לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2013

ההחלטה


 

קצר ולעניין.

הבעייה הגדולה ביותר שהמדינה עומדת בפניה, שהיא בעיקרה בעייה פנימית, שהיא גם חברתית וגם בטחונית וגם כלכלית, תרבותית וערכית היא עתיד היחסים בין יהודים לערבים.

כיום הגענו למצב של נתק מוחלט. ולא רק נתק אלא התרחקות. ממש שתי יבשות הולכות ומתרחקות. כמו שמן ומים, או חומצה ובסיס, שאין להם, ולא יכול להיות, דבר משותף.

אני חושב שהמשך המצב הוא מתכון לאסון. אבל חשוב יותר – שהמצב אינו גזרה משמים. אני חושב שהחיבור בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, טומן בחובו את הפוטנציאל הגדול ביותר לקידומו של כמעט כל נושא אפשרי.

אני יודע, שבתוך הנתק הגדול, המוחלט, רק בודדים עדיין מנסים. לכן, בבחירות האלה, מכל הנושאים שעומדים על הפרק, זה הנושא המרכזי עליו אני מבסס את הצבעתי. והדרך האמיתית, לשיתוף אמיתי, היא מפלגה שבה פועלים יחד יהודים וערבים, כתף אל כתף, באופן ענייני וערכי, והייתי מעדיף לנסח "מפלגה של לא-יהודים ולא-ערבים אלא של בני-אדם".

ואם זאת אבן פינה קטנה בבנין גדול, אניח את אותה אבן.

ואם הבניה לא תושלם, או שכל הבנין יתמוטט, אניח את אותה אבן.

ואם הבנין יושלם, תהיה בבסיסו אותה אבן.

 



 

לכן, הפעם - אני מצביע דעם.

 

ולא שאני מזדהה עם כל המצע שלה. אבל אני יכול בשמחה לשבת איתו ליד אותו שולחן, ועם חלקו צעדתי בכמה הפגנות בקיץ שעבר. בכל מקרה, גם בתסריט הכי מרחיק לכת, זה לא יהיה המצע של הממשלה הבאה.

סביר שההצבעה לא תעבור את אחוז החסימה (והסברתי את דעתי על כך). זהו חלק ממחיר השכיבה על הגדר, ובפעם הבאה יבואו יותר, כי קל יותר להחליט כשמישהו אחר כבר בחר אותו הדבר - עד שהמחסום יפרץ. אולי, עם מספיק מחשבות דומות, הוא ייפרץ כבר עכשיו.

 

______________________________________________________________________________________

 

הפלייליסט של היום:

 

נכתב על ידי , 21/1/2013 21:03   בקטגוריות פוליטיקה ודעות  
הקטע משוייך לנושא החם: מרכיבים קואליציה
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-23/1/2013 15:30



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)