לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2012    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2012

מרבה ימים


ונניח שהשנה תתקצר. כדור הארץ יאיץ את מרוצו סביב השמש ויסיים סיבוב בעשרה חודשים. מה יהיה אז? רושמי הזמנים יאלצו להחליט מה עושים בקשר לחודשים. האם לקצר כל חודש ל-25 ימים או פשוט לבטל חודשיים. ואת מי? את נובמבר ודצמבר, רק משום שהם האחרונים? או שאת דצמבר צריך לשמור, כי שנה חייבת להסתיים ב-31 בדצמבר (וזה אומר שהרעיון לחודשים של 25 יום בוטל. חבל. מי שמקבל משכורת חדשית היה מקבל אותה עבור פחות ימי עבודה. עכשיו פשוט הלכו שני חודשי משכורת). כך או אחרת, מיליארד אנשים ישארו בלי יום-הולדת. ומה זה אומר, שלא נולדו? (אם כי, יש להודות שרבים ישמחו על שסוף סוף נפטרו מהכורח לזכור תאריכי הולדת וימי נישואין). אי אילו מדינות ישארו בלי יום עצמאות. וכמה ימי פטירה יעברו מן העולם? כמו כשמקימים סכר ענק, ליצור חשמל הידרואלקטרי, זול ונקי, ומאחורי הסכר נוצר אגם, עמוק ושקט, ועמק שליו שהיה לחוף הנהר נעלם פתאום, יחד עם הכפרים והעיירות ובתי הקברות וקורות הימים (האם זה דומה להתנתקות, או לפנוי המוני של הישוב היהודי בשטחים?). עלילת הסרט הבלתי נשכח "גברים במלכודת" (שאומרים שהיום בכל זאת נשכח), על פי ספרו של ג'יימס דיקי שהיה משורר חשוב, מתרחשת בעמק כזה, ושם עובדים הטרקטורים וחופרים את המתים כדי להעבירם, כמו את מקדש אבו-סימבל (אבי תורת הניסור). האם ממש כך נעביר תאריכים שיעלמו אל חוף מבטחים?

האם תהיה הסכמה על החודשים שיבוטלו או שימצא כאן נושא חדש למחלוקת, כשכל עם ומדינה ותאגיד ושבט מושכים לכיוון אחר, והכל מתפרק – האיחוד האירופי, והברית שבין הארצות שבצפון אמריקה, ונוצר מין מגדל בבל מודרני. הצרפתים יהיו בעד, כי סוף סוף גם לוח השנה יעבור לשיטה העשרונית, ושמעון פרס גם הוא יביע את תמיכתו בנאום חגיגי. הרבנים לעומת זאת, כמו הכנסיה הקתולית שהדביקה בהתחייבות בלתי חוזרת קדוש לכל אחד מימי השנה, יצאו מכליהם. מן הסתם, הפתרון האפשרי היחיד יהיה לא לשנות דבר בלוח העברי, שימשיך לספור שנים עשר חודשים בשנה (ורק אדר א', שתמיד היה חריג ולא ממש השתלב, יצא משימוש), ואם תשרי יצא פעם בקיץ ופעם בחורף לא נורא. ממילא יהודי מלבורן ובואנוס איירס חוגגים את ראש-השנה באביב. מי ששוב ירוויח מהסיפור הם המוסלמים, שאצלם ממילא חדשי השנה אינם כבולים לאורכה של השנה, ולכן עבורם לא יתרחש שום שנוי, למעט חיזוק נוסף ואות משמיים שהם היחידים שצדקו כל הזמן.

ומה פירושה של שנה קצרה יותר? העצים יקדימו ללבלב והעלים יקדימו לנשור ואף יצור על פני האדמה לא באמת ירגיש בהבדל. פרט למין האנושי. הוא היחיד שסופר שנים. כשתתקצר השנה, מן הסתם, נחיה שנים רבות יותר. בעיקר אלה מאיתנו שנכונו להם שנים רבות. ומה פירוש הדבר שנחיה יותר? האם באמת נספיק יותר ונתקדם בעוד צעד לקראת חלומה העתיק של האנושות? כן, משום שמה שאנו עושים בשנה נמשיך לעשות בשנה. נקיים את אותו מחזור חיים, נעבור את אותם שלבים, נתכנן את אותן תכניות. רק שיהיו לנו שנים נוספות. לכולנו, פרט למנהלים הבכירים ומתכנני הפרויקטים הגדולים אשר עובדים ביעילות רבה ומנצלים כל דקה ושעה מהזמן העומד לרשותם. מי שניצל את הזמן ביעילות מושלמת לא יוכל להספיק מה שתכנן לעשות בשנה. מי שניצל את הזמן במלואו לא יוכל לגרד עוד שנות חיים מתוך הזמן האבוד והלא מנוצל. אנחנו כן.

הבעייה, אומרים הפיסיקאים ויוהאנס קפלר בראשם, שאם תאיץ הארץ את סיבובה סביב השמש, יגרום הדבר לכדור הארץ להתרחק מהשמש. הקרינה המגיעה ממנה תפחת. בעיית ההתחממות הגלובלית תיפתר אמנם, אך ההתקררות שתבוא תהיה ללא תקנה וכולנו נקפא בהדרגה לעידן קרח חדש וארוך. גם המוסלמים.  אי אפשר לקצר את השנה.

אם כך, אפשר לנסות דרך אחרת. נאיץ את סיבוב הכוכב סביב עצמו ונקצר את היום. 20 שעות ביממה. זהו רעיון טוב מקודמו. כמעט כל היתרונות, ללא החסרונות. BUG2000 כל התאריכים ישארו לבטח במקומם. מרבית אוכלוסית העולם שאינה עונדת שעון בקושי תרגיש בהבדל. תעשיית השעונים תקלע לכאורה למשבר גדול, אך תהפוך אותו להזדמנות. כל עונדי השעונים, פרט לאספנים, יזדקקו לשעון החדש עם עשר השעות. הויכוח אם להוריד שעות או לקצר אותן יפתר במהירות כאשר יסתבר שקיצור השעות אינו פותר את הבעיה אלא רק מגלגל אותה הלאה, אל חישוב הדקות.  לאף אחד לא תהיה התנגדות אמיתית לקיצור היממה ל-20 שעות, ואילו הצרפתים יתמכו בכך בעוז. גם השאלה על איזה שעות לוותר לא תהיה הגיונית. המנהלים הבכירים שוב יפגעו משום שלא יוכלו להמשיך ולדרוש לעבוד 24 שעות ביממה (אבל אלה שדורשים 25 שעות יוכלו להמשיך בכך כרגיל). העולם ישמור על יציבותו. מדינות לא יתפרקו והדתות לא יעמדו בפני עובדות המערערות על המציאות ולא יגיבו באלימות. כל השנוי יהיה מין באג 2000 משודרג. והעיקר, ככל שזה נשמע מוזר, ככל שנקצר את הימים, נספיק לחיות ימים רבים יותר, או במילים אחרות – נאריך ימים.

 




ניצול ההזדמנות להציג תמונה של שלכת

נכתב על ידי , 16/6/2012 19:05   בקטגוריות פיסות עולם, תשמור על העולם, שתו מים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-23/6/2012 13:36



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)