לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2012

הוכחה לא-גית


ובכן, ההוכחה הלוגית היא דרך אפשרית לשכנוע. כשהיא עובדת, אין חזקה ממנה. הבעייה – היא תלויה ביכולת הלוגית של המשתכנע. לכן, במקרים מסוימים, יש לפנות לשיטת שכנוע אחרת. הנדנוד. אם נתמיד ונתעקש מספיק, יש סכוי סביר שנצליח לשכנע כל אחד. השיטה אפקטיבית עד כדי כך שיש מי שמנסה אותה כתחליף ללוגיקה. האם ניסיתם להוכיח את משפט פיתגורס בדרך של שכנוע עיקש?

 

הנה דוגמא אמיתית שנתקלתי בה, שבה, על ידי התמדה עיקשת מצליחים להגיע לתוצאה הרצויה. העניין הוא טופס של חברת ביטוח, בה עליך להצהיר על אובדן של תעודה. ההצהרה חשובה מאד ולכן נקטה החברה בשפע אמצעים להבטחת אמינותה.

ראשית, ארשום את שמי וכתובתי, אולם למקרה ששיקרתי ומסרתי שם בדוי, אצהיר מיד ששמי וכתובתי אלה נכונים. אחר כך, אצהיר שהתעודה אבדה. למקרה ששיקרתי, אוסיף מיד שהיא לא הושמדה בזדון או נמסרה לאחר אלא אבדה, כפי שאמרתי. כל ההצהרה לעיל מטרתה אחת - להוכיח שדברי אמת, ולכן גם אומר זאת בפירוש. וההוכחה פשוטה – אכן, אני מצהיר שכל דברי אמת. וגם, מצהיר שהחתימה לעיל היא חתימתי, ולראיה, אני חותם על המסמך. עכשיו ההוכחה סגורה מכל הכיוונים.

ולא הזכרתי, אבל למקרה שדאגתם כל ההצהרה הנ"ל נעשתה בשבועה.

ולראיה, הנה המסמך המקורי.

 



 

 

בפרק הבא, על שיטת השכנוע האולטימטיבית, כאשר הנדנוד אינו משפיע והלוגיקה נופלת על מח ערל – הזאפטה. ואם אתם חושבים שזה מצחיק וטפשי, דעו לכם שמרבית תושבי העולם אוחזים בהשקפות שהוקנו להם בשיטה הזאת.

 

נכתב על ידי , 12/11/2012 17:40   בקטגוריות כמה טוב לחשוב, שטויות אחרות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-4/12/2012 18:05



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)