לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2012

זומבי


מילה על "מעריב", שלכאורה נסגר ונפתח מחדש, והעובדים שפוטרו, וגויסו.

אז זהו, שהעיתון שניסגר לא נפתח מחדש. ממש כמו מי שמת, שלא חי מחדש. העיתון מת. הנסיון להוציא עיתון, ששמו "מעריב", היא נטיעת אשליה שהוא עדיין חי. כמו בסרט "קאגאמושה" שם נבחר כפיל, גנב לשעבר, להכנס לדמותו של הקיסר שנהרג כדי לטעת תקווה ורוח לחימה בלב החיילים הצופים בו מרחוק.

המוות, גם של עיתון, עצוב מאד, אבל הוא אינו מצדיק את השימוש באשליה שכמוה כהונאה. כמו בסיפור של הקיסר, המטרה היא למנוע את ההשלכות וההתעמתות עם המציאות. כמו בני המשפחה המסתירים את מותה של הסבתא כדי להמשיך ולקבל את הקצבאות. המדינה השתנתה. "מעריב" מת ו-"מקור ראשון" חי. ההחיאה המלאכותית באה למנוע את הזעזוע ממי שעלול להזדעזע. 

החיים הנמשכים לכאורה, מצביעים על הבעיתיות של המסחר במותגים. מותג הוא יצור בעל אישיות, בעל דעה, בעל השפעה רגשית ותודעתית. מותג נבנה על ידי בני אדם המגדירים אותו, ובעיקר על ידי מנהיגים. יש למותג ערך. עד כדי כך שבני אדם מוכרים מותגים לאחרים. ואין הבדל גדול בין מכירת המותג למכירת הנשמה. איך תנהג נשמתך כשהיא בבעלותו של מישהו אחר?

תבדקו, כמו מותגים אתם מכירים, שהחליפו בעלים (וכאן יש שני מקרים – הבעלים המקוריים נפלו והקונה סיפק להם חבל הצלה, או שהבעלים עשו אקזיט והפכו את המותג שבנו לסחורה ליקרה) שמרו על נשמתם? וכמה פעמים התאכזבתם ממה שהציע לכם מותג ידוע ומכובד, ובדיעבד (או שעדיין לא) התברר שהמותג שמר על שמו אבל מזמן החליף בעלים?

במקרה של "מעריב", זה אכן אומר שלא רק שלמה בן-צבי מספק את האשליה שמעריב חי וקיים. עשו זאת דנקנר (נוחי) לפניו, ונמרודי וכל בעלי המאה שהשקיעו בשופר הדעה. אני לא יודע מה הפתרון, אבל נדמה לי שאילו היה נקבר בכבוד לפני עשרים שנה היו הצאצים שלו פוריים יותר.

 





נכתב על ידי , 13/11/2012 20:10   בקטגוריות בזמן עבר, כתבו בעיתון, האזרח הקטן, חי בסרט  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-17/11/2012 15:57



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)