לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2012

מעשה בחגיגה


 

שלי, שלך, שלנו

כאשר מימנה חברת הכנסת וסגנית השר לשעבר, נעמי בלומנטל, על חשבונה, יום כיף לאנשי הליכוד בסוויטה המפוארת בסיטי טאוור ערב הבחירות הפנימיות, היא הואשמה במתן שוחד ונידונה לשמונה חדשי מאסר. אבל, כאשר הכסף יוצא לא מהכיס הפרטי אלא מהציבורי זה כנראה בסדר. בימים אלה, כאשר לא מעט אנשים רעבים ללחם, מוציא ראש הממשלה מכיסנו 80,000 שקלים על ארוחת ערב לחברי הקואליציה – 200 מוזמנים, 400 שקל למנה.*.

 

לא כתוב בעיתון

* כך על פי כתבה מפורטת  ב"ידיעות אחרונות". לא הצלחתי למצוא לכך סימוכין בשום מקום אחר. אפילו לא ב-Ynet. בגלובס מדובר על חצי המלכות בלבד – 40000 שקל. ב"ישראל היום" אין שום איזכור. גם לא ב"הארץ" או "מעריב". מוזר מאד. או ש"ידיעות אחרונות" פישלו, או שהם היחידים שעושים את העבודה. במקרה הזה, אני נוטה להאמין ל"ידיעות" שמביא בפירוט את ההתכתבות בין מבקר המדינה ולשכת ראשהממשלה והליכוד.

 

העיקר הכוונה

הדבר היחיד שאפשר לומר להגנתו של ראש הממשלה היא כי הארוחה בוטלה (נכון יותר – צומצמה ב-70%), וזאת לאחר שהדבר נודע למבקר המדינה וזה הוציא מכתב חריף ללשכת ראש הממשלה. ועולה שאלה מאד עקרונית – האם העובדה שהארוחה בוטלה בגלל הביקורת של המבקר מפחיתה במשהו את חומרת העניין – את האטימות, קלות הדעת, החוצפה והגסות? האם אנחנו צריכים לשפוט על פי הכוונה או על פי התוצאה. כי באותם מקרים בהם המעשה והתוצאה אינם עולים בקנה אחד, מדובר בהתערבות של אלת המזל. מה המקום שלה בשיפוט? האם רוצח שירה שלושה קליעים לעבר אזרח שעבר במקרה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון צריך לקבל הנחה רק משום שהכדורים החטיאו את העורק הראשי בשני ס"מ? האם מפקד חיל הים בזמן מלחמת לבנון צריך להשאר בתפקידו רק משום שהטיל החטיא בכמה ס"מ וספינת הדגל של החיל לא טובעה? האם המהנדס היפני שבנה חומה נגד צונמי בגובה של "רק ששה מטר" צריך לבצע ספוקו? האם מי שהטמין מטען חבלה באוטובוס צריך להשפט רק לחמש שנים משום שהמטען לא התפוצץ?

התוצאה גלויה וברורה, והכוונה סמויה וחמקמקה, ולכן קל יותר לשפוט רק על סמך התוצאה. ואני אומר – לפעמים גם הכוונה גלויה. 

 

 

מלכת אנגליה הולכת למכולת

כשראיתי את שיירת המכוניות אטומת החלונות, עם הג'יפים והצ'קלקה דוהרת לכיוון קיסריה נפל לי האסימון. זה ממש לא משנה מה גובה משכורתו של ראש הממשלה. הוא חי ברמה ששום שכיר, גם מנכ"ל פרטנר, לא מרשה לעצמו. מי חוץ מאלופי האוליגרכים נוסע ברכב שרד עם נהג מלווה בשני ג'יפים עם שומרים חמושים? מי טס לחו"ל במטוס פרטי עם אנשיו, ומתגורר בקומת הסוויטות הכי יוקרתית? מי מזמין מאות חברים, ככה סתם, לארוחה של 100 דולר למנה? אין שום קשר בין ההכנסה שמייצר התפקיד ובין חיי הפאר שהוא מאפשר. ולכן, אין זה משנה, איך נראה ההון הפרטי שלו. הוא לא זקוק לא להון ולא למשכורת.

 

מלכת אנגליה היא אחת הנשים העשירות באנגליה ובעולם כולו. אתם מדמיינים אותה הולכת למכולת? ואם היא הולכת למכולת, אתם חושבים שהיא צריכה לשלם? בסרט הוותיק שטר בן מליון, מסתבר שעצם העובדה שאתה מחזיק בשטר בן מליון פאונד מאפשר לך להסתדר בלי להוציא ולו פני שחוק. מלכת אנגליה משלמת רק על הכובעים. ראש הממשלה, גם זה לא.

 



ומדוע באנגליה צילום של נסיך ונסיכה בעירום הם שערוריה גדולה יותר מצילומי הכובעים של בית-המלוכה? כי הם רגילים?

נכתב על ידי , 22/9/2012 10:50   בקטגוריות בין שחור ולבן, גועל נפש, האזרח הקטן, חי בסרט, כתבו בעיתון, פוליטיקה ודעות, שטויות אחרות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-7/11/2012 19:17



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)