר בריאה, יציבה וחזקה.

 




פתאום יש ה-מ-ו-ן מקום

 

עתידות:

הידעת? ימי החופשה עולים בכל שנה למשק כ-50 מיליארד שקל.  בנוסף, מפסיד המשק מעל 100 מיליארד שקל בגלל השבת.

נכתב על ידי , 7/6/2012 20:53   בקטגוריות האזרח הקטן, העיקר הבריאות, פוליטיקה ודעות, עצות חינם, שתו מים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-10/6/2012 01:04



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)