לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל הדברים גדולים כקטנים


כל מה שראוי לבזבז עליו את זמנו היקר של הקורא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2013

ששש...


על פי מקורות אוסטרלים האסיר X השתמש בדרכונו האוסטרלי כדי לרגל עבור ישראל במדינות אויב. מן הסתם, כפי שמעיד גם שמו, היה X יהודי. הדבר מעורר דאגה משום שכעת כל יהודי תושב מדינה זרה שיבוא לבקר באיראן או באחת מארצות ערב יחשד כמרגל ועלול "להעלם" באחד מבתי הכלא באותה מדינה. בעצם, זה כבר קורה, וראו מקרהו המרתק של רפרם חדד בכלא הלובי, שרק ε* הפריד בינו ובין גורלו של X. מכל מקום, השימוש ביהודי אוסטרלי כמרגל באיראן הוא מובהק וטפשי באותה מידה שהמשפט הבא הוא חכם: "הנוכל, לעולם לא יהיה לו פרצוף של נוכל, שכן, אילו היה לו פרצוף של נוכל, לעולם לא היה מצליח להיות נוכל".

 

*  ε, למי שלא מכיר, זאת האות אפסילון המשמשת במדעים לסימון ערך שהוא קטן מאד מאד, כמעט אפס.

 

 

 

המדינה, מכל מקום, כנראה נהגה כחוק, כפי שציין שר הפנים אלי ישי, "אני לא מכיר מדינה דמוקרטית במזרח התיכון ואפילו בעולם כולו כמו מדינת ישראל, שפועלת באופן חוקי ודמוקרטי" (והשאלה הראשונה היא מה מצא צורך להוסיף "אפילו בעולם כולו" ולא הסתפק במזרח התיכון שהיה מאד משכנע, והשאלה השניה היא מה משמעות וחשיבות המילה "מכיר", ומה הציון של אלי ישי בגיאוגרפיה). אחרי שלעגנו, אני חושב שהוא צודק, ובאמת אנחנו לא חריגים בעולם, ובפרט לא בנושא של פעולה על פי החוק ושלא על פי החוק. החריגוּת שלנו היא בעיקר בנסיון הטפשי לאכוף צנזורה על העיתונים  במקום שבו הסכר כבר נהרס והנהר שוטף את העיר.

 

 

 

מדוע בכל זאת מחליטה מדינה להעלים מישהו בתא מבודד? אם אגלה לכם את הסוד אצטרך להרוג אתכם. כלומר, לא, אני לא אהרוג אתכם. "אם אגלה אצטרך להרוג אתכם" זו לדעתי התשובה. כי צריכה להיות סיבה מאד מאד חזקה. אם נניח מישהו בגד במדינה והעביר לאיראנים את רשימת הסוכנים שלנו באזרביג'אן, או באיזור בית-ג'אן, זה חמור מאד, אבל לא שווה הסתרה. האיראנים הרי כבר יודעים. שווה להתאמץ כך רק עבור סוד שאנחנו מאד רוצים שישאר בחזקת סוד. נניח, לדוגמא, שהפיגוע בתאומים היה מראשיתו ועד סופו קונספירציה של המוסד, שמטרתה לרתום את אמריקה למלחמה בטרור העולמי (אם אפשר לכנות בשם סוד דבר שמיליארד אנשים בעולם מאמינים בו בלב שלם). הדבר הזה אסור שיוודע והוא חייב להשאר בסוד עד קץ הדורות (לא שזה כל כך רחוק). כל שותפי הסוד חייבים לנצור את פיהם, וחייבים לסמוך עליהם, ואם מישהו יחליט לספר יצטרכו להרוג אותו. אבל מכיוון שאנחנו כאמור מדינת חוק, אי אפשר להרוג אותו והתחליף היחיד הוא להעלים אותו, לסגור אותו בתוך קופסא שחורה ששום דבר לא יכול לצאת ממנה, ולא לאפשר לו להפגש ולדבר עם אף אחד, שכן אז יצטרכו להרוג גם אותו. האפקט של להעלים דומה לזה של להרוג, רק שזה הרבה יותר יקר. סתם מחשבות שעברו לי בראש.

 

 

 

וסביב אותו עניין, הנה ציטוט ראוי מפי חה"כ זהבה גלאון: "מה שבאמת צריך להביך את מדינת ישראל זאת העובדה שמירי רגב, שלא מבינה דבר על דמוקרטיה ועל העקרונות המהותיים שעומדים בבסיסה, הגיעה לשרת כצנזורית, כדוברת צה"ל והכי גרוע- כחברת כנסת".

 



צנזורית, דוברת צה"ל והכי גרוע (בינתיים) - חברת כנסת

 

 

 

אחרית דבר: לסיום, אני רוצה לשתף אתכם בעוד מחשבה מדאיגה. לא מזמן כתבתי כאן על הקוראים שלי והזכרתי לטובה את אלה שמגיעים פתאום, וקוראים בסתר את כל הבלוג, מתחילתו עד סופו, ואחר נעלמים מבלי להשאיר סימן. קוראים אחדים, מאלה שכן מגיבים, סיפרו שאצלם בדיוק אותו הדבר. זה כבר מפתיע ודורש הסבר. וההסבר המתבקש לגבי אותם אלמונים שקוראים בסתר את כל הבלוגים הוא פשוט מאד -  הם מהשב"כ. והשאלה היחידה היא איך מגיעים לתפקיד הזה.

 

 

 

נ.ב. - תיקון קטן. את הקטגוריה הקבועה "כתבו בעיתון" יש לשנות באופן חד-פעמי ל-"לא כתבו בעיתון".

 

 

 _______________________________________________________________________________________

 

הפלייליסט:

אל תשכחי אותנו

 

 

ובאותה הזדמנות, הקישור למעלה הזכיר ושווה לקרוא כאן (בעיקר את הסיפור בפיסקה השנייה, על גאס קאנון) , ואפשר להאזין כאן או לראות כאן.

 

נכתב על ידי , 13/2/2013 23:17   בקטגוריות אחרית דבר, האזרח הקטן, חוק זה חוק, כתבו בעיתון, מלאכת הכתיבה, פוליטיקה ודעות, קול באשה, שתו מים  
הקטע משוייך לנושא החם: צו איסור פרסום והאינטרנט
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני לא הייתי מעז ב-18/2/2013 20:34



כינוי: 




87,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני לא הייתי מעז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני לא הייתי מעז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)